CL203.Kuhlmittel Niveau prufen.
Moderator: Dziki Mar
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
CL203.Kuhlmittel Niveau prufen.
Jechałem ostatnio takie konkretne trasy i po jakiś 400 kilometrach non stop wyskoczył mi taki komunikat jak wyżej na biało i sam zniknął po krótkiej chwili i tak kilka razy. Zatrzymałem się, obiad, takie tam ... trochę ostygł to zerka a poziom płynu ok, jakiś centymert od tego grubego poziomego spawu zbiornika na płyn chłodzący. No to kicham i jadę dalej. Pojawił się potem kilka razy i tyle i nawet w błedach/przeszkodach na wyświtlaczu potem się nie pojawił. Dzwonię jednak do MB i pytam co jest skoro poziom ok. Powiedzieli, że płyn możeby być już stary i do wymiany i wtedy tak wyświetla na biało i spoko, żeby wymienić go przy przeglądzie. Tym od przeglądu nic nie mówiłem, tylko powiedziałem żeby sprawdzili czy jest ok jakimś miernikiem ... nie było OK.
Może komuś tez tak się stać więc jeśli jest dokładnie jak u mnie to nie panikować i wymienic płyn.
Może komuś tez tak się stać więc jeśli jest dokładnie jak u mnie to nie panikować i wymienic płyn.
CL203 WDB2037461A802397
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
A widzisz ... znowu jakas lekcja stąd warto się dzielić informacjami jakie by nie były. Dzięki choć płyn i tak wymieniono bo był stary . I jutro rano większośc z nas zerknie ile ma w zbiorniku płynu i czy minimum do spawu .
Ps. A czym w razie draki uzupełniac jakby co?
Ps. A czym w razie draki uzupełniac jakby co?
Ostatnio zmieniony 24 cze 2013, o 23:00 przez Smart, łącznie zmieniany 3 razy.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: 23 wrz 2011, o 13:13
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Jak będzie mało to wyświetli się Coolant check level, oryginalnie był koncentrat lub taniej , dolewa się taki sam jaki jest zalany, gdyby nie bylo dostępu do org to mozna zalac plynem ktory spelnia specyfikacje 325.0
cl203 coupe c220cdi 2002r
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Tak to to samo po niemiecku czy angielsku. Ten gośc z merca mówił mi też, że jeśłi płyn traci swoje właściwości, ze względu na wiek, to traci tez swoje własciwości względem kurczliwości i rozprężeń i tak dalej i wtedy, system może mieć kłopot z właścicwym ciśnieniem w układzie. Nie wiem jak to się ma do realiów ale przekazuję dla potomnych. Nie mniej o poziomie do spawu słowem nie wspomniał ... ehhh coraz gorzej poruszać się w gąszczu rzeczywistości. Dobrze, że sa fora gdzie można się czegoś dowiedzieć i zestawić jakby nie było ważną wiedzę względem eksploatacji itd..
Ostatnio zmieniony 25 cze 2013, o 09:38 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
-
- expert
- Posty: 2754
- Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Pozdrowienia z nibylandii, buziaki.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, o 11:09 przez mrbraindeath, łącznie zmieniany 1 raz.
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
No właśnie ... mam instrukcję i pewnie kiedyś do niej zajrzę bo taka ładna, nowa, w takim ładnie futerale i są tam jeszcze jakiś inne książeczki . Tak czy owak teraz wiem a płyn chłodniczy i tak był do wymiany. Fajnie, że temat poruszony bo jak znam życie część z nas zerknęła na poziom po przeczytaniu i uzupełniła w bańce płyn .
Jestem dobrym przykładem technicznej ignorancji więc niech służy innym za przestrogę . Dzięki za wyjaśnienie i pomoc .
Jestem dobrym przykładem technicznej ignorancji więc niech służy innym za przestrogę . Dzięki za wyjaśnienie i pomoc .
Ostatnio zmieniony 26 cze 2013, o 13:10 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397