Pasek wielorowkowy osprzętu.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: siwix »

Ktoś się orientuje jaki pasek był stosowany do silnika M272 E25 bez kompresora klimatyzacji?
Chodzi mi o rozmiar.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
kidrys
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 20 sty 2016, o 11:29
VIN: WDB2037462E049488
Lokalizacja: UK

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: kidrys »

nie chce pochopnie sie wypowiadac, ale czy wystepowaly takie silniki zez kompresora klimy?
Obecnie jezdze: Dawniej:
greenwitch
VIP
Posty: 1175
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: greenwitch »

Według epc jest jeden pasek dla każdego auta o poczatku vin'u 203252 i jest to numer A0019931896
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: siwix »

Z tego co wiem to seryjnie każdy miał klimę, ale wiem też że wypuszczano sztuki bez klimy, np ze względów zdrowotnych klienta.
Dlatego musieli założyć jakiś inny pasek. Chyba że odlaczali klimę poprzez gumki na kole pasowym sprężarki, ale wątpię w to.
No właśnie w epc nie znalazłem i dlatego pytam, może ktoś się spotkał z takim.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: tonidriver »

Szybciej chyba zmierzysz sznurkiem omijając kompresor i dobierzesz podobnej długości.
C 270 CDI '02r
Awatar użytkownika
kidrys
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 20 sty 2016, o 11:29
VIN: WDB2037462E049488
Lokalizacja: UK

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: kidrys »

wyszperalem w googlach ze niekturzy uzywaja A0119970492 - 6PK2330, ale czy to bedzie dzialac to trzeba samemu zbadac
Obecnie jezdze: Dawniej:
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: siwix »

Chyba zastosuję tę metodę na sznurek, bo to i tak tylko na chwilę do założenia.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: Meniu »

Pytanie do wszystkich naszych forumowych mechaników. Jak wymienić pasek osprzętu w M271 ?

Mój pasek wygląda tak niepewnie, że chciałbym go zmienić a dodatkowo po ściągnięciu paska odpaliłbym auto na zimno i zobaczył czy rozrząd jest cichy bez paska. Ogólnie czasem coś chrobocze po odpaleniu ale tylko jak zimny i dam na D lub R ( P i N cisza ) Przy okazji chciałbym sprawdzić wszystkie potencjalne źródła hałasu tyle, że nie za bardzo widzę co tam może wydawać jakieś dźwięki zależne od pozycji P i R. Napinacz jest tu na sprężynie i chyba nie ma możliwości żeby jakoś chrobotał a rolki raczej by piszczały.

Byłbym od razu wdzięczny za podanie jakieś modelu oraz firmy paska polecanego przez Was ? Sam pasek wymieniamy czy napinacz i rolki też od razu ?


Czy można wzorować się na tym filmiku z W204, wszystko wygląda prawie tak samo ?

https://www.youtube.com/watch?v=RyDFhrKZ4MU
Awatar użytkownika
korni8808
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
VIN: WDB2102701B094646
Lokalizacja: Jawor

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: korni8808 »

Polecam wymienić również rolki. Całkiem nieprzyjemna sprawa jak rozpada się któraś i unieruchamiasz auto w szczerym polu.
W rolkach są łożyska, więc raczej nie będą piszczeć tylko chrobotać/ głośno szumieć ;-)
Wymiana rolek jak w filmiku. Wymiana napinacza wydaje się być grubszą operacją, bo jest przykręcony do pokrywy rozrządu od wewnątrz.
SD C4
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: Meniu »

Pasek dobrałem taki CON 7PK2418. Co do chrobotania to jeszcze ostatnim podejżanym jest sprzęgło jednokierunkowe alternatora.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2019, o 17:16 przez Meniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
korni8808
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
VIN: WDB2102701B094646
Lokalizacja: Jawor

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: korni8808 »

Sprzęgło alternatora zazwyczaj objawia się piskiem przy gaszeniu silnika.
SD C4
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: Dziki Mar »

U mnie objawiało się ślizganiem paska, przy maksymalnym skręceniu kół. Ale tylko po dłuższej jeździe.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: Meniu »

Wracając jeszcze do tego co pisałem wcześniej czyli:

Ogólnie czasem coś chrobocze po odpaleniu ale tylko jak zimny i dam na D lub R ( P i N cisza ).

To muszę dodać, że zimny po nocy bo jak stał 8h w dzień pod firmą to nic nie grzechotało po odpaleniu i wrzuceniu na D lub R. Temperatura powietrza/zimnego silnika musi mieć tu jakiś wpływ na to chrobotanie.

Tu znalazłem filmiki typowo z W203 M271 z wymiany

https://www.youtube.com/watch?v=K13tlf3toiU

https://youtu.be/HANiua0yLk8

Rożnica jest tylko taka, że w pierwszym gość ściąga wąż od płynu chłodniczego a w drugim nie.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: Meniu »

Pasek wymieniony wraz z rolką prowadzącą i rolką napinacza. Stary był oryginalny ale czy był od nowości i miał 218tyś km tego nie powiem. Robiłem to jak na tym filmiku https://youtu.be/HANiua0yLk8 tylko ten tłumik kompressora opuściłem w dół zamiast go wyciągać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pasek wielorowkowy osprzętu.

Post autor: Przybek »

Meniu, ten stary jeszcze by polatał co najmniej jedną wymianę oleju.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”