Jaki płyn do układu chłodzenia?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 gru 2011, o 21:29
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- krzys86
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
- VIN:
- Lokalizacja: S-rz
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
mercw203 pisze:To pomożecie wybrać płyn a raczej jego kolor do nowej chłodnicy?
Glysantin® G48® - zgodny z BEVO .......
Mercedes-Benz MB-Approval 325.0
Ostatnio zmieniony 17 paź 2015, o 16:37 przez taczar, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
-
- Użytkownik
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 gru 2011, o 21:29
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
A zauważyliście, że Borygo Alu Formula G11/1 spełnia dokładnie normę 325 również według normy JASO M325 a w konsekwencji płynu chłodniczy do Mercedes typ G11, choć nie jest wymieniony na liście BEVO i ma taki same parametry jak FUCH FRICOFIN czy Lukoil który na liście MB się znajduje? 6 litrów tego typu płynu Borygo kosztuje 55pln. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym konkretnym preparatem?
Ostatnio zmieniony 1 gru 2015, o 09:16 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Zalany do Hanki .. i jest git . Chłodzi silnik , grzeje kabinę i instalację gazową
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Niestety kumpel, który dostarcza mi części i inne fanty pod drzwi nie ma w ofercie tego płynu i zalany będzie koncentratem SWAG, zresztą podobnym jaki mam w innej furce ze stajni. No cóż ... cena ta sama i też pod drzwi tylko go trzeba z destylowaną ciachnąć po zalaniu. Nie mniej ciekawostka z tym konkretnym Borygo jak pogrzebać głębiej. Wszystko się zmienia.
CL203 WDB2037461A802397
- AndrzejZX14
- Użytkownik
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 cze 2015, o 11:20
- VIN:
- Lokalizacja: Konin
Norma 325,2 i kropka w tym temacie.
Pytanie do specjalistów odnośnie ilości w konkretnym egzemplarzu, patrz mój VIN.
Ciekawą rozpiskę w tym temacie znalazłem tutaj (montowane w autach->pasuje do pojazdów):
http://www.iparts.pl/czesc/plyn-do-chlo ... 01089.html
Jednak nic odnośnie ilości w całym układzie chłodzenia.
Jak rozumiem SWAG 99 90 1089 jest koncentratem i należy go rozcieńczyć z destylatem.
Poprawcie mnie w razie W.
Pytanie do specjalistów odnośnie ilości w konkretnym egzemplarzu, patrz mój VIN.
Ciekawą rozpiskę w tym temacie znalazłem tutaj (montowane w autach->pasuje do pojazdów):
http://www.iparts.pl/czesc/plyn-do-chlo ... 01089.html
Jednak nic odnośnie ilości w całym układzie chłodzenia.
Jak rozumiem SWAG 99 90 1089 jest koncentratem i należy go rozcieńczyć z destylatem.
Poprawcie mnie w razie W.
Ostatnio zmieniony 2 gru 2015, o 15:07 przez AndrzejZX14, łącznie zmieniany 1 raz.
Butelka w zieleni
MB W203 C200 Kompressor '06.06.2000
LPG STAG
WDB2030451A020675
Czarna mamba
MB W203 C180 Kompressor '07.05.2003 Sport Coupe
Kawasaki ZX 14 R'2010 Red/BLack- to przy okazji.
Mercuś Łódź, Krakowska 64 uratowali mi SAMA
MB W203 C200 Kompressor '06.06.2000
LPG STAG
WDB2030451A020675
Czarna mamba
MB W203 C180 Kompressor '07.05.2003 Sport Coupe
Kawasaki ZX 14 R'2010 Red/BLack- to przy okazji.
Mercuś Łódź, Krakowska 64 uratowali mi SAMA
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Andrzeju po kolei. Jeśli już o kropce i normach radzę skorzystać z narzędzia Bevo dostępnego tu na stronie, które bardzo wyraźnie definiuje również stosowanie norm. Jeśli nie posługujesz się językiem niemieckim (nie ma w tym nic negatywnego) to skorzystaj z tłumacza a wracając norma 325,2 w zakresie płynów chłodzących dotyczy silników OM 300, 400, 900 itd.. Silniki M i OM 6... do kiewtnia 2014 to norma 325 i 326 a wszystkie pojazdy M i OM w tym zakresie to 325,6 i 326,6 jak już. Zachęcam do lektury linku poniżej.AndrzejZX14 pisze:Norma 325,2 i kropka w tym temacie.
Pytanie do specjalistów odnośnie ilości w konkretnym egzemplarzu, patrz mój VIN.
Ciekawą rozpiskę w tym temacie znalazłem tutaj (montowane w autach->pasuje do pojazdów):
http://www.iparts.pl/czesc/plyn-do-chlo ... 01089.html
Jednak nic odnośnie ilości w całym układzie chłodzenia.
Jak rozumiem SWAG 99 90 1089 jest koncentratem i należy go rozcieńczyć z destylatem.
Poprawcie mnie w razie W.
