1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

ssshunter
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 sie 2018, o 01:46
VIN: WDB2093421F047445

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: ssshunter »

Dziki Mar pisze: 2 wrz 2019, o 12:54 ssshunter od sierpnia bez przeczytania regulaminu? Kolejny post będzie skutkował ostrzeżeniem.
przepraszam, zabieram sie za lekturę :)
Mercedes-Benz CLK 200, w209. m271 - LPG.
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: radekrp90 »

Tak z nieco innej beczki.
Czy jeśli po długim postoju w upale (3 dni w temperaturach jakie były ostatnio czyli ponad 30*C) po uruchomieniu było słychać lekko łańcuch ale on sam i koła są raczej ok (post z moimi zdjęciami).
Zastanawiam się czy nie wymienić samego napinacza ale nie wiem czy mogę to zrobić bez blokad/bez sprawdzania ustawień rozrządu i czy w ogóle coś mi to da?
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Moze to bylo słychać ten warkot/szum od zmiennych faz rozrządu który ustaje po kilku sekundach
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: radekrp90 »

No może to to... ciężko powiedzieć bo zabrzmiało mi to jak zgrzyt ze skrzyni bardziej niż łańcuch. O nastawnikach nie pomyślałem w sumie.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
ssshunter
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 sie 2018, o 01:46
VIN: WDB2093421F047445

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: ssshunter »

matrix jaki przebieg ?
Mercedes-Benz CLK 200, w209. m271 - LPG.
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: matrix95 »

348kkm. Przy około 160 tys przeskoczył standardowo jak w tym silniku rozrząd. Był zrobiony komplet z kołami. Od tego momentu dwa łańcuchy bez kół.
ssshunter
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 sie 2018, o 01:46
VIN: WDB2093421F047445

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: ssshunter »

gdzie zamawiałeś koła ?
Mercedes-Benz CLK 200, w209. m271 - LPG.
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: matrix95 »

Nie mam pojęcia czy są z ASO, z chin, czy regenerowane. W 2012 roku to było robione i nie interesowało mnie to za bardzo.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

W2012 r mogło jeszcze nie być Chińskich kół.
Trzeba pamiętać, że trzeci łańcuch, a koło na wale raczej niewymieniane. Co za tym idzie, łańcuchy będą niszczone przez to właśnie koło.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: matrix95 »

Noc kiedyś pisał, że o tym kole na wale należy myśleć w okolicach 500tys km
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

matrix95 pisze: 22 wrz 2019, o 16:50 Noc kiedyś pisał, że o tym kole na wale należy myśleć w okolicach 500tys km
Podobno wytrzymuje ok 3 łańcuchy, jest gdzieś na tym forum, a nawet gdzieś wcześniej pewnie w tym temacie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Naszła mnie dziwna refleksja na temat tego łańcucha i ogólnie łańcuchów stosowanych obecnie w układach rozrzadu. Jaką ma przewagę łańcuch nad paskiem?

Tylko taką, że teoretycznie 2-3razy dłużej wytrzyma bez wymiany a finalnie i tak koszty są te same co by zmienił pasek 2-3 razy przez ten czas?
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 241
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: kamilspider »

Kiedyś łańcuch był tak projektowany, żeby miał praktycznie żywotność silnika, a teraz tak, żeby serwis mógł zarobić zaraz po zakończeniu gwarancji.
2005 C180 kompressoren LPG+

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

W sumie gdyby nie te nieszczęsne koła to w W203 koszt wymiany łańcucha byłby podobny do kosztów wymiany paska.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”