coolant check level
Moderator: Dziki Mar
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Układ działa więc NIEPRAWIDŁOWO.V126 pisze:Zawsze wywala błąd zbyt niskiego płynu chłodniczego i do spryskiwaczy na raz, bez względu na to, którego brakuje.
Jeżeli takie było założenie konstruktorów to zrobiliby jedną kontrolkę z dwoma ikonami na raz - nieprawdaż ?
Jeżeli przepali się przykładowo kontrolka z chłodnicy, a braknie w chłodnicy płynu - to która kontrolka się zapali? Brak płynu w spryskiwaczu. Kierowca spokojnie będzie jechał dalej, i silnik ma UGOTOWANY
Tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1880a9bf7b
jest zasada działania tego układu, a tutaj
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1880a9bf7b
parametry czujników. Co prawda dla E-klasy 210, ale oporności chyba są w W 203 takie same.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
-
- VIP
- Posty: 140
- Rejestracja: 1 cze 2008, o 09:31
- VIN: WDBRF61J92F257933
- Lokalizacja: Podlaskie
Podepnę się pod ten temat.
Wyskakuje mi napis na wyświetlaczu taki jak w tytule tego tematu.
Taka sytuacja jest tylko wtedy gdy auto stoi kilka godzin na dworzu i zostanie uruchomione, jeżeli stoi w garażu i odpalę wszystko jest ok.
Oczywiście płyn w chłodnicy jest w odpowiedniej ilości.
Po przejechaniu autem kilkaset metrów z zapalonym komunikatem wystarczy się zatrzymać, wyjąć kluczyk, ponownie odpalić i wszystko jest ok.
Nie wiem co o tym sądzić, czy elektonika Pani Mercedes wariuje na mrozie, czy coś zaczyna się dziać ? W zeszłym roku nie miałem takich problemów.
Profilaktycznie zaznaczę sobie jakąś kreskę na zbiorniczku aby dokładnie poobserwować poziom płynu w zbiorniczku.
Proszę kolegów mercmaniaków o jakieś rady i wskazówki
Wyskakuje mi napis na wyświetlaczu taki jak w tytule tego tematu.
Taka sytuacja jest tylko wtedy gdy auto stoi kilka godzin na dworzu i zostanie uruchomione, jeżeli stoi w garażu i odpalę wszystko jest ok.
Oczywiście płyn w chłodnicy jest w odpowiedniej ilości.
Po przejechaniu autem kilkaset metrów z zapalonym komunikatem wystarczy się zatrzymać, wyjąć kluczyk, ponownie odpalić i wszystko jest ok.
Nie wiem co o tym sądzić, czy elektonika Pani Mercedes wariuje na mrozie, czy coś zaczyna się dziać ? W zeszłym roku nie miałem takich problemów.
Profilaktycznie zaznaczę sobie jakąś kreskę na zbiorniczku aby dokładnie poobserwować poziom płynu w zbiorniczku.
Proszę kolegów mercmaniaków o jakieś rady i wskazówki
C240 V6 170KM, automat, 2002r, sedan, wersja USA
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- dancio
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 maja 2010, o 14:42
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam. Wczoraj jadac w trase wlaczyl mi sie komunikat "sprawdz poziom płynu chłodniczego". Sprawdzając poziom nie zauwazyłem na zbiorniczku min. i max. Jestem laikiem w temacie wiec powiedzcie jaki mam kupic płyn np na jakiejs stacji benzynowej i ile go dolać. Pozdrawiam
Mercedes W203--- sedan --- 2002r. --- 1,8 KOMPRESOR --- 143KM
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Uwaga słuszna, jeśli układ jest opróżniony po np. zagotowaniu.(pamiętaj, żeby nie dolewać płynu na gorącym silniku!).
W innym wypadku, jeśli na dnie zbiorniczka widać jeszcze płyn, temperatura silnika i dolewanego płynu nie ma znaczenia, bo zanim zimny płyn doleci do gorących części silnika, dawno zmiesza się z gorącym, który już w układzie krąży...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- Rumcajs
- VIP
- Posty: 1096
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
- VIN:
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Witam dancio , sprawdź w pierwszej kolejności jaką temperaturę zamarzania ma płyn w układzie Twojego autka , jeżeli mieści się w normie to znaczy minimum -35C i braki nie są duże to udajesz się do najbliższej stacji paliw nabywasz wodę destylowaną i lejesz w układ . A kiedy ubytki są duże? , albo kiedy temp. zamarzania jest poniżej normy ?? to też , stacja paliw i wlewasz wodę destylowaną , przecież to końcówka lipca dopiero do jesieni znajdziesz przyczynę ubytku płynu , (jeżeli takowa jest) , a płyn przed zimą i tak będziesz zmuszony wymienić . A jaki płyn?? , to już zależy od Ciebie , na pewno nie jakieś badziewie , które zeżre Ci chłodnicę . Pozdrowionka
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna.
se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna.
-
- VIP
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 kwie 2010, o 23:42
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
Witam od dwóch tyg. dolałem już 5 litrów płynu i ciągle ubywa, zauważyłem że szybcej po przejechaniu odcinka z większą prędk. Dziś był sprawdzany od dołu i mechanik nie zauważył wycieku, olej w silniku był wymieniany 5 tyś km temu i jest podobno ok, natomiast w automacie jest go za dużo ale niby też dobrze wygląda może po prostu za dużo było wlane na wymianie (10 tyś km). Co o tym myślicie? Raczej korkiem nie ucieka sucho na górze
C200 kompressor M111
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
ASB ma wspólną chłodnicę z silnikiem. Jeżeli dojdzie do przecieku wewnętrznego to płyn może iść do ASB.chodzyn84 pisze:Witam od dwóch tyg. dolałem już 5 litrów płynu i ciągle ubywa, zauważyłem że szybcej po przejechaniu odcinka z większą prędk. Dziś był sprawdzany od dołu i mechanik nie zauważył wycieku, olej w silniku był wymieniany 5 tyś km temu i jest podobno ok, natomiast w automacie jest go za dużo ale niby też dobrze wygląda może po prostu za dużo było wlane na wymianie (10 tyś km). Co o tym myślicie? Raczej korkiem nie ucieka sucho na górze
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- VIP
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 kwie 2010, o 23:42
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Wymieniaj jak najszybciej chłodnicę i olej w ASB, bo będziesz miał do wymiany skrzynię! Jeśli skrzynia jeszcze działa, to jest duża szansa, że ocaleje, ale nie jeździj tak, bo każdy kilometr może okazać się tym ostatnim!chodzyn84 pisze:Czy gdyby to się potwierdziło to ASB do wymiany?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 kwie 2010, o 23:42
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
oczywiście jutro jade na dokładny przegląd. Tylko jak się dostaje płyn do skrzyni to czy coś z tym wspólnego ma chłodnica?
Ostatnio zmieniony 20 gru 2010, o 20:13 przez chodzyn84, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 kompressor M111