Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
karol0219
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2015, o 11:44
VIN: WDB2030451A006753
Lokalizacja: Polska

Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: karol0219 »

Witam,

otóż głównie z tego powodu założyłem tutaj konto, aczkolwiek wierzę, że nie raz i nie dwa okaże mi się tu przydatne.

Chodzi mi o przycisk EC Rest. Za cholerę nie mogłem go wyłączyć, a co za tym idzie - nie działała klimatyzacja. Podjechałem do podobno jednego z lepszych serwisów klimy i po podłączeniu do komputera był jeden jedyny błąd, a mianowicie - błąd ciśnienia oleju (z tego co pamiętam). Faktem jest, iż olej wymieniałem kilka dni przed awarią, ale nie był spuszczany od dołu, tylko "wyssany" pompką. Błąd został wykasowany, pojeździłem miesiąc i znowu to samo. Nie chcę znowu jechać do warsztatu, pozbyć się 100 złotych i za miesiąc ponownie zabulić za tę samą usługę. Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem? Dodam jeszcze, że ciągle mi się pojawia komunikat "Check coolant level". Płyn chłodniczy uzupełniłem ponad stan, a mimo wszystko dalej mi się to pojawia, chociaż zdarza się, że nie zawsze. Z ciśnieniem klimy jest wszystko w porządku (sprawdzone po podłączeniu do tego urządzenia mierzącego ciśnienie) z jednym i z drugim, ponadto klima była również nabita. Co może być nie tak z ciśnieniem oleju? Czy akurat faktycznie ów ciśnienie może być powiązane z wyłączającą się klimatyzacją? Co ma jedno do drugiego?
W203 2.0 Kompressor, 2000 r. Elegance, automat.

VIN : WDB2030451A006753
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

karol0219 pisze:ciągle mi się pojawia komunikat "Check coolant level". Płyn chłodniczy uzupełniłem ponad stan, a mimo wszystko dalej mi się to pojawia, chociaż zdarza się, że nie zawsze.
http://www.mbgarage.pl/forum/viewtopic. ... f1c90#p198 tu masz moje opracowanie.
Problem najczęściej leżey w czujniku spryskiwacza, bo one na "jednym drucie" są. Masz tu też sposób jak zweryfikować ten układ.
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

karol0219 pisze:Za cholerę nie mogłem go wyłączyć, a co za tym idzie - nie działała klimatyzacja. Podjechałem do podobno jednego z lepszych serwisów klimy i po podłączeniu do komputera był jeden jedyny błąd, a mianowicie - błąd ciśnienia oleju (z tego co pamiętam).
Ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego z klimą - miałem takiego klienta z CLK (W209) tez miał to samo - podłaczyłem kompa ( nie SD) wlazłem w klime i kazałem mu na siłę odpalic kompresor klimy - inaczej nie dało sie go włączyć - kompresor ruszył i działa do dzisiaj.
Jak nie pozwala włączyć klimy to musi byc jakiś błąd - może ich komp nie ogarnia tej klimy.
Smart 0,8 CDI 2002
karol0219
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2015, o 11:44
VIN: WDB2030451A006753
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: karol0219 »

Witam,

chciałem odnieść się do mojego wcześniejszego posta. Jeżeli chodzi o błąd, pojawiał się, owszem, ale był to błąd ciśnienia klimatyzacji, nie oleju.

Najlepszy spec od klimy w mieście (Łomża) sprawdził ręcznie i komputerowo wszystkie podzespoły chłodzenia, które okazały się sprawne (kompresor i wszystkie inne), niestety nie potrafił zdiagnozować problemu. Udałem się najpierw do jednego elektryka, który stwierdził - wszystko działa, nie naprawię sprawnej klimy (usunął błąd, klima ruszyła). CYKLICZNIE co ok. 400 kilometrów muszę udać się do elektryka, by usunął mi błąd, przycisk EC Rest się odblokowuje i znowu mogę cieszyć się z chłodzenia. Pomyślałem "skoro CHECK COOLANT LEVEL, to znaczy, że może czujnik poziomu płynu chłodniczego?", kupiłem, elektryk mi wymienił - działa. A raczej działała przez około 500 kilometrów... Przez około 200 kilometrów komunikat nie pojawił się ani razu, wczoraj również nie, dziś odpalam auto i co? EC REST znowu zablokowany, klima nie działa... Już powoli rozkładam ręce i zaczynam się poddawać, a ten problem coraz bardziej irytuje... Co jeszcze może być powodem tej usterki?
W203 2.0 Kompressor, 2000 r. Elegance, automat.

VIN : WDB2030451A006753
chriss1967
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 8 maja 2013, o 15:51
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: chriss1967 »

Więc nie jestem sam z tym problemem. Mnie zdarzył się w tym roku po raz trzeci. Dzieje się to zawsze podczas b.wysokich temperatur oczywiście na plus, gdzieś w okolicach 30 stopni w cieniu. Po prostu jedziesz i nagle odcina klimę i pojawia się właśnie ta kontrolka w kabinie o której mowa EC Rest. Tak jak wcześniej, w czasie poprawnego chłodzenia jak szalone pracowały wentylatory, nagle ucichły. Wykasowywałem za każdym razem błędy, po podłączeniu do komputera...no ale ileż można. Za poprzednich razów obsługujący lapka (w nieautoryzowanym serwisie MB) stwierdzał, że program pokazuje mu uszkodzenie takiego niewielkiego czujniczka. Znajduje się on w dolnej części skraplacza, po lewej stronie (patrząc w kierunku jazdy). Oto ta część http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-kli ... 71196.html. Kręcił także głową na sprężarkę ale ta jeszcze na szczęście domagała. Co ciekawe, korzystający z mojego auta jednorazowo brat także doświadczył tej usterki w trasie, będąc daleko od domu z pasażerami i także w panujące upały. Chcąc mieć komfort w pojeździe niestety musiał skorzystać z tym razem Autoryzowanego Serwisu MB. Piszę musiał, bo to kosztowna niestety wizyta. Wydał kilka stów ale sprawdzono mu kompleksowo klimę, uznali, że sprężarka działa jak szalona czyli poprawnie, wykasowano błąd a serwisanci zgodnie stwierdzili, stawiając z dużym prawdopodobieństwem na .... w/w czujnik. W takim razie muszę zmierzyć się w końcu z tym i zaryzykować, wymieniając tę część. Zastanawiam się tylko nad jednym. Czy błąd wykasuje się automatycznie i czy podczas wymiany części nie dostanę w oko czynnikiem :boisie: Zobaczymy.
WDB2030041F137823
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: siwix »

To jest do ciebie
A 203 830 04 72 TEMPERATURE SENSOR (CZUJNIK TEMPERATURY) AT CONDENSER po 229,24 w ASO

Po wyjęciu dostaniesz w oko! Ale przecież możesz podjechać na serwis klimy, opróżnić układ i wtedy wymienić czujnik. Będzie taniej.

Acha i po każdym otwarciu układu należałoby wymienić osuszacz twój to A 203 835 01 47 za 330 zeta w ASO

Jeżeli błąd się pojawi i wyłączy się klima to chyba się zapisze i sam się nie wykasuje. Jak wymienisz zanim się pojawi to sprawa prosta.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
karol0219
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2015, o 11:44
VIN: WDB2030451A006753
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: karol0219 »

Chriss1967 dzięki za sugestię, serwisanci klimatyzacji informowali mnie, że to może być właśnie czujnik ciśnienia klimatyzacji, ale nie byli do końca pewni, bo ich komputer nie pokazywał tego błędu, ale wierząc w nieomylność SD właśnie ten czujnik może być przyczyną naszej bolączki. Właśnie go zamówiłem, po wymianie i przejechaniu paru kilometrów zdam relację, czy wszystko ok. Oby ten horror się w końcu skończył :censored:
W203 2.0 Kompressor, 2000 r. Elegance, automat.

VIN : WDB2030451A006753
chriss1967
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 8 maja 2013, o 15:51
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: chriss1967 »

no i co moi drodzy, nastąpił ten dzień i dziś wymieniłem czujnik. I co dalej? otóż przed wymianą serwisant klimatyzacji (nie w ASO) oczywiście odessał stary czynnik, wykręcił stary czujnik, wkręcił nowy i nabił nowy czynnik. Po tym jak EC REST nie wyłączył się, więc podłączył komputer w celu wykasowania błędu. Błąd oczywiście wykasował ( wykasowywanie tego błędu w poprzednich latach przynosiło sukces), kontrolka zgasła i z niecierpliwością czekałem aż wystartują wentylatory i zacznie chłodzić. Czekam czekam a tu...lipa. Nic z tych rzeczy, powietrze dalej ciepłe, klima nabita, wentylatory stoją, chłodzenia nie ma.
Podczas szukania błędów komputerem Delphi pokazał m.in. takie błędy jak na załączonym obrazku. Ręce mi opadły, to wszystko co dziś mogłem zdziałać. Aha, podczas wyszukiwania błędów, serwisant stwierdził, że sprężarka nie wykazywała żadnego ciśnienia.
Czy ktoś chce mnie o coś dodatkowo zapytać aby choć wstępnie zdiagnozować przyczynę braku klimy ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WDB2030041F137823
magneto
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 17 maja 2012, o 17:21
VIN:
Lokalizacja: Płock

