Cieknąca pompa VACUM
Moderator: Dziki Mar
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Cieknąca pompa VACUM
Tutorial z dolewania płynu do wspomagania czy wymiany pompy (jeśli zbyt długo chodziła na sucho, zauważyłeś jakieś negatywne skutki?)
Płyn kupujesz z normą 345.0 i zalewasz. Masz do wyboru albo oryginał z ASO, albo certyfikowany zamiennik z Fuchsa Pentosin CHF 11S.
Pewnie też przydałoby się odpowietrzyć cały układ, ale to mógłby zrobić warsztat, który zkiepścił robotę.
Płyn kupujesz z normą 345.0 i zalewasz. Masz do wyboru albo oryginał z ASO, albo certyfikowany zamiennik z Fuchsa Pentosin CHF 11S.
Pewnie też przydałoby się odpowietrzyć cały układ, ale to mógłby zrobić warsztat, który zkiepścił robotę.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2019, o 01:56
- VIN: WDB2032421F621460
Re: Cieknąca pompa VACUM
Znalazłem na YT https://youtu.be/rCsfZpUz_4c
po wymianie uszczelki pompy vacum błąd ABS i ESP rozświetla mi deskę (a to przecież jeszcze za wcześnie na taką choinkę?!) Czyżby właśnie nieodpowietrzony układ?? Dodam że wcześniej negatywnym skutkiem było jakby "wycie" które było słychać w kabinie oraz ciężkie działanie wspomagania kierownicy ...
Płyn uzupełnił już inny machanik dolewał zielony 345.
Czy poprzedni mechanik mógł dolewać również oleju po zamontowaniu pompy?? Pytam bo trochę tego oleju mogło z niej się wylać przy demontażu pewnie niewiele.. ale czy jest to ilość która była obligowalaby mechanika do dolewki???
Ps. To jest kara za niewierność. Wcześniej robiłem wszystko na regulskiej. Zero jakichkolwiek problemów. Ale z taką małą robotą postanowiłem podjechać do pobliskiego warsztatu.. i kurcze Zonk.
I przestroga dla potomnych. Jak już masz mechanika który Ogarnia. Bądź mu wierny i wychwalaj. !!!
po wymianie uszczelki pompy vacum błąd ABS i ESP rozświetla mi deskę (a to przecież jeszcze za wcześnie na taką choinkę?!) Czyżby właśnie nieodpowietrzony układ?? Dodam że wcześniej negatywnym skutkiem było jakby "wycie" które było słychać w kabinie oraz ciężkie działanie wspomagania kierownicy ...
Płyn uzupełnił już inny machanik dolewał zielony 345.
Czy poprzedni mechanik mógł dolewać również oleju po zamontowaniu pompy?? Pytam bo trochę tego oleju mogło z niej się wylać przy demontażu pewnie niewiele.. ale czy jest to ilość która była obligowalaby mechanika do dolewki???
Ps. To jest kara za niewierność. Wcześniej robiłem wszystko na regulskiej. Zero jakichkolwiek problemów. Ale z taką małą robotą postanowiłem podjechać do pobliskiego warsztatu.. i kurcze Zonk.
I przestroga dla potomnych. Jak już masz mechanika który Ogarnia. Bądź mu wierny i wychwalaj. !!!
Ostatnio zmieniony 17 lis 2019, o 22:48 przez Radziejowiczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
Historia:
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Cieknąca pompa VACUM
Co do błędu, spróbuj pokręcić kierownicą maksymalnie w lewo, potem maksymalnie w prawo potem lekko w lewo i wyprost. Powinno pomóc.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Cieknąca pompa VACUM
Albo ktoś tu myli nazwy części albo ja czegoś nie wiem... Co ma vakopompa wspólnego ze wspomaganiem układu kierowniczego w W203?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Cieknąca pompa VACUM
Jeśli to do mnie to kolega wyżej wspominał o wycieku również z pompy wspomagania. jeszcze wyżej ktoś usunął post.. Bez sensu teraz...
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2019, o 01:56
- VIN: WDB2032421F621460
Re: Cieknąca pompa VACUM
No właśnie kto ma możliwość usuwania postów??Dziki Mar pisze:Jeśli to do mnie to kolega wyżej wspominał o wycieku również z pompy wspomagania. jeszcze wyżej ktoś usunął post.. Bez sensu teraz...
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 18 lis 2019, o 18:08 przez Radziejowiczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
Historia:
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2019, o 01:56
- VIN: WDB2032421F621460
Re: Cieknąca pompa VACUM
dyktatora który usuwa posty proszę o zwrócenie uwagi dlaczego.
Może merytorycznie jestem słaby. Ale chyba po to jest forum żeby się douczyć.
Jednocześnie staram się dość dokładnie opisać sytuację..
Zatem od początku:
Do uszczelnienia poszła pompa vacum(silnik m271)
Po naprawie wywala błąd ABS ESP.
Zrobiłem to co polecił dziki Mar. I zapoznałem się z topicami dotyczącymi ABS ESP...
Po wyjeździe od mechanika choinka absu i ESP zapala się zawsze w ten sam sposob... Przy niskich prędkościach jednoczesnym kręceniu kierownicą twardnieje hamulec. Potem wywala ABS esp.
Gaszę silnik, zapalam. Komunikat o niedostępnym ESP. Potem od nowa to samo.
Rano byłem na SD i wyszedł błąd koronki absu.
Wyjaśnia to choinkę absu ale niestety raczej nie twardniejący hamulec.
Stąd pytania. Czy odpowietrzacz układ. I kolejne czy po uszczelnieniu pompy vacum spotkaliście się z takimi objawami że zaczęła ona niedomagać..
Niedomagać tzn- wspomaganie słabe, hamulec twardnieje. Falują obroty. Przy postoju i kręceniu kierownica spadają do pół tysiąca..NIE BYLO tak wcześniej. I ostatnie pytanie gdzie zmierzyć ciśnienie na vacum pompie i czas jej ponownego "wstawania"
Może merytorycznie jestem słaby. Ale chyba po to jest forum żeby się douczyć.
Jednocześnie staram się dość dokładnie opisać sytuację..
Zatem od początku:
Do uszczelnienia poszła pompa vacum(silnik m271)
Po naprawie wywala błąd ABS ESP.
Zrobiłem to co polecił dziki Mar. I zapoznałem się z topicami dotyczącymi ABS ESP...
Po wyjeździe od mechanika choinka absu i ESP zapala się zawsze w ten sam sposob... Przy niskich prędkościach jednoczesnym kręceniu kierownicą twardnieje hamulec. Potem wywala ABS esp.
Gaszę silnik, zapalam. Komunikat o niedostępnym ESP. Potem od nowa to samo.
Rano byłem na SD i wyszedł błąd koronki absu.
Wyjaśnia to choinkę absu ale niestety raczej nie twardniejący hamulec.
Stąd pytania. Czy odpowietrzacz układ. I kolejne czy po uszczelnieniu pompy vacum spotkaliście się z takimi objawami że zaczęła ona niedomagać..
Niedomagać tzn- wspomaganie słabe, hamulec twardnieje. Falują obroty. Przy postoju i kręceniu kierownica spadają do pół tysiąca..NIE BYLO tak wcześniej. I ostatnie pytanie gdzie zmierzyć ciśnienie na vacum pompie i czas jej ponownego "wstawania"
Ostatnio zmieniony 18 lis 2019, o 18:39 przez Radziejowiczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
Historia:
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Cieknąca pompa VACUM
Pompa vacum nie odpowiada za wspomaganie. Od tego jest pompa wspomagania, a ten temat dotyczy pompy vacum.
Zrobił się bałagan. Powiedz czy chodzi ci o podciśnienie czy o wspomaganie. Jutro przeniosę, żeby miało to ręce i nogi. Usuwać posty może autor postu/moderator/admin.
Zrobił się bałagan. Powiedz czy chodzi ci o podciśnienie czy o wspomaganie. Jutro przeniosę, żeby miało to ręce i nogi. Usuwać posty może autor postu/moderator/admin.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2019, o 01:56
- VIN: WDB2032421F621460
Re: Cieknąca pompa VACUM
No właśnie w punkt trafiasz. Ja opisuje objawy i szukam doktora housa. Jest w tym temacie bo zaczęło się od cieknącej pompy vacum. W moim i twoim ex silniku jest za silnikiem pod samą szyba. Nie chodziło mi nigdy o pompę wspomagania. Ona Oryginał działa. Płyn wymieniany! Nie dolewany rok temu. Brak ubytków. Do czasu właśnie ruszenia przez mechanika pompy vacum... Czy wytwarzane przez nią podciśnienie nie wspomaga układu hamulcowego .. jak w ropniakach? Co do vacuma...
Znasz może warsztat który to zdjagnozuje.. mam na myśli sprawnosc vacuma (ps wiem że nowa kosztuje trochę koło pół tysiąca ale jestem dociekliwym pacjentami który chce wiedzieć na co choruje zanim mu wytną nerkę)
Po prostu nie kminie związku przyczynowo skutkowego.. w trzech zdaniach proszę o informacje do czego służy w m271 podciśnienie z vacuma??
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Znasz może warsztat który to zdjagnozuje.. mam na myśli sprawnosc vacuma (ps wiem że nowa kosztuje trochę koło pół tysiąca ale jestem dociekliwym pacjentami który chce wiedzieć na co choruje zanim mu wytną nerkę)
Po prostu nie kminie związku przyczynowo skutkowego.. w trzech zdaniach proszę o informacje do czego służy w m271 podciśnienie z vacuma??
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Historia:
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Cieknąca pompa VACUM
House odpowiada... Podciśnienie służy do wspomagania układu hamulcowego i sterowania zaworami od EGRu oraz innego badziewia sterowanego podciśnieniem. Ze względu na lokalizacji vakopompy i pompy wspomagania naprawdę trzeba by się postarać żeby przy uszczelnianiu jednego zepsuć drugie. Zaniku wspomagania hamulcy bym szukał raczej na przewodach pomiędzy serwem a pompą ale mogę się mylić.
Co do ABS/ESP - są to systemy ze sobą mocno powiązane i jak zdechnie ABS (a pisałeś że jakiś błąd wyszedł) to ESP też nie ma = palą się obie kontrolki.
Ciężko chodząca kiera - to wcześniej słyszalne wycie to raczej wyła pompa wspomagania a nie vakopompa (ta prędzej stuka/syczy niż wyje) i mógł to być sygnał zbliżającego się zgonu pompy wspomagania. Ot taka zbieżność czasowa.
EDIT: poprawiłem literówki.
Co do ABS/ESP - są to systemy ze sobą mocno powiązane i jak zdechnie ABS (a pisałeś że jakiś błąd wyszedł) to ESP też nie ma = palą się obie kontrolki.
Ciężko chodząca kiera - to wcześniej słyszalne wycie to raczej wyła pompa wspomagania a nie vakopompa (ta prędzej stuka/syczy niż wyje) i mógł to być sygnał zbliżającego się zgonu pompy wspomagania. Ot taka zbieżność czasowa.
EDIT: poprawiłem literówki.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2019, o 01:56
- VIN: WDB2032421F621460
Re: Cieknąca pompa VACUM
House. Dzięki. O to mi chodziło. Już zaczynałem mieć wrażenie że to forum jest tylko dla mechaników-wyjadaczy. A ja po prostu lubię się czegoś dowiedzieć o tym czym jeżdżę. Bez względu na fakt że to koń, rower czy auto..
Co do dźwięków... Może masz rację.. temat pociągnę jeszcze na topicu dotyczącym zawieszenia.
Piona.
Ps. Swoją drogą niezły zbieg okoliczności...
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Co do dźwięków... Może masz rację.. temat pociągnę jeszcze na topicu dotyczącym zawieszenia.
Piona.
Ps. Swoją drogą niezły zbieg okoliczności...
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Historia:
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Cieknąca pompa VACUM
Co do zbiegów okoliczności to w moim przy stanie około 400K w przeciągu niecałego miesiąca: pompa wody, rozrusznik i alternator Zbieżność czasowa za ponad tysiaka
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4594
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Cieknąca pompa VACUM
Co do usuwania postów to jedyną osobą która coś tam majstrowała był autor postu.
W dzienniku moderatorów nie ma żadnego wpisu o działaniach moderatorów w tym temacie Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2019, o 01:56
- VIN: WDB2032421F621460
Re: Cieknąca pompa VACUM
Dzięki za sprawdzenie. Ale chodziło o kolejne posty. Tego sam zamienilem na emotke. Uznałem że napisałem tam bzdury tzn. mało sensownie opisałem temat. Kolejne dwa posty dotyczyły powstawania usterek.. i tu może jakiś bug.. korzystałem jednocześnie z forum na chromie. W przeglądarce na telefonie oraz z nowo zainstalowanego tapatalka. I post PO wysłaniu był chwilę widoczny.. post zaczynał się od słów "aktualizacja: dziś rano byłem na SD..."
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Historia:
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lis 2019, o 14:53
- VIN: WDB2030061A060171
Re: Cieknąca pompa VACUM
Witam u mnie problem popma wacu działa tylko jest problem z podciśnieniem nie otiwera się grucha turbini egr bo mam to sterowna podciśnieniiowo zrobiłem połączenie bezpośrednie i dalej słabe ciśnienie jagby nw ta pompa dawała słabe ćisnienie pomocy bo brak sił