tyrkocząca panorama
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
- VIN: WDB2037451A259198
Re: tyrkocząca panorama
Piszę w nowym poście, żeby ci co śledzą wątek dostali powiadomienie.
Zaczynamy.
Silniki nie są wymienne. Silnik od dachu ma 9,5 Nm momentu, a silnik od rolety 8 Nm. Z dachu do rolety powinno pasować, ale w drugą stronę może okazać się za słaby.
Zamienne są natomiast tryby w przekładni, więc zawsze można do swojego silnika przełożyć zębatkę w lepszym stanie.
Najpierw trzeba usunąć pierwotną przyczynę czyli nasmarować odpowiednio prowadnice dachu i rolety.
Generalnie problemy powodujące tyrkotanie są trzy:
1. Wygniecenie gum przez które jest zamontowany silnik z przekładnią.
2. Wygięcie obudowy przekładni.
3. Wytarcie się plastikowej zębatki w przekładni od spodu.
2 i 3 powodują, że tryb napędzający mechanizm ma luzy wzdłuż osi i jest po prostu za nisko przez co nie pracuje całą powierzchnią i zaczyna przeskakiwać mieląc siebie i zęby na linkach.
Postaram się zaradzić tym problemom w poniższym opisie.
Ad. 1. Sprawa prosta, albo wymiana gum przez które jest przykręcony napęd (może być ciężko dostać, bo otwory są wyfrezowane w stożek), albo podłożenie podkładek pod śruby nie muszą być grube. Mogą być grubości tej blaszki która fabrycznie podtrzymuje podsufitkę i jest przykręcona właśnie tymi śrubami do napędów. Ja zastosowałem podkładki.
Ad. 2. Wygięcie widać na poniższym foto:
Tutaj już odkręcona osłona. Jak widać w jednym miejscu jest tragicznie cienka i to właśnie tam się wygina
Zaznaczyłem wygięcie jak mniej więcej wygląda, bo słabo widać.
Można próbować to prostować, ale jestem pewien, że od razu się wygnie tak jak było.
Można dorobić grubszą blachę przykręconą oryginalnymi śrubkami osłony przekładni, która będzie dociskać oryginalną osłonę i zapobiegać wyginaniu, albo przejść od razu do rozwiązania problemu trzeciego.
Ad. 3. Rozebrana przekładnia wygląda tak:
Na zdjęciu niżej zaznaczyłem powierzchnie styku trybu plastikowego i obudowy przekładni.
W moim przypadku wypustki które miały się ślizgać po obudowie już były lekko wytarte więc postanowiłem skasować luz tej zębatki wzdłuż osi obrotu poprzez dorobienie podkładki z cienkiej blachy. Grubość trzeba dobrać tak by zostawić minimalny luz, mniej więcej ile widać na zdjęciu pierwszym.
Tak wygląda dorobiona podkładka już wpasowana w zębatkę. Ważne by dać wypusty blokujące jej obrót, bo wtedy jest pewność że będą pracować powierzchnie metalowe, a sam plastikowy tryb już nie będzie się zużywał.
Po nasmarowaniu można składać skontrolować czy istnieje luz. Podłączyć 12 V do najgrubszych przewodów we wtyczce celem weryfikacji swobodnego obrotu (polaryzacja dowolna, odwrotna zmienia kierunek obrotów). Jeśli wszystko śmiga pozostaje najtrudniejsza część czyli ponowne przykręcenie napędów. Bez całkowicie zdjętej podsufitki do niektórych śrub jest tragiczny dostęp, ale jest to wykonalne.
Na koniec foto z numerem przekładni, nie wiem niestety czy to numer Mercedesa czy Webasto.
Mi została jeszcze adaptacja całego systemu, ale po tym zabiegu dach i roleta otwierają się i zamykają.
Zaczynamy.
Silniki nie są wymienne. Silnik od dachu ma 9,5 Nm momentu, a silnik od rolety 8 Nm. Z dachu do rolety powinno pasować, ale w drugą stronę może okazać się za słaby.
