1.8 Kompressor, Szarpie paskiem, piszczy przy ruszaniu na zimnym?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Luucas.user
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2019, o 20:32
VIN: WDB2093421F076616

1.8 Kompressor, Szarpie paskiem, piszczy przy ruszaniu na zimnym?

Post autor: Luucas.user »

Witam Uprzejmie! :)

Na wstępie chciałbym się przywitać z kolegami z forum! Obecnie posiadam co prawda nie w203, ale CLK 209 2003.r manual z silnikiem 1.8 kompressor m271. I nazywam się Łukasz :)

Moje dwa problemy których nie mogę zdiagnozować wyglądają następująco:

Auto zwłaszcza na zimnym silniku, przy powolnym ruszaniu z miejsca piszczy paskiem i przygasa silnik, słychać coś jakby wypadał zapłon, tak jakby miał ciężko, przy skręcaniu kołami jeszcze gorzej. Najczęściej występuje to przy próbie ruszenia z 1 biegu na samym sprzęgle lub powolnym ruszeniu z pod świateł (uczucie jakby coś trzymało auto)

Objawy te występowały od początku (auto kupione z Niemiec)

Pasek widać niedawno zmieniany widać na nim jeszcze napisy Mercedes-Benz, sprzęgło było sprawdzane i jest w dobrym stanie.

DRUGI problem jest taki, że po włączeniu ogrzewania lub klimatyzacji w aucie falują obroty na biegu jałowym. Jeśli klimatronik jest wyłączony na 0, problem ten nie występuje.

Poza tym auto bardzo dobrze jeździ, jest bardzo żwawe, ciśnienie na cylindrach przy rozgrzanym silniku wynosi 12bar

Ktoś pomożę? Może szanowny kolega Noc spotkał się z takim przypadkiem?

Pozdrawiam Serdecznie! Łukasz :)
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1.8 Kompressor, Szarpie paskiem, piszczy przy ruszaniu na zimnym?

Post autor: Dziki Mar »

Nie chce Ci usuwać tego eseju, ale jeśli nie zastosujesz się do regulaminu to będzie zmuszony to zrobić.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1.8 Kompressor, Szarpie paskiem, piszczy przy ruszaniu na zimnym?

Post autor: Meniu »

Zdejmij pasek osprzętu i zobacz czy tak samo przygasa silnik itp. Przy okazji sprawdzisz czy wszystkie koła kręcą się luźno o cos w końcu musi blokować ten pasek.

Z drugiej strony jak ktoś pasek zmienił to wygląda jakby szukał przyczyny.
Luucas.user
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2019, o 20:32
VIN: WDB2093421F076616

Re: 1.8 Kompressor, Szarpie paskiem, piszczy przy ruszaniu na zimnym?

Post autor: Luucas.user »

Vin uzupełniony.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.8 Kompressor, Szarpie paskiem, piszczy przy ruszaniu na zimnym?

Post autor: Przybek »

Kolejność dowolna do sprawdzenia: wizyta na SD, kontrola rozrządu (masz M271 więc doczytaj o co chodzi dokładnie), zacierająca się pompa wspomy lub sprężarka klimy, napinacz paska osprzętu, przepustnica do czyszczenia (i nie tylko na wlocie powietrza ale też część elektryczna) i dla spokoju hamulce czy któryś zacisk nie trzyma.
Mc203
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
VIN: WDB2032401F651136
Lokalizacja: Śląsk SCI

Re: 1.8 Kompressor, Szarpie paskiem, piszczy przy ruszaniu na zimnym?

Post autor: Mc203 »

Miałem piski na zimnym silniku, wymieniłem dwie rolki prowadzące pasek i dalej to samo. Okazało się, że winne jest sprzęgiełko alternatora które pozwala wyrównywać obroty alternatora (wolny bieg) przy nierównej pracy silnika. Po wymianie sprzęgiełka cisza.
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1.8 Kompressor, Szarpie paskiem, piszczy przy ruszaniu na zimnym?

Post autor: maciekolo »

Luucas.user pisze: 16 lip 2019, o 17:52 Pasek widać niedawno zmieniany widać na nim jeszcze napisy Mercedes-Benz, sprzęgło było sprawdzane i jest w dobrym stanie.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”