problem z podlaczeniem carsoftu 7.4 do w203 200kompressor

Moderator: Dziki Mar

21danielk
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie 2010, o 18:06
VIN:

problem z podlaczeniem carsoftu 7.4 do w203 200kompressor

Post autor: 21danielk »

Witam wszystkich chętnych mi pomóc!!!
Mam nadzieje że nie usuniecie mojego tematu. Wiem ze był podobny temat ale nie było w nim opisane krok po kroku jak posługiwać się tym programem...


kupiłem niedawno coś wpodobie interfejsu . Jest to jeden z najtańszych . Dałem za niego 200 zł. Podłącza się go pod wejście Rs232. Działa niby z programem carsoft7.4 ogólnodostępny w internecie. Ściągnąłem kilka razy z innych źródeł i dalej nie mogę go zainstalować . Składa się on z 5 części do zainstalowania . W pierwszej odpala się i dochodzi do 5 procent i wyskakuje mi taki komunikat (wstawię tu kilka zdjęć słabej jakości ale można przeczytać) :
-Obrazek
po wciśnięciu OK pojawia się inny taki
-Obrazek
i wychodzi z instalacji . Wchodzę w inne instalatory niby instalują się ale wyskakuje komunikat żebym zainstalował tą pierwszą część . Mimo to da rade w niego wejść i wygląda on tak
-Obrazek
pokazałem też okno w którym można wybrać cześć diagnozowania . Kable z fejsu podłączam zgodnie z tym schematem
.Obrazek
U mnie znajdują się 4 przewody czerwony czarny żółty i zielony.Po podłączeniu np SRS w celu sprawdzenia niby pasek postępu idzie ale wyskakuje komunikat taki
. Obrazek
Pomóżcie mi to podłączyć . skąd mam wziąć dobrą wersje programu, może ktoś ma sprawny instalator. Co robię nie tak??? Dodam że mam mercedesa c klasę z 2001 roku sedan 200 kompressor . 2 raz już to piszę bo poprzednim razem mój post został skasowany
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

7.4 dobrze pracuje w analogowych, z cyfrowymi taki jaki ma W203 czyli CAN może mieć problemy. Niby współpracuje z modelami do 2005 roku. A poza tym tak to jest z programami kopiowanymi. Nie zawsze są kompletne.
ML W164 350
Opel Ampera
21danielk
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie 2010, o 18:06
VIN:

Post autor: 21danielk »

A czy dobrze podłączam jak bym chciał sprawdzić np. SRS
przewód żółty - PIN 1
przewód czarny - PIN 4
przewód czerwony - PIN 16.
A i jeszcze jedno czy posiadasz może taki sprawny program??? Próbować dalej podłączyć go, istnieje szansa że akurat załapie coś czy sobie odpuścić czego bym nie chciał :placz:
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Zaraz! W 203 łączy przez OBD2, dlaczego pytasz o piny. Podłącz się przez wtyk a program zrobi resztę.
ML W164 350
Opel Ampera
21danielk
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie 2010, o 18:06
VIN:

Post autor: 21danielk »

Ale ja próbowałem podłączyć się przez ten wtyk. Znajduje się on pod kierownicą i nic nie łączy . Wygląda on tak jakby prostokąt... Wydaje mi się że może ja kable źle podpinam tzn że powinienem jeszcze ten zielony gdzieś umieścić, albo przez ten instalator nie chce nic załapać
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Co do instalacji programu, to normalne, zainstaluj Service Pack 3, albo po kolei wszystkie aktualizacje i sie zainstaluje. Jesli nie, to przeinstaluj windowsa i zadziala.

