Mixol do baku??
Moderator: Dziki Mar
- Viper_PDT
- VIP
- Posty: 470
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 00:46
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław CiTy
Mixol do baku??
Słyszałem o takiej teorii, że do całego baku paliwa można dolać pół litra mixolu, aby poprawić smarowanie wtrysków i od razu poprawia się kultura pracy silnika. Spotkaliście się z taką teorią??
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...
W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX
W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie
NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX
W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie
NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Tak spotkałem się z 20 lat temu gdy mój wujek nie mógł zimą odpalić Kamaz'a Bywało również ze dolewał z 10 l benzyny na 100 litrów ropy, bo olejem napędowym ciężko to nazwać.
Ostatnio zmieniony 8 lut 2013, o 17:01 przez bosniak_sg, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
-
- expert
- Posty: 2754
- Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Fiolki i kurczaki, kapelusze i transformersy.. nazywam sie Tomasz Nied*jeb aka Smart vel Smartlandia. Na co dzien sie zajmuje pierd*leniem.. to moja pasja, od zawsze. Jak bylem bardzo maly mnie mamusia upuscila na glowke i od tego dnia juz tak mam. Nie mielismy niestety wanny, wiec tatus mnie kapal w garnku pod przykrywka.. tylko nie wiem dlaczego wiecznie te wode gotowal. Jak juz doroslem, rodzice mna szorowali podloge, mowili ze moje wloski sa lepsze od kazdego mopa. Cala krew mi splywala do baniaka i tak juz chodzilem z czerwonym lbem. W szkole mnie bili - wszyscy - nawet nauczyciele i wozny. Po lekcjach siedzialem w klasie do poznego wieczora. Mamusia zawsze mowila ze mnie nie potrzebuja w domu i ze tak w ogole nie maja miejsca dla mnie, bardzo ich kocham. Jakims cudem skonczylem trzecia klase podstawowki.. bylo ciezko ale dalem rade. Tata byl ze mnie tak dumny ze mi kupil cysterne wazeliny i postawil na dworcu. Powiedzial ze musze pomagac w wyzywieniu rodziny, i do dzisiaj w ten sposob wspomagam rodzine. Po kilku latach poznalem Mirka - byl moim klientem. Zakochalismy sie, wzielismy slub pod mostem, byl to najpieknieszy dzien w moim zyciu. Mirek pragnal dzieci ale jakos nam nie wychodzilo, chyba jest nieplodny.. ale psst, nie mowcie mu tego. Lekarze nam sugerowali adopcje - pewnego dnia podczas pracy na dworcu w Katowicach podjechal pociag towarowy. Jeden z wagonow byl wypelniony stadem malp z syndromem downa. Nie moglismy odpusci - i sie udalo. Teraz to nasze dzieci, Mirek i ja jestesmy bardzo dumni - sa takie podobne do nas. Moi rodzice nas nie chca znac, ale to zrozumiale. Przeciez kazdy ptaszek kiedys opuszcza gniazdo. Teraz mam to forum i moge wam wszystkim pierd*lic od rana do wieczora o kombajnach, ogorkach, oknach i chmurkach. Pozdrowienia z nibylandii, buziaki.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, o 01:41 przez mrbraindeath, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP
Re: Mixol do baku??
Tak. Ja tak robiłem w Vectrze DTI i zalecali to nawet mechanicy naprawiający pompy wtryskowe. Ponoć do samochodów z filtrami cząsteczek stałych zamiast mixolu leje się inny olej (syntetyczny).Viper_PDT pisze:Słyszałem o takiej teorii, że do całego baku paliwa można dolać pół litra mixolu, aby poprawić smarowanie wtrysków i od razu poprawia się kultura pracy silnika. Spotkaliście się z taką teorią??
Mi Vectra na mixolu (około 0,5 litra na cały bak) chodziła ciszej i równiej.
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
-
- expert
- Posty: 2754
- Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Fiolki i kurczaki, kapelusze i transformersy.. nazywam sie Tomasz Nied*jeb aka Smart vel Smartlandia. Na co dzien sie zajmuje pierd*leniem.. to moja pasja, od zawsze. Jak bylem bardzo maly mnie mamusia upuscila na glowke i od tego dnia juz tak mam. Nie mielismy niestety wanny, wiec tatus mnie kapal w garnku pod przykrywka.. tylko nie wiem dlaczego wiecznie te wode gotowal. Jak juz doroslem, rodzice mna szorowali podloge, mowili ze moje wloski sa lepsze od kazdego mopa. Cala krew mi splywala do baniaka i tak juz chodzilem z czerwonym lbem. W szkole mnie bili - wszyscy - nawet nauczyciele i wozny. Po lekcjach siedzialem w klasie do poznego wieczora. Mamusia zawsze mowila ze mnie nie potrzebuja w domu i ze tak w ogole nie maja miejsca dla mnie, bardzo ich kocham. Jakims cudem skonczylem trzecia klase podstawowki.. bylo ciezko ale dalem rade. Tata byl ze mnie tak dumny ze mi kupil cysterne wazeliny i postawil na dworcu. Powiedzial ze musze pomagac w wyzywieniu rodziny, i do dzisiaj w ten sposob wspomagam rodzine. Po kilku latach poznalem Mirka - byl moim klientem. Zakochalismy sie, wzielismy slub pod mostem, byl to najpieknieszy dzien w moim zyciu. Mirek pragnal dzieci ale jakos nam nie wychodzilo, chyba jest nieplodny.. ale psst, nie mowcie mu tego. Lekarze nam sugerowali adopcje - pewnego dnia podczas pracy na dworcu w Katowicach podjechal pociag towarowy. Jeden z wagonow byl wypelniony stadem malp z syndromem downa. Nie moglismy odpusci - i sie udalo. Teraz to nasze dzieci, Mirek i ja jestesmy bardzo dumni - sa takie podobne do nas. Moi rodzice nas nie chca znac, ale to zrozumiale. Przeciez kazdy ptaszek kiedys opuszcza gniazdo. Teraz mam to forum i moge wam wszystkim pierd*lic od rana do wieczora o kombajnach, ogorkach, oknach i chmurkach. Pozdrowienia z nibylandii, buziaki.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, o 01:41 przez mrbraindeath, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
Tak lało się go do baku gdzie zamiast oleju napędowego właściciel lał olej opałowy.Uważam ,że lanie do MB oleju do 2T tankując ON z sprawdzonych stacji mija się z celem i może więcej zaszkodzić CDI niż mu pomóc .Tym bardziej Mixol 2T to najgorzy olej silnikowy przy współczesnej konkurencji który zostawiał tyle nagaru ,że zapychał układ wydechowy w silnikach 2TViper_PDT pisze:Słyszałem o takiej teorii, że do całego baku paliwa można dolać pół litra mixolu
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: Bia
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 2 gru 2011, o 22:03
- VIN:
- Lokalizacja: mielec
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mixolu już nie ma był to olej mineralnyViper_PDT pisze:Słyszałem o takiej teorii, że do całego baku paliwa można dolać pół litra mixolu
Obecnie produkowane są oleje półsyntetyczne i syntetyczne do silników 2T
Zalecany stosunek to 1:50 (przy jednostkach wysilonych (70KM z 250ccm) pracujących w extremalnych warunkach 1:30 syntetyka)
Olej którego zadaniem nie jest spalanie a smarowanie w trakcie spalania nie jest przeznaczony do silników 4T.
Zostawia kolosalne ilości tłustego nagaru w układzie wydechowym.zbys83 pisze:Jak masz filltr cząstek stałych to nawet nie próbuj
IMO silnik, który przy prawidłowej eksploatacji jest w stanie pokonać 500kkm nie potrzebuje tego typu dodatków.
Tylko kto potrafi eksploatować współczesnego diesla jak tu najważniejszy jest rekord spalania
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
U mnie instrukcja zabrania wlewania tego typu "wynalazków" .Vindix pisze:Panowie, a preparart do czyszczenia wtryskow? Ojciec mi przywiozl z Belgi, ale mam obawy czy wlac czy nie
[ Dodano: 2013-02-09, 07:35 ]
http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-motory ... XOL-S.htmlloneraider pisze:Mixolu już nie ma był to olej mineralny
Jeden z licznych producentów ......
[ Dodano: 2013-02-09, 07:37 ]
http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... gory=18931loneraider pisze:Obecnie produkowane są oleje półsyntetyczne i syntetyczne do silników 2T
były i będą ....
[ Dodano: 2013-02-09, 07:40 ]
Tu masz rację ,ale większość motocykli i motorowerów 2T posiada już dozownik,więc zbędne jest mieszanie ,chyba że w grę wchodzi tuning mechaniczny wtedy dozownik jeś "zaślepiony" i robi się mieszankiloneraider pisze:Zalecany stosunek to 1:50 (przy jednostkach wysilonych (70KM z 250ccm) pracujących w extremalnych warunkach 1:30 syntetyka)
[ Dodano: 2013-02-09, 07:46 ]
Mixol 2T faktycznie zostawia sporo nagaru w silnikach dwósuwowych ,ale zaletą jego jest bardzo niska tepmperatura płynięcia tego oleju (nawet do -45st.C) co ułatwia rozruch,ale i dobrze się rozpuscza w benzynie .Jedynie się zastanawiam jak tego typu wynalazek ma wpływ na filtr paliwa?Viper_PDT pisze:Słyszałem o takiej teorii, że do całego baku paliwa można dolać pół litra mixolu
Ostatnio zmieniony 9 lut 2013, o 07:42 przez Dziadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: 23 wrz 2011, o 13:13
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Słyszałem że dodaje się go aby nie zatrzeć pompy paliwowej przy laniu oranżady zamiast normalnego paliwa, wydech w skuterze potrafi się zatkać po 70tys km, u mnie po 40tys km lania mobila 2t wydech miał zmniejszony przekrój gdzieś o połowę, więc na samochód też pewnie będzie miał jakiś wpływ
cl203 coupe c220cdi 2002r
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
dobrze słyszałeś...adrianb pisze:Słyszałem że dodaje się go aby nie zatrzeć pompy paliwowej przy laniu oranżady zamiast normalnego paliwa,
[ Dodano: 2013-02-09, 12:26 ]
w skuterze ?,ale chyba ze stajni Burgman itp bo 70 tyś dla 50 cm3 jest nieosiagalnym wynikiemadrianb pisze:wydech w skuterze potrafi się zatkać po 70tys
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Dziadek pisze:Uważam ,że lanie do MB oleju do 2T tankując ON z sprawdzonych stacji mija się z celem
I po temacie
loneraider pisze: IMO silnik, który przy prawidłowej eksploatacji jest w stanie pokonać 500kkm nie potrzebuje tego typu dodatków.
To już jest przysłowiowa kropka nad "I"
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Kolejne forum, na którym powtarza się coś gdzieś zasłyszane lub przeczytane.
Nie ma nic do nikogo, tylko śmieszą mnie niektóre opinie o przebiegu i potrzebie dodawania lub jej braku albo jakichś nagarach w dieslu z powodu mixolu...
Tymczasem sam należę do tych osób, które dodawały Mixol do ropy (póki co w tradycyjnym dieslu, a nie CDI) i zawsze wyszło to na zdrowie układowi wtryskowemu, bo to układ wtryskowy jest tu pacjentem, a nie silnik. A skoro układ paliwowy i wtryskowy pracuje dobrze, dobrze pracuje cały silnik.
Mixol bdb rozpuszcza się w każdym paliwie i poprawia smarowanie układu, a co więcej, ma właściwości myjące. To nie ten sam mixol, który był dostępny w latach świetności syrenek i wartburgów czy trabantów. To samo dotyczy paliwa. Obecnie ON pozbawiony jest w znacznym stopniu siarki, przez co, wraz z dodawaniem zimowych uszlachetniaczy, jest dużo suchszy. Dodatek mixolu tę wadę eliminuje.
Opowieści o nagarze przy zawartości pół litra, a nawet litra na pełny bak ON można wsadzić między bajki... gdzie miałby ten nagar się osadzać niby? Układ wtryskowy jest dzięki mixolowi oczyszczany, a skoro tak, to i rozpylanie w cylindrze (lub komorze wstępnej) jest lepsze, co jak każdy wie, polepsza spalanie powstałej w ten sposób mieszanki paliwowo powietrznej...
Nie chce mi się rozpisywać kolejny raz o korzyściach z korzystania z mixolu, bo to bez sensu. Zaraz ktoś wklei jakieś specyfikacje i inne opracowania mniej lub bardziej naukowe o mixolu. Papier to jedno, doświadczenie to drugie.
Żaden pompiarz nie neguje stosowania mixolu, więc i Wy nie demonizujcie...
