Błędy coolant check level i plyn do spryskiwaczy problem

Moderator: Dziki Mar

marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

maxpalma pisze:Mam ten sam problem - COOLANT - Visit Workshop tylko w moim przypadku jest tak, że Po włączeniu zapłonu od razu włącza się wentylator, poziom płynu chłodnicy jest w normie - czy ktoś wie co może być tego przyczyną?
Kolego pisaliśmy o tym,wystarczy poszukać :ok: Przywitać się trzeba w odpowiednim dziale :nunu:
C 200 CDI 2004
thecuba
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 12 lip 2011, o 10:46
VIN:
Lokalizacja: Białka Tatrzańska

Post autor: thecuba »

Rychu45 pisze:Witam
munie też wyświetla ten komunikat i miałem uszkodzony moduł wentylatora

Pozdrawiam
jak ten moduł wygląda i gdzie się znajduje?
Bartosz
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
VIN:
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Bartosz »

Moduł jest w plastikowej obudowie wentylatora w jej dolnej części.Żeby się do niego dostać trzeba wyjąć cały wiatrak.Odkręca się górną belkę i wyjmuje górą.Moduł ma wielkość nawigacji 3,5'' -trochę grubszy.Opis dotyczy2.2 CDI.
c 220 CDI, 2001r. 143 KM automat, VIN WDB2030061A119508
maxpalma
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 cze 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: maxpalma »

Witam wszystkich
Jeżeli wasz samochód wysyła wam komunikat "COOLANT VISIT WORKSHOP" to możecie mieć problemy ze sterownikiem wentylatora, jednakże jeśli do tego diagnostyka wykaże że są jeszcze inne błędy związane np. z nie włączaniem się turbiny to powód usterki jest bardzo błachy - wystarczy wymienić bezpiecznik zasilający przy komputerze o natężeniu 7,5 Ampera. Zapewne w to nie uwieżycie, ale ja miałem taki przypadek a komunikat "coolant visit workshop" był najbardziej widoczną usterką a w sumie było ich pięć i wszystko usunęła wymiana bezpiecznika. Koszt naprawy z diagnostyką 150 PLN. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-08-04, 12:33 ]
Witam ponownie
Jeżeli ktoś poszukuje samego sterownika wentylatora to mam taki na sprzedaż za kwotę 250 PLN + koszty przesyłki. Dane dotyczące sterownika:

ECL 400W 377685
Nr. 885.001.965
15.04.03 SW 7.0 HW: C6


Jest to sterownik do Mercedesa W 203 2.2 CDI
Możecie go zobaczyć na aukcji Allegro - oto adres:
http://allegro.pl/sterownik-wentylatora ... 27551.html

kontakt ze mną 509 287 817
W 203 Sport Coupe Evolution 2,2 CDI 2003 150 km
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

maxpalma pisze:bezpiecznik zasilający przy komputerze
:mysli: gdzie :?: :mysli:
chodzi o przedni SAM
czy jakiś ukryty w/przy sterowniku wentylatora :mysli:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
maxpalma
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 cze 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: maxpalma »

Od razu po zdjęciu osłony komputera, która znajduje się pod maską przy przedniej szybie z prawej strony patrząc od przodu samochodu znajduje się rząd bezpieczników, to jeden z nich (7,5 A był uszkodzony i wymieniony) i tam należy szukać.
W 203 Sport Coupe Evolution 2,2 CDI 2003 150 km
Kapel-an
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 12 wrz 2009, o 00:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Witam!

Post autor: Kapel-an »

Witam,
Ja także miałem podobny problem z wyświetlanym komunikatem "Coolant visit workshop"
Okazało się iż palony był bezpiecznik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. ( pozycja bezpiecznika 54, bezpiecznik 7,5A )
Dodatkowymi objawami była utrata mocy, jakby nie działała turbina.
Na diagnostyce wywala na raz 5 lub sześć błędów bo ten bezpiecznik odpowiada za tyle podzespołów.
U mnie do wymiany był dogrzewacz odmy, duperela którą po zakupie można wymienić samodzielnie.
Mam nadzieję iż pomogłem w problemie niektórym z was.
Pozdrawiam.
Semper Fidelis
giziu
VIP
Posty: 25
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:12
VIN:
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: giziu »

Nie będe zakładał kolejnego wątku o tym problemie, pozwolę się tu wcisnąć.
Mój problem polega na tym, że także ukazuje mi się komunikat COOLANT visit workshop, oddałem auto do serwisu, znaleźli uszkodzony przewód zasilający wentylator, prąd dochodził do niego ale jest konieczność wymiany wentylatora, był uszkodzony, Wymieniłem na nowy ale w dalszym ciągu się nie włącza. Ponadto temperatura silnika nie przekracza 70st.
Może mi ktoś wyjaśnić w czym jest problem?
Jeszcze jedno, nie mam nabitej klimy, czy ma to związek z tą usterką??
Pozdrawiam
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

giziu pisze:Ponadto temperatura silnika nie przekracza 70st.
Tu akurat sprawa jest jasna - termostat do wymiany.
giziu pisze:Wymieniłem na nowy ale w dalszym ciągu się nie włącza.
A co serwis w którym naprawiałeś auto na to?
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
giziu
VIP
Posty: 25
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:12
VIN:
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: giziu »

czy to możliwe żeby po 140tyś km przebiegu padł termostat?
w serwisie nie byłem po wymianie wentylatora, nie mam czasu, zarobiony jestem choć serwis mam pod nosem.
pojade w przyszłym tyg.
W serwisie nic nie mówili o konieczności wymiany termostatu :yyy:
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

giziu pisze:czy to możliwe żeby po 140tyś km przebiegu padł termostat?

Możliwe.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
giziu
VIP
Posty: 25
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:12
VIN:
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: giziu »

A czy w moim mietku 2004r po lifcie 2.2 CDI przy wentylatorze ma być moduł, bo tak czytam i już głupieję co gdzie ma być.
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

giziu pisze:A czy w moim mietku 2004r po lifcie 2.2 CDI przy wentylatorze ma być moduł, bo tak czytam i już głupieję co gdzie ma być
Jest przy wentylatorze :usmiech:
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Gdyniak pisze:
giziu pisze:czy to możliwe żeby po 140tyś km przebiegu padł termostat?

Możliwe.
Wymieniłem przy 125kkm - bo było mi zimno, temperatura cieczy chłodzącej osiągała zaledwie 60 stopni. Po wymianie jest około 85 stopni - i ciepło... :usmiech:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
giziu
VIP
Posty: 25
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:12
VIN:
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: giziu »

taczar pisze:
Gdyniak pisze:
giziu pisze:czy to możliwe żeby po 140tyś km przebiegu padł termostat?

Możliwe.
Wymieniłem przy 125kkm - bo było mi zimno, temperatura cieczy chłodzącej osiągała zaledwie 60 stopni. Po wymianie jest około 85 stopni - i ciepło... :usmiech:
Ciepełko to mi wieje z kratek,ale coś mi się wydaje że wymiana termostatu mnie nie ominie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”