Pompa wody-kiedy wymiana?

Moderator: Dziki Mar

Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Pompa wody-kiedy wymiana?

Post autor: Dziadek »

Witam serdecznie .

Czy producent :mb: przewiduje wymianę pompy wodnej przy określonym przebiegu?. Jeżeli tak to proszę o podanie przy jakim przebiegu i jakie inne elementy warto wymienić lub sprawdzić w trakcie jej wymiany, jaki koszt i jaka firma jest jej producentem dla :mb:

Z góry dziękuje za każde odp. :ok:
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Wydaje mi się, że nie ma określonego czasu na "zgon" pompy wody. Jak zacznie się odzywac to wtedy wymienic. Ja w poprzedniej gwiazdce wymieniałem pompę firmy FEBI za 220 zł
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek »

adaśko pisze:Jak zacznie się odzywac to wtedy wymienic. Ja w poprzedniej gwiazdce wymieniałem
Wielkie dzięki ,ale akurat mój i małżonki charakter pracy powoduje ,że nie mogę sobie pozwolić na jazdę autem gdzie coś jest na "wykończeniu" tym bardziej jak się jest tysiące kilometrów od domu , ale i tak wielkie dzięki....
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

Dziadek pisze:Wielkie dzięki ,ale akurat mój i małżonki charakter pracy powoduje ,że nie mogę sobie pozwolić na jazdę autem gdzie coś jest na "wykończeniu" tym bardziej jak się jest tysiące kilometrów od domu , ale i tak wielkie dzięki....
W zasadzie temat ciekawy i rzadko poruszany na forum. Pewnie dlatego ze pompa nie jest u nas w rozrządzie. Myślę że przy okazji wymiany paska klinowego powinno sie sprawdzić wszystkie rolki czy nie ma wycieków i czy koło pompy sie nie odzywa. A tak na siłe to można wymieniać, ale pytanie ile i czy chcesz zaplacic za "spokój" ;) Mysle ze jak nic sie nie dzieje - zostawic.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

sfx pisze: Mysle ze jak nic sie nie dzieje - zostawic.
Jeśli Dziadek, ma pompkę recyrkulacji ogrzewania resztkowego, to ryzyko problemów z powrotem do domu jest 2x mniejsze.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek »

loneraider pisze:Jeśli Dziadek, ma pompkę recyrkulacji ogrzewania resztkowego, to ryzyko problemów z powrotem do domu jest 2x mniejsze
Po czym poznać jaką mam pompę?. Ile rodzajów jej było?
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Dziadek, czekaj, czekaj. do OM611 (i 646 chyba też) pompa ukł. chłodzenia jest jedna

Natomiast to o czym piszę to dodatkowa pompka elektryczna (którą masz przy zbiorniczku wyrównawczym)
Pracuje non toper (+ po zapłonie i wymuszony z panelu KLA na pozycji I)
przypuszczam, że obieg jest wystarczający aby wrócić do domu (pod warunkiem, że pompka jest sprawna i jednostka to CDI)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

up :!:

Post autor: loneraider »

Stoję przed tym samym dylematem :mysli:

Mam rozgrzebany wózek ze względu na inne prace i zastanawiam się czy wymienić pompę ukł. chłodzenia czy odpuścić.

Mam nalatane :mysli: 240kkm na budziku realnie +/- 100kkm :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek »

loneraider pisze:Stoję przed tym samym dylematem

Mam rozgrzebany wózek ze względu na inne prace i zastanawiam się czy wymienić pompę ukł. chłodzenia czy odpuścić.
Wydaje mi się ,że skoro masz "rozebrany wózek" to bym wymienił na przyszłość ,jeżeli finanse są w mniejszości...brane pod uwagę w tej sytuacji.Pozdrawiam
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
daniel_o
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 16:08
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: daniel_o »

oj tam, oj tam, w końcu jesteśmy na forum 203-trójki :), 220 cdi 143KM, dwa rodzaje śrub: M6 i M8
kultowe historie
opel kadett 2.0 GSi
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Nie mam WISa pod ręką
ale standardowo to dla M8 20-25 Nm
M6 10-12 Nm

Ale warto sprawdzić bo mogę się mylić
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
daniel_o
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 16:08
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: daniel_o »

to są wartości dla śrub stalowych wkręcanych w stalowy korpus lub nakrętkę. Prosiłbym jednak o dane z WIS dla śrub stalowych wkręcanych w blok silnika.
kultowe historie
opel kadett 2.0 GSi
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

Silnik wysokoprężny 661 i 662 śruba pompy wody M8x28, 14 N.m śruba obudowy termostatu M6x25, 10 N.m
silnik benzynowy 111 śruba pompy wody M8, 25 N.m śruba koła pasowego M6, 10 N.m
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, o 16:42 przez murgrabia, łącznie zmieniany 2 razy.
C180 m111 2001r Classic
daniel_o
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 16:08
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: daniel_o »

dziękuję za odpowiedzi, jeszcze raz: proszę o wartości momentu dokręcenia śrub pompy wody dal MB 203, 220cdi, (w całym okresie produkcji ten sam silnik z modyfikacjami)

[ Dodano: 2014-02-17, 12:21 ]
momenty dokręcania śrub pompy wodnej dla silnika 220 cdi, odpowiednio - 14 i 20Nm
kultowe historie
opel kadett 2.0 GSi
Phyner
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 25 lis 2016, o 16:46
VIN: WDB2037351A352486
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Pompa wody-kiedy wymiana?

Post autor: Phyner »

Odświeżę temat. W moim przypadku nie cieknie ale za to przy odpalaniu zazgrzyta. I tutaj taka prośba jaką pompę wybrać dla motoru 2.0 benzyna 129KM, 95KW z 2002 roku:
- SKF 311 zł,
- Ruville 253 zł,
- Febi 276 zł,
- SWAG 305 zł,
- QUINTON HAZELL 230 zł

Myślałem o Febi albo o Ruville ale nie mam pojęcia czy dobrze obstawiam, proszę o pomoc.
___________________
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”