Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
Moderator: Dziki Mar
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
Krótki offtop ponieważ padł temat wyzbywania diesli - z ciekawości zajrzyjcie w normy emisji i porównajcie restrykcje dla benzyny i diesla i się okaże ze diesel EURO3 jest bardziej eko niż benzyna EURO5, ot taka ciekawostka...
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
Ale tylko pod względem emisji tlenków węgla z resztą gazów przepada.
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
Podsumowując, to jedno i drugie jest siebie warte czyli zatruwa środowisko. Najpierw przy produkcji, później w czasie eksploatacji.
To jak z energooszczędnymi świetlówkami kiedy miało być tak pięknie a wyszło jak wyszło - pobór prądu mniejszy, ale zużycie prądu przy produkcji większe i do tego b. trująca rtęć oraz luminofor, elektronika itd.,
teraz samochody elektryczne - trucie przez przetwarzanie miedzi na silniki, produkcja rozbudowanej elektroniki sterującej a co najważniejsze - straszne zatruwanie środowiska przez wydobycie oraz przetwarzanie niklu i kobaltu na ogniwa.
Trują Niemcy, Chiny, USA a mnie się mówi o jakimś dieslu, zaworze EGR, klapkach w dolocie.
Niemcy zużywają dużo więcej węgla w elektrowniach niż Polska, ale to Polska ma produkować prąd z wiaterku. Kpina bo to od nich mamy kupować turbiny wiatrowe. Niech sami sobie produkują z własnych ,,wiatrów".
A podsumowując - niech każdy kupuje taki samochod na jaki go stać, do jakiego jest przekonany i jaki jest jemu potrzebny, nie dając sobie wmówić różnych głupawek.
To jak z energooszczędnymi świetlówkami kiedy miało być tak pięknie a wyszło jak wyszło - pobór prądu mniejszy, ale zużycie prądu przy produkcji większe i do tego b. trująca rtęć oraz luminofor, elektronika itd.,
teraz samochody elektryczne - trucie przez przetwarzanie miedzi na silniki, produkcja rozbudowanej elektroniki sterującej a co najważniejsze - straszne zatruwanie środowiska przez wydobycie oraz przetwarzanie niklu i kobaltu na ogniwa.
Trują Niemcy, Chiny, USA a mnie się mówi o jakimś dieslu, zaworze EGR, klapkach w dolocie.
Niemcy zużywają dużo więcej węgla w elektrowniach niż Polska, ale to Polska ma produkować prąd z wiaterku. Kpina bo to od nich mamy kupować turbiny wiatrowe. Niech sami sobie produkują z własnych ,,wiatrów".
A podsumowując - niech każdy kupuje taki samochod na jaki go stać, do jakiego jest przekonany i jaki jest jemu potrzebny, nie dając sobie wmówić różnych głupawek.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
+ jeszcze to że trzeba kiedyś te baterie zutylizować
ekologia to kolejny biznes na którym kolejni robią ogromne pieniądze a środowisko mają....... gdzieś
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
A my będąc w UE chcąc nie chcąc jesteśmy prawnie zmuszani do wprowadzania zmian pro-ekologicznych.
Zawór EGR do mnie przemawia bo rozgrzewa szybciej silnik, podobnie jak chłodniczka spalin. Potem juz raczej jego obecność jest nieodczuwalna.
DPF bardzo uciążliwy dla ludzi którzy nie mają sieci autostrad, obwodnic i ekspresowek jak na zachodzie. Chce diesel bo lepiej mi się podoba jazda dieselem nawet po mieście ale już nie mam wyboru i musi być DPF i trzeba o tym myśleć od czasu do czasu a nie jeździć beztrosko. Z drugiej strony czy wypalanie DPFa jest ekologiczne? Tylko czekać kiedy bedzie DPF w benzynie.
Eh a jak wprowadzali katalizator to tez było tyle krzyku co z DPF? Raczej nie bo jakoś zapominamy, że go w ogóle mamy. Szkoda , że nie ma więcej takich bezobslugowych i nieuciążliwych systemów.
Co z LPG ? Ktoś mi mówił, że auto z LPG ma najczystsze spaliny.
W PL nie widzę w żaden sposób zachęty do kupowania tego co eko. Ani OC nie jest tańsze na to samo auto w benzynie a dieselu. Ani na LPG nie ma eko parcia. Ani cena Pb w stosunku do ON jakoś nie zachęca ludzi do kupowania auta benzynowych.
Zawór EGR do mnie przemawia bo rozgrzewa szybciej silnik, podobnie jak chłodniczka spalin. Potem juz raczej jego obecność jest nieodczuwalna.