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: magneto »

No to ciekawe,u mnie klima raz startowała normalnie,a niekiedy się zacinała i nic nie chłodziła.Ciekawe czy dobrze odczytali o który czujnik chodzi,pozostał w takim razie jeszcze elektro zawór w kompresorze,ale to też trzeba odessac czynnik.Generalnie można go wyjąć nie wyciągając kompresora ale to marna robota,chyba szybciej jest wywalic kompresor
C 200 kompresor 2.0 Avantgarde 2002r
WDB2032451f251928
chriss1967
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 8 maja 2013, o 15:51
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: chriss1967 »

z tego co wiem jest jeden czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego czyli ten którego wymieniłem, nadmienię tylko że kasowałem błąd po wymianie czujnika dlatego teraz nie wiem czy nowy czujnik jest do niczego czy jednak ten stary jest sprawny ale żeby się przekonać ponownie muszę "spuszczać" czynnik a to głupiego robota. Przypomnę, że kasując w poprzednich identycznych przypadkach ten sam błąd dot. EC REST klima "startowała". Nie przypominam sobie takiego błędu czujnika jaki wykazało obecne połączenie. Tamte kasowania robiłem w zupełnie innym miejscu. Jeśli rozumieć że jest gdzieś przerwa w obwodzie albo zwarcie to trzeba chyba szukać w elektryce, prawdaż ? Poczytałem o elektrozaworze, rzeczywiście chyba należy sprawdzić czy dostaje on napięcie poprzez wtyk, czyli elektryk tak czy siak. Być może to tu leży wina że nie "startują" wentylatory a ciśnienie na kompresorze równa się 0. To tylko takie moje domysły, być może ktoś mi doradzi lub poprawi.
WDB2030041F137823
magneto
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 17 maja 2012, o 17:21
VIN:
Lokalizacja: Płock

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: magneto »

Podając bezpośrednio napięcie 12v na elektrozawór powinno dać sie słyszeć puknięcie zaworu,tym sposobem można na krótko odpalić klimę pod warunkiem że reszta klimy jest ok a elektrozawór sprawny,wtedy zostaje reszta elektryki do sprawdzenia, może panel nieteges .Zawór steruje wychyleniem tarczy skoku tłoczków w kompresorze jak nie działa to skok tłoczków jest 0 i nie ma ciśniena w układzie.pamiętaj też o osuszaczu trzeba go wymienić po otwarciu układy
C 200 kompresor 2.0 Avantgarde 2002r
WDB2032451f251928
chriss1967
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 8 maja 2013, o 15:51
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: chriss1967 »

bez zbędnego rozpisywania się, podjechałem do elektryka, który wstępnie stwierdził, że sprężarka pracuje, sprawdził napięcie we wtyczce dochodzącej do sprężarki - NAPIĘCIA NIE MA. Próbował skupić na przekaźnikach ale żeby to zrobić, musi wiedzieć który odpowiada za sprawy klimatyzacji. Poniżej załączę oryginalny schemat bezpieczników i przekaźników w w203, bezpieczniki są tam opisane, przekaźniki chybna nie. Wobec tego prośba o zlokalizowanie owego przekaźnika/ów, może to pomoże elektrykowi. Nadmieniam, że ciśnienie czynnika po sprawdzeniu ciśnieniomierzem w przewodach (tam gdzie wprowadza się gaz) jest prawidłowe.

PS
a tak na marginesie, bo mnie ktoś prosił, czy ma ktoś z forumowiczów schemat elektryki do 124 ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WDB2030041F137823
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: siwix »

:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
chriss1967
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 8 maja 2013, o 15:51
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: chriss1967 »

tak, znałem tę stronę, dzięki tylko gdzie jest WSTĘPNA SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW Z PRZODU, czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł w przypadku braku napięcia podawanego na sprężarkę ? gdzie szukać ?
WDB2030041F137823
JackobW
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2019, o 21:20
VIN: WDB2030451A026557

Re: Problem z klimą, przycisk EC Rest się nie wyłącza.

Post autor: JackobW »

Co w końcu było przyczyną, mam ten sam problem, prąd nie dochodzi do elektrozaworu w sprężarce, a gdy wciskam przycisk „EC REST” to mi zamyka obieg powietrza, a od tego jest przecież osobny przycisk...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”