Problem z ASB

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vato
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 11 lis 2018, o 15:34
VIN: WDB2037472A258976
Lokalizacja: Aberdeen

Problem z ASB

Post autor: Vato »

Witam wszystkich forumowiczów. Koledzy pomużcie bo szukałem i znaleźć lekarstwa nie potrafię. A więc wyglada to następująco, za każdym odpaleniem auta mam pierwsze 3 biegi jak się zdąrze rozpędzić to zapnie i 4kę dojadę do świateł i ....od razu tryb awaryjny i mam tylko 3 bieg. Zgasze odpalę znowu mam 3 biegi przy zmianie na 4 przeciąga i szarpie. Diagnostyka pokazała P2502,P200F,P2000. A także pare błędów z silnika. Długa lektura nt błędów i do roboty . Nowa płyta sterująca, złącze elektryczne, filtr i olej wymienione 2 razy. Diagnostyka ,błędy te same więc na szrot rzut beretem.Trafiłem C 200k 2001 szybki scan vinu w necie skrzynia ta sama 722.616 wybierak zamieniłem diagnostyka adaptacja skrzyni ale problem pozostał. Czy może to być wina elektrozaworów odpowiadających za zmianę biegów na płycie sterującej?
Ostatnio zmieniony 30 gru 2018, o 08:28 przez Vato, łącznie zmieniany 1 raz.
MB w203 2.3k 2001 WDB2037472A258976. Bmw e46 320d msport touring 2003 ex MB W208 2.3k 2001.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ASB

Post autor: Przybek »

Albo elektrozawory albo usterka mechaniczna skrzyni.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Problem z ASB

Post autor: Meniu »

Albo problem z mocą silnika i sterownik skrzyni wykrywa za mały moment obrotowy. Czasem miesza wtedy biegami, przeciąga i tym podobne. W Twoim przypadku może być to przyczyną trybu awaryjnego. Kilka razy na forum ludzie naprawiali właśnie skrzynie przez wykrycie jakiejś nieprawidłowości w silniku.

Jakie bledy silnika masz ?
Awatar użytkownika
Vato
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 11 lis 2018, o 15:34
VIN: WDB2037472A258976
Lokalizacja: Aberdeen

Re: Problem z ASB

Post autor: Vato »

Błędy z silnika to P201E- sprawność katalizatora poniżej wartości progowej P2000- zanotowane kody usterek w sterowniku asb, P2039- zawór turbiny -adaptacja,P2036 dolot powietrza dodatkowego. 5077 pompa próżniowa UP28 i kilka błędów elektrycznych.Po wymianie płyty sterującej pozostał P2000,P201E. Tak mnie to gryzło że dzis 9:00 juz stałem pod szrotem.Wymontowałem płytę sterująca ze skrzyni (olej był w super stanie rachunek znalazłem na wymianę w serwisie z marca tego roku). Rozebrałem, umyłem ,posprawdzałem miernikiem elektrozawory. Do tego cykniecie z 12V wszystko ładnie klika, poskładałem i czekam do jutra aż otworzą serwis. Olej ,filtr,oringi i zabawa od rana.

Jeszcze jedna rzecz mnie męczy nr mojej skrzyni to 722.616 03 250750 a dawcy to 722.616 02 905182. Czy ostatnie cyfry mają w tym przypadku znaczenie ? Czy z bomby mogę przekładać w razie padaczki z obecną skrzynią? Dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 31 gru 2018, o 13:57 przez siwix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy opcji EDYTUJ
MB w203 2.3k 2001 WDB2037472A258976. Bmw e46 320d msport touring 2003 ex MB W208 2.3k 2001.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Problem z ASB

Post autor: Dziki Mar »

Odkopię trochę, ale wydaje mi się, że muszą się zgadzać pierwsze 6 cyfr tj. 722.616. Dalej to numer seryjny skrzyni.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Problem z ASB

Post autor: Meniu »

Vato pisze: 30 gru 2018, o 19:26 Błędy z silnika to P201E- sprawność katalizatora poniżej wartości progowej P2000- zanotowane kody usterek w sterowniku asb, P2039- zawór turbiny -adaptacja,P2036 dolot powietrza dodatkowego. 5077 pompa próżniowa UP28 i kilka błędów elektrycznych.Po wymianie płyty sterującej pozostał P2000,P201E. Tak mnie to gryzło że dzis 9:00 juz stałem pod szrotem.Wymontowałem płytę sterująca ze skrzyni (olej był w super stanie rachunek znalazłem na wymianę w serwisie z marca tego roku). Rozebrałem, umyłem ,posprawdzałem miernikiem elektrozawory. Do tego cykniecie z 12V wszystko ładnie klika, poskładałem i czekam do jutra aż otworzą serwis. Olej ,filtr,oringi i zabawa od rana.

Jeszcze jedna rzecz mnie męczy nr mojej skrzyni to 722.616 03 250750 a dawcy to 722.616 02 905182. Czy ostatnie cyfry mają w tym przypadku znaczenie ? Czy z bomby mogę przekładać w razie padaczki z obecną skrzynią? Dziękuje za pomoc

Jaki efekt końcowy? Po wymianie wszystko działa?
sobek180
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 11 sty 2019, o 07:09
VIN: WDB2037462A957915

Re: Problem z ASB

Post autor: sobek180 »

Witam serdecznie. Podpinam sie pod temat.
Jestem posiadaczem czarnego Mercedesa w203, C180 kompressor 2006r z 5 stopniową automatyczna skrzynia biegów.
Z nadejściem chłodniejszych dni auto zaczęło dziwnie szarpać. Mianowicie po ruszeniu z miejsca auto jedzie ale po dodaniu gazu żeby przyspieszac czuć ze wkrecaja sie obroty a po chwili jest szarpniecie jakby dopiero wskoczył pierwszy bieg po czym po chwili skrzynia wrzuca kolejny bieg i znow to samo, najbardziej czuć na 1 i 2 biegu na reszcie szarpniecie jest mniej wyczuwalne. Automat sprawia wrażenie jakby za późno sprzeglo zaskoczylo i po szarpnieciu od razu spadaja obroty. Kolejnym dziwnym objawem jest ze po dodaniu gazu auto lekko szarpie i faluja obroty czyli przyspiesza ale jakby salwami. Skacza jak kangur. Przy mocnym wciśnięciu na gaz nie ma tego objawu. Jak sie skrzynia i silnik rozgrzeje to wszystko wraca do normy a automat zmienia biegi na czas bez szarpniec i przeciągania. Dolalem 200ml oleju do skrzyni ale nic się nie zmieniło.
Proszę o pomoc co to może być i z góry dziękuję wszystkim za fachowe porady i wasze doświadczenia.
Pozdrawiam
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Problem z ASB

Post autor: Meniu »

W skrócie to rozpoznawałem ten temat i to normalne w tych skrzyniach i zaczyna sie objawiać jak temperatury spadną poniżej 10 stopni i im zimniej tym ciut gorzej Trzeba chwilke odczekać po odpaleniu rano i trochę mocniej wcisnąć gaz przy rozpedzaniu to zmiana będzie łagodniejsza. U mnie wystarczy że poczekam aż zejdzie ze ssania. Dodatkowo w zimie jazda na trybie C zmniejsza ten efekt.

Można to wyleczyć zmieniając jeden z zaworów Lock Up z tego wadliwego fabrycznego na nowy o poprawionej konstrukcji ale wtedy masz efekt uboczny w postaci jakby pół biegu miedzy 1 i 2. Koszt chyba coś około 250zł plus robota.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”