duży wyciek płynu chłodzącego

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Febi jak najbardziej, Kager kładzie wszystko do swoich opakowań, więc zależy na co trafisz, natomiast Grafa nie znam wcale..
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
bienn
VIP
Posty: 38
Rejestracja: 29 lip 2010, o 11:10
VIN:
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: bienn »

Znalazłem myślę fajny i tani sklep, gdzie zamówiłem Febi za 236pln :)
A na alledrogo używki po 250.
S203 220cdi 2001r
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Sprawdź jeszcze napinacz paska czy dobrze pracuje.
Jeśli jest on nie halo wibracje paska potrafią uszkodzić pompę.
(dość mały masz przebieg jak na lecenie pompy, dlatego zerknij jeszcze na niego)
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

zezek1990 pisze:(dość mały masz przebieg jak na lecenie pompy, dlatego zerknij jeszcze na niego)
...ale lat już prawie 10
wiek także niszczy podzespoły
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

loneraider pisze:wiek także niszczy podzespoły
Zwłaszcza gdy pracowały, np. na złych płynach eksploatacyjnych.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
bienn
VIP
Posty: 38
Rejestracja: 29 lip 2010, o 11:10
VIN:
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: bienn »

Zezek1990 teoria ma ręce i nogi :), ale napinacz wygląda na ok.
Starość chyba...

EDIT:

Dzisiaj zawiozłem i odebrałem autko od mechanika. Skasował 100pln za wymianę pompy oraz uzupełnienie płynu chłodniczego.

Stara pompa była zarżnięta jeżeli można się tak wyrazić. Do obrotu rolki trzeba było użyć siły, a towarzyszył temu dźwięk rodem z horroru.
S203 220cdi 2001r
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Wracam jeszcze do tematu byś nie zniszczył ponownie pompy :usmiech:

Ile lat ma twój płyn?

Mechanik nie zdecydował się na zalanie nowego płynu przy wymianie pompy?
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Pietrzak
VIP
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pietrzak »

Na wolnych obrotach popatrz na napinacz.Jeśli drga - wymień sprzęgło na alternatorze.To też ma wpływ na czas pracy pompy.Pozdrawiam!
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
Awatar użytkownika
Anat
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
VIN: WDB2030081F5XXXXX
Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)

Post autor: Anat »

Witam,

I ja trafiłem w nocy na taki samy problem. Po wyswetlaniu komunikatu "CHECK COOLANT LEVEL" w nocy nie stał czekac na pomoc, a kontynuowałem jazde dalej. Było +9C. Po 30km następny komunikat - "CHECK alternator..." - spadł pasek wieloklinowy. Wiadomo przestało działać wspomaganie, doładowanie i stało się zimno. Komputer ograniczył do 2000ob/min. Włączyłem na wyswetłaczu wyswetlanie temperatury - trzymało ciągle 90-95C ale płyn juz wyleciał całkiem. Pomyślałem że jezeli temperatura pójdzie w góre - stane. Dociągnąłem do domu ale nie wiem czy oprócz wymiany pompy, wałek ktorej wahał sie jak łyżka w szklance, nie powstanie cos gorszego.

Mam pytanie - czy mamy tylko jeden czujnik temperatury (na górze przy tremostacie) czy są jescze gdzieś (z dołu)?

P.S.1 Zwykle pompa zaczyna gwizdać dosyć długo przed zatarciem, i to że to stało się tak gwałtownie nie jest typowe.

P.S.2 Troche :offtopic: ale... Podróż ta w ogóle zaczela sie fatalnie. Jak stanąłem na początku - zaciągnąłem "reczny". Wsiadłem z powrotem do auta, pociągnąłem lekko plastikowy uchwyt od zwolnienia hamulca ... i on zostal u mnie w ręce! :censored: i jak palant, auto odpalone, plyn ucieka, hamulec zaciągniety - jak go w nocy zwolnic?! W końcu palcami przycisnąłem coś w okolicach pedalu hamulca i dało sie jechać. Nad ranem jezscze sie okazało że pękła lewa przednia sprężyna. Za jedną podróż straciłem zaufanie do auta :yyy: , mam nadzieje że wroci. Nie widze na razie alternatywy innym.

P.S.3 :!: Mam jeszcze W201 190D 1986r. ma >680tys na budziku - nawet olej nie bierze i nigdy nie zawiódł. Moge wyobrazić jak porażka nas czeka z W204 z takim rozwojem rynku. Przykro ale :mb: nie uniknął ogólnej tendencji rynkowej.

Sorki za możliwe błędy.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, o 17:11 przez Anat, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto :ok:
WDB2030081F5XXXXX :nunu:
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Anat pisze:Sorki za możliwe błędy.
Możliwe?! Słownik ot o co powinieneś prosić mikołaja w tym roku.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Anat
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
VIN: WDB2030081F5XXXXX
Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)

Post autor: Anat »

V126 pisze:Słownik
pomysle o tym :wstyd: . Polski mam jako drugi język.

Jednak nadal mam pytanie:

czy mamy tylko jeden czujnik temperatury (na górze przy tremostacie) czy są jescze gdzieś (z dołu)?
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto :ok:
WDB2030081F5XXXXX :nunu:
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

O drugim raczej nikt nie słyszał.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

niekoniecznie musi gwizdać, itp.
Jak byś ją miał w ręce to pewnie momentalnie byś wyczuł że jest do wymiany, jak pracuje na silniku możesz tego nie dostrzec.
W 270Cdi miałem podobny przypadek ot tak sobie urwało się koło pompy. po zdemontowaniu okazało się iż wałek też luźny. Przyczyną był napinacz, który nie napinał odpowiednio paska, przez co lekko skakał i przenosił wibracje.
W takich wypadkach lepiej jednak dzwonić po hol.. trochę nieodpowiedzialnie.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
Anat
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
VIN: WDB2030081F5XXXXX
Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)

Post autor: Anat »

Dzięki za post
zezek1990 pisze:urwało się koło pompy
tam dwie rolki, mała i większa -na ktorej miałeś luz?
zezek1990 pisze:trochę nieodpowiedzialnie
zagdzam się, ale zaufałem wskazniku temp-ry. Teraz męczy mi sumienie.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto :ok:
WDB2030081F5XXXXX :nunu:
wojcur
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 27 lut 2018, o 19:52
VIN: WDB2037081A591881

Re: duży wyciek płynu chłodzącego

Post autor: wojcur »

witam, temat już mocno przestarzały jak i mój mercedes c220 cdi. Mam przejechane prawie 270 tys.
Ogólnie zaczął się niedawno problem wyciekajacego płynu chlodniczego. Do tego stopnia że dostawał temperatury 120 stopni. Po zgaszeniu auta wiatrak pracował jak szalony. Wymieniłem chlodnice gdyż była przypocona, dodatkowo pompę wody która też nie wyglądała najlepiej. Nic to nie dało, po za tym ze problem z grzaniem ustał, zmieniłem nawet zbiornik (chyba niepotrzebnie). Problem wycieku nadal występuje. Tylko dziś jeździłem cały dzień na zalanym na maxa płynem. Ok 200 km, wszystko było ok. Silnik ostygl a z lewego nadkola zaczęło cieknac. Na ten moment nie mam dostępu do kanału więc czekam na jutrzejszy dzień. Całe lewe nadkole jest na dole mokre od płynu z chłodnicy, a że zbiorniczka oczywiście uciekło. Jakieś pierwsze diagnozy? Może ktoś miał podobnie. Trzeba się bać? Czy to wina jakiegoś przewodu?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”