Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Moderator: Dziki Mar

zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: zdelux »

noc pisze:To nie jest diagnoza.To część wydruku testu początkowego.
Przy błędzie P1187-032 jest zaznaczona migawka do odczytu pozwalająca na dalszą analizę błędu.Jest tam między innymi zawsze zapisany stan paliwa w baku w chwili wystąpienia błędu.
Czy ktoś ją odczytał i przeprowadził dalsze działania (testy, symulacje, zasterowania)????
Paliwomierze-ustalenie który i naprawa to obrzydliwa robota.
Co kryje się pod tymi pojęciami? (testy, symulacje, zasterowania)-obawiam się, że tego nie robiono-cokolwiek to jest:)
Czy naprawa paliwomierzy jest gdzieś na YT?
Znalazłem coś takiego (x3):
https://www.youtube.com/watch?v=RpHJol6TDDE
https://www.youtube.com/watch?v=udbGdKkXHHE&t=299s Skoda
https://www.youtube.com/watch?v=FzZ3xXq66iE
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: noc »

Kolego jak mam opisać testy kontrolne które w wykonuję na Star Diagnosis.
Musiałbym przeprowadzić wykład z obsługi Star Diagnosis.
To oznacza, że jutro 200-300 pseudo-diagnostów posługujących się SD zacznie poprawnie robić diagnozę, a następnych 200-300 zacznie psuć auta klientom.Takiej wiedzy nie rozdaje się.Jest zbyt cenna.
Te filmy na YT pokazują wymianę pomp paliwa w układach benzynowych.Naprawy paliwomierza prawdopodobnie nie ma bo niewielu wie jak i jak sprawdzić który padł.
Nie radzę robić na siłę tego czego się nie umie.Poszukaj w dziale zrób to sam.I niekoniecznie tylko na tym forum.Większość dam ma podobne układy.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: zdelux »

noc pisze:Te filmy na YT pokazują wymianę pomp paliwa w układach benzynowych.Naprawy paliwomierza prawdopodobnie nie ma bo niewielu wie jak i jak sprawdzić który padł.
Nie radzę robić na siłę tego czego się nie umie.Poszukaj w dziale zrób to sam.I niekoniecznie tylko na tym forum.Większość dam ma podobne układy.
Ok rozumiem Twoje obawy i nie chodziło mi o wyjawienie tej wiedzy. Jestem tego samego zdania co Ty. Czy paliwomierz to jest to coś z pływakiem w tzw pompie paliwa?
http://allegro.pl/czujnik-paliwa-plywak ... &bi_m=reco
http://allegro.pl/a2034705194-czujnik-p ... 82050.html
Czy jeśli u mnie nagle zaczął wskazywać o 1/5 mniej paliwa niż powinno to pływak się zawiesił? Jak to zazwyczaj bywa? To mechaniczne "zjawisko" czy raczej elektronika?
Ok już doczytałem Twój post w innym wątku:
noc pisze:Z doświadczenia wiem, że nie naprawisz systemu wyrównywania poziomu paliwa w obu częściach bez wyjęcia baku lub wymiany wszystkich bebechów.Słynna pompa strumieniowa zwykle po czasie ma rozkalibrowane dysze i przestaje pomału działać.Co do złej pracy któregoś z paliwomierzy jest dużo przyczyn.Widziałem już nasiąknięte paliwem pływaki które tonęły.Zatarte ośki, wygięte ośki.Pływaki zaczepiające o odkształcone elementy wewnątrz baku, zniszczne ścieżki oporowe.Zabrudzone ślizgi suwaków oporników i wiele więcej.Najczęściej jednak, to skorodowane główne kości elektryczne paliwomierzy.

Pompę paliwową elektryczną mają damy W203 z silnikiem benzynowym.Układ CDI ma pompę wstępną i główną na silniku.
W baku CDI pompa strumieniowa o zasadzie pracy pistoletu do malowania.
To o to mniej więcej chodzi?
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: noc »

Si, si senor.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: zdelux »

Witam ponownie, dzisiaj zajrzałem pod siedzenie do pojemników z pływakami i na wstępie zanim je odkręciłem, stwierdziłem ze przy zakrętce przy pojemniku za kierowcą (z wtyczką i wężykami) jest sporo ropy na zew. Ropa jest w tym zagłębieniu wokół pojemnika a także w miejscu wpięcia wtyczki. Osuszyłam ale pytanie do was (bo rozumiem, ze tak być nie powinno) czy to cieknie z przewodów czy spod nakrętki i czy to może być powodem jakiejś nieprawidłowej pracy z przelewanie paliwa? Czy ropa wokół wtyczki może powodować jakieś złe wskazania paliwomierza na desce?
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: noc »

