coolant check level
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 wrz 2008, o 13:43
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
coolant check level
Witam wszystkich posiadaczy MB. Jestem posiadaczem od kilku miesiecy W203 z silnikiem 270 CDI z 2002 roku, skrzynia automatyczna.
Pisze tu z nadzieją, że ktoś mi pomoże bo dręczy mnie problem, który odbiera mi cała frajde z jazdy swoją gwiazdą Przejde od razu do rzeczy...
Zaraz po kupnie swojej gwiazdy bylem w warsztacie na wymianie wszystkich filtrów,olei, klocków itp.itd.Zostałem tez podpięty pod komputer w celu usuniecia błędów które były zwiazane ze słabym akumulatorem. Tydzien pozniej, zaczął sie mój horror z komunikatem COOLANT CHECK LEVEL :(Do rzeczy, kiedy pojawiał sie ten komunikat, faktycznie płynu brakowało, jednak po kilku minutach jazdy po miescie i kilkukrotnym gaszeniu i odpalaniu silnika, komunikat sam znikal i poziom plynu w zbiorniku wyrównawczym był w normie. Plyn w moim zbiorniuku wyrównawczym "pojawia sie i znika" raz jest raz go nie ma Pojechalem wiec do warsztatu, tam stwiedzili ze to termostat, jest ciagle otwarty, wiec go wymienilem razem z calym plynem chlodzacym oraz korkiem w zbironiku wyrównawczym. Zostal tez podpięty pod komputer i znowu na tydzień czasu miałem spokój, myslalem ze problem zostal rozwiazany, bo plynu cały czas było pod sam korek i żadnych komunikatów. Niestety minął, ów wczesniej wspomniany tydzień i "horror pt.Coolant check level" powrócił
Dodam tylko ze byly sprawdzane czujniki płynu chłodzącego i plynu do spryskiwaczy, wszyskie sa O.K.
Pytałem wielu mechaników i sa dwie mozliwosci;
1) głowica
2) uszczelka głowicy
Argumenty jakie usłyszalem to : wysokie ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, oraz zapach spali w zbiorniku wyrównawczym.
Dodam ze samóchod ma 164 tys.km i ponoc jest to autentyczny przebieg sprawdzony w ASO.
Na mój gust wygląda to jakby był zapowietrzony układ ale ponoć w tych Mesiach jest to niemożliwe.
PROSZĘ O POMOC, MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PRZYPADEK ?!?!
Pisze tu z nadzieją, że ktoś mi pomoże bo dręczy mnie problem, który odbiera mi cała frajde z jazdy swoją gwiazdą Przejde od razu do rzeczy...
Zaraz po kupnie swojej gwiazdy bylem w warsztacie na wymianie wszystkich filtrów,olei, klocków itp.itd.Zostałem tez podpięty pod komputer w celu usuniecia błędów które były zwiazane ze słabym akumulatorem. Tydzien pozniej, zaczął sie mój horror z komunikatem COOLANT CHECK LEVEL :(Do rzeczy, kiedy pojawiał sie ten komunikat, faktycznie płynu brakowało, jednak po kilku minutach jazdy po miescie i kilkukrotnym gaszeniu i odpalaniu silnika, komunikat sam znikal i poziom plynu w zbiorniku wyrównawczym był w normie. Plyn w moim zbiorniuku wyrównawczym "pojawia sie i znika" raz jest raz go nie ma Pojechalem wiec do warsztatu, tam stwiedzili ze to termostat, jest ciagle otwarty, wiec go wymienilem razem z calym plynem chlodzacym oraz korkiem w zbironiku wyrównawczym. Zostal tez podpięty pod komputer i znowu na tydzień czasu miałem spokój, myslalem ze problem zostal rozwiazany, bo plynu cały czas było pod sam korek i żadnych komunikatów. Niestety minął, ów wczesniej wspomniany tydzień i "horror pt.Coolant check level" powrócił
Dodam tylko ze byly sprawdzane czujniki płynu chłodzącego i plynu do spryskiwaczy, wszyskie sa O.K.
Pytałem wielu mechaników i sa dwie mozliwosci;
1) głowica
2) uszczelka głowicy
Argumenty jakie usłyszalem to : wysokie ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, oraz zapach spali w zbiorniku wyrównawczym.
Dodam ze samóchod ma 164 tys.km i ponoc jest to autentyczny przebieg sprawdzony w ASO.
Na mój gust wygląda to jakby był zapowietrzony układ ale ponoć w tych Mesiach jest to niemożliwe.
PROSZĘ O POMOC, MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PRZYPADEK ?!?!
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
Dwa pytania:
1. czy uzupelniles plyn do spryskiwaczy na full? (powaznie pytam - to ma znaczenie)
2. czy rzeczywiscie ubywa ci plyn chlodniczy ze zbiornika wyrownawczego? Jesli tak to w jakim tempie?
1. czy uzupelniles plyn do spryskiwaczy na full? (powaznie pytam - to ma znaczenie)
2. czy rzeczywiscie ubywa ci plyn chlodniczy ze zbiornika wyrownawczego? Jesli tak to w jakim tempie?
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
napisz czy nie wyświetla ci się również komunikat o niskim poziomie płynu spryskiwaczy
aha warto by sprawdzić czy sterownik czujników nie zgłupiał
z tą wymianą termostatu to jeżeli jedynym powodem jego wymiany był komunikat o niskim stanie płyny chłodniczego to ktoś zrobił cię w konia... ja teraz wymieniałem walnięty termostat i żadnych komunikatów nie miałem, nikt też o czymś takim nie pisał....
...co do znikającego płynu to czy nie zauważyłeś jakiś wycieków pod autem?
czasem zdarza się, że rura wychodząca od chłodnicy jest uszkodzona przez obejmę która ją trzyma przy chłodnicy i płyn ucieka, szczególnie jak się trochę pojeździ i ciśnienie w układzie wzrośnie
jeśli uszczelka byłaby walnięta albo głowica to w zbiorniczku wyrównawczym powinien się pokazać olej, a woda mogła by dostawać się do silnika... auto powinno też kopcić
aha warto by sprawdzić czy sterownik czujników nie zgłupiał
z tą wymianą termostatu to jeżeli jedynym powodem jego wymiany był komunikat o niskim stanie płyny chłodniczego to ktoś zrobił cię w konia... ja teraz wymieniałem walnięty termostat i żadnych komunikatów nie miałem, nikt też o czymś takim nie pisał....
...co do znikającego płynu to czy nie zauważyłeś jakiś wycieków pod autem?
czasem zdarza się, że rura wychodząca od chłodnicy jest uszkodzona przez obejmę która ją trzyma przy chłodnicy i płyn ucieka, szczególnie jak się trochę pojeździ i ciśnienie w układzie wzrośnie
jeśli uszczelka byłaby walnięta albo głowica to w zbiorniczku wyrównawczym powinien się pokazać olej, a woda mogła by dostawać się do silnika... auto powinno też kopcić
w168, w203, w123
-
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 paź 2007, o 20:20
- VIN:
- Lokalizacja: london
Witam. Ja zrobiłbym jeszcze test na poziom glikolu w oleju skrzyni automatycznej. Czasem tak się dzieje, że pojawiają się mikropęknięcia w chłodnicy i płyn dostaje się do oleju co po jakimś czasie może uszkodzić ASB. Wtedy pozostaje wymiana chłodnicy i oleju ASB. Pozdrawiam
S203 220 CDI ASB `05
E65 730D Sport `03
E65 730D Sport `03
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 wrz 2008, o 13:43
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystkim dziękuje za odpowiedzi Od kilku dni przeprowadzam eksperyment. Jeżdzę bardzo spokojnie bez wciskania pedału gazu do samej podłogi. Spod świateł ruszam bardzo spokojnie, bez raptownych zmian gazu i muszę powiedzieć, że jak na razie wszystko gra, plynu jest pod sam korek nie wyświetlaja się żadne komunikaty.
Chyba to jest jednak głowica bądz też uszczelka
Mogę tylko obiecać osobom zainteresowanym, że jak tylko będę już po "wizycie" w ASO i będę już wiedział gdzie był pies pogrzebany to na pewno o tym napisze.
Nie obiecuje ze nastapi to szybko, wiadomo z jakich względów...
Pozdrawiam wszystki posiadaczy mb
Chyba to jest jednak głowica bądz też uszczelka
Mogę tylko obiecać osobom zainteresowanym, że jak tylko będę już po "wizycie" w ASO i będę już wiedział gdzie był pies pogrzebany to na pewno o tym napisze.
Nie obiecuje ze nastapi to szybko, wiadomo z jakich względów...
Pozdrawiam wszystki posiadaczy mb
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2009, o 01:39
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Witam,
Mi też pojawia się coolant check level, jendnak dodatkowo pojawia mi się brak płynu spryskiwaczy. Czy to własnie tego dotyczy? Czy może dolanei płynu do spryskiwaczy nie wystarczy? Przyznam że problem złapał mnie dziś, pytam od razu, gdyż na Waszej wiedzy zawsze mogłem polegać.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
Mi też pojawia się coolant check level, jendnak dodatkowo pojawia mi się brak płynu spryskiwaczy. Czy to własnie tego dotyczy? Czy może dolanei płynu do spryskiwaczy nie wystarczy? Przyznam że problem złapał mnie dziś, pytam od razu, gdyż na Waszej wiedzy zawsze mogłem polegać.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 wrz 2008, o 13:43
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie. Tak jak obiecałem, tak też czynię i pragnę podzielić się moja krótką "historią" związaną z dręczącym mnie komunikatem "coolant check level"
Niestety sprawdziły sie najgorsze dla mnie przypuszczenia...
Powodem moich problemów z ciągłym komunikatem "coolant check level" była GŁOWICA
Znajomy mechanik, który zajmuje się tylko Mercedesami, wyjął wszystkie bebechy i sprawdził szczelność głowicy. Okazało się, że przy piątym cylindrze była malutka dziura, wielkości włosa. Nie mogłem w to uwierzyć, że przez takie coś mógł uciekać płyn chłodzący...
Po wymianie głowicy na sprawną, problem ustąpił...
Cóż poprzedni właściciel musiał ostro katować moją gwiazdę...
Podobno nie jest to rzadkością w silnikach CDI.
Pozdrawiam wszystkich Mercmaniaków mb
Niestety sprawdziły sie najgorsze dla mnie przypuszczenia...
Powodem moich problemów z ciągłym komunikatem "coolant check level" była GŁOWICA
Znajomy mechanik, który zajmuje się tylko Mercedesami, wyjął wszystkie bebechy i sprawdził szczelność głowicy. Okazało się, że przy piątym cylindrze była malutka dziura, wielkości włosa. Nie mogłem w to uwierzyć, że przez takie coś mógł uciekać płyn chłodzący...
Po wymianie głowicy na sprawną, problem ustąpił...
Cóż poprzedni właściciel musiał ostro katować moją gwiazdę...
Podobno nie jest to rzadkością w silnikach CDI.
Pozdrawiam wszystkich Mercmaniaków mb
-
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 14 maja 2008, o 17:23
- VIN:
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
ale jak zaleje już płyn do spryskiwaczyto czujnik będzie znowu działał poprawnie!!! dzisiaj wyskoczył mi błąd brak płynu do spryskiwaczy i jednocześnie mały poziom płynu chłodniczego... po dodalniu płynu od spryskiwaczy jeden i drugi błąd zniknął, następnie pojechałem na miasto powstawiałem mu troche i nic nie wyskoczyło , czy jest się czym martwić??
Ostatnio zmieniony 26 cze 2009, o 18:14 przez lukasz_20, łącznie zmieniany 1 raz.
S320 \ C180 KOMPRESSOR \ Audi A4 tdi
WDC2030462R0905073
WDC2030462R0905073
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 14 maja 2008, o 17:23
- VIN:
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
-
- VIP
- Posty: 218
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 21:04
- VIN:
- Lokalizacja: Słupsk
Z całym szacunkiem ale to nie jest zasada. W moim jak brakuje płynu do spryskiwaczy, to wyświetla się tylko ikona dla spryskiwaczy. Od płynu chłodniczego jest inna ikona i jakoś nie wystąpiła ani razu. Więc nie generalizujmy, bo to może wprowadzać w błąd.V126 pisze:Zawsze wywala błąd zbyt niskiego płynu chłodniczego i do spryskiwaczy na raz, bez względu na to, którego brakuje.
Lokis pozdrawia [you]
Mercedes C180 Kompressor, 2002, sedan, classic - był
Mercedes C200 Kompressor, 2007, sport coupe - jest
Mercedes C180 Kompressor, 2002, sedan, classic - był
Mercedes C200 Kompressor, 2007, sport coupe - jest
-
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 14 maja 2008, o 17:23
- VIN:
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
powiem tak mi też kiedyś wywalił sam błąd od spryskiwaczy ale wtedy uzupełniłem od razu a teraz zwlekałem z dolewką i wjeżdżając do garażu wywaliło dwa naraz może dlatego że pod dużym kątem był wjazd i dlatego błędnie odczytał stan nie wiem jak mam to wytłumaczyc ... Teraz 0 błędów i niech tak zostanie
S320 \ C180 KOMPRESSOR \ Audi A4 tdi
WDC2030462R0905073
WDC2030462R0905073