Duże ciśnienie w układzie chłodniczym
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Duże ciśnienie w układzie chłodniczym
Witam.
Wydaje mi się, że mam za duże ciśnienie w układzie chłodniczym.
Węże od układu chłodzenia są tak twarde że nie sposób ich ścisnąć.
Wywala mi trochę płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego.
Na zimnym silniku np. po nocy jak odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego to nadal jest duże nadciśnienie i podczas odkręcania wywala płyn.
Wiem że w tym układzie ma być nadciśnienie ale czy aż takie?
Pomocy.
Wydaje mi się, że mam za duże ciśnienie w układzie chłodniczym.
Węże od układu chłodzenia są tak twarde że nie sposób ich ścisnąć.
Wywala mi trochę płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego.
Na zimnym silniku np. po nocy jak odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego to nadal jest duże nadciśnienie i podczas odkręcania wywala płyn.
Wiem że w tym układzie ma być nadciśnienie ale czy aż takie?
Pomocy.
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
I tak mam być - zwłaszcza latem.kudłaty pisze: Węże od układu chłodzenia są tak twarde że nie sposób ich ścisnąć.
Wydaje mi się, że masz zbyt wysoki poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym.kudłaty pisze: Wywala mi trochę płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym
Jaki silnik?? Tak jak wcześniej koledzy pisali może być za duża ilość płynu, ale jeśli jest ok, to obstawiał bym uszczelke pod glwicą.kudłaty pisze:Witam.
Wydaje mi się, że mam za duże ciśnienie w układzie chłodniczym.
Węże od układu chłodzenia są tak twarde że nie sposób ich ścisnąć.
Wywala mi trochę płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego.
Na zimnym silniku np. po nocy jak odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego to nadal jest duże nadciśnienie i podczas odkręcania wywala płyn.
Wiem że w tym układzie ma być nadciśnienie ale czy aż takie?
Pomocy.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Raczej tutaj jest trafny tropmisha1982 pisze: ale jeśli jest ok, to obstawiał bym uszczelke pod glwicą.
W sprawnym ukł. chłodzenia powinno być ok 2bar przy 90stC
A w związku z tym jest możliwość ściśnięcia grubego przewodu (w rękawicy )
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Zobacz jeszcze do oleju jaki ma kolor i konsystencję. Jeśli będzie jakiś dziwnie jasny lub miał konsystencję majonezu/musztardy albo ogólnie jakiś zawiesinowaty to na bank uszczelka. Niestety ale albo pomiar ciśnienia (tutaj pewnie na odkręconym korku powinno być widać że wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia) albo zdjęcie głowicy, ale to już ostateczność.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Kolor oleju jak i jego konsystencja bez zarzutu.
Przed zmianą oleju robiło się to samo, po zmianie oleju nadal.
Stary olej (spuszczony) był OK.
Ciśnienie wzrasta i utrzymuje się czy silnik jest zimny czy ciepły.
Czy w waszych samochodach na zimnym silniku jest nadciśnienie w układzie chłodzenia?
Przed zmianą oleju robiło się to samo, po zmianie oleju nadal.
Stary olej (spuszczony) był OK.
Ciśnienie wzrasta i utrzymuje się czy silnik jest zimny czy ciepły.
Czy w waszych samochodach na zimnym silniku jest nadciśnienie w układzie chłodzenia?
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, o 21:19 przez kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Az bylem sprawdzic. Przy odpalonym silniku rury nie sposob scisnac (przynajmniej u mnie).
Po odkreceniu korka na zbiorniczku wyrownawczym i odpaleniu silnika plyn bryzga, co moze oznaczac zwiekszone cisnienie, co jest raczej normalne, gdyz caly czas pracuje pompa plynu.
Po odkreceniu korka na zbiorniczku wyrownawczym i odpaleniu silnika plyn bryzga, co moze oznaczac zwiekszone cisnienie, co jest raczej normalne, gdyz caly czas pracuje pompa plynu.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
kSmuk pisze: Po odkreceniu korka na zbiorniczku wyrownawczym i odpaleniu silnika plyn bryzga, co moze oznaczac zwiekszone cisnienie, co jest raczej normalne, gdyz caly czas pracuje pompa plynu.
W każdej instrukcji obsługi samochodu jest wyraźnie napisanie, że NIE WOLNO otwierać korka zbiorniczka wyrównawczego gdy silnik jest rozgrzany - istnieje ryzyko poparzenia przez bryzgający płyn chłodniczy. Więc sytuacja zacytowana wyżej jest zupełnie normalna.
Jak pisałem wcześniej - twarde przewody - wszystko OK. Dla świętego spokoju należy sprawdzić poziom płynu chłodniczego, który sprawdzamy gdy silnik JEST ZIMNY!
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
Gdyniak pisze:kudłaty pisze: Kiedy uzupełnię do stanu jaki powinien być, zostaje wywalony.
Kup nowy korek.
Jak nie pomoże, to znaczy że spaliny walą w płyn.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2011, o 14:35 przez misha1982, łącznie zmieniany 2 razy.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265