DPF bardzo uciążliwy dla ludzi którzy nie mają sieci autostrad, obwodnic i ekspresowek jak na zachodzie. Chce diesel bo lepiej mi się podoba jazda dieselem nawet po mieście ale już nie mam wyboru i musi być DPF i trzeba o tym myśleć od czasu do czasu a nie jeździć beztrosko. Z drugiej strony czy wypalanie DPFa jest ekologiczne? Tylko czekać kiedy bedzie DPF w benzynie.
Eh a jak wprowadzali katalizator to tez było tyle krzyku co z DPF? Raczej nie bo jakoś zapominamy, że go w ogóle mamy. Szkoda , że nie ma więcej takich bezobslugowych i nieuciążliwych systemów.
Co z LPG ? Ktoś mi mówił, że auto z LPG ma najczystsze spaliny.
W PL nie widzę w żaden sposób zachęty do kupowania tego co eko. Ani OC nie jest tańsze na to samo auto w benzynie a dieselu. Ani na LPG nie ma eko parcia. Ani cena Pb w stosunku do ON jakoś nie zachęca ludzi do kupowania auta benzynowych.
-
- Użytkownik
- Posty: 238
- Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
- VIN: WDB2030641F141343
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
Dałeś się kolego złapać w sidła taniej propagandy, jak zgłębisz temat Dieselgate to pogadamy, polecam jest na netflixie ciekawy dokument na ten temat:
https://www.netflix.com/title/80118100
Nadmienię tylko że te normy emisji spalin w Dieslu owszem są niższe niż w benzynie ale tylko na czas testów laboratoryjnych bo gdyby tak było na co dzień to ten diesel pełen filtrów DPF i innych Adblue by po prostu jechał jak maluch bez mocy... Pomijam fakt że już w latach 80-tych zostało naukowo stwierdzone że Diesle są rakotwórcze stąd taka niszowa ich popularność w USA. Ale w UE oczywiście tłuką dalej te klekoty bo gdyby nie to szwabski biznes by się wysypał a przecież tyle zainwestowali w parki maszynowe że trudno się teraz z tego wycofać. Większość porządnych koncernów samochodowych wychodzi już z Dieslów na zawsze więc to się robi trochę melodia przeszłości. Chciałbym widzieć miny fanatyków ropniaków jak do końca roku ropa będzie po 7zł co jest jak najbardziej prawdopodobne. Po ilu latach się wtedy taki zakup ropniaka zwróci po 15? Na koniec ktoś pisał że Diesel najbardziej wydajny. Bzdura na kółkach, najbardziej wydajny był, jest i będzie zawsze mocny trójfazowy silnik elektryczny jak w np. Tesli...
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
@siverarrow, nie było w moim poście mowy o sprawności diesla w stosunku do silnika elektrycznego.
Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile energii potrzebne jest w samochodzie - napęd kół, klimatyzacji, oświetlenie, ogrzewanie wnętrza i pochodnych, radio, gps, itd. Dużo tego...
Nie ma z czego zasilić, poczytaj jakie są przebiegi samochodów elektrycznych z wykorzystaniem tych systemów i przy jakich prędkościach.
Ładowanie samochodu przez kilka godzin albo kilkadziesiat minut żeby przejechać następne już tylko 200 km.
Do obecnego samochodu wsiadam i jadę na pełnym zbiorniku 1100 - 1200 km, tankuję 10 minut i jadę drugie tyle, itd.
Uważam, że na obecnym etapie nie ma co dyskutować o Tesli i jej podobnych, to tylko droga zabawka. Jak ta energia z wiatru, co niby ma zasilać domy i przemysł. Ale tylko wtedy kiedy trochę powieje...
Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile energii potrzebne jest w samochodzie - napęd kół, klimatyzacji, oświetlenie, ogrzewanie wnętrza i pochodnych, radio, gps, itd. Dużo tego...
Nie ma z czego zasilić, poczytaj jakie są przebiegi samochodów elektrycznych z wykorzystaniem tych systemów i przy jakich prędkościach.
Ładowanie samochodu przez kilka godzin albo kilkadziesiat minut żeby przejechać następne już tylko 200 km.
Do obecnego samochodu wsiadam i jadę na pełnym zbiorniku 1100 - 1200 km, tankuję 10 minut i jadę drugie tyle, itd.
Uważam, że na obecnym etapie nie ma co dyskutować o Tesli i jej podobnych, to tylko droga zabawka. Jak ta energia z wiatru, co niby ma zasilać domy i przemysł. Ale tylko wtedy kiedy trochę powieje...
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
Sprawność napędu (jako silnika), a efektywność energetyczna pojazdu to dwie różne rzeczy.
Napęd elektryczny sterowany falownikiem to w najgorszym wypadku, gdy mamy niekorzystne warunki eksploatacji, a przekształtnik projektował amator na podstawie artykułu z elektrody bez jego zrozumienia, to około 60%, ale najczęściej to powyżej 75%.
