Problemy z wrzuceniem pierwszego biegu przy zimnym silniku
Moderator: Dziki Mar
- Ermac20
- VIP
- Posty: 143
- Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
- VIN:
- Lokalizacja: Lubin
Witam, ja mam z kolei taki praoblem. Samochod to C klasa 2001r, 2,0 benzyna 130km, skrzynia 6biegow. Na zimnym silniku ciezko wchodzi pierwszy i wsteczny bieg, tzn czuje opr i to duzy kiedy chce wrzucic ktorys z tych biegow. Kiedy silnik albo jak kto woli skrzynia sie rozgrzeje, wszystko wchodzi jak noz w maslo.
Natomiast na zimnym silniku jak wcisne sprzeglo i przytrzymam je przez chwile np 1 sek to bieg wchodzi od razu. Jak ugryzc ten temat? Mam nadzieje ze to wina starego oleju albo jego niskiego stanu i planuje niedlugo jechac do ASO na wymiane. Co o tym myslicie?
Natomiast na zimnym silniku jak wcisne sprzeglo i przytrzymam je przez chwile np 1 sek to bieg wchodzi od razu. Jak ugryzc ten temat? Mam nadzieje ze to wina starego oleju albo jego niskiego stanu i planuje niedlugo jechac do ASO na wymiane. Co o tym myslicie?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA
2,0 benzyna 95KW
2,0 benzyna 95KW
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Myslę, że dobrze kombinujesz... od tego bym zaczął...
Może się okazać, że ktoś wcześniej wymienił olej na niewłasciwy i to są skutki, ale nie uprzedzajmy... najpierw sprawdź stan i jakóść oleju w skrzyni...
Może się okazać, że ktoś wcześniej wymienił olej na niewłasciwy i to są skutki, ale nie uprzedzajmy... najpierw sprawdź stan i jakóść oleju w skrzyni...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 gru 2009, o 20:48
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Nic Ci nie da Kolego wymiana oleju. Mam ten sam objaw choć moje auto ma dopiero 80tys przebiegu. Wymianę oleju już przerabiałem i nic to nie dało, więc nie łudz się że będzie lepiej. Olej oczywiście w/g zaleceń MB. Teraz gdy jest cieplej problem nie jest tak denerwujący jak w zimę. Zimą (rano) muszę zapiąć wszystkie biegi po kolei na sucho i dopiero wszystko zaczyna działać. Denerwujące i narazie niewyjaśnione przezemnie zjawisko!!
[ Dodano: 2010-05-30, 23:20 ]
Raczej stawiałbym na wysprzęglik, choć to tylko moje domysły. Proszę o info jeśli ktoś się z tym problemem uporał! Pozdrawiam!!
[ Dodano: 2010-05-30, 23:20 ]
Raczej stawiałbym na wysprzęglik, choć to tylko moje domysły. Proszę o info jeśli ktoś się z tym problemem uporał! Pozdrawiam!!
- Ermac20
- VIP
- Posty: 143
- Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
- VIN:
- Lokalizacja: Lubin
W srode pojade do mercedesa na sprawdzenie. Sadze ze jesli jest za malo oleju w skrzyni to ma prawo takie zjawisko wystepowac, ale poczekam z opinia do srody.
[ Dodano: 2010-06-02, 11:51 ]
hmmm... okazalo sie ze bylo zbyt malo oleju. Dolali 0,7L a ogolnei do skrzyni wchodzi 1,2L. Nie ma tez sladu po wyciekach wiec ciekaw jestem skad ten brak. Zobacze czy to wyeliminuje moj problem. Mechanik tez przesmarowal jakas kasete.
[ Dodano: 2010-06-03, 12:56 ]
Hmmm no niestety... mimo uzupelnienia oleju, rano kiedy staram sie ruszy wciaz jest ten sam problem z wrzuceniem biegu. Chyba to poprostu oleje i bede tak jezdzil doczasu znalezienia wiekszych funduszy na diagnoze albo podpowiedz kogos kto moze sie znac. Trudno.
[ Dodano: 2010-06-02, 11:51 ]
hmmm... okazalo sie ze bylo zbyt malo oleju. Dolali 0,7L a ogolnei do skrzyni wchodzi 1,2L. Nie ma tez sladu po wyciekach wiec ciekaw jestem skad ten brak. Zobacze czy to wyeliminuje moj problem. Mechanik tez przesmarowal jakas kasete.
[ Dodano: 2010-06-03, 12:56 ]
Hmmm no niestety... mimo uzupelnienia oleju, rano kiedy staram sie ruszy wciaz jest ten sam problem z wrzuceniem biegu. Chyba to poprostu oleje i bede tak jezdzil doczasu znalezienia wiekszych funduszy na diagnoze albo podpowiedz kogos kto moze sie znac. Trudno.
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA
2,0 benzyna 95KW
2,0 benzyna 95KW
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Zacznijmy od początku czym jest wysprzęglik?Paweł Mejer pisze:Raczej stawiałbym na wysprzęglik, choć to tylko moje domysły. Proszę o info jeśli ktoś się z tym problemem uporał! Pozdrawiam!!
Jest to nic innego jak siłownik hydrauliczny, który jest napędzany płynem hydraulicznym pod ciśnieniem (po wciśnięciu pedału sprzęgła). Z tego siłownika wysuwa się jarzmo i porusza widełki sprzęgła, one wciskają łożysko przesuwne, a ono zwalnia docisk sprzęgła.
Co może w tym się zepsuć?
Mogą zużyć się uszczelniacze i nie trzymać ciśnienia. W praktyce efekt jest taki, że nie wysprzęgla "do końca" i mamy problem z wrzuceniem biegu.
Wszystko byłoby fajnie, ale jak pada coś związane ze sprzęgłem, to objawy będą odczuwalne na każdym biegu.
Jeżeli chcecie, to sprawdźcie poziom płynu hamulcowego, wysprzęglik pracuje na tym samym płynie.
Osobiście stawiałbym na synchronizator, alePaweł Mejer pisze:Proszę o info jeśli ktoś się z tym problemem uporał! Pozdrawiam!!
tutaj nie mam pojęcia.Ermac20 pisze:pierwszy i wsteczny bieg
Olej paruje. Skrzynia też ma swoje odpowietrzenie.Ermac20 pisze:wiec ciekaw jestem skad ten brak
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- Ermac20
- VIP
- Posty: 143
- Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
- VIN:
- Lokalizacja: Lubin
Widze ze kolega jest specjalista. A jesli to faktycznie synchronizator to gdzie on sie znajduje i czy to teoretycznie jest drogi temat? A czy ma znaczenei to, ze rano kiedy nei moge wrzucic biegu, wystarczy ze dluzej przytrzymam wcisniety pedal sprzegla np 2 sek i wtedy biegi wchodza jak w maslo. Zauwazylem tez ze 2 bieg na zimno stawia opor ale tylko jak auto stoi w miejscu. Dodam rowniez (moze to bedzie mialo jakies znaczenie) ze musialem od nowa w tym aucie uczyc sie zmiany biegow bo przy zmianie kazdego biegu auto szarpalo. Najgorzej z jedynki na dwojke, im wyzej tym lzej. Ale nauczylem sie ze najpierw bardzo delikatnie musze poscic sprzeglo i potem dopiero delikatnie dodac gazu. Za wszelkie onfo bede bardzo wdzieczy dziekuje.
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA
2,0 benzyna 95KW
2,0 benzyna 95KW
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Specjalista to może nie, ale coś niecoś wiem i tak na logikę to nie działa.
To jest kolejny argument za synchronizatorem.Ermac20 pisze:wystarczy ze dluzej przytrzymam wcisniety pedal sprzegla np 2 sek i wtedy biegi wchodza jak w maslo
Sam synchronizator to jest pierścień mosiężny, więc nie będzie to drogie, ale do wymiany trzeba wyjmować i rozbierać kawał skrzyni. Możesz też spróbować wrzucać biegi wysprzęglając na 2 razy (sprzęgło i wyrzucasz na luz, puszczasz i wciskasz znowu i wkładasz bieg dopiero), tak się prawidłowo zmieniało biegi na skrzyni niezsynchronizowanej. Co do szarpania, to po prostu ten typ tak ma. Ja na początku tak też miałem, ale pocieszę Ciebie, że to jest kwestia kilku dni, a najgorsze sprzęgła ma grupa VAG trzeba dużej siły, żeby wcisnąć i musisz naprawdę ostrożnie popuszczać, bo chwila nieuwagi i już wyskakuje i szarpiesz (dla kontrastu hamulec jak błoto). Ktoś mówił, że w to po prostu sprzęgło hydrauliczne i tylny napęd powodują, że trzeba trochę przywyknąć. Swoją drogą Niemcy w przeciwieństwie na przykład do Japończyków pedały rozmieszczają bardziej pionowo, natomiast w japońskich samochodach one leżą na podłodze (tymi pierwszymi moim zdaniem jeździ się super, drugimi tragicznie) i może byłeś przyzwyczajony właśnie do takich "leżących" pedałów.Ermac20 pisze:czy to teoretycznie jest drogi temat?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- Ermac20
- VIP
- Posty: 143
- Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
- VIN:
- Lokalizacja: Lubin
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Ermac20
- VIP
- Posty: 143
- Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
- VIN:
- Lokalizacja: Lubin
heh raczej przywykne. A czy np w zimie ten problem nie bedzie sie pogarszal? No i ostatnie pytanei zeby Cie nie meczyc, czy taki synchronizator mozna kupic np w ASO? aha no i jeszcze jedno hehe, czy sa jeszcze jakies sposoby na to zeby potwierdzic teze o tym iz to synchronizator jest uszkodzony?
P.S. jeszcze jedno czy to jest jakis synchronizator wszystkich biegow czy tylko jednego? skad mam wiedziec ktory jest uszkodzony?
P.S. jeszcze jedno czy to jest jakis synchronizator wszystkich biegow czy tylko jednego? skad mam wiedziec ktory jest uszkodzony?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA
2,0 benzyna 95KW
2,0 benzyna 95KW
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Ermac20
- VIP
- Posty: 143
- Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
- VIN:
- Lokalizacja: Lubin
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- Ermac20
- VIP
- Posty: 143
- Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
- VIN:
- Lokalizacja: Lubin