1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: magila »

ależ ja jestem skrupulatny, nawet mam kwity. Wkleję to i ceny będzie widać, z tym że to jednak 2013 r.
Wszystko z ASO i ślizg tylko ten górny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
boleknh
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 5 maja 2019, o 12:44
VIN: brak vin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: boleknh »

Jestem właśnie po kompletnej regeneracji głowicy w m271( przeskoczył rozrząd) skrzywilo zawor na 1 cylindrze, wszedł nowy rozrząd swag, wymieniłem wszystkie ślizgi, łańcuchy, napinacz, podstawę napinacza, koła faz regenerowane, olej, świece, filtry, zawor w podstawie, wyczyszczona chlodniczka oleju złożona na nowych uszczelkach, nowe elektromagnesy pierburg, olej 5w30 maxlife Valvoline, odpalam auto i 3sek słychać chrobotanie, nie mam już pomysłu i nerwów, zero błędów , auto jeździ idealnie, silnika prawie nie słychać pracuje jak nowy, od czego to rechotanie 🤦🏻‍♂️ Rozrząd bez żadnego luzu.Pomysły mi się skończyły kurde, nerwy zjedzone.
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: radekrp90 »

Zostają koła zmiennych faz (nie zębatki, a mechanizmy), bo nic innego raczej nie będzie "rechotało" przy uruchamianiu.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Dokładnie, bo koła regenerowane to tylko zęby nowe a mechanizm faz stary. Wcześniej tez tak było przed regeneracja?
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: taczar »

ad;boleknh

A to "rechotanie" słychać po odpaleniu np. z rana po nocy, czy przy każdym kolejnym odpaleniu rownież ?.U siebie też mam takie "szorowanie" przy porannym odpaleniu lub po paru dniach postoju i (moim zdaniem) słychać je zanim pójdzie ciśnienie oleju (napełni napinacz) , przy każdym kolejnym odpalaniu jest cisza.......
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Francuzz »

no i inspekcja wykonana zeby takie jak na filmiku tego Pana.... nie mam prrzestawionego rozrządu łańcuch sztywny... sprawdzałem to przy okazji wymiany uszczelki pokrywy zaworów... może nie było tak szybko jak na filmiku ale pomógł :)

https://www.youtube.com/watch?v=InMjvaW1Jz8

czyli jak stan tych zebatek bardzo podobny jak filmiku to pewnie do wymiany ???
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Integral
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2019, o 17:04
VIN: Brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Integral »

Panowie, przymierzam się do rozrządu u siebie i mam do wyboru łańcuch zakuty lub ze spinka. Da się zakuty założyć po zdjęciu napinacza czy nie? Jeszcze nie rozbierałem żeby obadac
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

To nie rozbieraj, jak nie masz o tym pojęcia.
Integral
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2019, o 17:04
VIN: Brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Integral »

olafik, gorszy dzień? 😉 Nie chcę robić tu burd, nie o to chyba biega a uwierz, że gorsze rozrządu zdarzało mi się robić. Mam problem powracającym błędem synchronizacji wałków, koła ładne, elektromagnesy, czujniki posprawdzane. Łańcuch wyciągnięty ale minimalnie ale check denerwuje i chciałem wymienić łańcuch, napinacz, podstawę napinacza. Rozrząd w ustawieniu przecież w m271 jest prosty, piękne znaki na kołach, kliny na walkach, żadne koło nie jest regulowane...
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

To jak jesteś taki "szpec", to nie zadawaj głupich pytań i zapoznaj się z regulaminem.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Panowie spokojnie. Fakt. Integral jeśli masz problem z samochodem musisz podać jego vin. Dalsze próby publikacji postów bez uzupełnienia braków będą miały swoje konsekwencje.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
kddk
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 9 lip 2018, o 21:59
VIN: WDB2112421A568090
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: kddk »

Witam Kolegów.
Mam problem z moim W211 (silnik M271 z 2004r.). Po wymianie kół rozrządu, jednej śruby-zaworu i łańcucha pojawiają mi się błędy P0020 i P2054. Silnik na oko chodzi ok choć wydaje mi się, że jest trochę słabszy no i więcej pali (sprawdziłem to na identycznej trasie z identycznych warunkach). Błędy pojawiają się nieregularnie, czasem przejadę 200 km i nic a czasem co chwila wyskakują. Pojawiają się zawsze razem, najpierw P0020 (pending) i P2054 (comfirmed) a za jakiś czas P0020 (stored) i świeci się wtedy kontrolka check engine. Kombinowałem trochę z elektromagnesami ale wydaje mi się, że to raczej nie ich wina. Może ktoś zetknął się z takim przypadkiem?
Ostatnio zmieniony 5 sie 2019, o 00:16 przez kddk, łącznie zmieniany 2 razy.
S210 E200 2.0 benzyna+gaz 1999r. (był)
S211 E200 1.8 M271 benzyna+gaz 2004r. (jest) - VIN WDB2112421A568090
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Nie chcę kasować tego eseju, ale uzupełnij vin.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Hudzio
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 17 sie 2017, o 15:36
VIN: WDB2037421A654590

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Hudzio »

Panowie, pewnie było o tym pisane ale stron w tym wątku za dużo, a czasu zawsze mało.
Czy jeżeli zęby nie noszą oznak zużycia to można wymienić rozrząd bez nich? Raz widziałem filmik z wymiany i gościu ich nie wymieniał i nowy łańcuch się na kołach docierał czego skutkiem był filtr oleju cały w opiłkach.
No i jak to jest z tymi ślizgami, które trzeba wymienić?
CL203 C200 163KM 2004r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”