Pompa wody-kiedy wymiana?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
Pompa wody-kiedy wymiana?
Witam serdecznie .
Czy producent przewiduje wymianę pompy wodnej przy określonym przebiegu?. Jeżeli tak to proszę o podanie przy jakim przebiegu i jakie inne elementy warto wymienić lub sprawdzić w trakcie jej wymiany, jaki koszt i jaka firma jest jej producentem dla
Z góry dziękuje za każde odp.
Czy producent przewiduje wymianę pompy wodnej przy określonym przebiegu?. Jeżeli tak to proszę o podanie przy jakim przebiegu i jakie inne elementy warto wymienić lub sprawdzić w trakcie jej wymiany, jaki koszt i jaka firma jest jej producentem dla
Z góry dziękuje za każde odp.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
Wydaje mi się, że nie ma określonego czasu na "zgon" pompy wody. Jak zacznie się odzywac to wtedy wymienic. Ja w poprzedniej gwiazdce wymieniałem pompę firmy FEBI za 220 zł
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
Wielkie dzięki ,ale akurat mój i małżonki charakter pracy powoduje ,że nie mogę sobie pozwolić na jazdę autem gdzie coś jest na "wykończeniu" tym bardziej jak się jest tysiące kilometrów od domu , ale i tak wielkie dzięki....adaśko pisze:Jak zacznie się odzywac to wtedy wymienic. Ja w poprzedniej gwiazdce wymieniałem
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
W zasadzie temat ciekawy i rzadko poruszany na forum. Pewnie dlatego ze pompa nie jest u nas w rozrządzie. Myślę że przy okazji wymiany paska klinowego powinno sie sprawdzić wszystkie rolki czy nie ma wycieków i czy koło pompy sie nie odzywa. A tak na siłe to można wymieniać, ale pytanie ile i czy chcesz zaplacic za "spokój" Mysle ze jak nic sie nie dzieje - zostawic.Dziadek pisze:Wielkie dzięki ,ale akurat mój i małżonki charakter pracy powoduje ,że nie mogę sobie pozwolić na jazdę autem gdzie coś jest na "wykończeniu" tym bardziej jak się jest tysiące kilometrów od domu , ale i tak wielkie dzięki....
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
Po czym poznać jaką mam pompę?. Ile rodzajów jej było?loneraider pisze:Jeśli Dziadek, ma pompkę recyrkulacji ogrzewania resztkowego, to ryzyko problemów z powrotem do domu jest 2x mniejsze
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dziadek, czekaj, czekaj. do OM611 (i 646 chyba też) pompa ukł. chłodzenia jest jedna
Natomiast to o czym piszę to dodatkowa pompka elektryczna (którą masz przy zbiorniczku wyrównawczym)
Pracuje non toper (+ po zapłonie i wymuszony z panelu KLA na pozycji I)
przypuszczam, że obieg jest wystarczający aby wrócić do domu (pod warunkiem, że pompka jest sprawna i jednostka to CDI)
Natomiast to o czym piszę to dodatkowa pompka elektryczna (którą masz przy zbiorniczku wyrównawczym)
Pracuje non toper (+ po zapłonie i wymuszony z panelu KLA na pozycji I)
przypuszczam, że obieg jest wystarczający aby wrócić do domu (pod warunkiem, że pompka jest sprawna i jednostka to CDI)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
up :!:
Stoję przed tym samym dylematem
Mam rozgrzebany wózek ze względu na inne prace i zastanawiam się czy wymienić pompę ukł. chłodzenia czy odpuścić.
Mam nalatane 240kkm na budziku realnie +/- 100kkm
Mam rozgrzebany wózek ze względu na inne prace i zastanawiam się czy wymienić pompę ukł. chłodzenia czy odpuścić.
Mam nalatane 240kkm na budziku realnie +/- 100kkm
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
Wydaje mi się ,że skoro masz "rozebrany wózek" to bym wymienił na przyszłość ,jeżeli finanse są w mniejszości...brane pod uwagę w tej sytuacji.Pozdrawiamloneraider pisze:Stoję przed tym samym dylematem
Mam rozgrzebany wózek ze względu na inne prace i zastanawiam się czy wymienić pompę ukł. chłodzenia czy odpuścić.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 16:08
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 16:08
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
-
- VIP
- Posty: 167
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
- VIN: wdb2030351a079570
- Lokalizacja: lublin
Silnik wysokoprężny 661 i 662 śruba pompy wody M8x28, 14 N.m śruba obudowy termostatu M6x25, 10 N.m
silnik benzynowy 111 śruba pompy wody M8, 25 N.m śruba koła pasowego M6, 10 N.m
silnik benzynowy 111 śruba pompy wody M8, 25 N.m śruba koła pasowego M6, 10 N.m
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, o 16:42 przez murgrabia, łącznie zmieniany 2 razy.
C180 m111 2001r Classic
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 16:08
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
dziękuję za odpowiedzi, jeszcze raz: proszę o wartości momentu dokręcenia śrub pompy wody dal MB 203, 220cdi, (w całym okresie produkcji ten sam silnik z modyfikacjami)
[ Dodano: 2014-02-17, 12:21 ]
momenty dokręcania śrub pompy wodnej dla silnika 220 cdi, odpowiednio - 14 i 20Nm
[ Dodano: 2014-02-17, 12:21 ]
momenty dokręcania śrub pompy wodnej dla silnika 220 cdi, odpowiednio - 14 i 20Nm
kultowe historie
opel kadett 2.0 GSi
opel kadett 2.0 GSi
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 lis 2016, o 16:46
- VIN: WDB2037351A352486
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Pompa wody-kiedy wymiana?
Odświeżę temat. W moim przypadku nie cieknie ale za to przy odpalaniu zazgrzyta. I tutaj taka prośba jaką pompę wybrać dla motoru 2.0 benzyna 129KM, 95KW z 2002 roku:
- SKF 311 zł,
- Ruville 253 zł,
- Febi 276 zł,
- SWAG 305 zł,
- QUINTON HAZELL 230 zł
Myślałem o Febi albo o Ruville ale nie mam pojęcia czy dobrze obstawiam, proszę o pomoc.
- SKF 311 zł,
- Ruville 253 zł,
- Febi 276 zł,
- SWAG 305 zł,
- QUINTON HAZELL 230 zł
Myślałem o Febi albo o Ruville ale nie mam pojęcia czy dobrze obstawiam, proszę o pomoc.
___________________
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW