To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)

Układ kierowniczy - Czujnik kąta skrętu kierownicy....

taczar - 2010-08-28, 21:08
Temat postu: Czujnik kąta skrętu kierownicy....
Witam.
Czy ktoś z Kolegów wymieniał tą część w swoim aucie i jak sobie z tym poradził tzn. wymienił na nową w serwisie (koszt 1600 - 1700zł), czy też kupił (i gdzie) używaną i montował poza serwisem.Próbowałem znaleźć coś na ten temat w "zasobach archiwalnych" Forum, ale nie znalazłem - a może nie potrafię znaleźć...Pozdrowionka.

loneraider - 2010-08-28, 22:13

żyje czy umarł :?:
pytam bo kumpel poradził sobie
ale u niego pokazywał 20st na prostym kole (kalibracja i reset nie pomagała)

taczar - 2010-08-29, 09:51

....nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie....

Zaczeło się od komunikatu ; " ESP faulity Visit workshop", (mam nadzieję,że nic nie przekręciłem)pojechałem do warsztatu, po podłączeniu do komputera mechanik zalecił wymianę (j/w)części A 169 464 15 18 lub A 169 464 12 18 i praktycznie tyle wiem.......

loneraider - 2010-08-29, 10:22

No to ja też niewiele Ci pomogę bo potrzebny jest do tego przynajmniej KTS
nie znam szczegółów ale operacja była "rzeźbiona" polegała na przestawieniu czujnika względem taśmy lub odwrotnie

taczar - 2010-08-29, 11:11

W każdym razie ważne,że chciałeś pomóc - dziękuję.Ale kiedy jak piszesz "operacje stają się rzeźbione", nie wiele z tego rozumiemy.....
P.S.
Dziękuję adminowi za przeniesienie mojego tematu we właściwe miejsce,dzięki temu znalazłem coś o podobnych kłopotach, chociaż to też nie wiele mi pomogło.

loneraider - 2010-08-29, 12:03

taczar napisał/a:
"operacje stają się rzeźbione",

czytaj : odbiegające od poprawnej sztuki napraw z zachowaniem poprawnego działania naprawianego elementu oraz współpracujących z nim
przykład j/w
nie mylić z "druciarstwo" :rotfl:
czytaj : "naprawa" doraźna polegająca na oszukaniu urządzeń współpracujących z uszkodzonym elementem z pominięciem zasad BHP włącznie
przykład :
opornik zamiast wymiany maty fotela (SRS)

taczar - 2010-08-29, 12:25

Zgoda - miałem na myśli tylko to,że przeciętny posiadacz pojazdu przeważnie nie wiele "łapie" przy takich naprawach - pozostaje zaufanie......
Gerri - 2010-08-29, 12:32

Może faktycznie czujnik jest wadliwy i generuje błąd, a może tylko stwarza przekłamanie i błędu nie ma. Obojętnie jaka jest sytuacja osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie. Bez tych danych nikt na forum nie pomoże. Poza tym z tą ceną to chyba przesadziłeś.
"Nie wiele" piszemy razem! Pisownia "nie z byle czym" to narodowa tragedia...

loneraider - 2010-08-29, 15:04

Gerri napisał/a:
osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie

Właśnie ciężko o rzetelnych mechaników, bardzo często nie interesują się szczegółami usterki bo im większe koszty tym większy zarobek.
Nie wspomnę o czarodziejach :rotfl:
Mimo że Tobie taczar, niewiele pomogę napiszę co wiem w tym temacie
Najlepiej z podpiętym SD w wartościach rzeczywistych można sprawdzić działanie trzech czujników poprzecznego/wzdłużnego/kąta skrętu
jeśli chodzi o czujnik kąta skrętu często pomaga jego reset i ponowna adaptacja w teście jazdy i tu się rodzi problem bo trzeba wyjechać na sporych rozmiarów parking zresetować czujnik, wprowadzić w tryb testu jazdy, utrzymać stałą prędkość 10km/h, i zrobić 3/4 koła o średnicy (chyba ok 10-15m) nie pamiętam dokładnie.
Trochę skomplikowane i nie za każdym razem wychodzi.
Może dlatego nie che im się próbować

taczar - 2010-08-29, 18:54

Ad; Gerri
Dziękuję za uwagę co do pisowni, rzeczywiście zasady pisowni nie są moją mocną stroną – ale tą uwagę postaram się zapamiętać.
Jeśli chodzi o cenę czujnika to dobrze, że napisałeś „chyba” expercie, ponieważ niestety taka jest cena. Serwis życzy sobie dokładnie 1237zł, plus 450-500 wymiana i to właśnie skłoniło mnie do poszukiwań używanego.
Piszesz „osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie” – oczywiście pełna zgoda, tylko czy aby nie pobożne życzenie ?. Jest raczej tak jak pisze Loneraider.
To, że czujnik jest wadliwy zostało potwierdzone w Serwisie podczas przeglądu, a później byłem jeszcze u mechanika, który ma za sobą kilka lat pracy w ASO, a teraz otworzył własny warsztat. O ile pamiętam, to postępował podobnie jak pisze Loneraider, tyle tylko, że na postoju przy włączonym silniku, później jechał na próbę – ale błąd ESP wracał.

P.S.
Jak na jedenastolatka całkiem dobrze sobie radzisz, jako expert.A jeśli piszesz o "narodowych tragediach" - to ja Ci życzę, żeby tylko takie Cię spotykały...

loneraider - 2010-08-29, 20:16

taczar, Po Twoim ostatnim poście wnioskuję że ten czujnik jeszcze żyje.
Sugerując się moimi dwoma pierwszymi postami musiałbyś poszukać
elektronika-magika co ogarnie ten temat, wydaje mi się że, nie jest to bardzo skomplikowane, ale trzeba mieć troche pojęcie co i z czym a szczególnie zasade działania.
Dla tysiaka warto poszukać :haha:

taczar - 2010-08-29, 20:34

Myślę,że masz rację tylko gorzej o tego "magika"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika, bo może być tak ,że po zamontowaniu nowego problem wróci z tego samego powodu. Także wspomniany przez Ciebie "magik" byłby dobrym rozwiązaniem.Spróbuję jeszcze popytać,bo właściwie samochód jeździ bez widocznych zmian, pojawia się tylko wspomniany komunikat ESP.
loneraider - 2010-08-29, 21:57

taczar napisał/a:
"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika

... zmęczenie materiału :mysli:
taczar napisał/a:
...że po zamontowaniu nowego problem wróci...

nie sądze :!: jeśli mietek idzie na wprost i kiera jest w prawidłowej pozycji :?: :!:
wykluczam taką ewentualność bo w takim wypadku, Twój mechanior szukałby usterki w zawieszeniu i zbieżności
taczar napisał/a:
samochód jeździ bez widocznych zmian

jeśli ESP nie działa to pół biedy, ale jak działa nieprawidłowo :mysli:

Gdyniak - 2010-08-29, 22:15

Cytat:
jeśli ESP nie działa to pół biedy, ale jak działa nieprawidłowo :mysli:


Jeżeli sterownik ESP wykryje błąd, to automatycznie układ jest wyłączany - nie ma możliwości "nieprawidłowej pracy" systemu ESP

loneraider - 2010-08-29, 22:19

:ok: ...nie byłem pewien :rotfl:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group