Lektury ciekawej, bo mówi również o proporcji rozcieńczania poszczególnych preparatów i stąd wiadomo, że na 50% prepartu chłodzącego przypada 50% wody destylowanej aby uzyskać wydajność na poziomie do +/-37 stopni i niżej zgodnie z instrukcją i podanymi wzorami. Tak samo mieszamy SWAG o którym wspominasz, czyli zalewamy 3 litrami koncentratu w silniku takim jak mój czy Twój i dolewamy 3 litry wody destylowanej aby uzyskać 6 litrów chłodziwa do -37 celem zapełnienia układu.
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/310.1_de.html
Ostatnio zmieniony 2 gru 2015, o 16:09 przez Smart, łącznie zmieniany 3 razy.
CL203 WDB2037461A802397
- kidrys
- Użytkownik
- Posty: 225
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 11:29
- VIN: WDB2037462E049488
- Lokalizacja: UK
Nie za późno, żeby coś dodać? Ja u siebie fabrycznie mam zalany czerwony. Czerwony to teraz najcześciej norma G12. O tym, ze do pewnej temperatury nie zamarza to wszyscy wiedza. G12 dodatkowo ma dodatki smarujące pompę wody (wszystkie samochody VAG po 2000r maja czerwony płyn). Niebieski to neutralny płyn niezamarzający. Co do rozcieńczania i uzupełnia chłodziwa to racja ze woda można ALE zawsze przegotowana lub destylowana, chodzi o kamień, który wytraca się z wody w temperaturze około 60st. Temperatury robocze silnika są większe. Ten szlam w układzie to kamień. Zaciera nasze pompy wody i osadza się w nagrzewnicach.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, o 21:03 przez kidrys, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie jezdze:
- 2008 MB CLC180K WDB2037462E049488
- 2004 MB ML270
- 2004 MB A140
- 2003 MB CLK270
- 2004 Ford Streetka
- 2004 CBR600FS
- 2000 MB SLK320
- 1977 VW Golf MK1
- 1989 Ford Probe
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 19:03
- VIN: WDB2032451F197601
Re: Jaki płyn do układu chłodzenia?
Witam.
Pytanko do bardziej doświadczonych posiadaczy MB.
Jaki płyn do chłodnicy dolać, zaświeciła mi się kontrolka i po odkręceniu widzę kolor raczej niebieski niż zielony...
Auto C200 W203 z 2001r., automat, silnik 2,0, 163km.
Z góry dziękuję za odpowiedzi...
I jeszcze jedno, czy olej w automatycznej skrzyni biegów się wymienia i jak tak, to jak często?
Sprowadziłem auto w 04.2015 z Niemiec, miał 213000, teraz ma 227tyś.
Czy w salonie MB lub serwisie po WIN-ie jestem w stanie sprawdzić czy auto miało wymieniany olej i przy jakim przebiegu, czy nie i jaki jest tego koszt?
Proszę o info, dziękuję.
p.s.combi, w gazie PRINCE-a, póki co jeździ
Pytanko do bardziej doświadczonych posiadaczy MB.
Jaki płyn do chłodnicy dolać, zaświeciła mi się kontrolka i po odkręceniu widzę kolor raczej niebieski niż zielony...
Auto C200 W203 z 2001r., automat, silnik 2,0, 163km.
Z góry dziękuję za odpowiedzi...
I jeszcze jedno, czy olej w automatycznej skrzyni biegów się wymienia i jak tak, to jak często?
Sprowadziłem auto w 04.2015 z Niemiec, miał 213000, teraz ma 227tyś.
Czy w salonie MB lub serwisie po WIN-ie jestem w stanie sprawdzić czy auto miało wymieniany olej i przy jakim przebiegu, czy nie i jaki jest tego koszt?
Proszę o info, dziękuję.
p.s.combi, w gazie PRINCE-a, póki co jeździ
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Re: Jaki płyn do układu chłodzenia?
hmm jak niewiesz to możesz dolac wody destylowanej jesli nie jest to wielki ubytek a jaknie wiesz jaki płyn był lany to wymien koszt nie jest drogi a w skrzyni oczywiście że sie wymienia co 60 tys km
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4594
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Jaki płyn do układu chłodzenia?
Podejrzewam że ma firmowy on tak wygląda jak niebieski a dla innych zielony.
A jak zmienisz cały to będziesz mieć pewność że masz świeży.
Pozostaje pytanie skąd ubytek?
A jak zmienisz cały to będziesz mieć pewność że masz świeży.
Pozostaje pytanie skąd ubytek?
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 19:03
- VIN: WDB2032451F197601
Re: Jaki płyn do układu chłodzenia?
siwix pisze:Podejrzewam że ma firmowy on tak wygląda jak niebieski a dla innych zielony.
A jak zmienisz cały to będziesz mieć pewność że masz świeży.
Pozostaje pytanie skąd ubytek?
Hmm, a o tym skąd jest ubytek to nie pomyślałem. W sumie jeżdżę niewiele, kilka kilometrów do pracy dziennie, na weekend kilkanaście. Chyba wolę nie myśleć, po prostu się zużył, ubytek rzeczywiście niewielki, bo dzisiaj rano nie pojawił się komunikat...
Ale dzięki wielkie za odpowiedzi.