ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Moderator: Dziki Mar
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Mam kilka pytań w kwestii elektromagnesów w m271 lub elektromagnesu jak rozumiem w m111. Otóż kiedyś w Bartkowych poradnikach na forum był opisany cały sposób jak rozwiązać problem owych pocących się, cieknących elektromagnesów/u i tym samym oleju gromadzącego się w wiązce. Ok. Teraz pytania do doświadczonych w tej materii kolegów.
Od razu powiem, że na fotach ta mokra plama na czarnej osłonie po prawej to ślad jak po otwarciu maski oparłem się o nią mokrą szmatą w dłoni, byłem po myjni, sprawdzając czy dokręcony jest korek wlewu oleju. Taki niekontrolowany odruch zawsze jak otwieram maskę a wybarwienia wokół elektromagnesów nie są absolutnie tłuste czy coś i bardziej wynikają jakby z temperatury na silniku i jakiś tam składowych. Sucho jak pieprzniczce.
1. Jak zrozumiałem cała funkcja tych dodatkowych kabelków to fakt, że są nazwijmy je kolankowe i olej dzięki nim po prostu nie ścieka bezpośrednio do wiązki i dalej a zatrzymuje się w kolanku i od czasu do czasu go usuwamy. Znaczy olej. I teraz jeśli w m111 kabel od wtyczki schodził w dół i ten olej sobie ściekał dalej to rozumiem takie działanie wiadomo ale u mnie m271 wygląda to jak na fotach poniżej czyli kable wychodzą z wtyczek w dół i dopiero po chwili wspinają się do góry więc jakby z natury ułożenia (lewy ma taką rynienkę przy tej czarnej osłonie z prawej a prawy zapięty jest na spince) no kolanko jest, więc pytanie czy zakładać profilaktycznie dodatkowe kabelki o nazwie A271 150 27 33 czy po prostu kontrolować i jeśli ewentualnie wycierać gromadzący się olej jeśli już, no bo do góry chyba nie pocieknie albo się mylę?
2. I same elektromagnesy/es. W poradniku jest sugestia przy m111 i opis aby te/ten elektormagnes i zaślepkę wymienić jeśli cieknie, przy użyciu uszczelniacza na przykład A002 989 45 20. Pytanie brzmi czy owe elektromagnesy z zaślepkami należy wymieniać i już w takiej sytuacji, czy można je po prostu czymś wyczyścić i założyć z powrotem skoro ten nowy za chwilę i tak będzie zaolejony?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Od razu powiem, że na fotach ta mokra plama na czarnej osłonie po prawej to ślad jak po otwarciu maski oparłem się o nią mokrą szmatą w dłoni, byłem po myjni, sprawdzając czy dokręcony jest korek wlewu oleju. Taki niekontrolowany odruch zawsze jak otwieram maskę a wybarwienia wokół elektromagnesów nie są absolutnie tłuste czy coś i bardziej wynikają jakby z temperatury na silniku i jakiś tam składowych. Sucho jak pieprzniczce.
1. Jak zrozumiałem cała funkcja tych dodatkowych kabelków to fakt, że są nazwijmy je kolankowe i olej dzięki nim po prostu nie ścieka bezpośrednio do wiązki i dalej a zatrzymuje się w kolanku i od czasu do czasu go usuwamy. Znaczy olej. I teraz jeśli w m111 kabel od wtyczki schodził w dół i ten olej sobie ściekał dalej to rozumiem takie działanie wiadomo ale u mnie m271 wygląda to jak na fotach poniżej czyli kable wychodzą z wtyczek w dół i dopiero po chwili wspinają się do góry więc jakby z natury ułożenia (lewy ma taką rynienkę przy tej czarnej osłonie z prawej a prawy zapięty jest na spince) no kolanko jest, więc pytanie czy zakładać profilaktycznie dodatkowe kabelki o nazwie A271 150 27 33 czy po prostu kontrolować i jeśli ewentualnie wycierać gromadzący się olej jeśli już, no bo do góry chyba nie pocieknie albo się mylę?
2. I same elektromagnesy/es. W poradniku jest sugestia przy m111 i opis aby te/ten elektormagnes i zaślepkę wymienić jeśli cieknie, przy użyciu uszczelniacza na przykład A002 989 45 20. Pytanie brzmi czy owe elektromagnesy z zaślepkami należy wymieniać i już w takiej sytuacji, czy można je po prostu czymś wyczyścić i założyć z powrotem skoro ten nowy za chwilę i tak będzie zaolejony?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
CL203 WDB2037461A802397
-
- VIP
- Posty: 220
- Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
- VIN: WDB2030461A828407
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Olej transportowany jest w przewodzie dzięki zjawisku włosowatości naczyń. Siły napięcia powierzchniowego z łatwością pokonują grawitację przy tak małych przekrojach (umownych "rurek") z jakimi mamy do czynienia wewnątrz pojedynczego izolowanego kabelka składającego się z licznych drucików. Olej może więc łatwo wędrować w przewodach bez względu na kierunek.
W wiązce-łączniku blokującym przepływ, prawdopodobnie na krótkim odcinku zastąpiono druciki pojedynczymi drutami (po jednym dla każdej linki we wiązce) zalanymi żywicą - nie dociekałem, bo trzeba by zniszczyć element
Pzdr
W wiązce-łączniku blokującym przepływ, prawdopodobnie na krótkim odcinku zastąpiono druciki pojedynczymi drutami (po jednym dla każdej linki we wiązce) zalanymi żywicą - nie dociekałem, bo trzeba by zniszczyć element
Pzdr
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
Avantgarde - Sport Edition
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
-
- VIP
- Posty: 70
- Rejestracja: 2 gru 2013, o 15:52
- VIN:
- Lokalizacja: BB
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
@tepe
koniecznie sprawdź jak wyglądają u ciebie elektromagnesy, zakup adaptery i sprawdź wiązkę przewodów do ECU oraz samo gniazo ECU.
było o tym sporo na tym forum, ale podsyłam coś z zagramanicy:
camshaft leakage
koniecznie sprawdź jak wyglądają u ciebie elektromagnesy, zakup adaptery i sprawdź wiązkę przewodów do ECU oraz samo gniazo ECU.
było o tym sporo na tym forum, ale podsyłam coś z zagramanicy:
camshaft leakage
C200K M271 2002r.
-
- Użytkownik
- Posty: 1036
- Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
- VIN: WDD2040012A607752
- Lokalizacja: Galway
Niekórzy mówili, że nowe też ciekną a u mnie już 3 miesiąc leci i suchutko jest...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- mariusz361
- Użytkownik
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
- VIN:
- Lokalizacja: śląskie
O jakiej zaślepce mowa?Smart pisze:Uszczelniacz do elektromagnesów ASO A0029894520. Poza też kilka środków wedle uznania. Plus zaślepka/i jeśli m271.
Zakupiłem dwa magnesy do m271 A 271 051 01 77,okrągłe oringi pod nie oraz zestaw adapterów przewodów
Tylko patrząc na elektromagnes to jest on "dziurawy" na wylot. Ma to tak być czy jak ?
Druga sprawa jakby ktoś podrzucił fotkę jak ma puszczone kable z tych adapterów to byłoby pięknie bo nie mam pomysłu
DZięki z góry za pomoc
Nie ogarniam tego
/files/110289_633.pdf
z racji takiej że te przewody dość sztywne są i nie chcę ich na siłę "łamać"
Ostatnio zmieniony 14 maja 2015, o 18:11 przez mariusz361, łącznie zmieniany 2 razy.
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Do m111 A111 997 01 86 a do m271 A271 051 00 32 oczywiście razy dwa.
U mnie sucho jak pieprz na wtyczkach z dwóch stron przy elektro i kompie oraz przewodzie także adapterów jeszcze nie mam założonych, więc tutaj nie pomogę. Pewnie założę tak czy siak ale stale o nich zapominam.
U mnie sucho jak pieprz na wtyczkach z dwóch stron przy elektro i kompie oraz przewodzie także adapterów jeszcze nie mam założonych, więc tutaj nie pomogę. Pewnie założę tak czy siak ale stale o nich zapominam.
CL203 WDB2037461A802397
- mariusz361
- Użytkownik
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
- VIN:
- Lokalizacja: śląskie
Dzięki Ci wielkie smart.Zamówiłem w aso 5.60 zł za sztukę na jutro będą.
Tak właśnie mi się wydawało że tym nowym magnesom czegoś brakuje...ciekawe czemu od razu z tym nie sprzedają..
Tak właśnie mi się wydawało że tym nowym magnesom czegoś brakuje...ciekawe czemu od razu z tym nie sprzedają..
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
OT. Nie ma co dziękować. Z mojej strony to najczystszy i pierwotny w swojej formie cynizm, poddający w wątpliwość na wprost w ramach autorefleksji mój altruizm oraz wewnętrzne przekonanie, że jak ja pomogę komuś to ktoś na bank też pomoże mi. Także tak z dobrego serca ... to nieeee.
A wracając do roboty odpiąć kabelki od elektro, założyć te zabezpieczające, odkręcić elektro, powoli ściągniąć, podłóż sobie pod nie jakieś szmaty jak poleci z elektro ... albo z ust , oczyścić i odtłuścić powierzchnie, uszczelki, uszczelniacz na nowe i spokojnie zmontować. Jeśli miałeś olej przy kompie wszystko dokładnie osuszyć i odtłuścić. Powodzenia.
A wracając do roboty odpiąć kabelki od elektro, założyć te zabezpieczające, odkręcić elektro, powoli ściągniąć, podłóż sobie pod nie jakieś szmaty jak poleci z elektro ... albo z ust , oczyścić i odtłuścić powierzchnie, uszczelki, uszczelniacz na nowe i spokojnie zmontować. Jeśli miałeś olej przy kompie wszystko dokładnie osuszyć i odtłuścić. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2015, o 16:04 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
- mariusz361
- Użytkownik
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
- VIN:
- Lokalizacja: śląskie