Efektywność to jednak inna sprawa i tutaj niestety globalnie elektryki są kiepskie. Dużo lepiej wypadają samochody hybrydowe, a szczególnie te pokroju Opla Ampera czy BMW i3 (silnik spalinowy jako generator pracujący przy stałych obrotach, w tzw. punkcie pracy).
Co do DPF w benzynie - już są GPF, w S600 czy S500 był już chyba 3-4 lata temu. Dziś to w zasadzie obowiązkowe wyposażenie silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem. Na szczęście jest to prostsze rozwiązanie niż w dieslu i wydaje się być potencjalnie mniej awaryjne.
I jeśli chodzi o katalizatory - gdy je wprowadzano również narzekano: a to moc niższa, a to trzeba stosować benzynę bezołowiową, a to trudna i skomplikowana regulacja silnika... nigdy nie dogodzisz
Napęd elektryczny sterowany falownikiem to w najgorszym wypadku, gdy mamy niekorzystne warunki eksploatacji, a przekształtnik projektował amator na podstawie artykułu z elektrody bez jego zrozumienia, to około 60%, ale najczęściej to powyżej 75%.
Efektywność to jednak inna sprawa i tutaj niestety globalnie elektryki są kiepskie. Dużo lepiej wypadają samochody hybrydowe, a szczególnie te pokroju Opla Ampera czy BMW i3 (silnik spalinowy jako generator pracujący przy stałych obrotach, w tzw. punkcie pracy).
EGR - to po katalizatorze najlepsze co zostało wymyślone jeśli chodzi o zmniejszenie emisji naprawdę szkodliwych substancji. Dziś realizuje to w benzynach w większości sytuacji zmienna faza rozrządu.Meniu pisze: ↑9 cze 2019, o 19:06 (...) Zawór EGR do mnie przemawia bo rozgrzewa szybciej silnik, podobnie jak chłodniczka spalin. Potem juz raczej jego obecność jest nieodczuwalna.
DPF bardzo uciążliwy dla ludzi którzy nie mają sieci autostrad, obwodnic i ekspresowek jak na zachodzie. Chce diesel bo lepiej mi się podoba jazda dieselem nawet po mieście ale już nie mam wyboru i musi być DPF i trzeba o tym myśleć od czasu do czasu a nie jeździć beztrosko. Z drugiej strony czy wypalanie DPFa jest ekologiczne? Tylko czekać kiedy bedzie DPF w benzynie.
Eh a jak wprowadzali katalizator to tez było tyle krzyku co z DPF? Raczej nie bo jakoś zapominamy, że go w ogóle mamy. Szkoda , że nie ma więcej takich bezobslugowych i nieuciążliwych systemów.
Co z LPG ? Ktoś mi mówił, że auto z LPG ma najczystsze spaliny.
Co do DPF w benzynie - już są GPF, w S600 czy S500 był już chyba 3-4 lata temu. Dziś to w zasadzie obowiązkowe wyposażenie silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem. Na szczęście jest to prostsze rozwiązanie niż w dieslu i wydaje się być potencjalnie mniej awaryjne.
I jeśli chodzi o katalizatory - gdy je wprowadzano również narzekano: a to moc niższa, a to trzeba stosować benzynę bezołowiową, a to trudna i skomplikowana regulacja silnika... nigdy nie dogodzisz
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
Dorzucę jeszcze kamyczek do tej wpychanej do głów na siłę ,,ekologii'...
Torby papierowe są niby ekologiczne (tak wmawiają ludziom), ale cisza jest o ogromnym niszczeniu środowiska przy ich produkcji - ogrom energii, wycinka drzew, ogrom zanieczyszczonej wody, ogrom chemikaliów do produkcji papieru itd. Gdzie tu ekologia?
Gdzie ekologia przy produkcji falowników, silników i baterii oraz coraz większego udziału plastiku w konstrukcji samochodów?
Niech każdy sam sobie odpowie na różnej maści manipulacje.
Torby papierowe są niby ekologiczne (tak wmawiają ludziom), ale cisza jest o ogromnym niszczeniu środowiska przy ich produkcji - ogrom energii, wycinka drzew, ogrom zanieczyszczonej wody, ogrom chemikaliów do produkcji papieru itd. Gdzie tu ekologia?
Gdzie ekologia przy produkcji falowników, silników i baterii oraz coraz większego udziału plastiku w konstrukcji samochodów?
Niech każdy sam sobie odpowie na różnej maści manipulacje.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Pierwszy zakup MB 203. Proszę o pomoc.
Myślę, że racja leży gdzieś w połowie. Tym akcentem w dalszej części tematu skupmy się na pomocy w zakupie MB.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP