ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: =Pietr3k= »

Rozpędzam się np. na 3 lub 4 biegu (nawet pod górkę i niezbyt dynamicznie) a automacik potrafi sobie w niespodziewanym momencie wyższy bieg wrzucić... :wysmiewacz: aż zatrzęsie całym samochodem i tak ciągnie na wyższym biegu...

Jedzie tak z trzęsącą budą dopóki gazu zupełnie nie odpuszczę... i wtedy spowrotem sobie wrzuci do poprzedniego (niższego) biegu, który był właściwie dobry :haha:

O co kaman z tym ASB?
Gdzie tu szukać przyczyn... płyta hydrauliczna, płyta elektryczna, któryś elektrozawór, konwerter, coś w koszach sprzęgłowych?

Auto z wymienionym olejem 5tys. km temu, nowy Lockup, olej mocno czarny niespalony, zero opiłków, całkowity przebieg 170tys.
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: jarekM78 »

Tu raczej nie ma co gdybać , jedz na SD .
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
denis071
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 10 cze 2014, o 19:40
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: denis071 »

Na płycie elektrycznej czujniki N2,N3 zawalone syfem takim jak na magnesie ścigani hydraulike poczyscic czujniki i będzie smigac.
Sd nie pokaże żadnych błędów.
:usmiech: DIAGNOSTYKA, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
W211 3.0 V6 Cdi
W211 2,7 Cdi
W203 2.7 Cdi
WDB2110161A337842
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: =Pietr3k= »

denis071 pisze:Na płycie elektrycznej czujniki N2,N3 zawalone syfem takim jak na magnesie ścigani hydraulike poczyscic czujniki i będzie smigac.
Sd nie pokaże żadnych błędów.
Brzmi bardzo sensownie to, co mówisz :ok: Komp faktycznie nic nie zauważył, a skrzynia sama sobie robi łomot tymi za wysokimi biegami :)

Te N2, N3 to są te czujniki, które zaznaczyłem kółkiem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: jarekM78 »

W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
denis071
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 10 cze 2014, o 19:40
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: denis071 »

Tak
:usmiech: DIAGNOSTYKA, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
W211 3.0 V6 Cdi
W211 2,7 Cdi
W203 2.7 Cdi
WDB2110161A337842
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: =Pietr3k= »

Dla ciekawskich odpowiem, że czujniki z zewnątrz zawalone nie były. Wymieniłem całą płytę elektryczną i też zupełnie nic to nie dało. Problem nie może zatem leżeć w czujnikach N2/N3. Wymieniłem też elektrozawór zmiany 3-4 i LockUp. Też zupełnie zero różnicy.

Dopiero jakiś czas temu spróbowałem resetu pedału gazu (kluczyk w zapłon bez odpalania, noga na gazie do dechy itd.) po tym od razu auto inaczej pojechało dużo dłużej trzymając zapięty bieg.

Zauważyłem że problem występuje na każdym biegu losowo: zmiana z 2-3, zmiana 3-4 i rzadko 4-5.
Wszystko ma jednak swój wspólny mianownik - występuje tylko na zimnym nierozgrzanym silniku.

Do tej pory nie znalazłem rozwiązania. Obecnie znaczną poprawę przyniosło jednak nauczenie skrzyni bardziej dynamicznej jazdy od zimnego silnika. Wówczas nawet jak jest zimny, stara się dłużej ciągnąć zapięty bieg.
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3338
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: Przybek »

To z pedałem gazu to jest reset adaptacji skrzyni a nie pedału.
A problem masz z którymś z czujników temperatury - skrzynia myśli że jest cieplejsza niż w rzeczywistości.
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: =Pietr3k= »

Skrzynia ma swój własny czujnik temperatury na płycie elektrycznej. Innych w ASB raczej nie ma.
Wymiana całej płyty (w tym tego czujnika) nic zupełnie nie zmieniła.

Obawiam się że to może być jakiś czujnik przeciążenia, bo auto fabrycznie zestrojono z tą skrzynią na 340Nm, a teraz ma 480Nm. Auto rusza z kopyta (można powiedzieć że zostaje wystrzelone) i do kompa trafia info że szybciej trzeba wrzucić wyższy bieg, bo do utrzymania prędkości już niższy bieg niepotrzebny...
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
Awatar użytkownika
Patyczak84
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 4 mar 2018, o 00:49
VIN: WDB2032081F797273
Lokalizacja: Mazowsze.

Automat ASB - bardzo i mniej niepokojące zachowania...

Post autor: Patyczak84 »

Cześć dla wszystkich czytających i ewentualnie odpisujących :)
Z góry przepraszam, że nie będę się streszczał z opisem ale chcę przedstawić te trzy nurtujące mnie "wariactwa mojej skrzyni" najlepiej raz a konkretnie a jeżeli ktoś nie ma ochoty na epopeję to niech nie czyta :)
Pierwsza sprawa przypomina mi tytułowy problem tego działu więc pozwolę sobie "wyżalić się" właśnie pod tym tematem.
1) Skrzynia w moim egzemplarzu po raz pierwszy zachowała się w ten sposób w ubiegłą zimę i zdarza się to tylko kiedy jest zimna (konkretnie totalnie ostudzona np. po nocy postoju) i tylko w ciągu pierwszych kilku przełożeń jeżeli dam jej taką możliwość. Odpalam 203 np. z rana, teraz w mrozy daję dieslowi popracować ze 2 min. żeby smok zaciągnął zmarznięty olej z michy po czym wyjeżdżam z parkingu na prostą i mam ok. 100 m. do ronda gdzie wszelka logika nakazuje nie cisnąć zimnego CDI na tym odcinku skoro możliwe, ze wychamuję zaraz do zera więc dopóki wszystko grało to nie pozwoliłem zimnemu silnikowi wkrecać się wyżej jak 2000 RPM przynajmniej aż wskaźnik temperatury płynu nie wstał z "parteru" a następnie max. do 2500 RPM do pełnego rozgrzania się. Niestety teraz wygląda to tak, że jeżeli na odcinku parking -> rondo nie depnę go żeby wkręcił sie na co najmniej 2500 obr. i dopiero zmieniał na bieg wyżej to: 1->2 przekłada dokładnie tak jak chcę (ok. 2000 obr.) ale jeżeli zaraz nie docisnę gazu to na 2-ce ciągnie dosłownie 2 sek. max. po czym od razu wrzuca bieg wyżej gdzie silnik wskakuje na obroty ok. 1500 lub mniej a ze skrzyni (tak mi się wydaje na podstawie słuchu) idzie taki hurgot i wibracja (jakby coś się w środku rozsypało i latalo luzem w obudowie a ustaje kiedy RPM wzrastają > 2000). Mnie osobiście przyprawia to o ciary a moja małżonka bardzo się wystraszyła słysząc to po raz pierwszy. Jeżeli traffic sprzyja i mam wolny wjazd na rondo wtedy go przeciągam i sytuacji w ogóle nie ma a jak już zmieni biegi kilka razy to dalej jest spokój. Między zimami sytuacja uspokoiła się być może dlatego, że już przyzwyczajony podświadomie jechałem "zapobiegawczo". Niestety tej zimy dzieje się to znowu lub nadal pomimo iż staram się przyspieszyć to komputer losowo (lub na swój sposób celowo bo tego nie wiem) albo zmienia w górę jakby zbyt wcześnie i idzie ten łomot albo w ogóle ciągnie opór nawet do 3500 obr. jakieś 2 min. po rozruchu (co według mojego pojęcia o eksploatacji silnika wysokoprężnego jest samobójem!) ewentualnie przekładając wcześniej jeśli w porę odpuszczę gaz ale wtedy wraz potrafi bardzo nieprzyjemnie szarpnąć. Sytuacja wydaje się wręcz paradoksalna i teraz to już odpuszczam bo wychodzi na to, że muszę piłowac zimnego diesla żeby nie dojeżdżać skrzyni albo odwrotnie a z dwojga złego CHYBA wole jednak zajechać skrzynię :)
2) Kolejne niepokojące zachowanie nie jest regularne ale jednak bywa. Zaraz po wyjechaniu ze swojego miejsca park. dojeżdżając do bramy automatycznej czasem muszę przy hamować (brama nie zdąży się jeszcze dostatecznie otworzyć) ale nie do zera tylko ciągiem sie tocząc. Kiedy już mogę jechać odpuszczam hamulec, dodaję gazu a Meśko zamiast przyspieszać czuję, że ewidentnie zwalnia przez krótka chwilę (coś jakbym miał podpięty inny wóz na holu który mnie hamuje) po czym następuje szarpnięcie które jest zdecydowanie delikatniejsze jeśli całkiem odpuszczę gaz a cokolwiek się wtedy dzieje zachodzi na "wolnych" obrotach bo dopiero po tym napęd zaczyna ciągnąć jak powinien. Bywa, że dzieje się analogicznie kiedy przejeżdżam przez spowalniacze (tj. garby) i w tym wypadku też nie przypominam sobie żeby ASB wywinęła taki numer po osiągnięciu temp. roboczej.
3) Od mniej więcej początku bieżącej zimy wraz z nawrotem punktu 1) niestety słyszę też, że nawet po rozgrzaniu aparatury coś ledwie słyszalnie ale jednak rzęzi chyba w skrzyni i wydaje mi się, że głównie w chwilach kiedy przeniesienie napędu ani nie przyspiesza ani nie hamuje tylko w momentach przejściowych pomiędzy powyższymi etapami.
Jeżeli ktokolwiek z Was przerabiał takie anomalje pięcio biegowej skrzyni ASB i wie konkretnie co jest grane lub co nie jest grane, uprzejmie proszę o info bo co prawda czekam już w kolejce na remont ale pomyślałem, że może warto zasięgnąć być może alternatywną + licząc na uczciwą i przy odrobinie farta trafną opinię z innego źródła. Kończąc dodam tylko, że jest to mój pierwszy własnościowy automat w życiu i jestem tak zielony jeśli chodzi o znajomość jego konstrukcji i w ogóle jak to ustrojstwo działa, że aż wstyd się przyznać :) W dodatku nie potrafie zaufać kompletnie nie znanym warsztatom co wynika z moich własnych doświadczeń więc nawet nie ma szans, że zlecę takowym tak istotną, podejżewam że precyzyjną i za pewne kosztowną naprawę. Umówiłem się zatem do serwisu poleconego i raczej nie będę miał podstaw żeby podważyć ich ocenę sytuacji a że nawet nie chcę jeszcze słyszeć o permanentnym rozstaniu z tą kozak, bardzo odpowiadającą mi bryczką więc skrzynia zostanie naprawiona/wymieniona według ich kosztorysu chyba, że ktoś z Was sensownie przekona mnie żeby zrobić inaczej :D. Będę wdzięczny za każdą konkretną ale też kompetentną opinię i dziękuję za uwagę, pozdrawiam! :)
C220, AT, AVANTGARDE-T.
"Bez gwiazdy nie ma jazdy!" :) :mb:
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Automat ASB - bardzo i mniej niepokojące zachowania...

Post autor: =Pietr3k= »

Hej, witam
Patyczak84 pisze:Niestety teraz wygląda to tak, że jeżeli na odcinku parking -> rondo nie depnę go żeby wkręcił sie na co najmniej 2500 obr. i dopiero zmieniał na bieg wyżej to: 1->2 przekłada dokładnie tak jak chcę (ok. 2000 obr.) ale jeżeli zaraz nie docisnę gazu to na 2-ce ciągnie dosłownie 2 sek. max. po czym od razu wrzuca bieg wyżej gdzie silnik wskakuje na obroty ok. 1500 lub mniej a ze skrzyni (tak mi się wydaje na podstawie słuchu) idzie taki hurgot i wibracja (jakby coś się w środku rozsypało i latalo luzem w obudowie a ustaje kiedy RPM wzrastają > 2000).
Patyczak84 pisze: Jeżeli traffic sprzyja i mam wolny wjazd na rondo wtedy go przeciągam i sytuacji w ogóle nie ma a jak już zmieni biegi kilka razy to dalej jest spokój.
Mam słowo w słowo tak samo jak wyżej opisujesz.
Co więcej, jeśli 1->2 przerzuci dobrze (tu też problemów nie mam), docisnę na dwójce na powyżej 2500 obr. żeby 2->3 też przerzucił ładnie,.. to jak nie pocisne mu dalej wysokich obrotów, to z 3->4 potrafi po 2sek zrzucić na wyższy bieg i też następuje ten hurgot. Po prostu na zimnym nie ciągnie na danym biegu, tylko wpycha na siłę zbyt wysoki. Też mam to tylko do pierwszych kilku skrzyżowań i potem spokój na cały dzień.

Jak po 2-4h wsiądę do samochodu też jest ok, ale po nocnym postoju prawie zawsze ten problem jest.
Patyczak84 pisze: [...] dodaję gazu a Meśko zamiast przyspieszać czuję, że ewidentnie zwalnia przez krótka chwilę (coś jakbym miał podpięty inny wóz na holu który mnie hamuje) po czym następuje szarpnięcie które jest zdecydowanie delikatniejsze jeśli całkiem odpuszczę gaz a cokolwiek się wtedy dzieje zachodzi na "wolnych" obrotach bo dopiero po tym napęd zaczyna ciągnąć jak powinien.
Tego akurat u mnie nie ma, ale podejrzewam, że objaw bezpośrednio powiązany z 1.
Patyczak84 pisze:3) Od mniej więcej początku bieżącej zimy wraz z nawrotem punktu 1) niestety słyszę też, że nawet po rozgrzaniu aparatury coś ledwie słyszalnie ale jednak rzęzi chyba w skrzyni i wydaje mi się, że głównie w chwilach kiedy przeniesienie napędu ani nie przyspiesza ani nie hamuje tylko w momentach przejściowych pomiędzy powyższymi etapami.

Powiem Ci tak, po zlaniu oleju ze skrzyni gdyby było wewnątrz coś rozsypane, to raczej mogłyby się pojawić opiłki z tego czegoś, bo generalnie jak coś się uszkodzi i oderwie w skrzyni to ma wiele możliwości żeby się "zmielić" i wysypać opiłkami.
Może być też tak, że zarówno u mnie i u Ciebie rozwaliło się któreś łożysko i powstał luz na którymś "koszu" wewnątrz.

Czy masz samochód chipowany/modyfikowany w jakikolwiek sposób?
Czy olej sprawdzany pod kątem opiłków itp?
Rozumiem, że 2 zimy wstecz samochód biegi zmieniał normalnie i żadnego z punktów 1-3 nie było, czy już taki kupiłeś?
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
Awatar użytkownika
Patyczak84
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 4 mar 2018, o 00:49
VIN: WDB2032081F797273
Lokalizacja: Mazowsze.

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: Patyczak84 »

Podczas zakupu byliśmy świadomi, że bez inwestycji się nie obejdzie tylko, że te szybko przerosły nasze najśmielsze oczekiwania ale mimo to zdecydowaliśmy, że jak już wdepnęliśmy to pociągniemy temat dalej przy czym może i nas poniosło bo suma sumarum doinwestowaliśmy prawie drugie tyle co kosztował zakup a uwież, że nie kupiliśmy go za grosze. Może się jeszcze okazać, że było warto a to ze względu na to, że karoseria jest kosior i dosłownie nawet na siłę nie mogliśmy doszukać się na nim korozji i nie był spawany z dwóch albo trzech ;) Przy samej skrzyni wymieniliśmy oba uszczelniacze, gniazdo, oczywiście olej i filtr hydrauliki, zawór ten główny, zregenerowaliśmy sprzęgło hydro-kin gdzie wszystko poza oliwą i konwerterem zamontowaliśmy oryginały prosto z ASO. Zresetowano nastawy, żeby nauczył się jak ja go będę prowadził i od tamtej pory uwielbiam jeździć tym wozem bo chodził jak złoto dopóki nie zaczęły się wymienione fanaberie :) Olej który zlaliśmy ze skrzyni był zdaniem mechanika juz dosyć wyeksploatowany ale data na filtrze świadczyła o tym, że prawdopodobnie jeszcze Niemcy zaglądali do skrzyni w stosownym czasie. Do dziś czyli w sumie niewiele ponad półtorej roku zrobiłem nim jakoś niewiele ponad 25000 km. no i tak jak pisałem jeszcze ze 2 tyg. czekania i idzie na remont i to już na full wypas bo wiem, że zainwestowanych funduszy juz nie odzyskam a jeszcze się nie nacieszyłem :) Tutaj mamy tak samo, że po porannym dojeździe do pracy (ja mam 20 km w jedną) może później stać na mrozie ładnych parę godzin i nie będzie rzęził. Zastanawialiśmy się nawet z mechanikiem jak ja mu zademonstruję co się dzieje skoro niby mam do niego z pod pracy ok. kilometr ale to juz wystarczy, żeby najgorsze sie nie ujawniło :D
Pozostaje ci tylko zaglądać na forum bo jak zrzucimy z niego skrzynie i okaże się co jest na rzeczy to oczywiście napiszę to tutaj dla twojej wiadomości. Za naszej kadencji nie było ingerencji w żadne softy za wyjątkiem resetu ustawień a jedyny pożal się Boże "tuning" to sportowy filtr powietrza K&N :D. Tankuję go wyłącznie paliwem V-Power i zasadniczo mam święty spokój. Odpala podczas mrozow, wozi mnie gdzie chce i ładnie gra muzyka a mi już wiele więcej do szczęścia nie potrzeba :)
C220, AT, AVANTGARDE-T.
"Bez gwiazdy nie ma jazdy!" :) :mb:
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: =Pietr3k= »

Patyczak84 pisze:Może się jeszcze okazać, że było warto a to ze względu na to, że karoseria jest kosior i dosłownie nawet na siłę nie mogliśmy doszukać się na nim korozji i nie był spawany z dwóch albo trzech ;)
Osobiście uważam ten model za genialny pod względem trwałości konstrukcji, użytych materiałów i samego sposobu zaprojektowania samochodu. Trafiłeś bardzo dobrze jeśli nie ma rdzy, bo takich egzemplarzy się po prostu nie sprzedaje :)
Moja C220 czysto hobbystycznie gościła w przeciągu 3 lat ponad 150 (sic!) razy w warsztacie, gdzie prawie każdą część tego auta miałem okazję zbadać w ręku z każdej strony. Auto genialne, bo wiem że kolejne 15 lat posłuży i jeszcze z mocno podniesioną mocą przeżyje obecne :usmiech:

Dzięki Twojej wypowiedzi trochę się wyklarowało...
1) Zmiana mocy u mnie wcale nie musiała być powodem wystąpienia problemu.
2) Ewidentnie głównym czynnikiem sprawczym jest niska temp.

Zrobiłem małe badanie i co wyszło...
3) Wystudziłem samochód po nocy (-5st) i bez ruszania z miejsca nagrzałem wóz do temp. 92st. na wskaźniku. Dopiero wtedy ruszyłem. Skrzynia zmienia idealnie. <- wykluczam tym możliwość, że błędne przerzucanie może wynikać z komputera skrzyni, która po nocy kasuje nastawy i z rana działa po swojemu.
4) Podczas kolejnego długiego postoju zostawiłem samochód do kompletnego wystudzenia z tą różnicą, że co około 2-3h podchodziłem do auta, odpalałem je na kilka sekund i gasiłem, aby nie nabrał temperatury. Znowu wykluczyłem tym wpływ elektroniki (sterowania) na pracę skrzyni, bo po takim zabiegu problem się pojawił na zimnym silniku.

Reasumując,
problem prawie bankowo dotyczy nieprawidłowości mechanicznej, a nie elektronicznej. Co więcej, nieprawidłowość jest na tyle subtelna, że kilka sekwencji zmiany biegu (że do mechanika nie można zdążyć dojechać z problemem :) ) eliminuje objawy.
Prawdopodobnie w wyniku pogorszenia właściwości smarnych oleju w niskiej temp. któreś z tłoczysk/baryłek w płycie hydraulicznej ma zwiększony opór ruchu. Prawdopodobnie tłoczysko nr 340; 341; 342 które dotyczą konkretnie zmiany/utrzymania ciśnienia przy zmianie 2 na 3 bieg złapały opiłka albo z ich powierzchnią coś się stało.
Patyczak84 pisze: Pozostaje ci tylko zaglądać na forum bo jak zrzucimy z niego skrzynie i okaże się co jest na rzeczy to oczywiście napiszę to tutaj dla twojej wiadomości.
Jestem mega ciekaw co wyjdzie. Trzymam kciuki.

PS. ta skrzynia 5-biegowa, która sprawiła nam kaprys, to wciąż najlepsza skrzynia Mercedesa jaką kiedykolwiek stworzył. Wielu mechaników to powie. Na dodatek 5-biegowe rozbudowane o większą liczbę tarczek itd. są montowane w 8, albo starszych 12-cylindrowych AMG :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
Awatar użytkownika
Patyczak84
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 4 mar 2018, o 00:49
VIN: WDB2032081F797273
Lokalizacja: Mazowsze.

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: Patyczak84 »

Mój znajomy przekonywał mnie o tym samym, że te skrzynie są solidne i mało awaryjne. Tyle, że ta ma już najechane oficjalnie 256000 a cholera wie czy nie z 500! bo to przecież sprowadzone z Niemiec :) Temperatura na bank ma tutaj znaczenie bo czułem, że w czasie ostrych mrozów skrzynia pracowała jeszcze inaczej (była jakby sztywniejsza) a dziś w temperaturze dodatniej też płynniej. Ostatnio przełączyłem ją w tryb "S" i też jakby płynniej chodziła. Kiedyś wyczytałem, że tryb "C" jest odpowiednikiem dawnego "W" czyli do jazdy zimowej i nie powinno się na nim jeździć długo więc zacząłem jeździć na "S" cały czas. Kiedy pojawiły się pierwsze anomalie ten znajomy powiedział mi, że "C" oznacza tryb Comfort w którym skrzynia pracuje płynniej i to właśnie na nim trzeba jeździć. Kiedy go wtedy posłuchałem i przeszedłem znowu na "C" miałem takie samo wrażenie jak dzisiaj, że na tym dłużej nie jeżdżonym trybie nagle pracuje odczuwalnie lepiej. Widzę, że znasz się na rzeczy a z tego chyba płynie wniosek, że skoro jeszcze jeździsz a nie rozbebeszasz ją na gwałt to chyba nie może być dramatu :) Teraz będę się zastanawiał czy lepiej żeby to był problem mechaniczny czy z elektroniką? Pokażę mu Twoje wnioski jako ewentualny trop i odezwę się jak będę znał jakieś konkrety.
C220, AT, AVANTGARDE-T.
"Bez gwiazdy nie ma jazdy!" :) :mb:
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: ASB problem - wrzuca wyższy bieg - nawet pod górkę

Post autor: =Pietr3k= »

Patyczak84 pisze:[...] Pokażę mu Twoje wnioski jako ewentualny trop i odezwę się jak będę znał jakieś konkrety.
Jak sytuacja, są jakieś wnioski z naprawy?
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”