Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Moderator: Dziki Mar

Bzik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:59
VIN: WDB2037451A354864

Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Bzik »

Witam. Posiadam Mercedesa W203 2002r. w tej pierwszej wersji (tzn. ten licznik pofalowany). Do rzeczy. Mam problem tego typu, że po skasowaniu błędu (pokazywało przepływkę, czujnik, katalizator i coś tam jeszcze) auto wariuje i po pewnym czasie traci moc. Ostatecznie po wymianie już drugiej przepływki, tegoż czujnika i katalizatora, dalej pozostaje problem przepływki. Wymieniłem nawet ten krótki przewód na pokrywie głowicy(odma olejowa) bo był sparciały i urwane miał wejście krótkiego przewodu ciśnieniowego. Jak wygląda całość: Po skasowaniu błędów wszystko działa jak bajka, auto zapier.... :) obroty trzyma pięknie, ale już po powiedzmy 50km zaczynają szaleć obroty jak zwalniam do zera, czy wrzucę na luz podczas jazdy, czasem tego nie idzie opanować i auto gazuje jakbym dodawał i puszczał gaz, po krótkim czasie powiedzmy kolejnych 20km zapala się kontrolka check engine. No i teraz zaczyna się najlepsze, auto potrafi jeździć czasem kilka dni (najdłużej 3 miesiące mi się udało) z normalną mocą[chociaż moim zdaniem jest wyczuwalny stopniowy spadek mocy(tak jakby po koniku uciekało mu co parę km)]. W pewnym momencie, czasem na światłach, po ponownym odpaleniu silnika np. po wyjściu ze sklepu brakuje mu mocy. Kompressor pompuje jest sprawny, przepływomierz od momentu zakupu auta samochód ma już 3cią. Pierwsza orgi Mercedesa, druga HansPries Topran, teraz Pirburg. Sprawdzane już było tyle rzeczy, że dawno by mi to pewnie w ASO zrobili za połowę tego co wydałem. Jednakowoż po tych wszystkich wydatkach normalnie nie stać mnie, żeby wydać znowu parę tysięcy na ASO. Pomóżcie mi jeśli ktoś wie gdzie szukać bo nawet sprzedać to auto w takim stanie jak teraz komuś kto się nie zna byłoby zwykłym skurwysyństwem. :dobani:
P.s. Mam z tyłu i z przodu zresztą też dość mocno zużyte opony w rozmiarze 245/40/17. Z racji tego, że mieszkam w Holandii i często tutaj pada to często z łatwością auto zarzuca tyłkiem i ESP ma sporo pracy, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale dorzucam i tą informację do opisu.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Meniu »

Ja bym obstawiał jakąś nieszczelność , która powoduje powyższe błędy. Co to za czujnik o którym wspomniałeś?

Jak problem wystapi może spróbować odpiąć przeplywomierz i zobaczyć jak wtedy będzie się zachowywał.

Nieszczelność często sprawdza sie sprayem z czymś łatwoplalnym albo takim gazem jak do lutlampy.
Zakrecony
VIP
Posty: 46
Rejestracja: 9 paź 2018, o 11:01
VIN: WDB2030351A097896

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Zakrecony »

A cewki zapłonowe? Podobne objawy. Najlepiej sprawdzić odpinając i podpinając jedną po drugiej.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Meniu »

To by chyba miał błąd wypadania zapłonu
Bzik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:59
VIN: WDB2037451A354864

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Bzik »

No właśnie nic z zapłonem nie pokazywało na komputerze, na tą chwilę ciągle jest problem z przepływomierzem, tyle, że po 3 różnych dalej to samo się dzieje. Ciekawi mnie czemu przerzuca się w ten tryb "I NIE MA MOCY :P"?; znowu po skasowaniu błędu na komputerze od razu ma ochotę wystrzelić na księżyc. Dosłownie, żebym miał przycisk do kasowania błędów to bym nie musiał nic naprawiać, ale nie mam i za każdym razem żeby móc normalnie jeździć musiałbym wydawać od 15 do 25 euro. Ten czujnik to jutro się dowiem, wiem tyle, że wg katalogu był zupełnie od innego modelu.
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: misha1982 »

Załatw sobie sprawną przepustnicę od kompresor i podnień, ona może powodować wszystkie te objawy.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Bzik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:59
VIN: WDB2037451A354864

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Bzik »

misha1982 pisze: 3 gru 2018, o 10:17 Załatw sobie sprawną przepustnicę od kompresor i podnień, ona może powodować wszystkie te objawy.
No też tak myślałem, tylko skąd teraz ogarnąć sprawną przepustnicę i nie utopić kolejnych pieniędzy??? Bo jak to znowu będzie co innego to się chyba załamię.
Bzik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:59
VIN: WDB2037451A354864

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Bzik »

misha1982 pisze: 3 gru 2018, o 10:17 Załatw sobie sprawną przepustnicę od kompresor i podnień, ona może powodować wszystkie te objawy.
Zaraz zapomniałem, że elektromechanik kalibrował przepustnicę i nie było żadnych błędów z nią związanych.
kojot14

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: kojot14 »

Miałem podobne objawy t.jak nie przepływka to sonda 1 sonda druga,duże spalanie.Problemem okazał się olej w przewodach i wtyczkach,który wypływał z elektromagnesów.Po gruntownym czyszczeniu wszystkiego na razie spokój.
Marysza
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
VIN: WDB2030041F179911

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Marysza »

Nie wiem czy pomogę, no ale warto sprawdzić. Miałem podobne objawy. Tak jak piszesz po odpaleniu mesiek miał moc, a po przejechaniu paru km włączał się tryb awaryjny. Czasem nawet od razu po odpaleniu auta. Tak jak u Ciebie wyskakiwało coś związanego z przepływem powietrza/ dolotem. Sprawcą okazał się silniczek sterujący pracą klap w kolektorze. Mimo, że klapy mam wycięte silniczek się spalił i kicha... elektryki nie oszukasz. Ja za tą przyjemność zapłaciłem trochę ponad 800zł. Sprawdz czy to aby na pewno nie ten silniczek. Pozdrawiam.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: polofix »

Marysza pisze: 7 gru 2018, o 10:42 Nie wiem czy pomogę, no ale warto sprawdzić. Miałem podobne objawy. Tak jak piszesz po odpaleniu mesiek miał moc, a po przejechaniu paru km włączał się tryb awaryjny. Czasem nawet od razu po odpaleniu auta. Tak jak u Ciebie wyskakiwało coś związanego z przepływem powietrza/ dolotem. Sprawcą okazał się silniczek sterujący pracą klap w kolektorze. Mimo, że klapy mam wycięte silniczek się spalił i kicha... elektryki nie oszukasz. Ja za tą przyjemność zapłaciłem trochę ponad 800zł. Sprawdz czy to aby na pewno nie ten silniczek. Pozdrawiam.
To co napisałeś dotyczy diesla. W benzynie nie ma żadnych klap itp.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Bzik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:59
VIN: WDB2037451A354864

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Bzik »

kojot14 pisze: 7 gru 2018, o 10:27 Miałem podobne objawy t.jak nie przepływka to sonda 1 sonda druga,duże spalanie.Problemem okazał się olej w przewodach i wtyczkach,który wypływał z elektromagnesów.Po gruntownym czyszczeniu wszystkiego na razie spokój.
3 dni temu mechanik mi coś na temat sondy powiedział, że za wysoka wartość prądu na nią idzie i czy czasem mi mieciu dużo nie spala :P Myślę, że chyba twoja podpowiedź wygra konkurs. Ale odpiszę jak odbiorę dzisiaj samochód i powiem co wykluczył i co jeszcze musi sprawdzić :)
kojot14

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: kojot14 »

Gdybyś jednak zdecydował się na czyszczenie wtyczek i przewodów to musisz sobie dać minimum 5 dni.To mozolna praca.Musisz jeszcze sprawdzić przewód odmy i odpowietrzenie skrzyni korbowej.Ja miałem tam nieszczelność,a to wiąże się z demontażem kolektora ssącego i kompresora.Gdy to zdemontujesz to od razu wszystkie przewody na sznurki i do góry,włącznie z przewodami sterownikai lać środek do czyszczenia hamulców,potem np.kontakt do styków.Żeby to zrobić dokładnie trzeba ściągnąć izolację szmacianą a tam gdzie są plastikowe rurki psikać wężykiem.Ja jako laik ogarnąłem to w garażu.Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz na pw.Zapomniałem dodać,że czyściłem też sterownik silnika gdzie również był olej.
Bzik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:59
VIN: WDB2037451A354864

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Bzik »

A więc tak odebrałem paździocha od mechanika, niestety sprawdził tylko połowicznie bo nie dałem mu czasu, muszę dojeżdżać do pracy. Wysnuł jednak wnioski i wychodzi, że możliwe, że przepływka jest jednak zepsuta(3cia w co trudno mi uwierzyć), ale bardziej gadał o kolektorze ssącym(chodzi o falujące obroty i przestawianie się w tryb awaryjny). Dopiero po świętach dokończy dzieła i będę wiedział czy znalazłem wybawcę czy zaprowadzę do serwisu. Co do tego trybu awaryjnego to udało mi się go skasować ostatnio poprzez odłączenie aku na przekręconym kluczyku max. w prawo ale auto zgaszone oczywiście. Tak zostawiłem na cały dzień przed pracą podłączyłem po wyjściu z pracy i mieciu zapierdala :P Czary mary
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Problem z Silnikiem 2.0 Kompressor Błąd Przepływki Spadek Mocy nikt nie wie co mu jest

Post autor: Dziki Mar »

Oglądam jednego człowieka na youtube, gdzie w volvo wymieniał przepływomierz.... dopiero czwarty okazał się dobry.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”