Cieknąca pompa VACUM

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Marek1958
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 29 sie 2013, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Marek1958 »

W tej chwili nie pamiętam nr. ale mnie nie ciekło z pod pompy co okazało się po wymianie za pierwszym razem
uszczelki,lecz z samej pompy w której jest oring.W serwisie tylko nowa pompa, oring w sklepach z uszczelniaczami lub internecie.
C180 Kompressor 143KM Sportcoupe 2004 automat.
WDB2037461A632965
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Marku jeśli masz na myśli element numer 17aście mówiąc o oringu to jest on dostępny w MB tylko jak widać niektórzy w ASO, nie potrafią dotrzeć do tej wiedzy z powodów, które opisałem. :tak:

Po Twoim VIN numer uszczelki i tego małego oringu masz taki sam jak ja. :tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, o 12:28 przez Smart, łącznie zmieniany 3 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Marek1958
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 29 sie 2013, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Marek1958 »

Nie mogę otworzyć na tablecie.
Mój nr. pompy A2712300965, nr. Uszczelki A2712380180.
Cieknący oring jest wewnątrz pompy.

[ Dodano: 2015-03-22, 13:01 ]
Masz rację jest również mały oring ale chyba bez znaczenia.
Oring o wymiarach 93x3 jest wewnątrz pompy .
Zauważyłem wyciek kiedy mi zalało sondę.
C180 Kompressor 143KM Sportcoupe 2004 automat.
WDB2037461A632965
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Aha. Tak wewnątrz ... taki mały na tym hmm, nie wiem jak to nazwać, małym bolcu, trzpieniu wychodzącym z pompy w stronę bloku silnika . To pewnie ten sam a zresztą jest tylko jeden. :haha: Numer uszczelki też ten sam a pompy nie sprawdzałem. :bezradny:

Ok. Jestem po wymianie i domyślam się, że chodzi Ci o ten oring między nazwijmy to pokrywą pompy a pompą i tego faktycznie nie ma w EPC, bo pompa tylko w całości. U mnie wymieniona uszczelka główna i ten malusieńki oring na tym trzpieniu pompy wchodzącym w blok. Stary oringuś a uszczelka główna na oko ok ale poszła do wymiany, bo tak i już skoro z pod niej też wypychało. :tak:

Przy okazji gostek w MB wytłumaczył mi jak dojść do tego, co ja doszedłem z tymi błędami w katalogu pod VIN ściągając filtry i wtedy wyrzuca tylko tą konkretną uszczelkę pod VIN. Poćwiczę przy okazji. :tak:

Jak ktoś ma wyciek warto kupić komplet tych uszczelek przed rozebraniem. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Marek1958
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 29 sie 2013, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Marek1958 »

Po przejażdżce sprawdź palcami pod pompą czy jest sucho.
C180 Kompressor 143KM Sportcoupe 2004 automat.
WDB2037461A632965
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Tak na pewno sprawdzę i dam znać natomiast po ściągnięciu pompy było ewidentnie widać dwa miejsca skąd wyciskało spod uszczelki w dół. Jedno bardzo a drugie symbolicznie ale było widać. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
bladeps85
VIP
Posty: 34
Rejestracja: 15 mar 2015, o 10:33
VIN:
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: bladeps85 »

Witam,
mam ten sam problem co koledzy powyżej. Cieknąca vacum. W zeszłym tygodniu wymienione zostały 2 uszczelki(główna i ta mała okrągła). Niestety wyciek nadal jest. Czy ktoś z was orientuje się ile kosztuje nowa vacum? W poniedziałek będę dzwonił do MB i pytał jakie są koszta bo musze ponownie obie uszczelki kupić i nową vacum chyba, że są jakieś uszczelki do wymiany w samej vacum?
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bladeps85, z nową pompą będą uszczelki. Koszt ok. 1100,- a od petersena ponad 800 o ile pamiętam. A poza tym gdzie stopka z VIN?

[ Dodano: 2015-03-28, 15:13 ]
Mówimy o kupnie w aso.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, o 15:13 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Marek1958
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 29 sie 2013, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Marek1958 »

W samej pompie pod pokrywą jest oring 93x3 u mnie wymiana jego pomogła,wyciek znikną.
Tego oringu w ASO nie dostaniesz.
C180 Kompressor 143KM Sportcoupe 2004 automat.
WDB2037461A632965
bladeps85
VIP
Posty: 34
Rejestracja: 15 mar 2015, o 10:33
VIN:
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: bladeps85 »

supi pisze:bladeps85, z nową pompą będą uszczelki. Koszt ok. 1100,- a od petersena ponad 800 o ile pamiętam. A poza tym gdzie stopka z VIN?

[ Dodano: 2015-03-28, 15:13 ]
Mówimy o kupnie w aso.
Dziękuję za informację,
już robię stopkę.
Jestem po rozmowie z MB i w moim modelu jest jakis błąd w ich systemie... ponieważ nie wyświetla im w moim modelu vacum zaś pokazuje uszczelki pod vacum :glupek:
Odczytałem wszystkie numery które są na mojej vacum i zaraz mają dzwonić z informacją zwrotną co udało im się ustalić.

Vapec 14s. 200000044. 7drm

tylko to jest napisane na vacum.

Nowa vacum w przybliżeniu to 855netto.
Marek1958 pisze:W samej pompie pod pokrywą jest oring 93x3 u mnie wymiana jego pomogła,wyciek znikną.
Tego oringu w ASO nie dostaniesz.
Gdzie dostałeś ten oring i w którym miejscu w pompie się on znajduje?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, o 11:00 przez bladeps85, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bladeps85 pisze:Jestem po rozmowie z MB i w moim modelu jest jakis błąd w ich systemie... ponieważ nie wyświetla im w moim modelu vacum zaś pokazuje uszczelki pod vacum
Rozmawiałeś z umiarkowanie kompetentna osobą. Pompę wyszukuje się po nr silnika. jest jedna w kraju. Jak ktos ja kupi, to trzeba sprowadzić z magazynu z Niemiec....tyle, że dłużej - jeżeli dobrze sie domyślam o którą chodzi, bo było ich kilka. Uszczelka jest oferowana.....oring tylko dla określonych numerów. Jak masz pecha będziesz musiał kupić nową pompę, a jak farta dostaniesz oring. Uszczelka główna to ok. 50zł w ASO.


O znalazłem Twój vin :rotfl:

Numer silnika: 271946 30 641713

Prawdopodobnie dla Ciebie powinna być pompa A 271 230 11 65 montowana do 12.06.2006r. do silnika 30784285

O-ring A 668 997 01 45 wg. EPC jest od silnika 303 070 68 i od 09.01.2004r. ok. 5zł w ASO

Natomiast od silnika 30782486 od 12.05.2006r. weszły kolejne pompy o kolejnych numerach.

Oczywiście przed zamówieniem sugeruję pogadać w ASO i upewnić się. Może z kimś innym niż gadałeś do tej pory :rotfl:
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, o 11:47 przez supi, łącznie zmieniany 2 razy.
bladeps85
VIP
Posty: 34
Rejestracja: 15 mar 2015, o 10:33
VIN:
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: bladeps85 »

supi pisze:
bladeps85 pisze:Jestem po rozmowie z MB i w moim modelu jest jakis błąd w ich systemie... ponieważ nie wyświetla im w moim modelu vacum zaś pokazuje uszczelki pod vacum
Rozmawiałeś z umiarkowanie kompetentna osobą. Pompę wyszukuje się po nr silnika. jest jedna w kraju. Jak ktos ja kupi, to trzeba sprowadzić z magazynu z Niemiec....tyle, że dłużej - jeżeli dobrze sie domyślam o którą chodzi, bo było ich kilka. Uszczelka jest oferowana.....oring tylko dla określonych numerów. Jak masz pecha będziesz musiał kupić nową pompę, a jak farta dostaniesz oring. Uszczelka główna to ok. 50zł w ASO.


O znalazłem Twój vin :rotfl:

Numer silnika: 271946 30 641713

Prawdopodobnie dla Ciebie powinna być pompa A 271 230 11 65 montowana do 12.06.2006r. do silnika 30784285

O-ring A 668 997 01 45 wg. EPC jest od silnika 303 070 68 i od 09.01.2004r. ok. 5zł w ASO

Natomiast od silnika 30782486 od 12.05.2006r. weszły kolejne pompy o kolejnych numerach.

Oczywiście przed zamówieniem sugeruję pogadać w ASO i upewnić się. Może z kimś innym niż gadałeś do tej pory :rotfl:

Jestem po rozmowie z MB... niestety lecz nie ma zestawów naprawczych ani uszczelnień do vacum :placz:

Wyciek nie jest duży(jedna kropla na 30min przy odpalonym silniku) ale trzeba naprawić także zostaje mi tylko ASO i -855netto :boisie:
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Czyli pewnie ta pompa którą podałem.
bladeps85
VIP
Posty: 34
Rejestracja: 15 mar 2015, o 10:33
VIN:
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: bladeps85 »

supi pisze:Czyli pewnie ta pompa którą podałem.
tak jest :) 1165 udało im się ustalić... :) szwagier namierzył mi vacum o takim samym numerze w intercarsie pierburga za 559 netto więc już jest alternatywa dla MB :prosi:
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bladeps85, tak a w iParts jeszcze taniej. :rotfl: Z tym że licz się z tym że jakościowo może być gorsza od ori :bezradny:
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, o 14:05 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”