[PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Moderator: Dziki Mar
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
[PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Do wymiany potrzebujemy:
- obcęgi / szczypce / kombinerki (na zdjęciach widać, o co chodzi)
- zestaw kluczy nasadowych
- zestaw nasadek E-Torx
- preparat do czyszczenia silników
- papier kuchenny, szmaty warsztatowe
- elektromagnes (w ASO pod numerem A111 051 01 77)
- zaślepka (w ASO pod numerem A111 997 01 86)
- pasta silikonowa / uszczelniacz / uszczelka płynna (wiele nazw, jeden produkt - oryginalny środek dostępny w ASO pod numerem A002 989 45 20. Środki firm typu HYLOMAR, LOCTITE dostępne w odpowiednich sklepach)
1: Otwórz maskę, zlokalizuj elektromagnes. Znajduje się na wprost pod osłona plastikową. Osłonę ściągamy porządnym zdecydowanym ruchem bez szarpania, wyginania, ciągnięcia itd..
2: No i jest skubanie. Brudny i cieknący. Kabelek zabezpieczający zwany adapterem już jest zamontowany. WIDOCZNY BLISKO MAGNESU, TEN Z ZIELONĄ METKĄ.
3: Odpinamy kabel, który jest podłączony do magnesu i przewód od płynu chłodzącego, odpowiednio go zabezpieczamy.
4: Odkręcamy śruby elektromagnesu i go powoli wyciągamy.
5: No i jesteśmy w połowie. Czyścimy wszystko ostrożnie preparatem i usuwamy resztki oleju.
6: Brudas kontra Peweks.
7: Uszczelniamy nowy elektromagnes i wszystko składamy do kupy. Ważny jest tutaj uszczelniacz. Bez niego tego nie róbcie a jeśli trochę wypłynie, nic nie szkodzi.
8: No i po sprawie. Wszystko złożone do kupy.
Kontroluj elektromagnes, co kilka tygodni. Niestety sama jego konstrukcja jest wadliwa, więc również ten nowy będzie ociekał. Można go obcierać, co kilka tygodni dla wyglądu i świętego spokoju. Kilka kropelek na 2-3 miesiące jest ok. Koniecznie zamontuj adapter, żeby zapobiec przenikaniu oleju do sterownika.
- obcęgi / szczypce / kombinerki (na zdjęciach widać, o co chodzi)
- zestaw kluczy nasadowych
- zestaw nasadek E-Torx
- preparat do czyszczenia silników
- papier kuchenny, szmaty warsztatowe
- elektromagnes (w ASO pod numerem A111 051 01 77)
- zaślepka (w ASO pod numerem A111 997 01 86)
- pasta silikonowa / uszczelniacz / uszczelka płynna (wiele nazw, jeden produkt - oryginalny środek dostępny w ASO pod numerem A002 989 45 20. Środki firm typu HYLOMAR, LOCTITE dostępne w odpowiednich sklepach)
1: Otwórz maskę, zlokalizuj elektromagnes. Znajduje się na wprost pod osłona plastikową. Osłonę ściągamy porządnym zdecydowanym ruchem bez szarpania, wyginania, ciągnięcia itd..
2: No i jest skubanie. Brudny i cieknący. Kabelek zabezpieczający zwany adapterem już jest zamontowany. WIDOCZNY BLISKO MAGNESU, TEN Z ZIELONĄ METKĄ.
3: Odpinamy kabel, który jest podłączony do magnesu i przewód od płynu chłodzącego, odpowiednio go zabezpieczamy.
4: Odkręcamy śruby elektromagnesu i go powoli wyciągamy.
5: No i jesteśmy w połowie. Czyścimy wszystko ostrożnie preparatem i usuwamy resztki oleju.
6: Brudas kontra Peweks.
7: Uszczelniamy nowy elektromagnes i wszystko składamy do kupy. Ważny jest tutaj uszczelniacz. Bez niego tego nie róbcie a jeśli trochę wypłynie, nic nie szkodzi.
8: No i po sprawie. Wszystko złożone do kupy.
Kontroluj elektromagnes, co kilka tygodni. Niestety sama jego konstrukcja jest wadliwa, więc również ten nowy będzie ociekał. Można go obcierać, co kilka tygodni dla wyglądu i świętego spokoju. Kilka kropelek na 2-3 miesiące jest ok. Koniecznie zamontuj adapter, żeby zapobiec przenikaniu oleju do sterownika.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
- VIN: WDB2037451A23334
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Nie wiem czy można tu pisać, nie znalazłem innej informacji, ale z góry przepraszam jeżeli takowa jest i proszę o skasowanie posta.
Powyższy opis jest dość precyzyjny poza jedną zresztą nie zgadzającą się na zdjęciach rzeczą, a mianowicie na zdjęciu 4 widać rurkę płynu chłodzącego przykrytą jakąś nakrętką, która w normalnych warunkach nie pozwala swobodnie wyjąć elektromagnesu. Na 5 zdjęciu brak rurki i byłoby pięknie, ale w praktyce tak nie jest, dlatego albo ja czegoś nie wiem/rozumiem albo ta procedura nie ma zastosowania we wszystkich przypadkach/modelach.
W moim przypadku elektromagnes da się wyjąć - wydaje mi się - np. poprzez odkręcenie tego obrotowego wałeczka, który elektromagnes przyciąga. Robi się to na zasadzie kontry kluczem 24 i nasadką chyba 6, ale nie pamiętam. Mam zamiar zabrać się do tego dzisiaj po nieudanej próbie z weekendu kiedy nie miałem klucza 24.
Moje pytanie jest następujące - czy dobrze myślę, czy coś zepsuję?
Pzdr!
Powyższy opis jest dość precyzyjny poza jedną zresztą nie zgadzającą się na zdjęciach rzeczą, a mianowicie na zdjęciu 4 widać rurkę płynu chłodzącego przykrytą jakąś nakrętką, która w normalnych warunkach nie pozwala swobodnie wyjąć elektromagnesu. Na 5 zdjęciu brak rurki i byłoby pięknie, ale w praktyce tak nie jest, dlatego albo ja czegoś nie wiem/rozumiem albo ta procedura nie ma zastosowania we wszystkich przypadkach/modelach.
W moim przypadku elektromagnes da się wyjąć - wydaje mi się - np. poprzez odkręcenie tego obrotowego wałeczka, który elektromagnes przyciąga. Robi się to na zasadzie kontry kluczem 24 i nasadką chyba 6, ale nie pamiętam. Mam zamiar zabrać się do tego dzisiaj po nieudanej próbie z weekendu kiedy nie miałem klucza 24.
Moje pytanie jest następujące - czy dobrze myślę, czy coś zepsuję?
Pzdr!
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
-
- VIP
- Posty: 659
- Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
- VIN: WDB2030451A083194
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
NIe wolno tego odkręcać...
Musisz albo odkręcić obudowę termostatu albo ten pierdolnik od przewodu, powinien być wkęcany.
NIech ktoś Ci jeszczze podpowie.
Musisz albo odkręcić obudowę termostatu albo ten pierdolnik od przewodu, powinien być wkęcany.
NIech ktoś Ci jeszczze podpowie.
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
- VIN: WDB2037451A23334
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
- VIN: WDB2037451A23334
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Dzyndzel odkręcony, elektromagnes wymieniony. Dałem jeszcze jakiś czarny silikon i wygląda pięknie. Operacja prosta, ale wymaga klucza 24 lub małego francuskiego i nasadki 8 mm. Kontra na dzyndzlu jest bardzo lekka, bez ryzyka uszkodzenia. Pozdrawiam
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 5 lip 2016, o 22:18
- VIN:
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Szanowni Panowie,
proszę o szybką radę. Mam obecnie w garażu C 200 Kompressor (203.045) rocznik 2000 silnik m111.955.
Dziś, po przeczytaniu na forum postów o kwestii elektromagnesu, otworzyłem maskę aby sprawdzić stan części.
Ile jeszcze mogę poczekać z wymianą elektromagnesu w takim stanie?
Dziękuję z góry za ekspertyzy.
PS. O jakim adapterze mowa w powyższym poście? "zamontuj adapter, żeby zapobiec przenikaniu oleju do sterownika"
proszę o szybką radę. Mam obecnie w garażu C 200 Kompressor (203.045) rocznik 2000 silnik m111.955.
Dziś, po przeczytaniu na forum postów o kwestii elektromagnesu, otworzyłem maskę aby sprawdzić stan części.
Ile jeszcze mogę poczekać z wymianą elektromagnesu w takim stanie?
Dziękuję z góry za ekspertyzy.
PS. O jakim adapterze mowa w powyższym poście? "zamontuj adapter, żeby zapobiec przenikaniu oleju do sterownika"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:44
- VIN: WDB2030451A103817
- Lokalizacja: Wuwa/Rze
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Trochę odgrzeje
Smart, a orientujesz się jak te wtyczki można wymienić? kupiłem cały zestaw wtyczek, bo są zababrane olejem, tylko nie do końca wiem jak się wziąć za wymianę ich ktoś podpowie?
Smart, a orientujesz się jak te wtyczki można wymienić? kupiłem cały zestaw wtyczek, bo są zababrane olejem, tylko nie do końca wiem jak się wziąć za wymianę ich ktoś podpowie?
Mercedes-Benz C200 Kompressor 2.0 2001r w203 Elegance 170 kucy "podobno";) benzyna+gaz BRC automat:P
VIN mojej budy WDB2030451A103817
Zrobiony SWAP na 2.3K 197KM m111
VIN swapu WDB2037472A150560
Moja Czarna Perełka:D
VIN mojej budy WDB2030451A103817
Zrobiony SWAP na 2.3K 197KM m111
VIN swapu WDB2037472A150560
Moja Czarna Perełka:D
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4594
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Kupiłeś wtyczki do wiązki czy adaptery do elektromagnesów? Bo to jest różnica.
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:44
- VIN: WDB2030451A103817
- Lokalizacja: Wuwa/Rze
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
wtyczki...niestety...w aso mi nie powiedzieli, ze jest coś takiego jak adapter, więc wziąłem wtyczki ehh
Mercedes-Benz C200 Kompressor 2.0 2001r w203 Elegance 170 kucy "podobno";) benzyna+gaz BRC automat:P
VIN mojej budy WDB2030451A103817
Zrobiony SWAP na 2.3K 197KM m111
VIN swapu WDB2037472A150560
Moja Czarna Perełka:D
VIN mojej budy WDB2030451A103817
Zrobiony SWAP na 2.3K 197KM m111
VIN swapu WDB2037472A150560
Moja Czarna Perełka:D
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4594
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
No to już wiesz...
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:15
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Troszkę nie wypada aczkolwiek jeśli ktoś nie chce wydawać pieniążków a osiągnąć efekt taki sam tylko będzie musiał niestety ładnie wyczyścić elektromagnesy. Możliwe że sposób nie dla wszystkich ale jeśli dobrze się to zrobi a duzo pracy nie ma to nie Będziesz musiał wywalac dobrych elektromagnesow do kosza. U mnie 2 lata jak na razie kropelki oleju a dzięki precyzji nie dostrzeże nikt różnicy. Silikon solidnie w miejscu uszczelnienia na wysokości wtyczki a potem jeszcze ja do okoła. Nie słyszałem ani nie wyczytałem żeby elektromagnesy się psuly tylko rozszczelnialy jak wszystko pokoleii z biegiem lat. Dodam że na yt jest filmik ta metoda z Panem Rosjaninem który robi to na mrozie i wichurze Podziwiam. PS pamiętajcie żeby odtluscic żeby Lipki nie było. Pamiętaj kupić dziedzku zabawkę I słodycze jak zadziała. Zalecam w zależności od stopnia zaolejenia częste mycie wiązek, wtyczek, gniazd. U mnie cała wiazka musiała być zdemontowana ale to już jest konkret misja i nie jestem pewien czy uda się bez demontazu połowy osprzętu albo poproszenia Ruska o pomoc
CL203 C230 1.8 kompressor
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 lis 2017, o 18:16
- VIN: wdb2093421f060489
- Lokalizacja: Leżajsk/Rzeszów
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Nosferius pisze:Troszkę nie wypada aczkolwiek jeśli ktoś nie chce wydawać pieniążków a osiągnąć efekt taki sam tylko będzie musiał niestety ładnie wyczyścić elektromagnesy. Możliwe że sposób nie dla wszystkich ale jeśli dobrze się to zrobi a duzo pracy nie ma to nie Będziesz musiał wywalac dobrych elektromagnesow do kosza. U mnie 2 lata jak na razie kropelki oleju a dzięki precyzji nie dostrzeże nikt różnicy. Silikon solidnie w miejscu uszczelnienia na wysokości wtyczki a potem jeszcze ja do okoła. Nie słyszałem ani nie wyczytałem żeby elektromagnesy się psuly tylko rozszczelnialy jak wszystko pokoleii z biegiem lat. Dodam że na yt jest filmik ta metoda z Panem Rosjaninem który robi to na mrozie i wichurze Podziwiam. PS pamiętajcie żeby odtluscic żeby Lipki nie było. Pamiętaj kupić dziedzku zabawkę I słodycze jak zadziała. Zalecam w zależności od stopnia zaolejenia częste mycie wiązek, wtyczek, gniazd. U mnie cała wiazka musiała być zdemontowana ale to już jest konkret misja i nie jestem pewien czy uda się bez demontazu połowy osprzętu albo poproszenia Ruska o pomoc
Mistrzu, podlinkuj ten filmik, bo aż z ciekawosci chciałbym zobaczyć jak to ten magik zrobił:P Chodziło Ci o uszczelnienie wokół magnesu silkonem od wewnętrznej strony na wysokosci wtyczki? Co jeśli silkon odpadnie i zatka jakiś kanał?:P
BMW e46-> W209 M271
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:15
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
https://youtu.be/u2w5zc4eOSA
Silnik m271 ale elektro prawie identyczne. Źle opisałem chodzi wokoło wtyczki a tam gdzie elektromagnes dolega do silnika jak u góry ale rób na serio cieniutka warstwę. Nic Ci się nie zapcha. Powiem tak że lepiej za mało niż za dużo Rusek na moje przegiol pale ale oni to we krwi maja XP. Jakie życie taki rap. Pozdro
Silnik m271 ale elektro prawie identyczne. Źle opisałem chodzi wokoło wtyczki a tam gdzie elektromagnes dolega do silnika jak u góry ale rób na serio cieniutka warstwę. Nic Ci się nie zapcha. Powiem tak że lepiej za mało niż za dużo Rusek na moje przegiol pale ale oni to we krwi maja XP. Jakie życie taki rap. Pozdro
CL203 C230 1.8 kompressor
-
- VIP
- Posty: 1153
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Takie uszczelnienie nie powstrzyma przenikania oleju do wiązki.
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 lis 2017, o 18:16
- VIN: wdb2093421f060489
- Lokalizacja: Leżajsk/Rzeszów
Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
Pięknie tego silikonu w kolorze Władymirca tam naj...
Pooglądałem elektromagnes u siebie, i jedyne miejsce z którego ciągnie olej to piny we wtyczce. Kiedyś układ elektryczny zalewałem bardzo rzadkim silikonem który zastygał. Spróbuje popytać w sklepie o podobny preparat i myślę że gdyby postawić magnes wtyczką pionowo, nalać do srodka dosłownie cieniutką parstwe powiedzmy 0.5mm dla uszczelnienia to może było by ok.
Pooglądałem elektromagnes u siebie, i jedyne miejsce z którego ciągnie olej to piny we wtyczce. Kiedyś układ elektryczny zalewałem bardzo rzadkim silikonem który zastygał. Spróbuje popytać w sklepie o podobny preparat i myślę że gdyby postawić magnes wtyczką pionowo, nalać do srodka dosłownie cieniutką parstwe powiedzmy 0.5mm dla uszczelnienia to może było by ok.
BMW e46-> W209 M271