Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Moderator: Dziki Mar

Luki1337
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
VIN: WDB2030081A926098
Lokalizacja: Opole

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Luki1337 »

W poniedziałek będę w serwisie MB to zapytam przy okazji ile kosztuje oryginał.
larry.bigl
VIP
Posty: 632
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: larry.bigl »

@lechita,
koszt kolektora. Dzięki. Dobrze znać koszty mając C270 :E
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Luki1337
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
VIN: WDB2030081A926098
Lokalizacja: Opole

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Luki1337 »

Koszt nowego kolektora w :mb: 1600 zł netto :-)

W moim przypadku okazało się, że kolektor do wymiany i czujnik różnicy ciśnień. Czujnik wymieniony a z kolektorem myślę co zrobić najrozsądniejszego :)

Próbował ktoś zakładania kolektora po regeneracji, ulepszonego ?? Jedna firma w internecie się reklamuje, że są lepsze niż nowy oryginał.

Pozdrawiam :usmiech:
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Dziki Mar »

Zadzwoń, zapytaj, niech pokażą zdjęcia...

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: lechita »

Jaki jest powód, że po regeneracji kolektor dolotowy jest lepszy od nowego? Jedną z wad kolektora jest to, że na klapkach i w ich okolicy osadza się sadza wymieszana z olejem, zmniejszając przekrój kanałów.
Czy w tym po regeneracji nie osadza się sadza, jakim sposobem?
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Dziki Mar »

Mniejsza chropowatość powierzchni? Nie wiem, zgaduję.
Ewentualnie inna budowa klapek/kanałów.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Przybek »

Luki1337 pisze: 23 cze 2019, o 19:06 Próbował ktoś zakładania kolektora po regeneracji, ulepszonego ?? Jedna firma w internecie się reklamuje, że są lepsze niż nowy oryginał.
Jeżeli chodzi o firmę z okolic Łasku to można śmiało brać.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Meniu »

Pewnie Wam chodzi o te https://www.olx.pl/oferta/kolektor-ssac ... teZyz.html

Jest dokładnie napisane i pokazane na zdjeciach i w opisie przez co maja być lepsze
Luki1337
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
VIN: WDB2030081A926098
Lokalizacja: Opole

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Luki1337 »

Dokładnie tak jak kolega Meniu napisał. Rozmawiałem z nimi dostaje się od nich oryginalne kolektory MB po regeneracji i takie też tylko zabierają po wymontowaniu starego. Miał ktoś z kolegów problem z kolektorem i montował od nich ??
DWMC2405
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 30 gru 2019, o 14:02
VIN: WDB2030041A451123

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: DWMC2405 »

Panowie po co pchać się w koszta z regeneracją, zaślepić i spokój na wieki.
W203 C200 CDI 2002r.
we86
Użytkownik
Posty: 226
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: we86 »

Ja zaslepilem klapy w swoim 2.7 cdi i śmigam już tak około rok czasu czyli jakieś 30tkm i nie mam żadnych problemów. Czyli jak przedmowca nie kochajcie się w koszta nowego kolektora tylko wywalcie klapy i zaslepcie dziury od spodu po klapach i spokój na wieki
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Dziki Mar »

Faktycznie koszt jest "astronomiczny"
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
artek88
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 12 mar 2012, o 19:22
VIN: WDB2032161F196620
Lokalizacja: Jarosław

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: artek88 »

Potwierdzam, ja również zaślepiłem klapy w 2.2 CDI i w 2.7 CDI - silniki pracują dobrze, różnic nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
ICEManXHD
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 2 lip 2017, o 22:28
VIN: WDB2030061A512634
Lokalizacja: Brzostek

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: ICEManXHD »

Ja też wywaliłem klapy w 2.2 CDI OM611, nie zaślepiłem tylko założyłem wersję kolektora który fabrycznie nie ma tych klapek i wszystko gra.
Mercedes W203 C220 CDI 143 KM Automat 2003 rok WDB2030061A512634
Luki1337
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
VIN: WDB2030081A926098
Lokalizacja: Opole

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Luki1337 »

Jeżeli komuś to pomoże to mogę ogłosić, że moja dama też już po operacji.

Całą operację zrobiłem osobiście. Kolektor dolotowy po 240 tys km był bardzo zabrudzony w środku, w przewodach osadzona sadza na ściankach, zwężając przekrój przewodu. Klapki w kolektorze były całe pokryte grubą warstwą sadzy pomieszaną z olejem oraz latały luźno w gniazdach. Dwie klapki były tak mocno wyrobione, że mogły być zamknięte lub otwarte, nie zależnie od pozycji silniczka sterującego klapkami)
Operacja miała na celu wyczyszczenie kolektora, zaślepieniu otworów mocujących klapki i sprawdzenie jaki będzie efekt.

Dama została poskładana, dostała nowe uszczelki pod kolektorem. Na razie wyniki są bardzo zadowalające.

Obroty nie falują aż tak na postoju, nie wchodzi w tryb awaryjny, nic nie kopci z rury wydechowej, nie zauważyłem żadnej różnicy przy przyśpieszaniu, zarówno na niskich jak i wyższych obrotach.

Może różnica będzie przy spalaniu, jak sprawdzę dam znać.

Jeżeli chodzi o czynności, praktycznie wszystko można wykonać od góry, od dołu trzeba tylko odpiąć dwa przewody elektryczne oraz odkręcić bagnet do silnika.

Pozdrawiam i życzę wytrwałości dla osób, które spotkał ten problem :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”