1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

można je wbić do środka lub wybić młotkiem bezwładnościowym, ale prościej wbić- tylko te zaślepki do wymiany .Tej prowadnicy z prawej strony nie ruszaj bo ona ma jeszcze dwa bolce poniżej i wymaga później podejścia i cierpliwości aby ją założyć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2019, o 22:08 przez era_gsm, łącznie zmieniany 4 razy.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

A te śluzgi to co ile km należy wymienić? Liczyłem, że chociaż to jest mocny punkt z całego rozrządu i tam nie trzeba grzebać.

Ogólnie to byłem przekonany, że należy zdjąć całą przednią pokrywę rozrządu żeby je obydwa wymienić.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

jak są całe szczególnie ten pokazany przeze mnie na zdjęciu czyli prawy może zostać bo jego nie wyjmiesz jeszcze są dwa poniżej trzymające go bolce-jak się okazało :( .Ale ten lewy co jest popychany przez napinacz powinno się wymienić i jest tylko na górnym bolcu.

MENIU i jak zmieniłeś rozrząd?-poradziłeś sobie?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2019, o 22:09 przez era_gsm, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

era_gsm używaj znaków interpunkcyjnych bo się tego czytać nie da (najlepiej popraw wypowiedź bo nie wiem czy Cię dobrze rozumiem) Dlaczego mówisz koledze, że nie wyjmie lewego ślizgu? Jak sam stwierdziłeś parę postów wyżej, że się je wymienia?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

można ale później będzie miał kłopot z założeniem , jak nie ma sprytnych rączek to niech nie próbuje.
Dziki Mar pisze: 28 lut 2019, o 20:49 era_gsm używaj znaków interpunkcyjnych bo się tego czytać nie da (najlepiej popraw wypowiedź bo nie wiem czy Cię dobrze rozumiem) Dlaczego mówisz koledze, że nie wyjmie lewego ślizgu? Jak sam stwierdziłeś parę postów wyżej, że się je wymienia?
nie lewego tylko prawego- pokręciłem, jestem dzisiaj padnięty. Ten co jest z prawej strony jest na trzech bolcach jeden górny wybijasz a dwa ciężka sprawa ale nie niemożliwa wymaga odpowiedniego podejścia i cierpliwości.
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

Coś tu kręcisz kolego. Wczoraj mówiłeś, że to takie proste, później że lewy jest trudny do wymiany, później że prawy.
Robiłeś to kiedykolwiek czy tylko dajesz "dobre" rady nie poparte praktyką ?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
SKXY
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 6 paź 2017, o 13:43
VIN: WDB1714421F058222
Lokalizacja: Opole

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: SKXY »

Witam, jakiś czas temu zaczął się problem z falującymi obrotami na postoju na światłach, obroty zawieszały się np. na 1400. lub skakały poniżej 900. Na komputerze diagnostyki boscha KTM wyszły problemy z mieszanką i wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Błędy zostały skasowane. Znalazłem fachowca zajmującego się stricte mercedesami. W SD już nie wyszły problemy ww opisane. Okazało się ,że zaworek od odpowietrzenia skrzyni korbowodu przepuszcza ( mniejsza rzecz) ściągnięto górę w celu sprawdzenia stanu łańcucha i kół rozrządu. Niestety z braku wcześniejszej wiedzy mam tylko takie zdjęcia (załączam) Mechanik poinformował mnie ,że przesuniecie to około 11-12 stopni względem znaczników. Koła mają wszystkie zęby i wszystkie są mniej więcej jednakowej wielkości, ale nie wiem w jakim stanie są i czy to się kwalifikuje do wymiany na już. Auto ma przejechane 211 000km, kupiony z Niemiec z 180 000km (raczej nie cofany). Mechanik jednak za wiele nie chciał zdradzić, powiedział ,że koszt łańcucha, napinacza i wszystkiego co potrzebne wraz z wymianą kół to ok. 6300zł plus robocizna 1200zł. Czy to jest norma i odpowiednia cena? Mechanik (odpowiednio wyposażony warsztat, wiedza także jest i pełen parking mercedesów) ma swoje zdanie na temat mercedesa (perfekcyjności) i robi tylko na oryginalnych częściach. Powiedział ,że zamienników nie ma odpowiednich i żebym się zastanowił i podjął decyzje czy robimy czy zamykamy. Nie doradza, nie zaleca. Znalazłem jednak zamienniki różnych firm a nawet coś takiego - https://allegro.pl/oferta/mercedes-m271 ... lsrc=aw.ds

Pytanie czy to jest ok. Pytam gdyż nie znam się a wizja wydania jednorazowo ok. 8000tys. zł to wizja armagedonu. Czytałem o regeneracji kół jednak już wiem ,że owy mechanik tego mi nie założy. Nie chciał słyszeć o zmienikach itp. Proszę o poradę, za coś nie tak z postem sorrki ale to moje pierwsze forum. Z góry dzięki za pomoc.
Obrazek , Obrazek , Obrazek , Obrazek , Obrazek .
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: parnik1994 »

Kolego, znajdz u nas na grupie uzytwonika spawel, on regeneruje koła i daje gwarancje na swoja robote :) Kup gotowy zestaw rozrządu, czyli łancuch , slizgi i napinacz np swaga i zmien mechanika, króty ci to poskłada do kupy :) Zaplacisz 1/3 ceny :)
W203 2004 facelift m271
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

maciekolo pisze: 1 mar 2019, o 08:19 Coś tu kręcisz kolego. Wczoraj mówiłeś, że to takie proste, później że lewy jest trudny do wymiany, później że prawy.
Robiłeś to kiedykolwiek czy tylko dajesz "dobre" rady nie poparte praktyką ?
kolego czytaj odpowiedź już dałem w poprzednim poście
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

parnik1994 pisze: 1 mar 2019, o 13:46 Kolego, znajdz u nas na grupie uzytwonika spawel, on regeneruje koła i daje gwarancje na swoja robote :) Kup gotowy zestaw rozrządu, czyli łancuch , slizgi i napinacz np swaga i zmien mechanika, króty ci to poskłada do kupy :) Zaplacisz 1/3 ceny :)

Dokładnie, mechanikom od MB wydaje się że to statki międzygwiezdne, a gdyby tak było, to nie zastosowano by łańcuszka o trwałości paska.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

W Białymstoku jest firma w Choroszczy która zajmuje się tylko mercedesami -mają terminy na 5miesięcy. U nich koszty to 4000zł z częściami (cena przy regenerowanych kołach zmiennych faz rozrządu).
Ja zamówiłem u kolegi spawel regenerowane koła, dokupiłem zestaw rozrządu swag cały kompletny zapięty łańcuch +skinka- (wyszedł taniej), do tego dokupiłem uszczelki, zaślepki bolców prowadnic. Całość mnie wyszła 1708zł.
Niestety koledzy nie mam blokad rozrządu więc sam tego nie robie, ale widzę jak to inni robią więc proszę nie piszcie że coś kręcę ale staram się pomóc,a jak jest inaczej to też edytuję post i poprawiam aby nie było niejasności.

i moje stare koła:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
SKXY
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 6 paź 2017, o 13:43
VIN: WDB1714421F058222
Lokalizacja: Opole

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: SKXY »

parnik1994 pisze: 1 mar 2019, o 13:46 Kolego, znajdz u nas na grupie uzytwonika spawel, on regeneruje koła i daje gwarancje na swoja robote :) Kup gotowy zestaw rozrządu, czyli łancuch , slizgi i napinacz np swaga i zmien mechanika, króty ci to poskłada do kupy :) Zaplacisz 1/3 ceny :)
Dzięki za podpowiedź, nie będę się wypowiadał o mechaniku, opinie ma dobre i być może to powód klienteli która jeździ z Niemiec do niego. Każdy się szanuje tylko ,że to niestety nie Niemcy i zarobki niemieckie. A i do Nas przyjeżdżają sąsiedzi na naprawy gwiazd więc wiadomo. Logika mnie nie boli, jeśli można coś zrobić podobnie i taniej to nie jestem synem króla nafty żeby płacić drożej. Jeszcze raz dziękuje za rzeczową pomoc.


Rozumiem ,że komplet marki SWAG ,który w temacie kilkakrotnie się przewijał to jest to co ma odpowiedni kompromis cena/jakość? Wcześniej szukałem po wyszukiwarkach części i jeszcze widziałem firmę Febi. Jakieś opinie czy już nie zastanawiać się tylko SWAG? Dodam ,że jestem z Opolszczyzny a tutaj kiepsko z kim ogarniętym z mercedesów co ten nie karze płacić workami złota :placz: Może ktoś zna na śląsku kogoś w temacie rozrządów?
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

era_gsm pisze: 1 mar 2019, o 14:13 W Białymstoku jest firma w Choroszczy która zajmuje się tylko mercedesami -mają terminy na 5miesięcy. U nich koszty to 4000zł z częściami (cena przy regenerowanych kołach zmiennych faz rozrządu).
Ja zamówiłem u kolegi spawel regenerowane koła, dokupiłem zestaw rozrządu swag cały kompletny zapięty łańcuch +skinka- (wyszedł taniej), do tego dokupiłem uszczelki, zaślepki bolców prowadnic. Całość mnie wyszła 1708zł.
Niestety koledzy nie mam blokad rozrządu więc sam tego nie robie, ale widzę jak to inni robią więc proszę nie piszcie że coś kręcę ale staram się pomóc,a jak jest inaczej to też edytuję post i poprawiam aby nie było niejasności.