Kolego Ty to widziałeś.My widzimy w formie pisanej i tylko Ty możesz coś ocenić.Paliwomierze pracują zanurzone w paliwie i nie przeszkadza to im w pracy.Analogicznie wtyczka w ropie nie pokaże nic więcej ani mniej.
Jeżeli z wężyka powrotnego cieknie to pompa strumieniowa źle działa.
Jeżeli cieknie z wężyka ssącego, to silnik od pewnego poziomu paliwa będzie miał kłopoty z zapaleniem.
Oryginalne "cybanty" zaciskane zastąp skręcanymi.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: zdelux »

Witam, dziś (choć zimno) zajrzałem zgodnie z poradami pod nakrętki pojemników z nr 110 i 120 czyli miejsca zanurzenia pływaków. U mnie wokół nakrętki (gdzie są wężyki) była ropa. Po odkręceniu okazało się, że po stronie pasażera (czyli tam gdzie jest wlew paliwa) jest połowa baku ropy a po stronie za kierowcą (tam gdzie wchodzi i wychodzi wężyk)jest pod gwint ropy...Wychodzi na to, że nie przelewa się zupka.
Czy to oznacza, że winna jest pompa strumieniowa?
Czy to jest "to coś" na czole silnika zaznaczone czerwoną strzałką?
IMG_7779.JPG
Czy jest tam jakiś nr? bo na zdjęciu nie widać. Czy trzeba wymieniać czy raczej wyczyścić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: noc »

To pudełko na silniku, to pompa wstępna paliwa (niskiego ciśnienia).Ona ssie paliwo z baku.
Skoro w połówce baku po stronie pasażera było dużo mniej paliwa niż po stronie kierowcy, to pompa strumieniowa w baku działa doskonale.
Tak właśnie ma to wyglądać.
Cybanty skręcane widzę że już założyłeś więc teraz próba generalna.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: zdelux »

noc pisze: Skoro w połówce baku po stronie pasażera było dużo mniej paliwa niż po stronie kierowcy, to pompa strumieniowa w baku działa doskonale.
Cybanty skręcane widzę że już założyłeś więc teraz próba generalna.
Witam, dzisiaj jeździłem żeby "dobić" do rezerwy czyli ok 1/4 baku i sprawdzić zachowanie silnika. W bagażniku zapas ropy. Niestety nastąpiło coś bardziej dziwnego. Wskazanie na desce miało początkowo wartość tuż nad 1/2, po powtórnym uruchomieniu silnika wskazówka powędrowała pod wartość ok 3/4 baku! A następnie "urosło" do 3/4 baku! Myślę, że szejkowie nie będą zadowoleni jak dowiedzą się że we Wrocku istnieje Mesio, który produkuje ropę!
Proszę o wnioski? Czy mam podłączyć inne zegary i sprawdzić zachowanie wskaźników? (mam akurat zapasowe z anglika) możliwe, że sam wskaźnik na desce "zwariował"?
Ostatnio zmieniony 5 mar 2018, o 22:03 przez zdelux, łącznie zmieniany 2 razy.
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: noc »

Co nawala nie odpowiem.Może pomogłaby wizyta na Star Diagnosis.
Podejrzani:
1.Paliwomierz prawy
2.Paliwomierz lewy
3.Wiązka i połączenia między paliwomierzami a tylnym SAM-em
4.Tylny SAM
5.Licznik
Ręczne sprawdzenie bardzo skomplikowane.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: zdelux »

Witam, przygód z tajemniczym wskazaniem ciąg dalszy. Wczoraj nastąpił moment gdy ropa przestała być dostarczana do silnika i autko stanęło. Na wskaźniku jeszcze coś między 1/2 a 1/4 a tu lipa... dolałem 5 literków i dojechałem do domu. Otworzyłem włazy z pływakami i:
- za pasażerem już prawie sucho,
- za kierowcą ok coś ok 1/2 - 2/3 ropy...
Zauważyłem jeszcze, że ruszając pływakiem za pasażerem - wskazówka na desce reaguje poprawnie, gdy ruszam pływakiem za kierowcą o dziwo wskazówka reaguje ODWROTNIE! Gdy pływak podnoszę (czyli więcej paliwa) wskazówka opada, gdy pływak opada to wskazówka idzie w górę. Sprawdziłem wtyczki na zew i wew i było ok. Ale podsumowując nawet gdybym ogarnął temat odwrotnego wskazania to i tak auto gasło z ropą w baku. Siąść i płakać...

Jeśli chodzi o odwrotne wskazanie paliwomierza to problem rozwiązany: mechanik prawdopodobnie podczas próby naprawy problemu z przelewem wyciągnął "ustrojstwo" z pompą strumieniową i rozłożył. Następnie po złożeniu zamontował odwrotnie potencjometr z plywakiem (można to wpiąć na dwa sposoby). 
Gdy go zamontowalem poprawnie wskazanie powróciło do normalności.
Ostatnio zmieniony 5 mar 2018, o 22:02 przez zdelux, łącznie zmieniany 1 raz.
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: zdelux »

Witam, byłem u mechanika z przepływem paliwa poradził, żeby zacząć od wymiany filtru paliwa na oryginał bo tam są jakieś kierunki przepływu, coś tam coś tam i ważne żeby były odpowiedni filtr. Zrobiliśmy. Dziś auto ponownie stanęło przy ok połowie wskazania i znowu - bak 5l w bagażniku uratował sprawę ale jak się okazało nie na długo...jeszcze niedawno po takim awaryjnym tankowaniu jechałem na stację i lałem do pełna - za jakieś 180 zł i jechałem dalej. Dziś podjechałem na orlen i nie mogłem zalać więcej jak za 40 zł! Dystrybutor odbijał i się wyłączał tak jak przy pełnym baku! Czasem nawet widać było ropę i za moment spływała do wlewu. Wygląda na to, że teraz prawa strona baku (od wlewu) się napełniła i nie przelewa do lewej (za kierowcą). Jeszcze niedawno było odwrotnie...co wy na to? Pompa strumieniowa?
Jak wogóle napełnia się paliwem pusty bak? Przecież tam nic wtedy nie pracuje na wyłączonym silniku. Żadna pompa. Musi się jakoś to paliwo rozlać na dwie komory. Czy to może być jakieś gigantyczne zapowietrzenie komór baku? Takie, że nie "puszcza" swobodnie ropy na obie komory?
Co sugerujecie? Wymienić ten element w komorze za kierowcą z pompą strumieniową? Czy w obu komorach?
Ostatnio zmieniony 5 mar 2018, o 22:05 przez zdelux, łącznie zmieniany 1 raz.
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
MatMateusz
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 6 lis 2017, o 16:53
VIN: WDB2037451A201455

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: MatMateusz »

Witam moim MB w203 2.0 compresor wystąpiła taka usterka że prąd nie dochodzi do pompy paliwa zlokalizowanej w baku, na bezpieczniku w bagażniku jeszcze jest. Wszystko było sprawne do wczoraj kiedy postawiłem samochód na lekko pochyłym parkingu, poźniej już nie mógł odpalić i trzeba było go scholować. Podejrzewam że przetopiły się przewody miedzy pąpą a skrzynką bezpieczników. Proszę o porady co naprawdę mogło się popsuć i proszę o schemat instalacji elektrycznej. Dziękuje.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: olafik »

MatMateusz pisze:Witam moim MB w203 2.0 compresor wystąpiła taka usterka że prąd nie dochodzi do pompy paliwa zlokalizowanej w baku, na bezpieczniku w bagażniku jeszcze jest. Wszystko było sprawne do wczoraj kiedy postawiłem samochód na lekko pochyłym parkingu, poźniej już nie mógł odpalić i trzeba było go scholować. Podejrzewam że przetopiły się przewody miedzy pąpą a skrzynką bezpieczników. Proszę o porady co naprawdę mogło się popsuć i proszę o schemat instalacji elektrycznej. Dziękuje.
Sprawdź przekaźnik pompy.
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pompa paliwa - C200 Kompresor 2,0

Post autor: zdelux »

Wprawdzie zamieściłem zdjęcia obu moich paliwomierzy (jak zwał tak zwał) i są na nich numery ale poproszę o wszystkie możliwe do mojego vin. Dzięki z góry
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”