Pęknięta głowica

Moderator: Dziki Mar

Andrzeju
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2018, o 21:41
VIN: WDB2032181F645943

Pęknięta głowica

Post autor: Andrzeju »

Cześć!
Na wstępie przepraszam za swój nieprofesjonalny język. Jestem kompletnym laikiem w temacie mechaniki samochodowej, który mimo wszystko lubi siedzieć za kółkiem, a już przede wszystkim za kółkiem mojego Mietka. Dokładniej jest to wersja C30 CDI AMG.

Niestety od pewnego czasu mam do czynienia z tzw. "czarną serią". Sporo nerwów, a przede wszystkim pieniędzy zainwestowałem w tego drania: Cieknący szyberdach i spalony dachpanel, rozdupcona przekładnia hydrokinetyczna oraz wybierak, walnięty przewód hamulcowy... do tego kilka mniejszych lub większych pierdół typu wymiana świec, termostatu, oleju, filtrów, wahacz poprzeczny, amortyzatory przednie... A wszystko to skumulowane w dość krótkim czasie.
Przełknąłem to wszystko z myślą "teraz już tylko cieszyć się jazdą." Nie mogłem niestety być w większym błędzie.
Do rzeczy.
Pacjent trafił do mechanika po raz n-ty. Problemem była cieknąca chłodnica. Już wcześniej miałem problemy ze znikającym płynem chłodniczym, ale ubytek był "mieszczący się w normie" i co kilkaset km musiałem dolać mu nieco zielonego płynu. Zgłosiłem również dziwne bulgoty dobiegające gdzieś z otchłani silnikowej.
Chłodnicę wymienili, zaczęli sprawdzać resztę. Okazało się, że spaliny dostają się do układu chłodzenia. Diagnoza: "prawdopodobnie pęknięta uszczelka pod głowicą. Oby głowica była cała." Kolejnego dnia (dzisiaj) usłyszałem te mrożące krew w żyłach słowa "wg. mnie głowica jest uszkodzona. Oddaliśmy ją do sprawdzenia. Jutro wszystko będzie jasne." ... :censored: ... Coś jeszcze zostało wspomniane o dwóch tłokach. Niestety w przypływie złości nie zdążyłem dopytać co się z nimi stało. Jutro mam wiedzieć wszystko... a na pewno więcej.

W tym miejscu chciałbym Was się poradzić:
1. Czy przedstawiona przeze mnie sytuacja ma sens? Czy wszystko się dodaje?
2. Czy to prawda, że do tego silnika pasować będzie głowica od Sprintera 2.7 CDI? i czy jest sens iść w tą stronę?
3. Czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę? Dopytać, sprawdzić, zlecić...?
4. Czy takie przygody oznaczają koniec żywota Mieczysława a ja tylko niepotrzebnie przedłużam jego cierpienia? Stoję teraz przed olbrzymim dylematem. Władowałem w niego sporo hajsiwa. Właduję jeszcze trochę. Czas się pożegnać, czy już gorzej być nie może i po tylu inwestycjach grzechem byłoby oddawać go w inne ręce?

Będę wdzięczny za wszelkie porady i spostrzeżenia.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Pęknięta głowica

Post autor: Dziki Mar »

Myślę, że najlepiej z odpowiedziami poczekać do jutra, jak dowiesz się czy głowica cała.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Pęknięta głowica

Post autor: Meniu »

A ten warsztat to jakis zaufany ? Generalnie robią wszystko czy częściej Mercedesy niż inne?

Czekamy na wiesci co z głowicą i wtedy będziemy radzic co dalej.
Andrzeju
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2018, o 21:41
VIN: WDB2032181F645943

Re: Pęknięta głowica

Post autor: Andrzeju »

Warsztat wydaje się zaufany. Robią tylko i wyłącznie Mercedesy. Z tego co wiem, to większość Mercedesów z okolicy Olsztyna właśnie tam jest serwisowanych.
Dzisiaj nie udało się uzyskać diagnozy. Czekam dalej.
Andrzeju
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2018, o 21:41
VIN: WDB2032181F645943

Re: Pęknięta głowica

Post autor: Andrzeju »

Głowica pęknięta. Do tego pęknięte 2 tłoki (fotki w załącznikach).

Zdaniem mechanika trzeba teraz znaleźć pasującą głowicę (numer z mojej: 6120102520). Podobno Sprintery 2.7 CDI mają prawie identyczne. Nie wiem czym się mogą różnić, ale to trzeba wziąć je obok siebie i sprawdzić.