i moje stare koła:
Aha czyli nie robiłeś, a więc teoretyzujesz i wprowadzasz w błąd. Po pierwsze nie trzeba blokad do tego rozrządu (tak naprawdę to jest naprawdę bardzo prosty rozrząd), po drugie chyba nie widziałeś jednak jak ktoś to robił bo to nie możliwe - bo do wymiany prawego ślizgu TRZEBA zdjąć głowicę.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

maciekolo pisze: 1 mar 2019, o 15:41
era_gsm pisze: 1 mar 2019, o 14:13 W Białymstoku jest firma w Choroszczy która zajmuje się tylko mercedesami -mają terminy na 5miesięcy. U nich koszty to 4000zł z częściami (cena przy regenerowanych kołach zmiennych faz rozrządu).
Ja zamówiłem u kolegi spawel regenerowane koła, dokupiłem zestaw rozrządu swag cały kompletny zapięty łańcuch +skinka- (wyszedł taniej), do tego dokupiłem uszczelki, zaślepki bolców prowadnic. Całość mnie wyszła 1708zł.
Niestety koledzy nie mam blokad rozrządu więc sam tego nie robie, ale widzę jak to inni robią więc proszę nie piszcie że coś kręcę ale staram się pomóc,a jak jest inaczej to też edytuję post i poprawiam aby nie było niejasności.

i moje stare koła:
Aha czyli nie robiłeś, a więc teoretyzujesz i wprowadzasz w błąd. Po pierwsze nie trzeba blokad do tego rozrządu (tak naprawdę to jest naprawdę bardzo prosty rozrząd), po drugie chyba nie widziałeś jednak jak ktoś to robił bo to nie możliwe - bo do wymiany prawego ślizgu TRZEBA zdjąć głowicę.
To jak nie trzeba blokad to jak wymienisz nastawniki rozrządu nie blokując wałków?- oj kolego ty chyba nie wiesz o czym mówisz
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: parnik1994 »

SKXY pisze: 1 mar 2019, o 15:08
parnik1994 pisze: 1 mar 2019, o 13:46 Kolego, znajdz u nas na grupie uzytwonika spawel, on regeneruje koła i daje gwarancje na swoja robote :) Kup gotowy zestaw rozrządu, czyli łancuch , slizgi i napinacz np swaga i zmien mechanika, króty ci to poskłada do kupy :) Zaplacisz 1/3 ceny :)
Dzięki za podpowiedź, nie będę się wypowiadał o mechaniku, opinie ma dobre i być może to powód klienteli która jeździ z Niemiec do niego. Każdy się szanuje tylko ,że to niestety nie Niemcy i zarobki niemieckie. A i do Nas przyjeżdżają sąsiedzi na naprawy gwiazd więc wiadomo. Logika mnie nie boli, jeśli można coś zrobić podobnie i taniej to nie jestem synem króla nafty żeby płacić drożej. Jeszcze raz dziękuje za rzeczową pomoc.


Rozumiem ,że komplet marki SWAG ,który w temacie kilkakrotnie się przewijał to jest to co ma odpowiedni kompromis cena/jakość? Wcześniej szukałem po wyszukiwarkach części i jeszcze widziałem firmę Febi. Jakieś opinie czy już nie zastanawiać się tylko SWAG? Dodam ,że jestem z Opolszczyzny a tutaj kiepsko z kim ogarniętym z mercedesów co ten nie karze płacić workami złota :placz: Może ktoś zna na śląsku kogoś w temacie rozrządów?
Ktos dobry się ceni, ale wstawiac do samochodu kilkunastoletniego nowe koła które sa warte 1/3 wartosci auta to moim zdaniem przesada :) Zrób tak jak ci napisałem, wymienic rozrząd w tym silniku to nie taka trudna sprawa, wiem bo sam wymieniałem . Co do zestawu , ja brałem swaga, dawałem 600 PLN po znizkach połtora roku temu, i co najlepsze w srodku był łancuch IWIS ( chyba tak to sie piszę, jak nie to mnie poprawcie :D ) czyli to ta sama firma co dosaniesz w ASO. Z tego co kojarze to SWAG/FEBI to jeden czort , wiec to i to bedzie dobre, najwazniejsze abys nie wstawiał jakiegos chinskiego badziewia, czy to kół ktore mozna kupic na allegro a wychodza prawie tyle co regeneracja u spawla, czy łancucha i osprzętu :)
W203 2004 facelift m271
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”