coolant check level
Moderator: Dziki Mar
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2014, o 12:10
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska
...i tak też zrobiłem, zakupiłem nowy/używany z czujnikiem, wymieniłem i dwa błędy szlak trafił zaraz po odpaleniu silnika. Dla mnie problem rozwiązany. Postaram się jeszcze zdiagnozować czy w mojej Melanii osobno załącza się tylko komunikat z braku płynu w spryskiwaczu czy dodatkowo znowu dwa. loneraider dzięki.loneraider pisze:Wymień zbiorniczek na taki z czujnikiem
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2014, o 23:37 przez lukasz1212g, łącznie zmieniany 1 raz.
Rouse yourself greenwitch
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 sie 2015, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
Witam serdecznie wszystkich miłośników Mercedes-Benz:-)
Jest to w zasadzie mój pierwszy post, a więc chciałbym się przedstawić. Pochodzę z Torunia i od jakiegoś roku jestem szczęśliwym posiadaczem MB w203 2.2 CDI 2003.
Piszę tutaj ponieważ moja radość nie trwała za długo, a więc tak jak w poprzedzających postach , również mi się zapala komunikat COOLANT CHECK LEVEL.
Sytuacja była i nadal jest dziwna, otóż ten komunikat pojawia sie dopiero po kilku godzinnym staniu, a po odpaleniu i po jakimś czasie, kiedy zgasimy auto i odpalimy je ponownie to komunikat znika.
Na chwile obecną sprawdziłem czujniki i tak:
- od poziomu płynu chłodzącego - 110 ohms;
- od płynu od spryskiwaczy 174 ohms;
Wygląda na to, że są sprawne. Czytałem i nie wiem, czy u mnie nie będzie uszczelka pod głowicą albo sama głowica.
Mogę jedynie dodać, że przy uruchomieniu silnika bardzo głośno pracuje takie małe urządzenie bodajże z filtrem które jest podłączone pod zbiornik płynu chłodzącego.
Poziomy płynów w normie. Nie za mało i nie za dużo. jeżeli chodzi o płyn chłodniczy, przy odpalonym samochodzie, otworzyłem korek i nie zauważyłem bąbelków, a także barwa nie wyglądała na jakąś mieszankę.
pozdrawiam i proszę o odp.
Jeżeli ktoś wymieniał uszczelkę pod głowicą to prosiłbym o podanie ceny orientacyjnej całego zabiegu
Jest to w zasadzie mój pierwszy post, a więc chciałbym się przedstawić. Pochodzę z Torunia i od jakiegoś roku jestem szczęśliwym posiadaczem MB w203 2.2 CDI 2003.
Piszę tutaj ponieważ moja radość nie trwała za długo, a więc tak jak w poprzedzających postach , również mi się zapala komunikat COOLANT CHECK LEVEL.
Sytuacja była i nadal jest dziwna, otóż ten komunikat pojawia sie dopiero po kilku godzinnym staniu, a po odpaleniu i po jakimś czasie, kiedy zgasimy auto i odpalimy je ponownie to komunikat znika.
Na chwile obecną sprawdziłem czujniki i tak:
- od poziomu płynu chłodzącego - 110 ohms;
- od płynu od spryskiwaczy 174 ohms;
Wygląda na to, że są sprawne. Czytałem i nie wiem, czy u mnie nie będzie uszczelka pod głowicą albo sama głowica.
Mogę jedynie dodać, że przy uruchomieniu silnika bardzo głośno pracuje takie małe urządzenie bodajże z filtrem które jest podłączone pod zbiornik płynu chłodzącego.
Poziomy płynów w normie. Nie za mało i nie za dużo. jeżeli chodzi o płyn chłodniczy, przy odpalonym samochodzie, otworzyłem korek i nie zauważyłem bąbelków, a także barwa nie wyglądała na jakąś mieszankę.
pozdrawiam i proszę o odp.
Jeżeli ktoś wymieniał uszczelkę pod głowicą to prosiłbym o podanie ceny orientacyjnej całego zabiegu
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- roman.czachor
- Użytkownik
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 mar 2012, o 02:37
- VIN:
- Lokalizacja: Pawłowiczki
Niech mnie ktoś poprawi jeśli nie mam racji, ale zdaje się, że owo urządzenie, to, o którym piszesz to zawór sterowania podciśnieniem. Jest zamontowany na zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia i do niego jest podpięty taki mały filtr. Ale co to urządzenie ma wspólnego z układem chłodzenia?tomftb pisze:Mogę jedynie dodać, że przy uruchomieniu silnika bardzo głośno pracuje takie małe urządzenie bodajże z filtrem które jest podłączone pod zbiornik płynu chłodzącego.
Mercedes-Benz C220CDI Elegance Kombi (S203) 143KM 2003r (WDB2032061F392164)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 sie 2015, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 16:53
- VIN: WDB2032081F581501
Re: coolant check level
Hej wszystkim mnie też dopadła ta kontolka.
Pierwszy raz w marcu br. faktycznie brakowalo plynu do chłodnicy - dolalem ok 0,5l
Czerwiec to samo kontrolka i brak płynu - dodałem ponad 1l tak aby płyn był pod sam korek
Wrzesień znowu pojawia sie komunikat widać, że brakuje płynu było ciemno dokładnie nie widzialem na oko ok 0,5l.
Wczoraj wrocilem z trasy ok 700km
Auto ma moc, w ogóle nie kopci nawet gdy jest gaz w podłogę.
I co teraz ? Już się boję ;(
Pierwszy raz w marcu br. faktycznie brakowalo plynu do chłodnicy - dolalem ok 0,5l
Czerwiec to samo kontrolka i brak płynu - dodałem ponad 1l tak aby płyn był pod sam korek
Wrzesień znowu pojawia sie komunikat widać, że brakuje płynu było ciemno dokładnie nie widzialem na oko ok 0,5l.
Wczoraj wrocilem z trasy ok 700km
Auto ma moc, w ogóle nie kopci nawet gdy jest gaz w podłogę.
I co teraz ? Już się boję ;(
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4591
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: coolant check level
No jak to co szukaj którędy ucieka
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 16:53
- VIN: WDB2032081F581501
Re: coolant check level
Siwix dzięki za odpowiedź. Jakieś podpowiedzi od czego zacząć ? Gdzie waszym zdaniem najprawdopodobniej jest wyciek. Wiem, że wasza wiedza i.doświadczenie przerasta nie jednego dobrego mechanika. Jedyne co dzis rzucilo mi się w oczy to jak by na zbiorniku w okolicy korka byla smuga po wyschnietym płynie. Smuga nie duża max do 10 cm. Moze to jakis trop?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: coolant check level
Ostatnio kolega opisywał walkę z uciekającym płynem, poszukaj na forum.
EDIT:
viewtopic.php?t=8173
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
EDIT:
viewtopic.php?t=8173
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 16:53
- VIN: WDB2032081F581501
Re: coolant check level
dziś dolałem aż 2 litry płynu, gdyby poszła uszczelka to możliwe, że w ciągu kilku msc ubyło by ok 4,5l płynu ? silnik dalej był poprawnie pracował ?artur87 pisze:Hej wszystkim mnie też dopadła ta kontolka.
Pierwszy raz w marcu br. faktycznie brakowalo plynu do chłodnicy - dolalem ok 0,5l
Czerwiec to samo kontrolka i brak płynu - dodałem ponad 1l tak aby płyn był pod sam korek
Wrzesień znowu pojawia sie komunikat widać, że brakuje płynu było ciemno dokładnie nie widzialem na oko ok 0,5l.
Wczoraj wrocilem z trasy ok 700km
Auto ma moc, w ogóle nie kopci nawet gdy jest gaz w podłogę.
I co teraz ? Już się boję ;(
- kamykmm
- VIP
- Posty: 88
- Rejestracja: 9 mar 2017, o 22:47
- VIN: WDB2030611A652023
Re: coolant check level
może zwyczajnie gdzieś cieknie Ci ten płyn, sprawdź przewody, chłodnicę
C240 2.6 V6/sedan/2004 lift
- kichcio
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
- VIN: WDB2030451A000000
- Lokalizacja: Radom
Re: coolant check level
artur87 Ty masz silnik diesla widze? Nie masz przypadkiem alternatora chlodzonego plynem?
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 16:53
- VIN: WDB2032081F581501
Re: coolant check level
tak mam ON, 2,2 cdi 150KM. nie mam zielonego pojęcia czy mam alternator chłodzony płynem ;/ ktoś podpowie ?kichcio pisze:artur87 Ty masz silnik diesla widze? Nie masz przypadkiem alternatora chlodzonego plynem?
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 1 gru 2015, o 13:49
- VIN:
- Lokalizacja: nowa sól
Re: coolant check level
Podzielę się moimi doświadczeniami q temacie. Początek komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Diagnoza mechanika uszkodzony oring przy plastikowej rurce odchodzacej od głowicy . Nie było śladu na ziemi płyn ściekał po silniku na osłony. Nadmiar pewnie w czasie jazdy spływał z osłony. Dwa miesiące spokój . Robię koło 2-3 k miesięcznie. Powtórka. Oring kupiony u Mercedesa. Założony inny. Mniej Ale dalej cieknie. Czas na rurkę doprowadzającą płyn do głowicy. Co dalej napiszę po wymianie.
Kompresor C180 '04
VIN WDB2037461A643833
VIN WDB2037461A643833