Problem z silnikiem i/lub skrzynia działa tylko 1 bieg

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Bartocka
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2023, o 15:10
VIN: WDB2093161F059465

Problem z silnikiem i/lub skrzynia działa tylko 1 bieg

Post autor: Bartocka »

Witam wszystkich, piszę tutaj, bo już rozkładam ręce :placz:

Mój clk 2.7 cdi jakiś czas temu miał podczas jazdy takie dziwne „zwiechy” jakby dosłownie mi ktoś wcisnął pedał hamulca na ułamek sekundy nie przejmowałem się tym aż jednego dnia jadąc do pracy po wstrząsie od przejechania po większej dziurze auto zredukowało 4->3->2 i tak zaczęło jechać już tylko na 1 i 2 , szybkie zgaszenie auta i odpalenie no i po problemie.

Po pracy podjechałem na warsztat sobie i czułem, że auto strasznie dziwnie i „chamsko” zmienia z 1 na 2, sprawdzając błędy były 

P2502 włączony bieg nieprawdopodobny 

P2503 porówn.negat./bieg docel.nie osiąg.

Błędy kasuje, ale auto już nie wyjechało z warsztatu, bo nie potrafi zmienić na 2 bieg, tylko jedzie na 1 a jak ma wrzucić 2 to nagle zwalnia/traci moc/ tak jak by to coś hamowało, 1 bieg natomiast jeździ doskonale , ma moc aż potrafi trakcje zgubić.

I tu się zaczyna przygoda więc rozpisze po kolei, żeby nie robić chaosu.

Dodam, że odma trochę już pluje i pompa cr wymaga uszczelnienia, bo się poci delikatnie (nie ma żadnych związanych z tym błędów w SD) może to w czymś pomoże

1 dzień----

- Wyciągnąłem płytę hydrauliczna z skrzyni (olej ładny i brak opiłków) wyczyściłem ja ładnie i zamontowałem z powrotem, NIE POMOGŁO  objawy dalej takie same i 0 błędów skrzyni w SD

- Znowu płyta w dół i wymieniłem płytę elektroniczna na płycie hydraulicznej przetestowałem wszystkie zaworki na ciśnienie, rezystancje, oraz czy reagują na 12v , NIE POMOGŁO  objawy dalej takie same i 0 błędów skrzyni w SD

2 dzień ----

- zdecydowałem sprawdzić, czy to nie jakiś problem z esp, że zaczyna mi auto hamować samo od jakiejś prędkości (może pękł pierścień ABS od tego wstrząsu) , SD nie pokazał żadnego błędu a w realnych parametrach prędkości kół się pokrywają więc to nie to.

- Sprawdzam sterownik silnika i są błędy    P1407 (regulacja ciśnienia ładowania - odchyłka regulacji dodatnia) P1403(układ recyrkulacji spalin - wartość min nie osiąg) P100 (przepływomierz - nieprawdopodobny) ale przypomniałem sobie że ostatnio odpiąłem pompę vacuum żeby coś sprawdzić i też przepływomierz , więc się nie przejmuję i błędy kasuje OBJAWY DALEJ TAKIE SAME

3 dzień 

- zauważam dziwna zależność auto pracuje w 2 jakby trybach które się zmieniają z każdym następnym odpalaniem , auto raz  (odpali i normalnie potrafi się wkręcać w obroty i skrzynia jak wrzucę na D oraz na R to zapina bieg i się toczy) ALBO ( odpali ale wkręca się jakby był na biegu i trzymał pedał gazu i hamulec razem mimo ze auto jest cały czas na P , turbina mega pcha i ciężko się wkręca jakby na obciążeniu , nie wchodzi wtedy D oraz R) dodam ze niezależne od tych jego grymasów to nie pokazuje żadnego błędu na skrzyni i na kompie silnika jedynie świeca i podgrzewacz…. Standard w 2.7

- Sprawdzam podciśnienia gruszka turbiny ładnie się rusza , grzybek egr tez ładnie się rusza (nie jest jakoś bardzo zabrudzony) (nie wiem jak sprawdzić czy zaworek poprawnie steruje nimi ale organoleptycznie wydaje się wszystko git)

Jutro będę sprawdzał wszystkie bezpieczniki (wiem powinienem to zrobić jako pierwsze) i postaram się tez autem pzejechać nawet na tym 1 biegu może wtedy jakieś błędy wyjdą (mimo ze błędy silnika powinny chyba wyskoczyć od razu po odpaleniu)

I tu zostałem , chciałbym auto sprawdzić na realnych parametrach, dokładniej :

-Ciśnienie paliwa na listwie 
-Ciśnienie doładowania 
-Przepływomierz 
-Ciśnienie spalin (jeśli się da) 
-coś jeszcze polecicie ? 

Ale nie wiem jakich parametrów mam się tam spodziewać, a jakie będą niewłaściwe więc tu liczę na wasze podpowiedzi.

Dodam ze owszem turbina już nie jest w idealnym stanie ale luzu osiowego nie ma , jest zapocona, bo odma pluje.

Jest możliwość, że auto wpada w taki tryb, że nie da rady wbić 2 biegu nie z winy skrzyni tylko z winy silnika i jakiegoś jego trybu awaryjnego ?

Może być dużo oleju w intercoolerze przez tę odmę i przez to jakoś się dławi olejem ?

Może być katalizator zapchany i dlatego silnik wchodzi w tryb awaryjny i wkręca się jakby był pod obciążeniem ?

Czy jakiś problem ze skrzynią może wywoływać problematyczne wkręcanie się na pozycji P (skrzynia wtedy nie powinna stawiać oporów) ?

Może i głupie pomysły, ale już nie wiem gdzie szukać, z góry dziękuje za każdą pomoc, bo nie wiem, czy już szukać skrzyni, czy to może być coś innego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”