Zamienne są natomiast tryby w przekładni, więc zawsze można do swojego silnika przełożyć zębatkę w lepszym stanie.
Najpierw trzeba usunąć pierwotną przyczynę czyli nasmarować odpowiednio prowadnice dachu i rolety.
Generalnie problemy powodujące tyrkotanie są trzy:
1. Wygniecenie gum przez które jest zamontowany silnik z przekładnią.
2. Wygięcie obudowy przekładni.
3. Wytarcie się plastikowej zębatki w przekładni od spodu.
2 i 3 powodują, że tryb napędzający mechanizm ma luzy wzdłuż osi i jest po prostu za nisko przez co nie pracuje całą powierzchnią i zaczyna przeskakiwać mieląc siebie i zęby na linkach.
Postaram się zaradzić tym problemom w poniższym opisie.
Ad. 1. Sprawa prosta, albo wymiana gum przez które jest przykręcony napęd (może być ciężko dostać, bo otwory są wyfrezowane w stożek), albo podłożenie podkładek pod śruby nie muszą być grube. Mogą być grubości tej blaszki która fabrycznie podtrzymuje podsufitkę i jest przykręcona właśnie tymi śrubami do napędów. Ja zastosowałem podkładki.
Ad. 2. Wygięcie widać na poniższym foto:
Tutaj już odkręcona osłona. Jak widać w jednym miejscu jest tragicznie cienka i to właśnie tam się wygina
Zaznaczyłem wygięcie jak mniej więcej wygląda, bo słabo widać.
Można próbować to prostować, ale jestem pewien, że od razu się wygnie tak jak było.
Można dorobić grubszą blachę przykręconą oryginalnymi śrubkami osłony przekładni, która będzie dociskać oryginalną osłonę i zapobiegać wyginaniu, albo przejść od razu do rozwiązania problemu trzeciego.
Ad. 3. Rozebrana przekładnia wygląda tak:
Na zdjęciu niżej zaznaczyłem powierzchnie styku trybu plastikowego i obudowy przekładni.
W moim przypadku wypustki które miały się ślizgać po obudowie już były lekko wytarte więc postanowiłem skasować luz tej zębatki wzdłuż osi obrotu poprzez dorobienie podkładki z cienkiej blachy. Grubość trzeba dobrać tak by zostawić minimalny luz, mniej więcej ile widać na zdjęciu pierwszym.
Tak wygląda dorobiona podkładka już wpasowana w zębatkę. Ważne by dać wypusty blokujące jej obrót, bo wtedy jest pewność że będą pracować powierzchnie metalowe, a sam plastikowy tryb już nie będzie się zużywał.
Po nasmarowaniu można składać skontrolować czy istnieje luz. Podłączyć 12 V do najgrubszych przewodów we wtyczce celem weryfikacji swobodnego obrotu (polaryzacja dowolna, odwrotna zmienia kierunek obrotów). Jeśli wszystko śmiga pozostaje najtrudniejsza część czyli ponowne przykręcenie napędów. Bez całkowicie zdjętej podsufitki do niektórych śrub jest tragiczny dostęp, ale jest to wykonalne.
Na koniec foto z numerem przekładni, nie wiem niestety czy to numer Mercedesa czy Webasto.
Mi została jeszcze adaptacja całego systemu, ale po tym zabiegu dach i roleta otwierają się i zamykają.
Ostatnio zmieniony 3 paź 2019, o 23:09 przez marcinsud, łącznie zmieniany 3 razy.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: tyrkocząca panorama
Przydało się coś z tego co wstawiłem?
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
- VIN: WDB2037451A259198
Re: tyrkocząca panorama
Tak szczególnie te pdfy z punktami w których trzyma się podsufitka i z ustawieniem dachu na pozycji, ponieważ mój był przekoszony. Ostatecznie po naprawie napędów udało mi się otworzyć go całkowicie. Wtedy odkręciłem napęd by zwolnić linki i dosunąłem ręcznie dach do końca do tyłu auta, by mieć pewność, że jest równo. Następnie montaż napędu i kontrola.
Nie wiem czy nie zepsułbym czegoś po drodze gdybym najpierw na tych pdfach nie zobaczył jak to jest zrobione i jak się do tego dobrać.
Tak jak pisałem wyżej została mi jeszcze adaptacja/normalizacja, ponieważ nie domykają mi się szyby z pilota i inne bajery związane z dachem nie działają.
Przy okazji skąd te instrukcje napraw?
Nie wiem czy nie zepsułbym czegoś po drodze gdybym najpierw na tych pdfach nie zobaczył jak to jest zrobione i jak się do tego dobrać.
Tak jak pisałem wyżej została mi jeszcze adaptacja/normalizacja, ponieważ nie domykają mi się szyby z pilota i inne bajery związane z dachem nie działają.
Przy okazji skąd te instrukcje napraw?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: tyrkocząca panorama
Jeśli będę mógł jeszcze pomóc to w wolnej chwili poszukam informacji o adaptacji.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 cze 2019, o 09:51
- VIN: WDB2037081A645292
Re: tyrkocząca panorama
Witam panowie znalazłem dojście do metalowej zębatki 19 zębów zamówiłem wymieniłem panorama śmiga jak ta lala w ASO silnik 2100zł mnie zębatka kosztowała 100zł plus własna robota jak ktoś chce mogę naprawić każdy silniczek
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4594
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: tyrkocząca panorama
Czy to ogłoszenie?
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
- VIN: WDB2037451A259198
Re: tyrkocząca panorama
U chińczyków są za około 5 dolców, ale to i tak nie zmienia faktu, że zębatka to nawet nie 1/3 problemu. U mnie np. zębatki były praktycznie bez śladów zużycia.
Widzę także, że obrazki umarły. Jak je odnajdę odświeżę linki
Widzę także, że obrazki umarły. Jak je odnajdę odświeżę linki
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 20:21
- VIN: Brak vin
Re: tyrkocząca panorama
Witam zabralem sie za demontaz prowadnic i po odkreceniu wszystkich srub nadal sie trzyma podejrzewam ze na tym elemencie ze zdjecia , jak to rozgryść ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:16
- VIN: WDB2037421A477941
Re: tyrkocząca panorama
Witam,
po otwarciu dachu (odsunięciu do tylu) z lewej prowadnicy wyskoczyła taka długa sprężyna (ok 10-15cm). wcześniej siedziała w plastikowym sprężynującym mocowaniu, które pękło i zaczęło blokować przesuw dachu (ponieważ samoczynnie się podnosi i opiera o ramkę szyby). Akurat zaczęło padać więc na szybko zablokowałem te sprężynujące mocowanie drewnianym klinem i domknąłem dach. Ktoś? coś ? jak zabrać się do naprawy? posiadacie jakieś wykazy części? w203 coupe 2002
po otwarciu dachu (odsunięciu do tylu) z lewej prowadnicy wyskoczyła taka długa sprężyna (ok 10-15cm). wcześniej siedziała w plastikowym sprężynującym mocowaniu, które pękło i zaczęło blokować przesuw dachu (ponieważ samoczynnie się podnosi i opiera o ramkę szyby). Akurat zaczęło padać więc na szybko zablokowałem te sprężynujące mocowanie drewnianym klinem i domknąłem dach. Ktoś? coś ? jak zabrać się do naprawy? posiadacie jakieś wykazy części? w203 coupe 2002
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
CL203 Coupe 1.8 kompressor 2002r.
VIN WDB2037421A477941
VIN WDB2037421A477941
- ballah
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 8 sty 2017, o 21:38
- VIN: WDB2037081A809497
- Lokalizacja: lublin
Re: tyrkocząca panorama
Może to ci pomoże obstawiam osłonę tego zawiasu 180 jego nr lewy A2037800175 prawy A2037800275
Aktualnie: W203 2,2 CDI Sport Coupe 05
Przyszłość : zobaczymy jaka gwiazda do mnie zawita
Przyszłość : zobaczymy jaka gwiazda do mnie zawita
-
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:16
- VIN: WDB2037421A477941
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sie 2022, o 07:10
- VIN: WDB2037461A730597
Re: tyrkocząca panorama
Tak jak większość użytkowników dachu panoramicznego mam problem z otwieraniem szyberdachu.Pierwszy post opisuje ale nie wyświetlają się zdjęcia.Mam pytanie czy po demontażu silnika szyberdachu A2038203142 jest możliwość aby ręcznie otworzyć dach tak aby sprawdzić jego działanie ewentualnie oczyścić i nasmarować prowadnice? Zębatka w moim silniku od szyberdachu jest na tyle wytarta że awaryjne otwieranie kluczem nic nie daje.
