M111.951 a m111.955

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Banan666
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 13 lut 2024, o 10:17
VIN: wdb2037351a168270

M111.951 a m111.955

Post autor: Banan666 »

Witam Pany i Panie!

Szybkie pytanie.
Słupek z m111.951 jest taki sam jak m111.955?
W sensie wymienny p&p?
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: M111.951 a m111.955

Post autor: polofix »

Inne. 951 bez kompresora, 955 odprężony z kompresorem. Plus pojemność misy olejowej, inny osprzęt.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Banan666
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 13 lut 2024, o 10:17
VIN: wdb2037351a168270

Re: M111.951 a m111.955

Post autor: Banan666 »

Dzięki. A jak mam ecumaster classic, swap z 951 na 955 albo 2.3 w kompresorze z serii m111 (nie pamietam kodu) odbędzie się w miarę bezproblemowo?
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: M111.951 a m111.955

Post autor: polofix »

W mercedesie nie jest to takie proste. Musiał byś mieć całego dawcę. Bo jeśli chodzi o szczegóły, to nawet wał napędowy jest inny, nie mówiąc o wiązce, sterowniku, dodatkowo intercoolerze, i masie innych rzeczy. Sądzę, że w wolnossącym masz nawet tarcze najmniejsze jakie istnieją w tym modelu, a robiąc swap to pewnie do ostrzejszej jazdy trzeba by heble dać większe.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Banan666
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 13 lut 2024, o 10:17
VIN: wdb2037351a168270

Re: M111.951 a m111.955

Post autor: Banan666 »

Wiesz, w w202 zmieniałem słupek z 1.8 na 2.3, m111 i nawet sterownika nie trzeba było ruszać, działało idealnie. Wypluwało 150 kunia na sterowniku od 1.8 i 600 zeta kosztował silnik z palety. Miał być słupek, a przyszło z osprzętem. To się zastanawiam, czy tu nie byłoby tak samo. Szybki tuning za pół darmo. Wstawić intercooler też nie problem. Ale robić całego szczepana do zimowego wojownika to aż tak bardzo to mi się nie chce. Buda nie rokuje aż tak bardzo, żeby w to pchać dużo cebulionów i szpery do tego nie mogę znaleźć.
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: M111.951 a m111.955

Post autor: polofix »

Tak jest w przypadku wolnossących jednostek. Wyjmujesz stary, kładziesz drugi i ewentualnie większe wtryski Tutaj dochodzi przepustnica kompresora sterowana elektronicznie, także pewnie wiązka, sterownik do przekładki.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”