Wymiana lamp na wersje po faceliftingu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

SuruwaC220 pisze: To jest oczywiście prawda (tak mi się wydaje) ale słyszałem tą historyjkę na różnych forach, jak do tej pory nikt jej nie potwierdził :D

Ja też słyszałem w pierwotnej wersji, że to była nówka sztuka 7-mka uderzyła a właściciel rzęcha z zenonami mu 200 tysi wypłacał - na potrzeby tego przykładu opowieść ograniczyłem do niezbędnego minimum :prosi:
bosniak_sg pisze:Generalnie kazde auto ktore bralo udzial w kolizji jakbysmy poddawali szczegolowej ekspertyzie czy ma homologowane lampy, tlumik, opony z idealnym stanem bieznika, hamulce z biezaca wymiana plynu, gruboscia okladzin hamulcowych itd itp to bylby totalny absurd, takie rzeczy to tylko w ameryce.

Zapewniam Cię, że każdy samochód, który uczestniczy w poważniej kolizji - czyli w takiej gdy ucierpiało ludzkie zdrowie lub życie, jest bardzo dokładnie sprawdzany - dzisiejsi adwokaci (i prokuratorzy) są bardzo drobiazgowi.

Jak zrobisz komuś obcierkę na parkingu, to nikt Twoich świateł "ala canada" nie będzie weryfikował.


Ponadto, może jeszcze o tym nie wiesz, to przy okazji się dowiesz, takie podzespoły samochodu jak opony czy hamulce mają swoje zużycie graniczne - nie muszą być nowe, starczy, że będą miały odpowiednie parametry - grubość czy głębokość. Wspomnę jeszcze, że jakiś czas temu zmieniły się przepisy dotyczące dopuszczenia samochodu do ruchu, np. podczas przeglądu. I nawet gdy hamulce jeszcze nie wykazują objawów uszkodzeń (zużycia) a pali się już kontrolka o osiągnięciu granicznego zużycia, to taki samochód może zostać uznany jako niesprawny - wychodząc z założenia iż to producent wie najlepiej kiedy układ hamulcowy wymaga obsługi - w tym przypadku wymiany klocków.

mrbraindeath pisze:Przepisy sa jakie sa i nie ma ich co kwestionowac - spryskiwacze musza byc i tyle.
Cieszy mnie, że chociaż Ty zachowałeś odrobinę zdrowego rozsądku.

mrbraindeath pisze:Nie ma zadnego wymogu odn. czestotliwosci czyczszenia reflektorow. Wedlug prawa maja byc czyste.. ale jak kazdy z nas wie, minimalna warstwa soli czy kurzu potrafi spowodowac ze reflektor bedzie oslepial wiec taka sprawa nawet w sadzie nie przejdzie.. Ukarany pewnie bedzie ten co zmienil pas i wjechal drugiej osobie pod nos, to czy to zrobil ze wzgledu na oslepienie czy dlatego ze mu sie akurat zachcialo wtedy nikt nie udowodni :P

Teoretycznie masz rację - jednak chciałbym Tobie wspomnieć, że przepisy wymagają aby wszystkie źródła światła BYŁY CZYSTE. Jadąc brudasem łamiesz prawo Kolego...





Ponadto musicie zrozumieć, że jest różnica pomiędzy wyposażeniem które powinno być I JEST a takim które powinno być A GO NIE MA.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
omega
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 4 kwie 2010, o 00:27
VIN:
Lokalizacja: Stara Unia

Post autor: omega »

Witam szanowne Gremium :bravo:
Zauwazylem, ze porady w "Dziale Technicznym"
zmienily sie w "dyskusje prawna" :rotfl: Nadmieniam, ze duzo nowych aut jest seryjnie wypozazonych w ksenony a nie posiadaja ani korektora ani spryskiwacy.

Wrocmy moze do tematu:
Ostatnio zamienilem swoje gofrowane reflektory na czyste z W203 Phaze II i chcialem podzielic sie swoim doswiadczeniem.
Najprosciej dla mnie bylo zrobic to tak:
- Zdjac kolo.
- Zdemontowac przednia czesc nadkola; Plastikowe nakretki, blachowkrety i plastikowe kolki wyszly latwo.
- od gory pod maska z przodu jest plaska podloznica skladajaca sie z trzech
czesci zamocowanych 8 srubami M6 z duzymi podkladkami, nalezy je znacznie poluzowac przy wczesnijszym oznaczeniu flamastrem ich polozenia.

