Problem z wyskakującą jedynką - Proszę o pomoc

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Zwierz
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 2008, o 09:24
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Problem z wyskakującą jedynką - Proszę o pomoc

Post autor: Zwierz »

Witam serdecznie!

Chciałem zaciągnąć języka, bo może ktoś się spotkał w swoim MB z taką usterką.

Mam C 270CDI mb z manualną skrzynią biegów. Problem polega na tym, że gdy wrzucam jedynkę stojąć (np naświatłach), to przy starcie (po około 2-3s) wyskakuje do pozycji neutralnej. Dzieje się tak w 7 przypadkach na 10.
Problem się nie pojawia, gdy wrzucę jedynkę gdy się poruszam. Wystarczy, żeby koła ledwo się obracały i gdy wrzucę jedynkę (np dojeżdżając do świateł) to na 100% nie wyskoczy...
:bezradny:

Podejrzewam, że to może być spowodowane zużytym sprzęgłem, bo wogóle jakoś dziwnie ciężko chodzi. Ale pewności nie mam, bo ktoś mi mówił, że to może być problem z synchronizacją w skrzyni...

Jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem, to proszę o podpowiedź, bo nie chce jechać do mechanika z informacją "coś nie działą, nie wiem co..." :)
Kasują wtedy x2, jak widzą, że trafili na jelenia co się nie zna :)
C 270CDI - w203... KM :)
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

Poszukaj na forum
Wyskakująca jedynka to mały minusek MB

Proponuję ja przytrzymywać i nie wnikać
Ostatnio zmieniony 10 lip 2008, o 20:44 przez Artur_art, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zwierz
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 2008, o 09:24
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Zwierz »

no dzięki...
poszukałem, a tam żadnych konkretów... Jeden koleś mówi drugiemu, żeby nie żałował kasy na naprawe... :)
takie informacje to ja sam sobie mogę przekazać!
mi chodzi o jakieś konkretne informacje: czy to są luzy na zamku, czy wodziki trzeba wyregulować, czy faktycznie sprzęgło się juz kończy...

konkretniej panowie...
Ostatnio zmieniony 10 lip 2008, o 20:44 przez Zwierz, łącznie zmieniany 1 raz.
C 270CDI - w203... KM :)
Awatar użytkownika
zablockm
VIP
Posty: 375
Rejestracja: 13 maja 2008, o 10:35
VIN:
Lokalizacja: Warszawa / Otwock

Post autor: zablockm »

witam

ja mam podobny problem
i generalnie w 270 cdi z początkowego okresu produkcji w manualu (tak jak mój)
była to wada fabryczna wybieraka ( tzn. mechanizmu lewarka)
niestety akcja serwisowa mnie ominęła
przymierzam sie do zakupu tego wybieraka - koszt w serwisie ok. 1200 zeta
nie ma reperaturek mechanizmu. tylko cały mechanizm.
u mnie są już spore luzy na samym drążku, patyku od zmiany biegów

nawiązując do tematu
sprzęgło wymieniałem , koszta tez nie małe - komplet tarcza i docisk ca. 1300 zeta ( firmy LUK) , poza tym bicie na kole dwumasowym ! . załamałem sie jak usłyszałem ile nowe :prosi:

na szczęście trafiłem na idealną używke (fart!!!)

aha. u mnie jeszcze jest jeden problem 506 nm. momentu :tak:
niestety robi swoje jesli chodzi o skrzynie biegów , przynajmniej u mnie (szybka zmiana biegów, czasem na swiatłach strzał ze sprzęgła, hi,hi) :nunu:

podsumowując

nigdy więcej mb w manualu!!!!

(fakt ze mój chodzi bardzo dobrze jesli chodzi o przyśpieszenie i spalanie tez fajnie małe)

pozdr i łącze się w bólu z kolegą Zwierz (
C270 - 2001 - 212 KM/506 Nm - EX
C320 - 2000 - 218 KM - ELEGANCE - EX
Oferuję najnowsze mapy do systemów nawigacji dla MB i nie tylko. STAR DIAGNOSIS Zapraszam. Tel. 535-708-888
Awatar użytkownika
Zwierz
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 2008, o 09:24
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Zwierz »

uuuu... to mnie trochę wystraszyłeś, drogi kolego :)
miałem nadzieję, że to bardziej sprawa regulacji
no, ale z tego wynika, że jak się za to zabrać, to mogą się posypać koszty...

