Kompendium wiedzy Ogrzewanie/Temperatura silnika

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Marysza
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
VIN: WDB2030041F179911

Kompendium wiedzy Ogrzewanie/Temperatura silnika

Post autor: Marysza »

Witam!
W związku z tym, że co roku na forum następuje wysyp pytań odnośnie ogrzewania/temperatury silnika, tak więc postanowiłem się tym zająć i zrobić czytelne kompendium na wyżej wymieniony temat.

Pytanie: Jaka powinna być optymalna temperatura pracy silnika?
Odpowiedź: Oryginalny termostat otwiera się przy 92 stopniach. Tak więc silnik powinien pracować w temperaturach 80-92 stopnie.

Pytanie: Ile czasu potrzeba aby silnik się nagrzał do temperatury roboczej?
Odpowiedź: Jeżeli wszystko jest sprawne, silnik powinien się rozgrzać jak najszybciej. Przeważnie jest to kilka kilometrów. Oczywiście zależy to od rodzaju silnika, czy jest do diesel czy benzyna, oraz od temperatury na zewnątrz. Jeżeli silnik Ci się nie dogrzewa lub zajmuje to dużo czasu, oznacza to, że coś masz zepsute.

Pytanie: Silnik mi się nie dogrzewa, dlaczego? / Temperatura silnika spada przy włączonym silniku na postoju.
Odpowiedź: Prawdopodobnie jest to zacięty/uszkodzony termostat. UWAGA jeżeli jesteś użytkownikiem mercedesa przed liftem koniecznie zapoznaj się z tym tematem : uklad-chlodzenia-f39/uszkodzony-termost ... t4147.html aby uniknąć niepotrzebnego wyrzucenia pieniędzy w błoto. W skrócie, mercedesy w203 przed liftem mają dodatkowy termostat wodny układu paliwowego. Znajduje się on zaraz za klaksonami, przyczepiony do chłodnicy. Kup metalowy zacisk i zaciśnij wąż wchodzący do owego termostatu. Jeżeli silnik będzie dużo szybciej nabierał temperatury roboczej - masz winowajce. Nie zalecam jeżdżenia na zaciśniętym wężu, zrób to po prostu żeby wykluczyć główny termostat znajdujący się w bloku silnika.

Pytanie: Zimne powietrze z kratek nawiewu.
Odpowiedź: Tutaj sprawa ma się różnie - temat rzeka. Po pierwsze wykonaj kalibrację klapek nawiewu. Wciśnij na raz dwa lewe krańcowe przyciski na panelu klimatyzacji tj. odmrażanie przedniej szyby i przycisk cyrkulacji powietrza. Kalibracja powinna trwać nie więcej niż 3 minuty. Jeżeli test się nie kończy oznacza to , że masz uszkodzony albo silniczek, albo ciągadełko od silniczka. Więcej dowiesz się oglądając ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=o0pTilQ ... cZR9SHy9iw

Jeżeli test/kalibracja się kończy pomyślnie to być może masz zakamienioną nagrzewnicę. Spróbuj przepłukać cały układ środkami dostępnymi na rynku. Jeżeli płukanka nie pomaga to zacznij się bać bo być może czeka Cię wymiana nagrzewnicy. W moim przypadku była tak zasyfiona, że pozostało mi jedynie wymienić na nową.

To na razie wszystko. Temat będę uaktualniał gdy tylko przyjdzie mi coś do głowy. Forumowiczów prosił bym też o dodanie swoich pięciu groszy do tematu.

Pozdrawiam gwiazdomaniaków!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”