1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Sprawdzenie kompresji przy takich objawach to podstawa, ile można pisać?
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 sty 2019, o 12:14
- VIN: WDB2030461A534334
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
dokładnie przerabiałem to samo
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 12:44
- VIN: brak vin
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
No i tak, głowica do remontu, to bylo przyczyna wypadania zapłonów na 1 cylindrze, natomiast mam jeszcze uszkodzony zawór w podstawie filtra oleju, po 10 godzinach stania olej spływa do miski z podstawy nie ma w we filtrze grama oleju, nowa podstawa 1600zl jest jakiś zestaw naprawczy tej podstawy? Dzięki z góry
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Widziałem kiedyś zaworek na allegro, i to nawet któryś z użytkowników forum sprzedawał.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 sty 2019, o 12:14
- VIN: WDB2030461A534334
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Ja kupiłem używana podstawę bo potrzebna był góra za 30zł
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 12:44
- VIN: brak vin
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Dodatkowo u mnie zaworek strzelony w podstawie i pęknięty zawor odpowietrzający skrzynie korbowa, wiec niewiem jak to auto jeździło
- 1wheler
- VIP
- Posty: 86
- Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
- VIN: WDB211041B314979
- Lokalizacja: Skierniewice
Mod w rozrządzie M271
Chciałem się z wami podzielić małym modem jaki ostatnio wykonałem na silniku M271 1.8 184KM (akurtat ten był z E200, W211 z 2008r)
To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)
Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.
Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911
Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.
Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm
Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.
Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.
To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)
Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.
Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911
Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.
Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm
Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.
Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.
W168, W203, W211,
SD.
M271 - pomoc, naprawa
SD.
M271 - pomoc, naprawa
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Ciekawe czy nowy typ łańcucha i kół (tzw. łańcuch zębaty) pasuje do starszych M271. To mogłoby również poprawić trwałość całego układu.
Taka modyfikacja jest stosowana w nieszczęsnym 1.4 TSI w VW i sprawuje się to całkiem dobrze (odpukać).
Taka modyfikacja jest stosowana w nieszczęsnym 1.4 TSI w VW i sprawuje się to całkiem dobrze (odpukać).
-
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
- VIN: wdd203341a13452
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
glowica z silnika m271 montowanego we W203 pasuje do m271 W204?
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Mod w rozrządzie M271
25tyś na łańcuch wydaje się niewiele a sam fakt , że zaczął już grzechotać tym bardziej dziwne. Jakiej firmy założyłeś łańcuch?1wheler pisze: ↑28 maja 2019, o 10:46 Chciałem się z wami podzielić małym modem jaki ostatnio wykonałem na silniku M271 1.8 184KM (akurtat ten był z E200, W211 z 2008r)
To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)
Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.
Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911
Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.
Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm
Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.
Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.
-
- Użytkownik
- Posty: 224
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Jeżeli nie chodzi o cgi to pasuje tylko musisz zmienić kompletną z krzywkami bo trzonki zaworów są różnej grubości.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
- 1wheler
- VIP
- Posty: 86
- Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
- VIN: WDB211041B314979
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Mod w rozrządzie M271
na głośniejszą pracę łańcucha, przy starcie miały wpływ dwa parametry, łańcuch rozciągnięty (był 1 razem febi, teraz SWAG) oraz górny ślizg, pierwszym razem nie był wymieniony.Meniu pisze: ↑28 maja 2019, o 20:3325tyś na łańcuch wydaje się niewiele a sam fakt , że zaczął już grzechotać tym bardziej dziwne. Jakiej firmy założyłeś łańcuch?1wheler pisze: ↑28 maja 2019, o 10:46 Chciałem się z wami podzielić małym modem jaki ostatnio wykonałem na silniku M271 1.8 184KM (akurtat ten był z E200, W211 z 2008r)
To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)
Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.
Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911
Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.
Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm
Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.
Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.
W168, W203, W211,
SD.
M271 - pomoc, naprawa
SD.
M271 - pomoc, naprawa
-
- Użytkownik
- Posty: 224
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Do tego silnika tylko oryginalny łańcuch panowie raz założyłem też febiego bo miało być tanio i po 25 kkm było to samo.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Dawano, dawno temu w tym wątku, kiedy problem jeszcze nie był dobrze rozkminiony, a kolega Spaweł jeszcze nie dorabiał zębatek zmieniałem łańcuch, napinacz, ślizgi itd. było to przy 130.000 km - Łańcuch był rozciągnięty, niestety nie mam fotek zębatek.
Teraz przy 200 .000 km jak widać znaki idealnie, ale jest już lekkie podebranie ząbków.
Ps. 1
Pomimo upływu lat od wymiany (2014) uszczelka pokrywy zaworów nie była „zplastikowiała”, ale za to mocno pozagniatana zbyt mocnym dokręceniem. WIS podaje jedynie 9 Nm dla śrub pokrywy po obwodzie i 8 Nm przy cewkach zapłonowych. Oczywiście dałem nową, ale gdyby nie to to pewnie by się nadawała. To tak na marginesie konieczności częstego zaglądania pod dekiel.
Ps. 2
Pomimo stosowania dobrych olei i systematycznych wymian wcale za pięknie pod pokrywą nie było, szczególnie na pokrywie od spodu.
Teraz przy 200 .000 km jak widać znaki idealnie, ale jest już lekkie podebranie ząbków.
Ps. 1
Pomimo upływu lat od wymiany (2014) uszczelka pokrywy zaworów nie była „zplastikowiała”, ale za to mocno pozagniatana zbyt mocnym dokręceniem. WIS podaje jedynie 9 Nm dla śrub pokrywy po obwodzie i 8 Nm przy cewkach zapłonowych. Oczywiście dałem nową, ale gdyby nie to to pewnie by się nadawała. To tak na marginesie konieczności częstego zaglądania pod dekiel.
Ps. 2
Pomimo stosowania dobrych olei i systematycznych wymian wcale za pięknie pod pokrywą nie było, szczególnie na pokrywie od spodu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
magila Jakiego producenta graty ? Wymieniałeś wszystkie ślizgi, czy bez jednego?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT