sens silnika 2.0 kompresor

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: kiler22 »

Posiadam od około roku 203 z kompresorem 163 KM
Przez ostatnie dwa tygodnie miałem okazje pojeździć tez 203 (fakt ze poliftową ale w tym konkretnym przypadku nie ma to znaczenia ) ale z silnikiem 3.2 benzyna + LPG
Kurcze dźwięk , prowadzenie , moc i jej oddawanie , kultura pracy jest zdecydowanie lepsza a zużycie gazu ???? praktycznie niezauważalne różnicę ( w mieście ok 0.7 l LPG więcej a w trasie praktycznie to samo )
I tak sobie myślę - jaki ma sens kupowanie tego czterocylindrowca ??
I to jeszcze kiedy 90% to silniki 271 z awaryjnym rozrządem
A może ja mam jakiegoś szrota kompresora a inne mniej palą i sa mocniejsze /??
Czy może ja jeździłem jakimś super wypasionym hiper tunningiem a mój to "zajazd" czy tak poprostu jest ??
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: Meniu »

Dobry temat. To ja też się wypowiem co myślę bo też mam 163KM i raczej na 99% procent jestem pewny, że auto tyle ma.

Jak się popatrzy na wszystkie inne 2.0l benzyny w okolicach 150KM i podobnym przedziale cenowym i rocznikowym to nasze kompressory mają tą przewagę, że mają prawie najwyższy moment obrotowy czyli 235Nm - mniej więcej tyle co dobrze znane 1.9Tdi 110KM. Faktem jednak jest, że brakuje tego odczucia "ciągu" i chciałoby się więcej tych Nm - żeby ta benzynka była tak elastyczna jak 2.0 turbo diesel a zarazem ciągła tym momentem po szerokim zakresie obrotów. W tym momencie dochodzimy właśnie do silnika 3.2 benzyna 218KM i 310Nm .

Nie jeździłem takim ale oczywiście chciałbym spróbować, tylko jedyny sposób to chyba udawać zainteresowanego kupca i wybrać się na jazdę testową.

Spalanie benzyny u mnie liczone z tankowania do pełna a nie z komputera :

10,5l krótkie dojazdy do pracy 8,5 km (1,5km skrzyżowanie, 1km skrzyżowanie, 2km rondo itp )
9,0l dynamiczna trasa
7,5l spokojna trasa

Czy w 3.2 byłoby tylko o 1L więcej ? Nie mam pojęcia. Najlepiej jechać na dwa auta za sobą tą sama trasą i po np 200km zatankować do pełna i wtedy jest 100% porównanie.

Jeden wniosek nasuwa się na sam koniec. Ten 1.8 lub 2.0 Kompressor Pali tyle co 3.2 V6 Diesel. Ale jak ktoś nie chce diesela to ma wtedy do wyboru 3.2 V6 benzynę. Spalanie tych trzech wariantów podobne a jednak co krok to więcej Nm i KM. Oczywiście nie można zapomniej o składce OC jednak to jest jednorazowy koszt roczny w porównaniu do tankowania co 500km.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: Przybek »

Czemu w temacie jest 2.0 kompresor jak masz M271 1.8 kompresor? 2.0 był M111.
Co do 3.2 - V-ka zawsze ma lepszą kulturę pracy i fajniej rozłożony moment obrotowy niż R4. Spalanie - wyższa moc więc mniej ciśniesz żeby to jechało.
Przy M271 jeżeli jest mułowaty lub odnosi się wrażenie że nie ma takiej dynamiki jaka powinna być to w przypadku aut zasilanych gazem pierwszym podejrzanym jest instalacja LPG (jej elementy składowe i sposób montażu oraz poprawne wyregulowanie przy silniku z doładowaniem).

EDIT:
Meniu pisze: 8 kwie 2019, o 22:55 Jeden wniosek nasuwa się na sam koniec. Ten 1.8 lub 2.0 Kompressor Pali tyle co 3.2 V6 Diesel.
Tylko że znienawidzony przez wszystkich diesel przy tym spalaniu ma znacznie wyższą moc i kosmiczny moment obrotowy :D
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: Meniu »

Albo dla porównania przejechać się takim samym 1.8 lub 2.0K i wtedy wiadomo czy Twój mułowaty czy normalny.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: przecinek »

4cyl ratuje fakt że są doładowane i łatwo tam zwiększyć moc i objechać cięższe 3.2 , 3.2 też jest droższe w eksploatacji wymianie świec cewek ewentualnym remoncie silnika, montażu instalacji gazowej , oc , no i spalaniu w mieście z tym 0.7 L chyba trochę przesadziłeś albo masz instalację źle wyregulowaną dolicz też np zapotrzebowanie na pb w zimę na rozgrzanie , jeśli chodzi o dynamikę to różnica między 1.8 2.0 i 2.3 jest wyraźnie odczuwalna jeśli odłączymy kompresor , 2.3 ma największy wtedy moment przy czym 1.8 bez załączonego kompresora naprawdę słabo jedzie tak że wg mnie najlepszym wyborem jest 2.3 potem podkręcone 2.0 potem 3.2 za nim seryjne 2.0 na koniec 1.8 ;)
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 241
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: kamilspider »

U mnie M271 średnio pali 8-10l, M112 9-13l.
Na krótkich dojazdach do pracy M112 bierze jakieś 3l więcej niż M271, ale w trasie jest dość ekonomiczny jak na taką pojemność o ile jedziemy przepisowo.
2005 C180 kompressoren LPG+

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: Meniu »

przecinek pisze: 9 kwie 2019, o 09:03 4cyl ratuje fakt że są doładowane i łatwo tam zwiększyć moc i objechać cięższe 3.2 , 3.2 też jest droższe w eksploatacji wymianie świec cewek ewentualnym remoncie silnika, montażu instalacji gazowej , oc , no i spalaniu w mieście z tym 0.7 L chyba trochę przesadziłeś albo masz instalację źle wyregulowaną dolicz też np zapotrzebowanie na pb w zimę na rozgrzanie , jeśli chodzi o dynamikę to różnica między 1.8 2.0 i 2.3 jest wyraźnie odczuwalna jeśli odłączymy kompresor , 2.3 ma największy wtedy moment przy czym 1.8 bez załączonego kompresora naprawdę słabo jedzie tak że wg mnie najlepszym wyborem jest 2.3 potem podkręcone 2.0 potem 3.2 za nim seryjne 2.0 na koniec 1.8 ;)
Miałeś na myśli W203 2.5 V6 (C 230) 204KM 240Nm ?

Eh szkoda, że nie ma tego 2.5 V6 w wersji z Kompressorem.
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: kiler22 »

Przybek pisze: 8 kwie 2019, o 23:01 Czemu w temacie jest 2.0 kompresor jak masz M271 1.8 kompresor? 2.0 był M111.
to są drobiazgi - myślę że każdy zrozumiał o co chodzi
Przybek pisze: 8 kwie 2019, o 23:01 Przy M271 jeżeli jest mułowaty lub odnosi się wrażenie że nie ma takiej dynamiki jaka powinna być to w przypadku aut zasilanych gazem pierwszym podejrzanym jest instalacja LPG (jej elementy składowe i sposób montażu oraz poprawne wyregulowanie przy silniku z doładowaniem).
ja wcale nie twierdze że mój jest jakoś mułowaty ale po prostu (może ameryki tym nie odkryje :haha: ) 3.2 jest lepszy pod praktycznie każdym względem
przecinek pisze: 9 kwie 2019, o 09:03 ....................................3.2 też jest droższe w eksploatacji wymianie świec cewek ewentualnym remoncie silnika, montażu instalacji gazowej , oc , no i spalaniu w mieście z tym 0.7 L chyba trochę przesadziłeś albo masz instalację źle wyregulowaną dolicz też np zapotrzebowanie na pb w zimę na rozgrzanie ........................
no ale 271 ma wadliwy rozrząd co też generuje koszty eksploatacji więc MOIM ZDANIEM tu wychodzi 1-1
jeśli chodzi o zużycie paliwa
- w moim strojenie (w jednym z lepszych zakładów w okolicy ) miałem robione ok 1.5 mies temu i jest na poziomie opisywanym przez wielu forumowiczów -ok 14 L (automat) wyłącznie po mieście (oczywiście z poprawką ze kazdy ma inny styl jazdy - zdaje sobie sprawę że da się zejść z tym spalaniem ciut niżej ale nie po o mam 160 kuni żebym jeździł jak maluchem ) . I to jak to w dużych miastach więcej stania niż jazdy
ten opisywany przezemnie 3.2 po prostu żeby osiągnąć podobne przyspieszenia itp trzeba zdecydowanie mniej "deptać"
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: polofix »

kiler, katalogowo m271 [1,8] pali od m112 [3,2] mniej o ponad 20%
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: kiler22 »

no tak ale katalogowo to wszystkie samochody są mega super ekonomiczne
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: polofix »

Kiler, po co producent miał by zaniżać spalanie akurat m271 a zawyżać m112? Bez sensu. Jeśli np zaniża, to raczej wszystkie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: kiler22 »

zdaje sobie sprawę ale chyba wszyscy wiemy że spalanie katalogowe ma się nijak do rzeczywistości . Tylko że w jednych samochodach przekłamanie wynosi 10% a w innych 50
I jest ono zależne od setek czynników
szczerze mówiąc nie wiem co piszą katalogi . Wiem co wychodzi przy dystrybutorze
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: silverarrow »

kiler22 pisze: 8 kwie 2019, o 21:26 Posiadam od około roku 203 z kompresorem 163 KM
Przez ostatnie dwa tygodnie miałem okazje pojeździć tez 203 (fakt ze poliftową ale w tym konkretnym przypadku nie ma to znaczenia ) ale z silnikiem 3.2 benzyna + LPG
Kurcze dźwięk , prowadzenie , moc i jej oddawanie , kultura pracy jest zdecydowanie lepsza a zużycie gazu ???? praktycznie niezauważalne różnicę ( w mieście ok 0.7 l LPG więcej a w trasie praktycznie to samo )
I tak sobie myślę - jaki ma sens kupowanie tego czterocylindrowca ??
I to jeszcze kiedy 90% to silniki 271 z awaryjnym rozrządem
A może ja mam jakiegoś szrota kompresora a inne mniej palą i sa mocniejsze /??
Czy może ja jeździłem jakimś super wypasionym hiper tunningiem a mój to "zajazd" czy tak poprostu jest ??
Ja się wypowiem w następujący sposób bo jestem posiadaczem 3.2 V6 benz. i przy okazji odpowiem na Twoje pytanie. Otóż 4 cylindrówka z wadliwym M271 nie ma żadnego sensu pod prawie każdym względem. Nie będę tutaj wspominał o V6 bo to najlepsze silniki a miałem ich dość sporo od japońskich i amerykańskich po MB jeśli chodzi na przykład o stosunek mocy do spalania ale i również kulturę pracy i bezawaryjność. Oczywiście V8 to kultowe i niezawodne jednostki (nie tylko w MB ale i w japońcach i amerykańcach też) ale spalanie wtedy też jest "kultowe"...

A teraz napiszę coś na temat spalania 3.2 benz bez gazu na podstawie własnych testów i doświadczeń.

18 letni mercedes 3.2 V6 benz. 218 KM bez gazu = zasięg na pełnym zbiorniku 518 km
6 letnie Volvo 2.0 4 cyl benz 140 KM bez gazu = zasięg na pełnym zbiorniku 600 km
13 letni Ford Focus 1.6 benz 100KM bez gazu = zasięg na pełnym zbiorniku 700 km
Tesla Model S 2016 rok P100D 700 KM :haha: "bez gazu" zasięg 587 km na jednym ładowaniu

Podane zasięgi to oczywiście (może po za przypadkiem Tesli) zasięgi autostradowe ale różnica w spalaniu pomiędzy 2.0 l a 3.2 to tak na prawdę 100 km a radość z jazdy nieporównywalna. Wiem że nawet elektryk, który robi "setkę" w 3.5 sec przeleci więcej km niż 3.2 V6 benz, ale stąpając realnie po asfalcie to czy 100 km różnicy w zasięgu i taka różnica w newtonach to gra warta świeczki? Odpowiedź nasuwa się sama, ale zostawiam ją dla autora tematu, którego pozdrawiam
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: Dziki Mar »

Wybacz, ale z takim myśleniem to każdy silnik będzie zły. (czytaj V6 nie ma żadnego sensu jeśli jest wybór V8)... Bla bla bla bla. Jeździłem tym m271 i złego słowa na niego nie powiem.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: Przybek »

Dziki Mar pisze: 9 kwie 2019, o 13:26 Jeździłem tym m271 i złego słowa na niego nie powiem.
To teraz przejedź się M271 po 2 miechach jazdy dieslem i zobacz jak bardzo zmienisz zdanie :P


EDIT: co do spalania na papierze to W210 był chyba jednym z ostatnich gdzie cyferki się w miarę pokrywały z rzeczywistością...
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”