Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Moderator: Dziki Mar

spadak
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 21 lip 2011, o 22:00
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: spadak »

Witam

Proszę o małą podpowiedź , bo pogubiłem się w numerach OEM

Mój C200 odmawia posłuszeństwa przy odpalaniu.
Sytuacja pierwsza zapala lecz po 2-3 sekundach pracy silnik się dławi i gaśnie , powtórne kręcenie rozrusznikiem po 2-3 próbach pomaga i mesiek zapala.
Sytuacja druga kręcę go rozrusznikiem i nic , po 6-8 próbach zapala. Wszystko to na zimnym silniku.
Diagnoza ASO po podpięciu SD - błędy w układzie paliwowym. Serwis montuje testowy moduł pompy paliwa , z którym jeżdżę jakiś czas. Auto po kilku dniach znów zaczyna kaprysić.
Ponowna wizyta w ASO , badanie ciśnienia w układzie paliwowym i ostateczna diagnoza - do wymiany pompa paliwowa.
Aso proponuje zakup :
A 203 470 29 41 wraz z
A 203 470 35 94 plus uszczelki - koszt całkowity 2410 zł + robocizna około 350 zł.

Zaprzyjaźniony pracownik ASO sugeruje by kupić : A 203 470 28 94

i tu się pogubiłem w OEM , A 203 470 28 94 rozumiem że jest to numer całego zespołu zasilającego czyli pompa paliwa + smok z pływakiem.
Po podaniu ww. numeru w sklepie z częściami zasugerowano mi zakup wyłącznie samej pompy paliwa , którą wybrano po numerze katalogowym.
Pompa nabyta , ale nie mogę jej wizualnie umiejscowić w układzie zasilania , czy sama pompa ( czyli walec z króćcami i przewodem zasilającym ) którą posiadam umiejscowiona jest w zespole zasilającym ?
http://allegro.pl/pompa-paliwa-mercedes ... 20070.html
C 200 Kompresor, rok 2003, Sport Coupe,
2,0 163 KM ,"prawie automat"

__________________________________
Łowca złodziei aut
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Pompa jest pod tylna kanapa, sam ja wymienisz.

Swoja droga, co to modul sterowania pompy paliwa? Pierwszy raz o tym slysze. Przeciez pompa steruje tylny SAM.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
jaacca
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 31 sie 2010, o 15:46
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jaacca »

Witam. Jak odkręcić plastikową nakrętke z 14to letnim brudem z pompy paliwa bez demontażu baku? jest jakis specjalny klucz?na francuza nie ma za bardzo miejsca, czy burnejke trzeba wzywać bo mi mocy brak w takim razie:). Próbowałem stukac młotkiem ale ani drgnie a boje sie jej połamać, wiem wiem młotek i MB nie idą w parze ale zawsze każda śruba przy pomocy młotka i śrubokręta poddawała sie

[ Dodano: 2014-09-01, 21:08 ]
Potrzebne są dwa srubokręty i dwie osoby popychające nakretke. Dziekuje :pocieszacz: za pomoc
Ostatnio zmieniony 30 sie 2014, o 14:08 przez jaacca, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 Kompresor 120kw AVANTGARDE manual sedan 2000r

Pozdrawiam maniaków tylnego napędu i F1 :-) Oraz wszystkich forumowiczów
Awatar użytkownika
Epcyk
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 9 lut 2017, o 14:24
VIN: WDB2030451A154079
Lokalizacja: Kraków

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: Epcyk »

A po prawej stronie znajduje się ta pompa wyrównawcza?
:mb: W203 C200 Kompressor 2001 :mb:
WDB2030451A154079
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: przecinek »

(pompa jest po stronie pasażera ) nie ma u nas pompy wyrównawczej, za poziom paliwa w dwóch komorach odpowiada pompa paliwa musi nadmiarem ciśnienia przepchnać paliwo z jednej komory do drugiej dlatego gdy auto nie odpala z 1/4 baku to pompa do wymiany ( jej sprawność spadła i nie ma siły przepchać paliwa )
Awatar użytkownika
Epcyk
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 9 lut 2017, o 14:24
VIN: WDB2030451A154079
Lokalizacja: Kraków

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: Epcyk »

przecinek pisze:(pompa jest po stronie pasażera ) nie ma u nas pompy wyrównawczej, za poziom paliwa w dwóch komorach odpowiada pompa paliwa musi nadmiarem ciśnienia przepchnać paliwo z jednej komory do drugiej dlatego gdy auto nie odpala z 1/4 baku to pompa do wymiany ( jej sprawność spadła i nie ma siły przepchać paliwa )
No ale chwila, to za kierowcą co w takim razie się znajduję?
:mb: W203 C200 Kompressor 2001 :mb:
WDB2030451A154079
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: ktos92 »

przecinek pisze:(pompa jest po stronie pasażera ) nie ma u nas pompy wyrównawczej, za poziom paliwa w dwóch komorach odpowiada pompa paliwa musi nadmiarem ciśnienia przepchnać paliwo z jednej komory do drugiej dlatego gdy auto nie odpala z 1/4 baku to pompa do wymiany ( jej sprawność spadła i nie ma siły przepchać paliwa )
Mylisz się!!! W wersjach benzynowych mamy dwie pompy paliwa w W203. Pompa która doprawdza paliwo do silnika i pompa wyrównawcza. Na Twoim miejscu zacząłbym od wymiany filtra paliwa ;)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: noc »

We wszystkich wersjach W203 jakie widziałem, naprawiałem i o jakich czytałem jest tylko jedna pompa paliwowa i dwa paliwomierze.Jest miejsce na drugą pompę ale nie wykorzystane.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: ktos92 »

noc sprawdź mój VIN u siebie w EPC i będziesz miał dwie pompy paliwowe :D U mnie padła pompa po stronie kierowcy, wersja angielska. Która przelewa paliwo do komory na lewo i wynik był taki, że gdy odkręciłem drugą strone miałem drugą pompe paliwową a komora była po prostu praktycznie pusta. Wymieniłem pompe po prawej stronie i paliwo się pojawiło w lewej kmorze. Od tyle w temacie :D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: noc »

Sprawdziłem na EPC z 11/12 i 03/16 jedna pompa.
Sprawdziłem na WIS z 11/12 i 01/16 jedna pompa.Również jedna na schematach.
Sprawdziłem na StarFiderze 2016 jedna pompa.

Dodano. Nr. 130 to filtr paliwa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Kawomar
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 paź 2016, o 11:58
VIN: WDB2032351F095071

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: Kawomar »

Witam mam pytanie odnośnie podobnego tematu. Pacjent to w203 2.0b. Samochód bez problemu chodzi, ale nie działa wskaźnik paliwa, w ogóle sie nie podnosi caly czas lezy. Zajrzałem do komór prawa full pełna prawie dotyka tego korka na górze. Lewa totalnie pusta.
Po podłaczeniu pod kompa odczyt pokazuje że w baku jest 120% paliwa.
Teraz pytanie bo odnośnie diesla w innych tematach dużo jest napisane co odpowiada za przelew z jednej komory do drugiej.
A jak to się odbywa w przypadku benzyny ? jest jakaś rurka która może się zapchać ?
Kawomar
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 paź 2016, o 11:58
VIN: WDB2032351F095071

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: Kawomar »

komory powinny się równomiernie opróżniać ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: noc »

Komory nie opróżniają się równomiernie.Zawsze z jednej pobierane jest paliwo i do niej przepompowywane paliwo z drugiej.W końcu komora 2 jest pusta, a paliwo jest tylko w 1.
Paliwomierze połączone są szeregowo.W ten sposób paliwowskaz wyciaga średnie położenie paliwomierzy i dokładnie pokazuje ilość paliwa ogólnie w zbiorniku.
Odczyt możliwy jest tylko gdy oba paliwomierze są sprawne.Awaria elektryczna jednego wyłącza cały pomiar.
Awaria mechaniczna (w tym utopienie jednego pływaka) zniekształca pomiar.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Szymon37
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 maja 2017, o 11:08
VIN: WDB2030451A033322

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: Szymon37 »

Witajcie,
A czy można przelać zbiornik paliwa w W203 C200Kompressor?
Miałem ostatnio taką sytuację: zatankowałem pod korek (dosłownie) i po przejechaniu może 4km wstawiłem do garażu na noc. Rano poczułem intensywny zapach benzyny w garażu. Wystawiłem auto na zewnątrz, na podłodze nie było żadnych plam. Ale odkręciłem tylne siedzisko i otworzyłem "kabinowe włazy". A tu na zbiorniku paliwa, a dokładnie na dużej prawej nakrętce (ta za pasażerem, z pompą paliwa), w zagłębieniu kałuża paliwa. Wytarłem to do sucha.
I teraz nie wiem:
- czy mam nieszczelność (i tak się mi tam będzie zbierać przy wysokim poziomie paliwa, czy pod tą nakrętką powinna być uszczelka? - jest, nie jest, zużyta, sprawdzałem i wydaje się być to mocno dokręcone...)
- czy może to efekt przelania zbiornika - temat jednorazowy, który więcej nie wystąpi jeżeli będę tankował do pierwszego (max drugiego) odbicia pistoletu.

Dzięki za odpowiedź
Szymon
W203 C200 Kompressor 2000r
W210 E320 V6 1998r
W211 E280CDI V6 2006r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: noc »

Paliwo w tym miejscu nie ma prawa się pojawić.Ewidentnie coś z uszczelką, przewodami do pompy lub pociekło po odpowietrzeniu baku.Powinieneś sytuację dokładnie powtórzyć, ale tym razem wyjąć siedzenie od razu i zerknąć gdzie paliwo sie pojawi.Na słońcu będzie to natychmiast.Tylko tym razem nie odkęcaj.
Naprawę odłóż do czasu gdy w zbiorniku trochę ubędzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”