Powiem Wam, że w celach kuracyjnych można nawet zalać cały nowy filtr paliwa, zamontować do auta, gdy silnik ciepły, odpalić i przepalić na obrotach ok. 2500rpm. Po takim zabiegu silnik zaczyna miło mruczeć i efekt jest długofalowy, a jedyne stuki, które potem silnik wydaje, mogą pochodzić od szklanek zaworów, zużytej pompy wtryskowej lub luźnej komory wstępnej... NIE testowane w silnikach CDI...
Teraz "po temacie"...
Nie ma nic do nikogo, tylko śmieszą mnie niektóre opinie o przebiegu i potrzebie dodawania lub jej braku albo jakichś nagarach w dieslu z powodu mixolu...
Tymczasem sam należę do tych osób, które dodawały Mixol do ropy (póki co w tradycyjnym dieslu, a nie CDI) i zawsze wyszło to na zdrowie układowi wtryskowemu, bo to układ wtryskowy jest tu pacjentem, a nie silnik. A skoro układ paliwowy i wtryskowy pracuje dobrze, dobrze pracuje cały silnik.
Mixol bdb rozpuszcza się w każdym paliwie i poprawia smarowanie układu, a co więcej, ma właściwości myjące. To nie ten sam mixol, który był dostępny w latach świetności syrenek i wartburgów czy trabantów. To samo dotyczy paliwa. Obecnie ON pozbawiony jest w znacznym stopniu siarki, przez co, wraz z dodawaniem zimowych uszlachetniaczy, jest dużo suchszy. Dodatek mixolu tę wadę eliminuje.
Opowieści o nagarze przy zawartości pół litra, a nawet litra na pełny bak ON można wsadzić między bajki... gdzie miałby ten nagar się osadzać niby? Układ wtryskowy jest dzięki mixolowi oczyszczany, a skoro tak, to i rozpylanie w cylindrze (lub komorze wstępnej) jest lepsze, co jak każdy wie, polepsza spalanie powstałej w ten sposób mieszanki paliwowo powietrznej...
Nie chce mi się rozpisywać kolejny raz o korzyściach z korzystania z mixolu, bo to bez sensu. Zaraz ktoś wklei jakieś specyfikacje i inne opracowania mniej lub bardziej naukowe o mixolu. Papier to jedno, doświadczenie to drugie.
Żaden pompiarz nie neguje stosowania mixolu, więc i Wy nie demonizujcie...
Powiem Wam, że w celach kuracyjnych można nawet zalać cały nowy filtr paliwa, zamontować do auta, gdy silnik ciepły, odpalić i przepalić na obrotach ok. 2500rpm. Po takim zabiegu silnik zaczyna miło mruczeć i efekt jest długofalowy, a jedyne stuki, które potem silnik wydaje, mogą pochodzić od szklanek zaworów, zużytej pompy wtryskowej lub luźnej komory wstępnej... NIE testowane w silnikach CDI...
Teraz "po temacie"...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Przerażacie mnie. Skoro silnik ma pracować na oleju napędowym, to ma na tym pracować, owszem im lepsze smarowanie, tym dłuższe życie wtrysków, ale czy warto zapychać katalizator na korzyść wtrysków? Jakoś mi się to nie widzi, bo niby one trochę dłużej pożyją, ale ta sadza powstała ze spalania oleju gdzieś się musi osadzić i zapychacie w ten sposób:
- katalizator/DPF
- EGR
- kolektor ssący i jego słynne klapy
- turbosprężarkę
Kombinujecie
Jedyny dodatek to paliwa jaki uznaję, to nafta, stosowana na zimę, gdy mam paliwo mało zimowe, a zaczynają się mrozy, w dawce znacznie poniżej dopuszczalnej przez instrukcję. Dodatkowo nafta wypala nagar, a samochód idzie jak burza.
P.S. Tak się zastanawiam jeszcze jak olej do dwusuwów wpływa na temperaturę spalania, zawory i ich gniazda.
- katalizator/DPF
- EGR
- kolektor ssący i jego słynne klapy
- turbosprężarkę
Kombinujecie
Jedyny dodatek to paliwa jaki uznaję, to nafta, stosowana na zimę, gdy mam paliwo mało zimowe, a zaczynają się mrozy, w dawce znacznie poniżej dopuszczalnej przez instrukcję. Dodatkowo nafta wypala nagar, a samochód idzie jak burza.
P.S. Tak się zastanawiam jeszcze jak olej do dwusuwów wpływa na temperaturę spalania, zawory i ich gniazda.
Ostatnio zmieniony 9 lut 2013, o 22:06 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!