- Odkrecic reflektor, dlugie sruby (klucz 8) sruba za zdezakiem latwo sie odkreca kluczem plaskim oczkowym nr 8 lecz trzeba byc cierpliwym, jest dluga.
- Wyjac reflektor ruchem skosnym w gore odginajac troche poluzowana wczesniej trzyczesciowa podloznice, odpiac zasilanie elektryczne.
- W nowym reflektorze ustawic identycznie regulacje zamocowania w trzech miejscach na sruby mocujace (od gory z przodu, z gory i z boku)
- Wlozyc reflektor identycznie jak wyjelismy poprzedni odginajac podloznice w gore. W moim przypadku reflektor osadzil sie identycznie jak wczesniej zdemontowany. Ewentualne milimetrowe poprawki sa dopuszczalne, gwintowane agrafki maja pewna tolerancje polozenia.
- Przykrecic reflektor z boku za zdezakiem i z przodu u dolu,
- Zamontowac nadkole i kolo.
- Powtorzyc operacje z drugiej strony.
- Przykrecic trzyczesciowa podloznice uwazajac na wczesniejsze zaznaczenie polozenia srub.
- Przykrecic gorne sruby mocujace oba reflektory. Zamontowac zarowki H7.
Ja zainwestowalem z zarowki PHILIPS „BlueVision ultra” Przy okazji wymienilem dolne halogeny, operacji nie opisuje, gdyz jest elementarnie prosta i latwa przy zdemontowanym reflektorze. Z lewej strony trzeba zdemontowac zbiornik na plyn do sikawek.
- Ustawic swiatla i cieszyc sie nowymi reflektorami. Czas operacji, niecale dwie godziny. :hurra:
Przepraszam kolegow za brak polskich liter. :bezradny:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 7 sie 2013, o 16:34 przez omega, łącznie zmieniany 2 razy.
W203-270CDI Avantgarde Kombi Auto
W202-C220D clasic Auto
W123-300D Turbo Auto
W123-300D 5 speed
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

omega pisze:Nadmieniam, ze duzo nowych aut jest seryjnie wypozazonych w ksenony a nie posiadaja ani korektora ani spryskiwacy.


Podaj kilka przykładów
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
omega
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 4 kwie 2010, o 00:27
VIN:
Lokalizacja: Stara Unia

Post autor: omega »

Mysle, ze to nie ten dzial na ta dyskusje, ale niech tam... :oops:
...spojzalem przez okno biura i poprosilem jedna z naszych asystentek, ktora jezdzi Mini by mi pozwolila zajzec pod maske i potwierdzam, jej Mini ma zamontowane fabrycznie ksenony bez korektora i spryskiwacza. Natomiast kolor jej swiatel to pewnie 4300K gdyz widac je jako normalne a nie sinoniebieskie.
Sporo innych nowych Renowek i innych francuskich stoi na parkingu przed firma, popytam kolegow.
Ostatnio zmieniony 7 sie 2013, o 14:21 przez omega, łącznie zmieniany 3 razy.
W203-270CDI Avantgarde Kombi Auto
W202-C220D clasic Auto
W123-300D Turbo Auto
W123-300D 5 speed
XVS
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 4 gru 2012, o 17:46
VIN:
Lokalizacja: Dolny Śłąsk

Post autor: XVS »

jedynym pojazdem w którym nie ma spryskiwaczy w lampie xenonowej jest ............... BMW K 1600GT, ale to jest motocykl. Osobiście nie spotkałem się z żadnym samochodem z lampami xenonowymi bez układu samopoziomującego i spryskiwaczy reflektorów.
omega pisze:Zauwazylem, ze porady w "Dziale Technicznym"
zmienily sie w "dyskusje prawna" :rotfl:
A czy uważasz, że wystarczy napisać jak miast zwykłej lampy osadzić zestaw HID i cieszyć się "pięknymi" ksenami ? i nikt nie powinien zareagować ? I pies trącał tego na przeciwko, może nie wy............. w drzewo, albo w cokolwiek innego. Jechałeś kiedyś naprzeciwko takich samochodów w nocy i w deszczu ? Moim zdaniem powinien i nie tylko przypominać, że jest to niezgodne z przepisami ruchu drogowego, ale nawet koszować takie "porad". To tylko przykład, bez odniesienia do niczyjej wypowiedzi.
Na razie sympatyk. Chciałbym zostać posiadaczem W204 C 180 lub C 200 z silnikiem benzynowym.
Obecnie od siedmiu lat B5 FL automat 1,9 TDI 130 KM
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

omega pisze:Natomiast kolor jej swiatel to pewnie 4300K gdyz widac je jako normalne a nie sinoniebieskie.

Jednostką miary strumienia świetlnego jest lumen [lm] i to od jego wartości zależy, czy lampa powinna posiadać samopoziomowanie i czyszczenie czy nie.

Ponadto ta wersja mini może być wersją USA - tam nie jest wymagany układ czyszczenia reflektorów wyposażonych w palnik ksenonowy.



No dobra, podałeś jedno auto - prosimy o więcej :dokuczacz:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
XVS
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 4 gru 2012, o 17:46
VIN:
Lokalizacja: Dolny Śłąsk

Post autor: XVS »

omega pisze: Natomiast kolor jej swiatel
nie kolor, tylko temperatura światła. Światło "białe" może mieć temperaturę zarówno 2700K-3500, tzw. barwa ciepła, przyjemną dla relaksu i odpoczynku jak i 6500K zimna, tzw. dzienna. Oryginalne palniki ksenonowe nigdy nie maja temperatury 9600K, czy pow 11000K, które to świecą na niebiesko, czy wręcz fioletowo.

[ Dodano: 2013-08-07, 14:26 ]
omega pisze:...spojzalem przez okno biura i poprosilem jedna z naszych asystentek, ktora jezdzi Mini by mi pozwolila zajzec pod maske i potwierdzam, jej Mini ma zamontowane fabrycznie ksenony bez korektora i spryskiwacza.


-samochód prawdopodobnie nie pochodzi z europejskiej linii dystrybucji
- przegląd techniczny chyba zrobiony na piękne oczy. :wysmiewacz:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
omega
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 4 kwie 2010, o 00:27
VIN:
Lokalizacja: Stara Unia

Post autor: omega »

Gdyniak pisze:
omega pisze:Natomiast kolor jej swiatel to pewnie 4300K gdyz widac je jako normalne a nie sinoniebieskie.

Jednostką miary strumienia świetlnego jest lumen [lm] i to od jego wartości zależy, czy lampa powinna posiadać samopoziomowanie i czyszczenie czy nie.

Ponadto ta wersja mini może być wersją USA - tam nie jest wymagany układ czyszczenia reflektorów wyposażonych w palnik ksenonowy.
....Widocznie we Francji tez nie....
czyli wynika z tego co Mowisz, ze w USA mozna "oslepiac" a w Polsce nie???
Panowie, nie dajmy sie zwariowac. Jezeli w jakims kraju trzeba miec sikawki i poziomowanie a w jakims nie, to na pewno internet bedzie pomocny, tylko trzeba wladac paroma jezykami by sobie poczytac.
A propos, ja mam zalozone, jak mowilem powyzej "zwykle" H7

Panowie, nadmieniam, ze balagan w dziale technicznym sie robi i nie my, szarzy obywatele jestesmy powolani do upominania kogokolwiek do przestrzegania Kodeksu drogowego (karnego, administracyjnego - niepotrzebne skreslic) tylko powolane sa do tego wladze, na ktore placimy podatki.
Mam nadzie, ze Moderator poprzenosi nasze wypowiedzi tam gdzie trzeba.
Ostatnio zmieniony 7 sie 2013, o 14:37 przez omega, łącznie zmieniany 3 razy.
W203-270CDI Avantgarde Kombi Auto
W202-C220D clasic Auto
W123-300D Turbo Auto
W123-300D 5 speed
XVS
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 4 gru 2012, o 17:46
VIN:
Lokalizacja: Dolny Śłąsk

Post autor: XVS »

Spryskiwacz w mini występuje w chromowanej ramce reflektora. Lampy bez spryskiwacza wyglądają identycznie. W tym samym miejscu jest zaślepka.

Na zdjęciu lampa mini ksenon ze spryskiwaczem w komplecie

[ Dodano: 2013-08-07, 14:42 ]
omega pisze:czyli wynika z tego co Mowisz, ze w USA mozna "oslepiac" a w Polsce nie???
w USA są światła symetryczne, a w POlsce nie. I co ty na to ? W Anglii są światła symetryczne, ale świecą w drugą dronę i co z tego wynika ?
Ano wynika to, że w USA mają inne przepisy. Twórcom naszych przepisów przeszkadzają palące się kierunkowskazy na stałe(5-8W), a w USA to obowiązek. U nas lampy świecą po rowach, a ich prosto. Czego chcesz dowieść podając przykład państwa, gdzie obowiązują całkowicie inne przepisy ruchu drogowego ? Jaką masz gwarancję, że Mini koleżanki, które jak wnioskuję z twojej wypowiedzi ma fabryczny ksenon ? A nie HID.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
omega
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 4 kwie 2010, o 00:27
VIN:
Lokalizacja: Stara Unia