Co do tłoków to okaże się jak dalej go rozbiorą, ale radził mi wymieniać już wszystkie za jednym razem. Problem może jednak być ze znalezieniem takich. W ASO 2500 zł brutto za sztukę.

Co o tym sądzicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
rikens82
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 16 sty 2019, o 12:14
VIN: WDB2030461A534334

Re: Pęknięta głowica

Post autor: rikens82 »

Co trzeba robić żeby silnik doprowadzić do takiego stanu przecież te motory naprawdę wytrzymują bardzo dużo masakra
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Pęknięta głowica

Post autor: przecinek »

Najtaniej będzie kupić sam słupek używany od kogoś zaufanego z gwarancja rozruchową , zapytaj na szrocie korkuć maja dużo 203 , chyba ze chcesz to remontować ale to i tak pewnie sama głowica będzie nie wiele tańsza niż cały słupek plus jej remont części tłoki robocizna składania silnika ...
we86
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: Pęknięta głowica

Post autor: we86 »

Taki słupek c30 AMG to napewno nie będzie tani. Głowica normalnie z 2.7 cdi zwykłego (nie musi być koniecznie sprinter) pasuje numer nabity jest trochę inny ale optycznie nie ma różnicy już zakładałem i normalnie działa, jedno co to sprawdź otwory na pompę wysokiego ciśnienia (nie każda glowica jest przystosowana pod tą pompę). Tłoki to sprawdź z podruby czy niema tańszych jedni miał bym polecić to kolbenschmidt (a tak nawiasem mówiąc upewnij się czy tłoki nie pasują czasem z 2.7 tlokow w C 30 jeszcze nie zmieniłem to nie wiem) nie chciałbym też pogrążać ale pekniete tłoki (i dziury w nich) to najczęściej robią się z niesprawnych wtryskow. Ile twoja C-classa ma już przejechanie?
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Andrzeju
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2018, o 21:41
VIN: WDB2032181F645943

Re: Pęknięta głowica

Post autor: Andrzeju »

Mieczysławowi całkiem niedawno stuknęło 400 000 km. Nie martwiłem się o jego przebieg właśnie ze względu na opinię, że te silniki są nie do zajechania. Niestety nie ma się wpływu na użytkowanie poprzedników. Tłoki mają właśnie pomierzyć po wyjęciu i szukać modelu, z którego były zapożyczone.
Z tonu ostatniej wypowiedzi rozumiem, że wtryski to też nie jest najtańsza zabawa?
Najgorsze jest to, że im dalej w las tym więcej się może wydarzyć i cenę poznam dopiero po remoncie.
we86
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: Pęknięta głowica

Post autor: we86 »

Tak wtryski nie są tanie niestety ale proponuję wymienić bo w w przeciągu 20 -30 tysięcy km może tłok wypalić i wtedy od nowa "Polska ludowa" wiem z autopsji. Ja u siebie wymienialem 4 tłoki w 2.7 przy 265000km według licznika. Jeden wypasiony 3 pekniete jak u Ciebie. Od razu wymienialem wszystkie wtryski żeby nie wracać i oczywiście komplet panewek korbowych.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Andrzeju
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2018, o 21:41
VIN: WDB2032181F645943

Re: Pęknięta głowica

Post autor: Andrzeju »

Panewki też? Nawet jeśli będą wyglądały dobrze? A te wtryski nie można jakoś sprawdzić?
Nie chcę wyjść na "Janusza" ale powtarzam, że znam się na tym jak świnia na gwiazdach i wiedząc w co się wpakowałem, staram się szukać kompromisów.
we86
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: Pęknięta głowica

Post autor: we86 »

Ja panewki korbowe zmieniłem wraz z kompletem nowych pierścieni. Zmieniając głowice i pierścienie zwiększasz szczelność w cylindrze i panewka co ma najechane 400 tkm może sobie nieporadzic. A żeby wtryski sprawdzić to musisz znaleźć dobrą firmę która się tym zajmuje.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Andrzeju
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2018, o 21:41
VIN: WDB2032181F645943

Re: Pęknięta głowica

Post autor: Andrzeju »

Rozumiem... Reasumując albo robię dobrze, albo tanio :)

W zasadzie tanio jest tu pojęciem względnym.
we86
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: Pęknięta głowica

Post autor: we86 »

Jak szczelisz tanio to długo nie pociągnie. A o takie AMG trzeba zadbać 😃😃😃😃😃😃😃😃😃
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Pęknięta głowica

Post autor: Dziki Mar »

Moja matematyczyka że studiów (starsza pani) mówiła, że trzeba policzyć "szczałkę ugięcia".

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”