Błędy coolant check level i plyn do spryskiwaczy problem

Moderator: Dziki Mar

marcin_2_1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 23 mar 2010, o 20:56
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin_2_1 »

Gdyby nie to że woda zamarza w 0. To była by najlepszym rozwiązaniem ponieważ ma wysokie "ciepło właściwe".
c classic 220 CDI 2002r manual- umarł ;(
Rychu45
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 4 gru 2009, o 18:32
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Rychu45 »

Witam
munie też wyświetla ten komunikat i miałem uszkodzony moduł wentylatora

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

Witam


Panowie u mnie dziwna rzecz: wyświetla mi się komunikat Coolant visit workshop bo rzeczywiście ubyło mi płynu. Płyn dolałem do pełna po paru dniach znowu: Coolant visit workshop i tak parę razy.W końcu się zdenerwowałem i nie dolałem, okazało się że płynu uchodzi do pewnego poziomu zbiorniczka i dalej nie drgnie. Zbiorniczek oglądałem dokładnie, nie ma żadnego uszkodzenia, nigdzie się nie poci, pod samochodem niema kałuży. O co chodzi?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

piasektt Jak jest termostat, to od niego do bloku silnika (obok filtra oleju) jest taka pionowa rurka (ze 4cm długości). Zobacz czy jest tam sucho. Podobno one lubią puszczać. Przy okazji zobaczysz okolice termostatu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

V126 pisze:piasektt Jak jest termostat, to od niego do bloku silnika (obok filtra oleju) jest taka pionowa rurka (ze 4cm długości). Zobacz czy jest tam sucho. Podobno one lubią puszczać. Przy okazji zobaczysz okolice termostatu.

Ok, jutro zerkam
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Może być jeszcze inaczej.... delikatnemu przetarciu mógł ulec gumowy przewód wychodzą z chłodnicy od dołu po lewej stronie (stojąc przodem do grilla). Gdy jedziesz, ciśnienie w układzie wzrasta i płyn jest wypychany przez to uszkodzenie ( gumowy przewód jest złapany metalową obręczą, która może go uszkodzić) i właściwie momentalnie odparowuje. Jak staniesz - ciśnienie spada i przestaje płyn uciekać. U mnie przynajmniej tak było. Płyn schodził też tylko do pewnego poziomu.
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
damian94
VIP
Posty: 130
Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: damian94 »

komunikat jak w temacie pojawił się w moim aucie kilka dni temu. będąc w trasie w nocy pooglądałem pod maską czy coś nie cieknie a że nic nie ciekło dojechałem do celu. na naszym forum doczytałem, że komunikat dotyczy wentylatora a nie płynu chłodniczego i to dało mi do myślenia. dzień wcześniej auto było u mechanika a ten grzebał przy silniku. po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że odczepił gumowy przewód (biegnący ze zbiornika wyrównawczego do chłodnicy) od przedniego pasa i wężyk ten zwisał dotykając wentylatora. na wężyku są ślady wytarcia gumy a wentylator też jest wytarty. po przymocowaniu wężyka na razie jest OK. nawet bym nie przypuszczał, że komputer wyświetli komunikat przy tak drobnej "usterce"
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

damian94 pisze:nawet bym nie przypuszczał, że komputer wyświetli komunikat przy tak drobnej "usterce"
To przypadek.


Prawdziwa przyczyna tkwi w przetartym przewodzie wyrównawczym - gdy silnik jest nagrzany, to wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i mogło "wywalić" trochę płynu co poskutkowało komunikatem.

Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

damian94 pisze:na naszym forum doczytałem, że komunikat dotyczy wentylatora a nie płynu chłodniczego
Źle doczytałeś.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
damian94
VIP
Posty: 130
Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: damian94 »

Gdyniak pisze:
damian94 pisze:nawet bym nie przypuszczał, że komputer wyświetli komunikat przy tak drobnej "usterce"
To przypadek.


Prawdziwa przyczyna tkwi w przetartym przewodzie wyrównawczym - gdy silnik jest nagrzany, to wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i mogło "wywalić" trochę płynu co poskutkowało komunikatem.

Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

damian94 pisze:na naszym forum doczytałem, że komunikat dotyczy wentylatora a nie płynu chłodniczego
Źle doczytałeś.
doczytałem dobrze: tu
Partyjny pisze:No to ponawiam pytanie bo u mnie dziś pojawił się ten sam komunikat (foto).
Poziom płynu jest OK, klima działa nadal poprawnie. Zanim pojade do mechanika zwracam się do Was drodzy użytkownicy W203... czy ktoś wie co to może być? Nie chciałbym zostać narażony na wymianę rzeczy, które mogą nie mieć nic wspólnego z usterką :bezradny:

Obrazek

i tu:
Rychu45 pisze:ten komunikat dotyczny na 100% wentylatora u mnie płyn jest w normie a mam uszkodzony wentylator i komunikat jest a tak apropo jaki wentylator powinien być 2.2 cdi 2001r automat 600w czy 400w i czy można jest stosować zamiennie??

przewód wyrównawczy nie jest przetarty, nie cieknie, płynu w zbiorniku nie brakuje, po odsunięciu przewodu od wentylatora komunikat się już nie pokazuje więc wszystko wskazuje na to, że Rychu45 ma rację a nie Ty.
pozdr.
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
Bartek S.
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 27 mar 2008, o 09:01
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Bartek S. »

Witam
mam do wymiany wentylator w W203 2,7CDI - wentylator jest 600W
czy będę mógł go w razie czego zastąpić 400W od 2,2 CDI??

pozdrawiam
Bartek
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Masz klimatyzacje?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Bartek S.
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 27 mar 2008, o 09:01
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Bartek S. »

Oczywiście że tak (klimatronik ten z wyświetlaczem). A dlaczego?? czyżby te słabsze były od 203 bez klimy?? A są wogóle takie??
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

Bartek S. pisze:Witam
mam do wymiany wentylator w W203 2,7CDI - wentylator jest 600W
czy będę mógł go w razie czego zastąpić 400W od 2,2 CDI??

pozdrawiam
Bartek
Nie nie będziesz mógł. Musi być 600W
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Bartek S. pisze:A dlaczego?? czyżby te słabsze były od 203 bez klimy?? A są wogóle takie??
400W montowano standardowo w samochodach z silnikiem benzynowym bez klimatyzacji. W innym wypadku jest 600 lub 800W.

Jest troche W203 bez klimatyzacji (klimatyzacja byla wyposazeniem dodatkowym).

W takim razie musi byc minimum 600W.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
maxpalma
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 cze 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: maxpalma »

Witam
Mam ten sam problem - COOLANT - Visit Workshop tylko w moim przypadku jest tak, że Po włączeniu zapłonu od razu włącza się wentylator, poziom płynu chłodnicy jest w normie - czy ktoś wie co może być tego przyczyną?
W 203 Sport Coupe Evolution 2,2 CDI 2003 150 km
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”