Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
- VIN: WDB2030081A926098
- Lokalizacja: Opole
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
W poniedziałek będę w serwisie MB to zapytam przy okazji ile kosztuje oryginał.
-
- VIP
- Posty: 632
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
@lechita,
koszt kolektora. Dzięki. Dobrze znać koszty mając C270 :E
koszt kolektora. Dzięki. Dobrze znać koszty mając C270 :E
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
- VIN: WDB2030081A926098
- Lokalizacja: Opole
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Koszt nowego kolektora w 1600 zł netto :-)
W moim przypadku okazało się, że kolektor do wymiany i czujnik różnicy ciśnień. Czujnik wymieniony a z kolektorem myślę co zrobić najrozsądniejszego
Próbował ktoś zakładania kolektora po regeneracji, ulepszonego ?? Jedna firma w internecie się reklamuje, że są lepsze niż nowy oryginał.
Pozdrawiam
W moim przypadku okazało się, że kolektor do wymiany i czujnik różnicy ciśnień. Czujnik wymieniony a z kolektorem myślę co zrobić najrozsądniejszego
Próbował ktoś zakładania kolektora po regeneracji, ulepszonego ?? Jedna firma w internecie się reklamuje, że są lepsze niż nowy oryginał.
Pozdrawiam
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Zadzwoń, zapytaj, niech pokażą zdjęcia...
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Jaki jest powód, że po regeneracji kolektor dolotowy jest lepszy od nowego? Jedną z wad kolektora jest to, że na klapkach i w ich okolicy osadza się sadza wymieszana z olejem, zmniejszając przekrój kanałów.
Czy w tym po regeneracji nie osadza się sadza, jakim sposobem?
Czy w tym po regeneracji nie osadza się sadza, jakim sposobem?
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Mniejsza chropowatość powierzchni? Nie wiem, zgaduję.
Ewentualnie inna budowa klapek/kanałów.
Ewentualnie inna budowa klapek/kanałów.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3346
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Pewnie Wam chodzi o te https://www.olx.pl/oferta/kolektor-ssac ... teZyz.html
Jest dokładnie napisane i pokazane na zdjeciach i w opisie przez co maja być lepsze
Jest dokładnie napisane i pokazane na zdjeciach i w opisie przez co maja być lepsze
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
- VIN: WDB2030081A926098
- Lokalizacja: Opole
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Dokładnie tak jak kolega Meniu napisał. Rozmawiałem z nimi dostaje się od nich oryginalne kolektory MB po regeneracji i takie też tylko zabierają po wymontowaniu starego. Miał ktoś z kolegów problem z kolektorem i montował od nich ??
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 gru 2019, o 14:02
- VIN: WDB2030041A451123
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Panowie po co pchać się w koszta z regeneracją, zaślepić i spokój na wieki.
W203 C200 CDI 2002r.
-
- Użytkownik
- Posty: 226
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Ja zaslepilem klapy w swoim 2.7 cdi i śmigam już tak około rok czasu czyli jakieś 30tkm i nie mam żadnych problemów. Czyli jak przedmowca nie kochajcie się w koszta nowego kolektora tylko wywalcie klapy i zaslepcie dziury od spodu po klapach i spokój na wieki
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Faktycznie koszt jest "astronomiczny"
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 mar 2012, o 19:22
- VIN: WDB2032161F196620
- Lokalizacja: Jarosław
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Potwierdzam, ja również zaślepiłem klapy w 2.2 CDI i w 2.7 CDI - silniki pracują dobrze, różnic nie zauważyłem.
- ICEManXHD
- Użytkownik
- Posty: 94
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 22:28
- VIN: WDB2030061A512634
- Lokalizacja: Brzostek
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Ja też wywaliłem klapy w 2.2 CDI OM611, nie zaślepiłem tylko założyłem wersję kolektora który fabrycznie nie ma tych klapek i wszystko gra.
Mercedes W203 C220 CDI 143 KM Automat 2003 rok WDB2030061A512634
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
- VIN: WDB2030081A926098
- Lokalizacja: Opole
Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI
Jeżeli komuś to pomoże to mogę ogłosić, że moja dama też już po operacji.
Całą operację zrobiłem osobiście. Kolektor dolotowy po 240 tys km był bardzo zabrudzony w środku, w przewodach osadzona sadza na ściankach, zwężając przekrój przewodu. Klapki w kolektorze były całe pokryte grubą warstwą sadzy pomieszaną z olejem oraz latały luźno w gniazdach. Dwie klapki były tak mocno wyrobione, że mogły być zamknięte lub otwarte, nie zależnie od pozycji silniczka sterującego klapkami)
Operacja miała na celu wyczyszczenie kolektora, zaślepieniu otworów mocujących klapki i sprawdzenie jaki będzie efekt.
Dama została poskładana, dostała nowe uszczelki pod kolektorem. Na razie wyniki są bardzo zadowalające.
Obroty nie falują aż tak na postoju, nie wchodzi w tryb awaryjny, nic nie kopci z rury wydechowej, nie zauważyłem żadnej różnicy przy przyśpieszaniu, zarówno na niskich jak i wyższych obrotach.
Może różnica będzie przy spalaniu, jak sprawdzę dam znać.
Jeżeli chodzi o czynności, praktycznie wszystko można wykonać od góry, od dołu trzeba tylko odpiąć dwa przewody elektryczne oraz odkręcić bagnet do silnika.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości dla osób, które spotkał ten problem
Całą operację zrobiłem osobiście. Kolektor dolotowy po 240 tys km był bardzo zabrudzony w środku, w przewodach osadzona sadza na ściankach, zwężając przekrój przewodu. Klapki w kolektorze były całe pokryte grubą warstwą sadzy pomieszaną z olejem oraz latały luźno w gniazdach. Dwie klapki były tak mocno wyrobione, że mogły być zamknięte lub otwarte, nie zależnie od pozycji silniczka sterującego klapkami)
Operacja miała na celu wyczyszczenie kolektora, zaślepieniu otworów mocujących klapki i sprawdzenie jaki będzie efekt.
Dama została poskładana, dostała nowe uszczelki pod kolektorem. Na razie wyniki są bardzo zadowalające.
Obroty nie falują aż tak na postoju, nie wchodzi w tryb awaryjny, nic nie kopci z rury wydechowej, nie zauważyłem żadnej różnicy przy przyśpieszaniu, zarówno na niskich jak i wyższych obrotach.
Może różnica będzie przy spalaniu, jak sprawdzę dam znać.
Jeżeli chodzi o czynności, praktycznie wszystko można wykonać od góry, od dołu trzeba tylko odpiąć dwa przewody elektryczne oraz odkręcić bagnet do silnika.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości dla osób, które spotkał ten problem