Pasek wielorowkowy osprzętu.
Moderator: Dziki Mar
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Pasek wielorowkowy osprzętu.
Ktoś się orientuje jaki pasek był stosowany do silnika M272 E25 bez kompresora klimatyzacji?
Chodzi mi o rozmiar.
Chodzi mi o rozmiar.
- kidrys
- Użytkownik
- Posty: 225
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 11:29
- VIN: WDB2037462E049488
- Lokalizacja: UK
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
nie chce pochopnie sie wypowiadac, ale czy wystepowaly takie silniki zez kompresora klimy?
Obecnie jezdze:
- 2008 MB CLC180K WDB2037462E049488
- 2004 MB ML270
- 2004 MB A140
- 2003 MB CLK270
- 2004 Ford Streetka
- 2004 CBR600FS
- 2000 MB SLK320
- 1977 VW Golf MK1
- 1989 Ford Probe
-
- VIP
- Posty: 1175
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Według epc jest jeden pasek dla każdego auta o poczatku vin'u 203252 i jest to numer A0019931896
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Z tego co wiem to seryjnie każdy miał klimę, ale wiem też że wypuszczano sztuki bez klimy, np ze względów zdrowotnych klienta.
Dlatego musieli założyć jakiś inny pasek. Chyba że odlaczali klimę poprzez gumki na kole pasowym sprężarki, ale wątpię w to.
No właśnie w epc nie znalazłem i dlatego pytam, może ktoś się spotkał z takim.
Dlatego musieli założyć jakiś inny pasek. Chyba że odlaczali klimę poprzez gumki na kole pasowym sprężarki, ale wątpię w to.
No właśnie w epc nie znalazłem i dlatego pytam, może ktoś się spotkał z takim.
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Szybciej chyba zmierzysz sznurkiem omijając kompresor i dobierzesz podobnej długości.
C 270 CDI '02r
- kidrys
- Użytkownik
- Posty: 225
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 11:29
- VIN: WDB2037462E049488
- Lokalizacja: UK
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
wyszperalem w googlach ze niekturzy uzywaja A0119970492 - 6PK2330, ale czy to bedzie dzialac to trzeba samemu zbadac
Obecnie jezdze:
- 2008 MB CLC180K WDB2037462E049488
- 2004 MB ML270
- 2004 MB A140
- 2003 MB CLK270
- 2004 Ford Streetka
- 2004 CBR600FS
- 2000 MB SLK320
- 1977 VW Golf MK1
- 1989 Ford Probe
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Chyba zastosuję tę metodę na sznurek, bo to i tak tylko na chwilę do założenia.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Pytanie do wszystkich naszych forumowych mechaników. Jak wymienić pasek osprzętu w M271 ?
Mój pasek wygląda tak niepewnie, że chciałbym go zmienić a dodatkowo po ściągnięciu paska odpaliłbym auto na zimno i zobaczył czy rozrząd jest cichy bez paska. Ogólnie czasem coś chrobocze po odpaleniu ale tylko jak zimny i dam na D lub R ( P i N cisza ) Przy okazji chciałbym sprawdzić wszystkie potencjalne źródła hałasu tyle, że nie za bardzo widzę co tam może wydawać jakieś dźwięki zależne od pozycji P i R. Napinacz jest tu na sprężynie i chyba nie ma możliwości żeby jakoś chrobotał a rolki raczej by piszczały.
Byłbym od razu wdzięczny za podanie jakieś modelu oraz firmy paska polecanego przez Was ? Sam pasek wymieniamy czy napinacz i rolki też od razu ?
Czy można wzorować się na tym filmiku z W204, wszystko wygląda prawie tak samo ?
https://www.youtube.com/watch?v=RyDFhrKZ4MU
Mój pasek wygląda tak niepewnie, że chciałbym go zmienić a dodatkowo po ściągnięciu paska odpaliłbym auto na zimno i zobaczył czy rozrząd jest cichy bez paska. Ogólnie czasem coś chrobocze po odpaleniu ale tylko jak zimny i dam na D lub R ( P i N cisza ) Przy okazji chciałbym sprawdzić wszystkie potencjalne źródła hałasu tyle, że nie za bardzo widzę co tam może wydawać jakieś dźwięki zależne od pozycji P i R. Napinacz jest tu na sprężynie i chyba nie ma możliwości żeby jakoś chrobotał a rolki raczej by piszczały.
Byłbym od razu wdzięczny za podanie jakieś modelu oraz firmy paska polecanego przez Was ? Sam pasek wymieniamy czy napinacz i rolki też od razu ?
Czy można wzorować się na tym filmiku z W204, wszystko wygląda prawie tak samo ?
https://www.youtube.com/watch?v=RyDFhrKZ4MU
- korni8808
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
- VIN: WDB2102701B094646
- Lokalizacja: Jawor
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Polecam wymienić również rolki. Całkiem nieprzyjemna sprawa jak rozpada się któraś i unieruchamiasz auto w szczerym polu.
W rolkach są łożyska, więc raczej nie będą piszczeć tylko chrobotać/ głośno szumieć ;-)
Wymiana rolek jak w filmiku. Wymiana napinacza wydaje się być grubszą operacją, bo jest przykręcony do pokrywy rozrządu od wewnątrz.
W rolkach są łożyska, więc raczej nie będą piszczeć tylko chrobotać/ głośno szumieć ;-)
Wymiana rolek jak w filmiku. Wymiana napinacza wydaje się być grubszą operacją, bo jest przykręcony do pokrywy rozrządu od wewnątrz.
SD C4
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Pasek dobrałem taki CON 7PK2418. Co do chrobotania to jeszcze ostatnim podejżanym jest sprzęgło jednokierunkowe alternatora.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2019, o 17:16 przez Meniu, łącznie zmieniany 1 raz.
- korni8808
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
- VIN: WDB2102701B094646
- Lokalizacja: Jawor
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Sprzęgło alternatora zazwyczaj objawia się piskiem przy gaszeniu silnika.
SD C4
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
U mnie objawiało się ślizganiem paska, przy maksymalnym skręceniu kół. Ale tylko po dłuższej jeździe.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Wracając jeszcze do tego co pisałem wcześniej czyli:
Ogólnie czasem coś chrobocze po odpaleniu ale tylko jak zimny i dam na D lub R ( P i N cisza ).
To muszę dodać, że zimny po nocy bo jak stał 8h w dzień pod firmą to nic nie grzechotało po odpaleniu i wrzuceniu na D lub R. Temperatura powietrza/zimnego silnika musi mieć tu jakiś wpływ na to chrobotanie.
Tu znalazłem filmiki typowo z W203 M271 z wymiany
https://www.youtube.com/watch?v=K13tlf3toiU
https://youtu.be/HANiua0yLk8
Rożnica jest tylko taka, że w pierwszym gość ściąga wąż od płynu chłodniczego a w drugim nie.
Ogólnie czasem coś chrobocze po odpaleniu ale tylko jak zimny i dam na D lub R ( P i N cisza ).
To muszę dodać, że zimny po nocy bo jak stał 8h w dzień pod firmą to nic nie grzechotało po odpaleniu i wrzuceniu na D lub R. Temperatura powietrza/zimnego silnika musi mieć tu jakiś wpływ na to chrobotanie.
Tu znalazłem filmiki typowo z W203 M271 z wymiany
https://www.youtube.com/watch?v=K13tlf3toiU
https://youtu.be/HANiua0yLk8
Rożnica jest tylko taka, że w pierwszym gość ściąga wąż od płynu chłodniczego a w drugim nie.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Pasek wymieniony wraz z rolką prowadzącą i rolką napinacza. Stary był oryginalny ale czy był od nowości i miał 218tyś km tego nie powiem. Robiłem to jak na tym filmiku https://youtu.be/HANiua0yLk8 tylko ten tłumik kompressora opuściłem w dół zamiast go wyciągać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3301
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.
Meniu, ten stary jeszcze by polatał co najmniej jedną wymianę oleju.