Zakup MB

Tutaj zamieszczamy pytania odnośnie zakupu auta. W temacie proszę wpisać model szukanego auta np W203 C320 CDI i jak jest to VIN.

Moderator: Dziki Mar

veper
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2015, o 13:52
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Zakup MB

Post autor: veper »

Witam serdecznie jestem tu nowy i nie wiem czy pisze w odpowiednim dziale jeśli nie to z góry przepraszam. Chce zakupić mercedesa i mam na oku jeden model tu jest link jest tam podany vin i ogólne informacje, dlatego chciałbym was jako specjalistów w dziedzinie podpytać o radę co myślicie o tym egzemplarzu.
Yankes_1
VIP
Posty: 60
Rejestracja: 15 mar 2014, o 15:34
VIN: brak VIN

Post autor: Yankes_1 »

veper, od powitań jest dział "Przywitaj się z nami" :hejka: Auto z 2002 roku, czyli przedlift - na forum ciągle poruszany jest temat związany z ich rdzewieniem, także mógł być gdzieś malowany (na pewno, tylko mamy tutaj specjalistów, którzy wypatrzą, każdą różnicę w barwie lakieru i spasie części - ja nie mam niestety tak dobrego oka) :>
Według VIN-u auto pochodzi z grudnia 2001, czyli sprzedający wpisał jako rok produkcji, rok pierwszej rejestracji, albo chce odmłodzić auto, żeby łatwiej sprzedać :mysli: Klasyczna, nie "zbajerzona" wersja.
Kierownica chyba obszyta, albo wyplakowana, albo jakiś wynalazek - pierwszy raz coś takiego widzę (może mało widziałem w życiu :uee: ).
Silnik fajny, żwawy, ale ma problem z cieknącym magnesem i jak płyn dostanie się do wiązki to jest ... :zly:
Cena wydaje się być adekwatna do stanu, przebiegu, aczkolwiek trzeba się mu dokładnie przyjrzeć :)
Ostatnio zmieniony 19 lip 2015, o 14:15 przez Yankes_1, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes CL203 Sport Coupe M271 Evo :zlezkawoku:
BMW Seria 1 F20 118i M-Sport :hejka:
veper
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2015, o 13:52
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: veper »

Dziękuję za odpowiedz faktycznie ta kierownica wygląda jakby wylano na nia z litr plaka a może faktycznie obszyta została na nowo, nie wiem co to za model Elegance czy inny a ogólnie pytając to kierownica w tych modelach MB ma tendencje do szybkiego wycierania się czy raczej normalnie po przejechani 200k zużycie jest adekwatne do przebiegu.
Yankes_1
VIP
Posty: 60
Rejestracja: 15 mar 2014, o 15:34
VIN: brak VIN

Post autor: Yankes_1 »

veper, to jest Classic :) Ja po 130 kkm mam kierownicę w idealnym stanie, nie wiem jak dalej. Dużo zależy od jazdy, bo jeśli latał głównie po autostradzie to kierownica nie dostanie tak po :censored: jak przy wielu manewrach, wielu przejechanych kilometrach po miastach :>
Mercedes CL203 Sport Coupe M271 Evo :zlezkawoku:
BMW Seria 1 F20 118i M-Sport :hejka:
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Jest to classic. Można zobaczyć kartę danych ale moim zdaniem miał kierownicę jak wszystkie czyli plastikową :bezradny: Aby było ładnie została obszyta pewnie skórą lub czymś skóropodobnym. Z czasem wytarła się więc ją natarto jakimś preparatem. Poza tym zdaje się, że było dzwonione z przodu i w związku z tym auto dostało grill od Avantgarde. ....tyle tylko że Pan Ziutek co auto składał i tak chyba o jednym elemencie zapomniał. Sorry, że jestem taki drobiazgowy bo przecież to nie salon, ale auto tez nie ma swoich kółek. ..... są alusy jakieś "pod klienta" :wstyd:
Ostatnio zmieniony 19 lip 2015, o 16:05 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
veper
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2015, o 13:52
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: veper »

a co sądzicie o tym MB
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

veper, Ty jeszcze w powitalni nie byłeś. ..... :boisie: koniec gadki z Tobą :plask:
Jak dokonasz formalności to pogadamy :terefere:
veper
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2015, o 13:52
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: veper »

przepraszam :placz: najmocniej już naprawiłem swój błąd :glupek: może teraz mała pomoc w wyborze abym rozsądnie wydał kasę na gwiazdę :mb: ?
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

veper, nie chciałbym być nie uprzejmy. ..... ale Ty nie masz kasy na gwiazdę. ... znaczy masz na zakup szrota. .. Nie problem jest kupić w203, bo ich ceny zaczynają się nawet od 9000zł. ... tyle , że co sobą reprezentują :bezradny: Przedział cenowy pokazywanych przez Ciebie oznacza możliwość w ładowania się w problem. Ten co pokazałeś jako drugi to dla mnie ulep/szrot. ..... Z przodu bity. ..... chyba że Ci to nie przeszkadza :bezradny: ale wówczas trzeba się zastanowić jak naprawiony. ..... bo że po taniości to chyba oczywiste.
veper
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2015, o 13:52
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: veper »

po czym poznałeś ze jest bity z przodu? a na samochód mam 17k wiec jest sens szukania w 203 w tych pieniądzach ?
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

veper, po braku dwóch elementów. ... elementach od innego modelu.....takie tam bla bla.... :bezradny: Naucz się na pamięć manuala dotyczącego linii stylistycznych to sam zobaczysz. Czy starczy 17..... może i tak ale poza tym musisz mieć jeszcze kasę na jakieś tematy które mogą wyniknąć na początku. Pamiętaj ze te auta potrafią być drogie w serwisie i dlatego wypada kupić takie naprawdę zadbane mechanicznie. ...to jest najdroższe. To że przedlift jest lakierowany częściowo lub po całości to norma. .... byle żeby nie po strzale. Czasem i polifty widuję z korozją. Ale rzadko. W każdym razie jak nie boisz się zaprawę to przedlift jest Oki. ale musi być zadbany mechanicznie bo inaczej będzie płacz. Przebieg nie jest problemem. ....jest nim zaniedbanie serwisowe i flachowcy spod blachy usiłujący naprawiać oszczędnym właścicielom ich perełki.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2015, o 17:54 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
veper
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2015, o 13:52
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: veper »

Supi nauczyłem się linii nadwozia praktycznie już na pamięć (min z tego forum) i powiem ci tak WIELKIE DZIĘKUJE ci za tą rade dzięki niej nie wkopałem się dzisiaj w duże bagno, wiem już co jak i z czym się je. Ale nadal mam pytanie czy waszym zdaniem jest jakiś W203 najlepiej 2.0 kompresor 163KM, godny większej uwagi w pieniądzach rzędu 14-15 k na otomoto czy motoallegro i innych, proszę uczciwie o pomoc za co z góry dziękuje.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Jak masz 10 000 rezerwy na "pakiet startowy" to tak .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

veper, przecież Ci nie będę portali wertować za autem ...... nie bardzo mam na to czas. Natomiast cierpliwie wrzucaj oferty to się popatrzy. Przecież po zdjęciach tylko kwestie oczywiste i rzucające się w oczy można zobaczyć. .... reszta i tak na miejscu/serwisie.
Natomiast jak to mod nie raz przypominał kwestię podziękowań zawsze załatwiamy poprzez naciśnięcie stosownego przycisku pod postem , który uznajemy za pomocny. Chyba , że nie jesteś założycielem tematu, bo wtedy nie możesz.

Co do silników. ...... ja bym szukał m111 bez oleju w wiązce. ....ale tu raczej c200......jest popularny.

Co do m271. ...cóż. ..najpopularniejszy jest c180 i ich jest najwiecej ( także części z odzysku ) lub c200 bo jest lepszy ale części mniej na rynku wtórnym.
Co do rozrządu. ......pytaj o to. Jak był robiony to interesuj się co było. Sam łańcuch na stare koła to kontrola co ok. 60kkm jeżeli założony na koła dobre. .... Jak był wymieniony komplet, to kontrola po 100kkm od wymiany. Również sprawdzamy magnesy czy nie puściły sos do wiązki.

W203 to nie tylko silnik.
Skrzynia: manual jest Oki. ...... ale nie może wyskakiwac 2 lub inny bo wówczas uciekamy od tego auta. Biegi ciężko wchodzą. ...może być drobiazg w postaci konieczności upuść żeni trochę oleju ale też może to być sprzęgło. .....uwaga dwumasa.
Automat. ....najlepsza skrzynia ale musi pracować super.....nic nie może szarpać przerywać ślizgać etc. Jak coś z tych rzeczy to uciekamy. Olej wymieniamy co 60kkm. ..uwaga w najstarszych egzemplarzach auta wymiana będzie tylko dynamiczna czyli droższa.
Połautomat. ......to manual z hydrauliczną zmianą biegów. .... tu może lekko poszarpywac, bo to jakby Ci "ktoś inny biegi zmieniał"..... mniej komfortowa od zwykłego automatu, ale jak ktoś nie lubi mieszać biegam też będzie zadowolony. Jak zmienia od 1 do 6 bez problemu i nie ma komunikatów to się jej nie czepiamy. Tu raz na 200kkm około wymienia się pompkę od hydrauliki....lub szczotki w niej oraz 0.5 litra płynu. Praktycznie nic więcej się w nich nie dzieje.......tu też jest dwumasa.

Dyfer nie powinien wyć bo też będzie problem.

Ruda....taaak
Więc rudej szukamy na płycie podłogowej w okolicy dyfra i tylnego pasa, blotniki/nadkola, ramki okien pod uszczelkami, pokrywa bagażnika, doły drzwi przy progach. Progów i tak nie zobaczysz przy kupnie, bo są pod nakładkami.

Co do tego oleju w wiązce, to jeżeli magnes puszcza nie jest dobrze ale to nie problem o ile silnik chodzi normalnie. Natomiast jak jest mokra wtyczka wewnątrz od MSG czyli sterownika silnika, to kwestia czasu jak będą kłopoty.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, o 08:18 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
veper
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2015, o 13:52
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: veper »

a jak widzi wam sie ten model link
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc w zakupie”