Światła do jazdy dziennej LED
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 kwie 2008, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: sokołów podl
Światła do jazdy dziennej LED
Witam wszystkich,
czy myśleliście może o montażu świateł do jazdy dziennej LED? takich np. jakie są w najnowszej E-klasie w zderzaku. Jak wiadomo nie trzeba już jeździć z włączonymi światłami mijania w dzień pod warunkiem włączenia świateł do jazdy dziennej np. LED. Na ulicach widzę auta z takimi właśnie świecącymi listwami LED. Na allegro jest w sprzedaży sporo takich listew. Czy coś takiego pasowałoby do w203? Co o tym sądzicie??
http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/ne ... ia,1333540
pozdro. cobra4321
czy myśleliście może o montażu świateł do jazdy dziennej LED? takich np. jakie są w najnowszej E-klasie w zderzaku. Jak wiadomo nie trzeba już jeździć z włączonymi światłami mijania w dzień pod warunkiem włączenia świateł do jazdy dziennej np. LED. Na ulicach widzę auta z takimi właśnie świecącymi listwami LED. Na allegro jest w sprzedaży sporo takich listew. Czy coś takiego pasowałoby do w203? Co o tym sądzicie??
http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/ne ... ia,1333540
pozdro. cobra4321
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- *Mercedes_CDI*
- Użytkownik
- Posty: 578
- Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
- VIN:
- Lokalizacja: UE
- Kontakt:
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
A mi średnio podobają się na własną rękę montowane LEDY do jazdy w dzień. Taka trochę wiocha. Co innego, kiedy producent zgrabnie wkomponował to w nadwozie, jak w przypadku nowej E-klasy, czy np w reflektory w przypadku Audi. Czy takie domontowane w naszej C-klasie ledy spowodują że akumulator pociągnie zamiast 5 lat, 10 ? Żadne z tego oszczędności. Parę dni temu widziałem 124-kę z takimi ledami. Katastrofa. Wioska śpiewa, wioska tańczy
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- kichcio
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
- VIN: WDB2030451A000000
- Lokalizacja: Radom
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Akumulator bez względu na to czy jeździsz na ledach, czy nie, raz na parę lat trzeba wymienić. Jeżeli dzięki ledom wytrzyma rok dłużej, nie widzę sensu kombinować i je zakładać. Tak naprawdę nikt chyba nie potrafi udowodnić o ile dłużej dzięki takim zabiegom dłużej wytrzyma ....kichcio pisze:
Takie LEDy pobieraja ok. 2W, zamiast normalnych 55W, wiec oszczednosc akumulatora jest, a nie zuzycie
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Też rozmyślam na światłami do jazdy dziennej.
Wszystkie te uniwersalne zestawy kiepsko się komponują z linią 203-ek - zawsze wygląda to na dokładane "na siłę".
Myślałem o dołożeniu oryginalnych świateł - tych na zdjęciu nowej E-klasy. Ale jest to już inna stylistyka - bardziej ostre linie.
Najsensowniejsze są dwie opcje:
1) Założyć światła do jazdy dziennej w miejsce przeciwmgielnych (i tak rzadko kiedy są używane...)
2) Założyć nakładkę/zaślepkę/ramkę na zderzak na podwójne światła w zderzaku (coś jak w Brabusie na poniższym zdjęciu) i ta druga para świateł to mogą być światła dzienne.
[ Dodano: 2009-07-07, 14:55 ]
I wreszcie przepisy zostały znormalizowane
http://moto.onet.pl/1565075,1,teraz-w-p ... tml?node=2
Wszystkie te uniwersalne zestawy kiepsko się komponują z linią 203-ek - zawsze wygląda to na dokładane "na siłę".
Myślałem o dołożeniu oryginalnych świateł - tych na zdjęciu nowej E-klasy. Ale jest to już inna stylistyka - bardziej ostre linie.
Najsensowniejsze są dwie opcje:
1) Założyć światła do jazdy dziennej w miejsce przeciwmgielnych (i tak rzadko kiedy są używane...)
2) Założyć nakładkę/zaślepkę/ramkę na zderzak na podwójne światła w zderzaku (coś jak w Brabusie na poniższym zdjęciu) i ta druga para świateł to mogą być światła dzienne.
[ Dodano: 2009-07-07, 14:55 ]
I wreszcie przepisy zostały znormalizowane
http://moto.onet.pl/1565075,1,teraz-w-p ... tml?node=2
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Oszczędność na żarówkach i na lampach, które w wysokie temperatury szybko się zużywają zwłaszcza jak się dużo jeździ to mała oszczędność??
Ledy dokładane to porażka w sumie, do naszych aut ciężko jest dobrać coś odpowiedniego. Znalazłem raz na allegro lampy z ringami do jazdy w dzień do W203, to byłoby najlepsze i wygląda fajnie i nie zakłóca harmonii mercedesa
Ledy dokładane to porażka w sumie, do naszych aut ciężko jest dobrać coś odpowiedniego. Znalazłem raz na allegro lampy z ringami do jazdy w dzień do W203, to byłoby najlepsze i wygląda fajnie i nie zakłóca harmonii mercedesa
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Wiesz, sam piszesz, że lampy z ringami byłby najlepszym rozwiązaniem, a to kosztuje... Wracamy do punktu wyjścia, czyli lepiej jeździć na oryginalnych światłach niż kupować badziewie żeby zaoszczędzić 0,1 litra benzyny, jedną żarówkę rocznie, czy mieć akumulator 6 lat, zamiast 4 .mercfan pisze:Oszczędność na żarówkach i na lampach, które w wysokie temperatury szybko się zużywają zwłaszcza jak się dużo jeździ to mała oszczędność??
I tu się zgadzam.Ledy dokładane to porażka w sumie, do naszych aut ciężko jest dobrać coś odpowiedniego.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Za źródłem, które podawałem wyżej, podaję wszystkie wymogi:V126 pisze:A jaki jest minimalny rozstaw świateł? Może między żebrami grila wstawić te LEDy? Jeżdżą wprawdzie Maluchy z takimi światłami blisko siebie ale nie wiem jak to się ma do przepisów.
Umiejscowienie (świateł) powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszcza się również wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący o działaniu świateł, ale nie ma takiego obowiązku. Jednak istnieje wymóg automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.
Czyli za atrapą nie będzie zgodnie z przepisami.
I przypominam że nareszcie można podłączyć same światła do jazdy dziennej, już bez pozycyjnych z przodu czy z tyłu, co było naprawdę bezsensownym przepisem.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin