Błędy coolant check level i plyn do spryskiwaczy problem
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 mar 2010, o 20:56
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 gru 2009, o 18:32
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
- piasektt
- VIP
- Posty: 647
- Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Witam
Panowie u mnie dziwna rzecz: wyświetla mi się komunikat Coolant visit workshop bo rzeczywiście ubyło mi płynu. Płyn dolałem do pełna po paru dniach znowu: Coolant visit workshop i tak parę razy.W końcu się zdenerwowałem i nie dolałem, okazało się że płynu uchodzi do pewnego poziomu zbiorniczka i dalej nie drgnie. Zbiorniczek oglądałem dokładnie, nie ma żadnego uszkodzenia, nigdzie się nie poci, pod samochodem niema kałuży. O co chodzi?
Panowie u mnie dziwna rzecz: wyświetla mi się komunikat Coolant visit workshop bo rzeczywiście ubyło mi płynu. Płyn dolałem do pełna po paru dniach znowu: Coolant visit workshop i tak parę razy.W końcu się zdenerwowałem i nie dolałem, okazało się że płynu uchodzi do pewnego poziomu zbiorniczka i dalej nie drgnie. Zbiorniczek oglądałem dokładnie, nie ma żadnego uszkodzenia, nigdzie się nie poci, pod samochodem niema kałuży. O co chodzi?
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- piasektt
- VIP
- Posty: 647
- Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Może być jeszcze inaczej.... delikatnemu przetarciu mógł ulec gumowy przewód wychodzą z chłodnicy od dołu po lewej stronie (stojąc przodem do grilla). Gdy jedziesz, ciśnienie w układzie wzrasta i płyn jest wypychany przez to uszkodzenie ( gumowy przewód jest złapany metalową obręczą, która może go uszkodzić) i właściwie momentalnie odparowuje. Jak staniesz - ciśnienie spada i przestaje płyn uciekać. U mnie przynajmniej tak było. Płyn schodził też tylko do pewnego poziomu.
w168, w203, w123
- damian94
- VIP
- Posty: 130
- Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
- VIN:
- Lokalizacja: anglia
komunikat jak w temacie pojawił się w moim aucie kilka dni temu. będąc w trasie w nocy pooglądałem pod maską czy coś nie cieknie a że nic nie ciekło dojechałem do celu. na naszym forum doczytałem, że komunikat dotyczy wentylatora a nie płynu chłodniczego i to dało mi do myślenia. dzień wcześniej auto było u mechanika a ten grzebał przy silniku. po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że odczepił gumowy przewód (biegnący ze zbiornika wyrównawczego do chłodnicy) od przedniego pasa i wężyk ten zwisał dotykając wentylatora. na wężyku są ślady wytarcia gumy a wentylator też jest wytarty. po przymocowaniu wężyka na razie jest OK. nawet bym nie przypuszczał, że komputer wyświetli komunikat przy tak drobnej "usterce"
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
To przypadek.damian94 pisze:nawet bym nie przypuszczał, że komputer wyświetli komunikat przy tak drobnej "usterce"
Prawdziwa przyczyna tkwi w przetartym przewodzie wyrównawczym - gdy silnik jest nagrzany, to wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i mogło "wywalić" trochę płynu co poskutkowało komunikatem.
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Źle doczytałeś.damian94 pisze:na naszym forum doczytałem, że komunikat dotyczy wentylatora a nie płynu chłodniczego
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- damian94
- VIP
- Posty: 130
- Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
- VIN:
- Lokalizacja: anglia
doczytałem dobrze: tuGdyniak pisze:To przypadek.damian94 pisze:nawet bym nie przypuszczał, że komputer wyświetli komunikat przy tak drobnej "usterce"
Prawdziwa przyczyna tkwi w przetartym przewodzie wyrównawczym - gdy silnik jest nagrzany, to wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i mogło "wywalić" trochę płynu co poskutkowało komunikatem.
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Źle doczytałeś.damian94 pisze:na naszym forum doczytałem, że komunikat dotyczy wentylatora a nie płynu chłodniczego
Partyjny pisze:No to ponawiam pytanie bo u mnie dziś pojawił się ten sam komunikat (foto).
Poziom płynu jest OK, klima działa nadal poprawnie. Zanim pojade do mechanika zwracam się do Was drodzy użytkownicy W203... czy ktoś wie co to może być? Nie chciałbym zostać narażony na wymianę rzeczy, które mogą nie mieć nic wspólnego z usterką
Obrazek
i tu:
Rychu45 pisze:ten komunikat dotyczny na 100% wentylatora u mnie płyn jest w normie a mam uszkodzony wentylator i komunikat jest a tak apropo jaki wentylator powinien być 2.2 cdi 2001r automat 600w czy 400w i czy można jest stosować zamiennie??
przewód wyrównawczy nie jest przetarty, nie cieknie, płynu w zbiorniku nie brakuje, po odsunięciu przewodu od wentylatora komunikat się już nie pokazuje więc wszystko wskazuje na to, że Rychu45 ma rację a nie Ty.
pozdr.
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 mar 2008, o 09:01
- VIN:
- Lokalizacja: Leszno
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 mar 2008, o 09:01
- VIN:
- Lokalizacja: Leszno
- piasektt
- VIP
- Posty: 647
- Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
400W montowano standardowo w samochodach z silnikiem benzynowym bez klimatyzacji. W innym wypadku jest 600 lub 800W.Bartek S. pisze:A dlaczego?? czyżby te słabsze były od 203 bez klimy?? A są wogóle takie??
Jest troche W203 bez klimatyzacji (klimatyzacja byla wyposazeniem dodatkowym).
W takim razie musi byc minimum 600W.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP