Battery/Akumulator Visit Workshop

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: noc »

Wszystko w porządku.Super bezpiecznie.Ten czas to 10-15 minut.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
larry.bigl
VIP
Posty: 629
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: larry.bigl »

I niestety, wymiana akumulatora nie pomogła. Okazało się, że alternator też zdechł. Spróbują go zregenerowac.
Swoją droga jazda na słaby aku + brak sprawnego alternatora = dyskoteka na desce. Masakra.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
prezes82
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 21 lip 2017, o 21:00
VIN: brak auta

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: prezes82 »

Witam,od tygodnia zapala mi się sporadycznie komunikat na czerwono Battery/Akumulator Visit Workshop zaznaczę że alternator zrobiony(oprócz regulatora napięcia) a akumulator ma nie cały rok......... Jutro stawiam do warsztatu i mam nadzieję że nic poważnego. Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku i oby jak najmniej suprise w naszych gwiazdeczkach :)
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: olafik »

Dobrego 2018, to może na początek ogarnij regulamin.
vati
VIP
Posty: 124
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
VIN: brak auta
Lokalizacja: Kraków

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: vati »

Cześć. Dopadło i moją gwiazdę.

Wczoraj wyskoczył mi tytułowy komunikat. Myślałem, że może pasek się ślizga (mimo że nie piszczy) ale sprawdziłem i jest (wizualnie) jak nowy. Po zgaszeniu i odpaleniu auta na nowo, komunikatu już nie było. Dziś po nocy stania sprawdziłem napięcia z ukrytego menu w samochodzie. 12.0V na zapłonie, podczas odpalania spada do 10.2-10.8V, na biegu jałowym 13,6-13,8 V przy jeździe, niezależnie od obrotów 14,2V.

Po drugim odpaleniu auta dzisiaj wyskoczył błąd poduszek, który po chwili zgasł (domyślam się, że przy odpalaniu spadło napięcie na tyle, że spowodowało błąd).

Akumulator nigdy nie był chyba wymieniany (nigdzie nie mam takiej adnotacji, a poprzedni właściciel serwisował auto tylko w jednym ASO). Auto odpala pewnie, choć od pewnego czasu wydawało mi się, że kręci mniej chętnie...


Czy dobrze wróżę z fusów że to koniec akumulatora czy podjechać lepiej do ASO zbadać alternator (ten miał już kilka lat temu wymieniany regulator napięcia)?
Profilaktycznie zmierzę jutro napięcia na klemach multimetrem.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: noc »

Z podanych przez Ciebie odczytów wynika, że alternator jest sprawny.
Akumulator wg. mojego doświadczenia i zaleceń MB powinno sie zmieniać bez względu na stan co 5-lat.Pojedyńcze egzemplarze wytrzymują nawet 10 lat.
Jednak chodzi tu o pracę sterowników elektronicznych w czasie rozruchu gdy napięcie akumulatora starego potrafi spaść poniżej 7 volt, a tego sterowniki bardzo nie lubią. :placz:
Później narzekają klienci, że takie barachło MB produkuje bo sypnął się sterownik silnika, skrzyni, wysiadła stacyjka, blokada, altrenator, dogrzewacz silnika itd.
Gówno prawda. :wysmiewacz:
Sami doprowadzają do awarii trzymając stare, uszkodzone akumulatory, a czasem nawet codziennie odpalając z dziwnych urządzeń. :boisie:
W Twoim alternatorze zamontowano koło pasowe z tzw. "wolnym kołem".Lubi przepuszczać zaraz po odpaleniu gdy alternator najbardziej obciążony.
Również koło pasowe wału ma przekładkę gumową która lubi się rozwulkanizować i podobnie jak koło alternatora "przepuszcza".
To są sporadyczne przypadki, ale spotykamy się z nimi.
Paski nieoryginalne lubią się ślizgać, ale zwykle piszczą.
Omówiłem temat chyba wyczerpująco.Stawiam na akumulator.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: olafik »

Akumulator nigdy nie był chyba wymieniany (nigdzie nie mam takiej adnotacji, a poprzedni właściciel serwisował auto tylko w jednym ASO). Auto odpala pewnie, choć od pewnego czasu wydawało mi się, że kręci mniej chętnie...



Jeśli jest to oryginalny aku MB, to na klemie powinna być nabita data produkcji.
vati
VIP
Posty: 124
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
VIN: brak auta
Lokalizacja: Kraków

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: vati »

Sprawdziłem i akumulator jednak był wymieniany :) Aktualnie mam Centra Futura 100 Ah. Co ciekawe dioda sygnalizuje na nim, że jest ok... Zmierzyłem napięcie. Po postoju ok 4 h (zapomniałem rano zmierzyć) napięcie to 12,3 V. Po odpaleniu auta 13.6 V. Przy 2 tys obr 14.2V. Przy odpalaniu auta spada na 10.8 - 11V.
Błędu jak na razie nie ma ponownie ale może dlatego, że nie ma mrozów. Mimo wszystko za akumulatorem się porozglądam. Jaki polecacie? Wiem tylko żeby kupować w sklepie motoryzacyjnym ale jakiego producenta unikać ?
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: polofix »

vati pisze:Sprawdziłem i akumulator jednak był wymieniany :) Aktualnie mam Centra Futura 100 Ah. Co ciekawe dioda sygnalizuje na nim, że jest ok... Zmierzyłem napięcie. Po postoju ok 4 h (zapomniałem rano zmierzyć) napięcie to 12,3 V. Po odpaleniu auta 13.6 V. Przy 2 tys obr 14.2V. Przy odpalaniu auta spada na 10.8 - 11V.
Błędu jak na razie nie ma ponownie ale może dlatego, że nie ma mrozów. Mimo wszystko za akumulatorem się porozglądam. Jaki polecacie? Wiem tylko żeby kupować w sklepie motoryzacyjnym ale jakiego producenta unikać ?
Temat akumulatorów, to temat rzeka! Nie kupuj najtańszych z np aledrogo, bo one nie mają nawet 70% swoich parametrów.
Może Polski produkt, np Jenox, Autopart.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: olafik »

Polecam oryginał MB.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: noc »

Uwaga na oryginalne z ASO.
Kilka razy w zeszłym roku śmiałem się z klientów bo wcisnęli im w ASO akumulatory z 2013/2015 roku.
Nie dajcie się nabrać.Takie zleżałe padną zaraz po gwarancji.
Zresztą zawsze sprawdzajcie tą datę na akumulatorze.Jak jest zakodowana, to niech wam pokażą papier z kodem.
Czasem 6-miesięczny pobyt na półce bez doładowania kończy akumulator na amen.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: krzymech »

tak jak kolega noc pisze ;) z aku jest jak z żarówką kupisz markową i też sie przepali wiec tak samo jak aku kup nowy i bardzo młody i bedzie ok bo już niema akumulatorów które beda na wieki poprostu akumulatory są jako część wymienna i tyle a że boli to po kieszeni to trudno chce się mieć auto to i trzeba mieć kase na jego eksploatacje ;) stać na wóz ;) to musi stać na części do wozu :)
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: olafik »

krzymech pisze:tak jak kolega noc pisze ;) z aku jest jak z żarówką kupisz markową i też sie przepali wiec tak samo jak aku kup nowy i bardzo młody i bedzie ok bo już niema akumulatorów które beda na wieki poprostu akumulatory są jako część wymienna i tyle a że boli to po kieszeni to trudno chce się mieć auto to i trzeba mieć kase na jego eksploatacje ;) stać na wóz ;) to musi stać na części do wozu :)

Akumulatory nigdy nie były na wieki, natomiast nowe, markowe, są o wiele trwalsze od tych z przed kilku dziesięciu lat.
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: krzymech »

olafik mi chodziło o to ze teraz średnio aku trzyma 3-5 lat a jak wytrzyma dłużej to ma się szczęście i tyle mowie ogólnie o autach nie tylko o nasze markę mi chodzi
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
vati
VIP
Posty: 124
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
VIN: brak auta
Lokalizacja: Kraków

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: vati »

Z ciekawości, ile sobie liczy ASO za akumulator? :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”