na razie metoda wrzucania jedynki, dopółki jeszcze się toczę się sprawdza, ale prędzej, czy później będę się starał coś z tym zrobić.

dzięki za opinię

pzdr
C 270CDI - w203... KM :)
Awatar użytkownika
kdzieciolowski
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 26 sty 2008, o 11:09
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kdzieciolowski »

Oj panowie z tą jedynka to ja pisałem na forum jakieśm 3-4 miesiące, rady byly różne to Merc tak ma , to przytrzymaj, to sobie odpuśc, to pewnie regulacja itd.Powiem krótko , że jazda z wyskakujacą jedynką to porażka w takim aucie.U mnie w Szcecinie pojechałem do Zientary i mam zrobio.Pozdrawiamne i teraz czuje, że jeżdże.Koszt całkowity 2400 zł , wymienione kola zębate 1 i 2 biegu, oraz synchronizatory 1 i 2 biegu , oczywiscie olej i uszczelninia.Wszystko chodzi jak masełko
W203 C220 CDI
2003 r
heniek1000
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 13 sty 2009, o 17:17
VIN:
Lokalizacja: cieszyn

wyskakujaca jedynka

Post autor: heniek1000 »

byłem u gości i stwierdzili ze to początek nic groznego do wymiany przesuwka 150 zł
akism
Użytkownik
Posty: 185
Rejestracja: 2 kwie 2009, o 22:49
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Post autor: akism »

"nigdy więcej w manualu!!!! "

Narzekasz,że naprawa Twojejszkrzyni manualnej to kwota rzędu 1200zł.Pociesz się,że gdyby to był automat mógłbyś wycelować nawet 10tys....Krzyczałbyś wtedy "nigdy więcej automatu?" :)
W203 1,8 kombi kompresor 2004(sprzedany),obecnie audi A6 C5 avant 2.0
Awatar użytkownika
rammzes
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 30 lip 2009, o 16:46
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: rammzes »

to widzę że jest nas więcej z wyskakującą jedynką. mi radzono kupić jakąś używaną skrzynie. naprawa za 2400zł to też sporo. mam dokładnie tak samo - wyskakuje jak wrzucam gdy stoi. jak macie jakieś konkrety co do naprawy to pomóżcie.
C 200T KOMPRESSOR
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

2400zł, to cena za remont całej skrzyni, a tu wystarczy wyremontować dekiel, a konkretnie zamki, czego koszt będzie niższy. No chyba, że trafiłeś na wybitnego zdziertusa.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

akism pisze:gdyby to był automat mógłbyś wycelować nawet 10tys...
Dobry fachowiec i nie ASO to max 3000pln w 99% przypadków uszkodzeń automatów... :idea:
Przy kapitalnym i naprawdę rzetelnym remoncie skrzyni - max 6000pln :idea:
W 6-biegowych manualach kwoty są niewiele niższe :haha:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ale jjanicki 2400zł za naprawę jednego zamka, to przecież śmiech na sali. Nawet za remont całego dekla 2400zł to sporo, no chyba, że cały dekiel z bebechami byłby nowy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
rammzes
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 30 lip 2009, o 16:46
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: rammzes »

co to za dekiel i co się tam wymienia żeby zrobić porządek z tą jedynką ???
C 200T KOMPRESSOR
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Dekiel skrzyni biegów, tylko chodzi o to, że właśnie w nim są zamki, z kórych jeden u ciebie szwankuje.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kdzieciolowski
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 26 sty 2008, o 11:09
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kdzieciolowski »

Widze ,że kazdy uczepił sie wysokiej sumy za naprawę.ale to nie jest tak .Większość pisze o deklu ,ale to żadsza usterka.Ja pisałem o kosztach naprawy przy wymianie części i koszt tych cześi w/g faktury była taka koło zebate oryginał 1 biegu 250 koło 2 biegu 250 synchronizator 1 i 2 biegu 280 przesuwka blokady 1 i 2 biegu 170 do tego olej uszczeclniacze no i robota 1150 zł oczywi.ście z wyjęciem i wlożeniem. a chce Wam powiedzieć ,żeby wymienic te elementy o których pisze to trzeba rozebrać prawie całą skrzynie .Powtarzam że skrzynia chodzi beż zarzutu i warto było wydać taka kase żeby wszystko chodziło ok Pozdrawiam
W203 C220 CDI
2003 r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”