Post autor: omega »

.....u nas E-papieros zostal zaliczony do wyrobow nikotynowych i jest obtaksowany jak papierosy i tak tez traktowany. :mur: to tylko jeden przyklad licznych bzdur!
.... dobrze, ze nie mieszkam "u nas" :placz:
Ostatnio zmieniony 7 sie 2013, o 16:18 przez omega, łącznie zmieniany 2 razy.
W203-270CDI Avantgarde Kombi Auto
W202-C220D clasic Auto
W123-300D Turbo Auto
W123-300D 5 speed
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

omega pisze: ....Widocznie we Francji tez nie....

We Francji poziomowanie i czyszczenie jest wymagane.

omega pisze:czyli wynika z tego co Mowisz, ze w USA mozna "oslepiac" a w Polsce nie???

Tak jest - w USA jest wiele rzeczy "innych"

XVS pisze:Jaką masz gwarancję, że Mini koleżanki, które jak wnioskuję z twojej wypowiedzi ma fabryczny ksenon ? A nie HID.

Czepiasz się :rotfl: taki mały szczegół - ważne, że ksenon jest :wysmiewacz:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
SuruwaC220
VIP
Posty: 292
Rejestracja: 4 cze 2011, o 17:04
VIN:
Lokalizacja: Busko Zdrój / ŁÓDŹ

Post autor: SuruwaC220 »

omega pisze:Mysle, ze to nie ten dzial na ta dyskusje, ale niech tam... :oops:
...spojzalem przez okno biura i poprosilem jedna z naszych asystentek, ktora jezdzi Mini by mi pozwolila zajzec pod maske i potwierdzam, jej Mini ma zamontowane fabrycznie ksenony bez korektora i spryskiwacza. Natomiast kolor jej swiatel to pewnie 4300K gdyz widac je jako normalne a nie sinoniebieskie.
Sporo innych nowych Renowek i innych francuskich stoi na parkingu przed firma, popytam kolegow.
Nie ma takiej opcji.
To nie są oryginalnie montowane xenony.

Zapytasz kolegów :

Chłopaki macie xenony w autach ?
-Tak, ja mam, kupiłem na allegro

Palca nie dam uciąć, ale z informacji jakie posiadam ŻADEN kraj UE nie dopuszcza do posiadania oświetlenia xenonowego bez spryskiwaczy reflektorów i samopoziomowania.

Pozdrawiam
Suruwa/
W203 Kombi C220 Elegance 2002r.

[center]Pozdrowienia dla V126, Taczar'a, Mrbraindeath'a, Rumcajsa i Wszystkich fanów W203 przesyłam JA (:
Nowa mordka :D
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 619po.jpg/
[/center]
Awatar użytkownika
Viper_PDT
VIP
Posty: 470
Rejestracja: 28 gru 2008, o 00:46
VIN:
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Post autor: Viper_PDT »

Nie prawda, np. Nissany mają fabryczne ksenony bez spryskiwaczy i z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) bez układu samopoziomowania.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX

W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie

NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

A co z tym info, które chyba było ostatnio na forum, że xenony 35W wymajają samopoziomowania i spryskiwaczy a 25W już nie wymagają? Wiadomo, że palnik 25W daje mniejszy strumień niż 35W, ale jakby tak założyć oryginalne lamy i palniki 25W (o ile takie wyjdą, bo to chyba dopiero plany) ?
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Awatar użytkownika
SuruwaC220
VIP
Posty: 292
Rejestracja: 4 cze 2011, o 17:04
VIN:
Lokalizacja: Busko Zdrój / ŁÓDŹ

Post autor: SuruwaC220 »

Viper_PDT pisze:Nie prawda, np. Nissany mają fabryczne ksenony bez spryskiwaczy i z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) bez układu samopoziomowania.
Które dokładnie ?
Bo szukam na google zdjęć reklamowych i każdy ma.

Czy ktoś z osób które twierdzą, że spryskiwacz reflektora jest bez sensu jechał kiedyś na xenonach w deszczu lub na mokrej drodze ?
Brudna lampa xenonowa prawie w ogóle nie świeci.. przekonałem się o tym u siebie oraz w Audi S6 brata..

Pozdrawiam
Suruwa/
W203 Kombi C220 Elegance 2002r.

[center]Pozdrowienia dla V126, Taczar'a, Mrbraindeath'a, Rumcajsa i Wszystkich fanów W203 przesyłam JA (:
Nowa mordka :D
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 619po.jpg/
[/center]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie”