Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Fazi_Gdansk
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 5 lis 2008, o 21:34
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów

Post autor: Fazi_Gdansk »

Witam Wszystkich, Podziele sie z wami moim ostatnim nie miłym doświadczeniem z ASB w C200 2.2 CDI. Otóż pierwszymi objawami zblizających się kłopotów było blokowanie skrzyni na 2 biegu ( prawdopodobnie tryb awaryjny), po zapaleniu auta. Zgaszenie i ponowne odpalenie pomagało i szkrzynia pracowała poprawnie. W ostatni czwartek , tak sie wszystko "zblokowało" że gaszenie i zapalanie juz nie pomagało. No to pomyślałem sobie że bez wymiany płyty sterującej sie nie obędzie. W sobotę zapiąłem auto pod diagnostykę i pokazało " za niskie napięcie na zaworach". Szybki test obciążeniowy baterii i ...... wszystko stało się jasne. Aku pod obciążeniem nie dawało rady. Zmieniłem jeszcze fabryczny akum. na Bosha 100Ah i od razu zaczęło wszystko grać. Co ciekawe auto nie pokazywało komunikatów o słabym akumulatorze( miałem tak zeszłej zimy).
Auto diagnozowane było sprzętem Solus PRO firmy BAHCO
w203 C200 CDI
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Jeżeli kupiłeś akumulator Bosh to długo się nim nie nacieszysz.
Jest to beznadziejnie tandetna podróba firmy Bosch.
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Fakt faktem... częstą przyczyną zawieszania się skrzyni jest słaby akumulator.
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Gerri pisze:Jeżeli kupiłeś akumulator Bosh to długo się nim nie nacieszysz.
Jest to beznadziejnie tandetna podróba firmy Bosch.
Gerri, no takich literówek to już się nie czepiaj. :prosi:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Fazi_Gdansk
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 5 lis 2008, o 21:34
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Fazi_Gdansk »

Gerri pisze:Jeżeli kupiłeś akumulator Bosh to długo się nim nie nacieszysz.
Jest to beznadziejnie tandetna podróba firmy Bosch.
Widzę kolego że dość wnikliwie czytasz posty. Przepraszam za literówkę.
Co do wytrzymałości alumulatorów. To obojętnie co kupisz to okres użytkowania będzie napewno mniejszy niż fabrycznych. Poza tym jest na gwarancji 2 letniej więc na jakiś czas mam spokój.
w203 C200 CDI
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Kompresssor pisze: Gerri, no takich literówek to już się nie czepiaj. :prosi:
A właśnie że tak! - bo problem jest trochę szerszy. Właśnie że istnieją takie firmy jak Bosh, Pionier, Thompsonic, Panascanic.
A potem sobie ludzie dyskutują: "ale ten Bosz to gówno... Nigdy więcej nie kupię i każdemu odradzę..."
Tylko nie zwróci uwagi, że w pogoni za niższą ceną zamiast świec żarowych Bosch kupił sobie Bosh. I w ten właśnie sposób robi porządnej firmie ze stuletnią tradycją złą reklamę :nie:

[ Dodano: 2010-11-28, 16:19 ]
Fazi_Gdansk pisze: Co do wytrzymałości alumulatorów. To obojętnie co kupisz to okres użytkowania będzie napewno mniejszy niż fabrycznych.
Jak myślisz - Mercedes sobie sam akumulatory robi? Przecież to zakontraktowane produkty innych firm (Varta, Hoppecke) tylko mają nabitą gwiazdkę (i oczywiście wyższą cenę!)
Fazi_Gdansk
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 5 lis 2008, o 21:34
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Fazi_Gdansk »

Gerri pisze:
Kompresssor pisze: Gerri, no takich literówek to już się nie czepiaj. :prosi:
A właśnie że tak! - bo problem jest trochę szerszy. Właśnie że istnieją takie firmy jak Bosh, Pionier, Thompsonic, Panascanic.
A potem sobie ludzie dyskutują: "ale ten Bosz to gówno... Nigdy więcej nie kupię i każdemu odradzę..."
Tylko nie zwróci uwagi, że w pogoni za niższą ceną zamiast świec żarowych Bosch kupił sobie Bosh. I w ten właśnie sposób robi porządnej firmie ze stuletnią tradycją złą reklamę :nie:

[ Dodano: 2010-11-28, 16:19 ]
Fazi_Gdansk pisze: Co do wytrzymałości alumulatorów. To obojętnie co kupisz to okres użytkowania będzie napewno mniejszy niż fabrycznych.
Jak myślisz - Mercedes sobie sam akumulatory robi? Przecież to zakontraktowane produkty innych firm (Varta, Hoppecke) tylko mają nabitą gwiazdkę (i oczywiście wyższą cenę!)
CZy myślisz że dzisiejsze baterie wytrzymają 10 LAT??
Oczywiście że MERC nie robi sam akumulatorów. Ale wydaje mi sie że muszą one spełniać nieco wyższe normy jakości niż te które są kierowane do ogólnej sprzedaży.
w203 C200 CDI
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Inaczej... do mercedesów nie kładą akumulatorów, które przeleżały 2-3lata na półce w markecie - na tym polega różnica :usmiech:
w168, w203, w123
juniorwzw83
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2010, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: nakło

Post autor: juniorwzw83 »

Witam wszystkich mam pytaie odnośnie skrzyni biegów , mam mercedesa c200 203 sportcoupe 2001r. problem polega na ty ze: odpaliłem dzisiaj na rano auto a ze nie miałem dużo czasu postanowiłem nie czekać zbyt długo a w dodatku śnieg nie pozwolił mi na wyjazd wyłączyłem ESP żeby było łatwiej , niestety został już na 2 biegu , nie działa tip tronic oraz w/s pomożecie bo jestem załamany
:placz:
juniorwzw83
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Szukaj, szukaj, szukaj :dokuczacz: .Temat wałkowany wielokrotnie. Przypadki awarii, diagnoza przyczyny i rozwiązanie w opcji SZUKAJ :ok:

[ Dodano: 2010-12-12, 15:09 ]
viewtopic.php?t=1565&highlight=asb
dfgdf
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 2017, o 19:56
VIN: WDB2030421A598116

Re: Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów

Post autor: dfgdf »

Fazi_Gdansk jaki to był kod błędu jeśli pamiętasz?
DANIELN
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 6 maja 2020, o 13:32
VIN: WDB2037061A247269

Re: Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów

Post autor: DANIELN »

odświeżę trochę temat,ponieważ nie mogę nic nigdzie znależć.
Mianowicie mam w203 coupe 2,2 cdi w automacie i borykam się z problemem skrzyni.
Po gwałtownym przyspieszeniu skrzynia wpada w tryb awaryjny zostaje na drugim biegu i nie przełącza,po zgaszeniu i odpaleniu chodzi bez zastrzeżeń. Po podłączeniu komputera wyskakuja takie błedy P2600 P2500 P2502 P220A P2001 P2602. Wyczytałem gdzieś na forum,że moze to byc wina słabego akumulatora byłem go dzisiaj sprawdzic i sprawa wyglada tak w spoczynku ma 12,1v pod obciążeniem ma 10,7v a ładowanie jest 14,7v. wyglada na to,że aku jest nie doładowane czy może to byc wina awarii skrzyni?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3373
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów

Post autor: Przybek »

Po gwałtownym przyśpieszeniu = wysokich obrotach silnika i ładowaniu 14,7 w konfiguracji z trybem awaryjnym ASB stawiam na uwalony regulator napięcia w altku.
DANIELN
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 6 maja 2020, o 13:32
VIN: WDB2037061A247269

Re: Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów

Post autor: DANIELN »

W sumie o tym nie pomyslałem,sprawdze jak się zachowuje ładowanie przy wyzszych obrotach. Dzięki
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”