-
- VIP
- Posty: 11
- Rejestracja: 7 sie 2023, o 10:45
- VIN: WDB2037351A361407
Re: tyrkocząca panorama
Witam.
Jaki macie patent na wymianę tej metalowej zębatki silniczka szyberdachu?
Jaki macie patent na wymianę tej metalowej zębatki silniczka szyberdachu?
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 wrz 2023, o 00:31
- VIN: WDB2037461A605790
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: tyrkocząca panorama
Niestety, jak zębatka totalnie nie łapie to po zdjęciu silnika tym bardziej nie ruszysz, bo tam jest przekładnia ślimakowa.Piotrcl203 pisze: ↑28 sie 2022, o 21:46 Tak jak większość użytkowników dachu panoramicznego mam problem z otwieraniem szyberdachu.Pierwszy post opisuje ale nie wyświetlają się zdjęcia.Mam pytanie czy po demontażu silnika szyberdachu A2038203142 jest możliwość aby ręcznie otworzyć dach tak aby sprawdzić jego działanie ewentualnie oczyścić i nasmarować prowadnice? Zębatka w moim silniku od szyberdachu jest na tyle wytarta że awaryjne otwieranie kluczem nic nie daje.
Dorzucę swoje 3 grosze na temat naprawy. Po zakupie auta miałem problem z dachem, a w sumie zębatką. Na aliexpress są dostępne. Niektóre miały 18 niektóre 19 zębów. Koszt zakupu od skośnych chłopaków to chyba 13 zł+wysyłka, więc niewielki. Poza panelem z lampką do naprawy warto zdjąć tapicerkę słupków a, wykręcić cykorłapki i daszki przeciwsłoneczne, bo dojście bez tego żadne. Tylko jak już ruszycie podsufitkę to pamiętajcie zeby dobrze ją zalożyć w okolicy szyberdachu. Jak popatrzucie w miejsce styku podsufitki z szybrem to organoleptycznie sprawdźcie czy trzyma się na każdym z rantów wycięcia w dachu, szczególnie przedniej części. Zaznaczyłem na foto.
Jeżeli chodzi o samą wymianę zębatki to ja zeszlifowałem pilnikiem górną zaprasowaną część ośki i zębatka zeszła...of kors nie tak sama z siebie (trzeba ją trochę rozhuśtać podważając od spodu raz z jednej raz z drugiej strony. Początkowo może nie będzie widać efektu tego bujania, ale w końcu puści. Nową zębatkę wsuwamy na miejsce i delikatnie można pobić ośkę młotkiem albo dać kroplę superglue - nie spadnie, nie zsunie się podczas pracy, bo nie ma gdzie. Sprawdzone.
Jedna uwaga na koniec. Jak już zamawiacie to kupcie min. dwie zębatki. Nie jest to pancerna częśc. Dodatkowo mnie spotkała taka niemiła niespodzianka. Poprzedni właściciel latami dachu nie otwierał i po wymianie trybu, przy pełnym otwieraniu szyba dość mocno tarła o uszczelkę. Po kilku takich siłowych otwarciach nowe kółeczko zgubiło kika zębów, ale jeszcze działa. Rozwiązaniem okazało się przemycie i delikatne przesmatowanie uszczelki sprayem silikonowym. Także wytarta zębatka to najczęściej skutek tego, że linki, prowadnice i inne suwające się części są zaniedbane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'03 CL203 C180 Kompressor WDB2037461A605790