Witam, w moim m271 c180k walcze z błędami mieszanki już z 2 miesiące.
Najczęstsze błędy razem z checkiem po przejechaniu 15km to:
2029 (adaptacja mieszanki: powyżej osiągniętego limitu)
201C (mieszanka za bogata (bank 1))
P0171 (mieszanka za uboga (bank 1))
Oraz jakieś pojedyńcze błędy sondy przed albo za katalizatorem
(Nieaktualne) [[[[Uszczelniłem elektrozawory i wyczyściłem olej z wtyczek i przeczyściłem sonde za katalizatorem z białego nalotu oraz spryskałem obficie w środku izopropanolem. Efekt był taki że napięcia zaczęły się zmieniać dynamicznie i sonda pracuje w zakresie 0-0.9V, wcześniej często zatrzymywała się albo na 0v albo na losowej wartości 0.1-0.2V na ponad minute i oczywiście zapalał się check. Spalanie spadło z 14.5 litra do 7.3 litra (ten sam odcinek drogi, delikatna jazda). Teraz pytanie w jakich wartościach powinna pracować sonda przed katalizatorem. Po przeczyszczeniu tych wtyczek sonda przed katem była zamrożona na 1.43V i wywaliło błąd zwarcia sondy do plusa, jednak po zgaszeniu i odpaleniu więcej ten błąd nie wyskoczył a sonda oscyluje w granicy 0.4V do 4.6V, czy to prawidłowe wartości? Z tego co kiedyś wyczytałem obie sondy powinny pracować w zakresie 0-1V i trochę mnie to nie pokoi (mogłem źle przeczytać) ale skoro przestało wywalać błęda sondy przed katem to chyba tak ma być.
EDIT: dobra dokopałem się teraz do tematu i znalazłem że jednak sonda przed katem jest szerokopasmowa i jej wartości są poprawne, faktycznie źle doczytałem]]]]
EDIT2: Znowu po 30km od czyszczenia wtyczek wywaliło check i błąd 203F (sonda przed katem zwarcie do plusa), przed czyszczeniem tego nie miałem, wtyczki po umyciu porządnie przedmuchałem, a sonda pracuje w zakresie 0.45-4.5V.
Teraz co z błędami mieszanki, dlaczego raz jest wywalona mieszanka za uboga a raz za bogata (a może ma to związek z tymi wartościami sondy?)?
W wartościach rzeczywistych pokazuje mi również regulacje spalania stukowego na 3 i 2 cylindrze przy dodaniu gazu oraz wskazuje 3 usterki na cylidrze 3 oraz 1 usterke na cylindrze 2 (bez żadnych zapisanych kodów błędów)
Sygnał wałka dolot pokazuje 115.1° a wydech -115.0° na wolnych obrotach i zmienia się o maksymalnie pare stopni przy różnym obciążeniu, to dobre wartości?
Pewnie temat wałkowany ale nie mogę dojść co do czego.
Wszystko sprawdzane programem wow.
Auto bez instalacji lpg.
Pozdrawiam.
Duże spalanie, wartości sond m271
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 9 cze 2021, o 17:17
- VIN: Wdb2037461A411666
Duże spalanie, wartości sond m271
w203 sportcoupe c180k
Vin: wdb2037461a411666
Vin: wdb2037461a411666
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Duże spalanie, wartości sond m271
Może to akurat nie jest przyczyną ale czy rozrząd to masz w dobrym stanie?
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 9 cze 2021, o 17:17
- VIN: Wdb2037461A411666
Re: Duże spalanie, wartości sond m271
Tego akurat pewny nie jestem, musiałbym rozebrać i sprawdzić.
Kupiłem z przebiegiem 285kkm, teraz jest 320kkm, nie dostałem żadnej informacji odnośnie zmiany rozrządu
Kupiłem z przebiegiem 285kkm, teraz jest 320kkm, nie dostałem żadnej informacji odnośnie zmiany rozrządu
w203 sportcoupe c180k
Vin: wdb2037461a411666
Vin: wdb2037461a411666
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Duże spalanie, wartości sond m271
Dla bezpieczeństwa lepiej tam zajrzyj zanim dojdzie do potencjalnej katastrofy i być może się okaże że łańcuch i koła są już tak zużyte że mogą (ale nie muszą) powodować powyższe problemy.
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 09:54
- VIN: brak vin
Re: Duże spalanie, wartości sond m271
Czy rozwiązałeś problem, mam podobną sytuację i nie wiem co jest grane?