[ Dodano: 2010-09-25, 12:23 ]
Co do diagnostyki, to podpinasz ten kabelek z prawego dolnego rogu na zdjeciu: http://wb5.itrademarket.com/pdimage/59/ ... oft7.4.jpg
do samochodu, a druga jego strone do interfejsu Carsoft i przestaiwasz w Carsoft'cie na 16 pinow (standardowo ustawione na 36 podajze) i sie diagnozuje. Czasem sie zdaza sie sie nie diagnozuje, ale to tylko carsoft, wiec po kilu probach zadziala.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
21danielk
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie 2010, o 18:06
VIN:

Post autor: 21danielk »

Aaaaaaaa to przez to. Właśnie ja mam serwis packa 2 jak to zrobię to napisze czy pomogło . A jak mam ustawić kluczyk . W jakiej pozycji powinien być. Jak włożę to immobilaiser wyłącza się . Później o jedna pozycje czy o dwie. I w którym momencie włączyć diagnozowanie.

[ Dodano: 2010-09-25, 14:58 ]
a co do tego zdjęcia to ja mam ten kabel z lewej górnej strony. Poszukam zdjęcia mojego i tu wstawię.

[ Dodano: 2010-09-25, 15:06 ]
cos takiego ObrazekObrazek
greghoryy
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 5 cze 2010, o 16:17
VIN:
Lokalizacja: Kępno

Post autor: greghoryy »

I jak kolego poradziles sobie? Tez musze kupic taki fejs tylko nie mam pewnosci jak Ty czy zadziala. Mi Carsoft zainstalowal sie bezproblemowo. Jak uda Ci sie podlaczyc to daj znac. Bo wlasnie nie wiem czy kupic ten fejs za 200 zl czy za 400zl Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

A czy system operacyjny jest dla Carsofta obojętny? Mam małego netbooka z Siódemką. Jeżeli do własnoręcznego diagnozowania wystarcza darmowy carsoft i moduł za 200 zł to dlaczego nie .... :mysli:

Co można tym carsoftem zrobić? Ma taką samą funkcjonalność jak SD?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Kompresssor pisze:A czy system operacyjny jest dla Carsofta obojętny? Mam małego netbooka z Siódemką. Jeżeli do własnoręcznego diagnozowania wystarcza darmowy carsoft i moduł za 200 zł to dlaczego nie ....
Na siodemce nie sprawdzalem, ale na viscie nie chce dzialac. Na 2003 i XP chodzi bez problemu.
Kompresssor pisze:o można tym carsoftem zrobić? Ma taką samą funkcjonalność jak SD?
Carsoftem niewiele zrobisz. Czesto jest tak ze jest problem z odczytaniem bledow. Jak juz sie uda, to nie zawsze chca sie skasowac. Tlumaczenie bledow tez nie do konca sie sprawdza. Co do funkcjonalnosci w porownaniu do SD, to nie mozna niestety nim nic wiecej zrobic jak odczytac bledy, usunac adaptacje modulu EGS (skrzyni biegow), zaprogramowac ksenony, wlaczyc tylne boczne poduszki w aucie i system TeleAID oraz odczytac parametry bierzace i skasowac lub ustawic przebieg do serwisu.

Jest w prawdzie taki program, Carsoft Ultimate Professional gdzie mozna robic carsoftem wszystko takie samo jak na SD, ale nie moge go niestety nigdzie znalezc.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

kSmuk pisze: Carsoftem niewiele zrobisz. Czesto jest tak ze jest problem z odczytaniem bledow. Jak juz sie uda, to nie zawsze chca sie skasowac. Tlumaczenie bledow tez nie do konca sie sprawdza. Co do funkcjonalnosci w porownaniu do SD, to nie mozna niestety nim nic wiecej zrobic jak odczytac bledy, usunac adaptacje modulu EGS (skrzyni biegow), zaprogramowac ksenony, wlaczyc tylne boczne poduszki w aucie i system TeleAID oraz odczytac parametry bierzace i skasowac lub ustawic przebieg do serwisu.
Podsumowując. Szkoda kasy.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
21danielk
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie 2010, o 18:06
VIN:

Post autor: 21danielk »

greghoryy pisze:I jak kolego poradziles sobie? Tez musze kupic taki fejs tylko nie mam pewnosci jak Ty czy zadziala. Mi Carsoft zainstalowal sie bezproblemowo. Jak uda Ci sie podlaczyc to daj znac. Bo wlasnie nie wiem czy kupic ten fejs za 200 zl czy za 400zl Pozdrawiam
. troche żałuje że nie dołożylem kasy ale mi nie jest jakiś super program potrzebny. Kupilem go bo pali mi się SRS i nie wiem dlaczego tak jest nic z poduszkami nie było robione i pod siedzeniami nic nie miałem odłączone . poza tym pali mi się check. Myslałem że to przez to jak podłączałem radio , bo w tym momencie go zauważyłem. Byłem u gaziarza żeby mi wyregulował gaz. Okazało się że mam cewke zapłonową do wymiany. Zmniejszył mi szczelinę na świecy i zlikwidował mi check. ale czy to przez to palił mi sie to nie wiem . Ostatnio znowu mi sie zapalił . dlatego chce coś tym zaczać robić z tym carsoftem. Tak jak kolega pisał jest jakaś lepsza wersja tego programu. Na stronie producenta niby jest coś do pobrania le chyba to nie jest ten program. Jeśli uda mi się połączyć i będę zadowolony to na pewno tu napisze... A powie mi ktoś jak te kluczyki mam ustawić ????
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

21danielk pisze:
greghoryy pisze:I jak kolego poradziles sobie? Tez musze kupic taki fejs tylko nie mam pewnosci jak Ty czy zadziala. Mi Carsoft zainstalowal sie bezproblemowo. Jak uda Ci sie podlaczyc to daj znac. Bo wlasnie nie wiem czy kupic ten fejs za 200 zl czy za 400zl Pozdrawiam
. troche żałuje że nie dołożylem kasy ale mi nie jest jakiś super program potrzebny. Kupilem go bo pali mi się SRS i nie wiem dlaczego tak jest nic z poduszkami nie było robione i pod siedzeniami nic nie miałem odłączone . poza tym pali mi się check. Myslałem że to przez to jak podłączałem radio , bo w tym momencie go zauważyłem. Byłem u gaziarza żeby mi wyregulował gaz. Okazało się że mam cewke zapłonową do wymiany. Zmniejszył mi szczelinę na świecy i zlikwidował mi check. ale czy to przez to palił mi sie to nie wiem . Ostatnio znowu mi sie zapalił . dlatego chce coś tym zaczać robić z tym carsoftem. Tak jak kolega pisał jest jakaś lepsza wersja tego programu. Na stronie producenta niby jest coś do pobrania le chyba to nie jest ten program. Jeśli uda mi się połączyć i będę zadowolony to na pewno tu napisze... A powie mi ktoś jak te kluczyki mam ustawić ????

kolego jeśli chcesz skasować błędy check czyli te po których świeci ci się kontrolka pomarańczowa to wystarczy zwykły skaner obd can do dostania na allegro już za 100 zł będziesz w 100 procentach zadowolony a i sąsiadowi też możesz pożyczyć który ma inne auto z lat 1996-2006 a jeśli chodzi o check wynikający z gazu to zazwyczaj jest to błąd złej mieszanki lub wypadania zapłonu. Proponuję podpowiedzieć gazownikowi aby skalibrował komputer gazowy lub wtryski bo na pewno źle są ustawione. Sonda odczytuję złą mieszankę gazu względem powietrza i dlatego ci wywala check. Prawdopodobnie :)
21danielk
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie 2010, o 18:06
VIN:

Post autor: 21danielk »

jak bede mial troche kasy to pewnie go kupie :-) No ale jak już kupiłem to urządzenie to bede nim narazie bawił się. A możesz wstawić tu zdjęcie takiego skanera. Dzięki za rady. w tym co napisałeś jest sens bo jak dodaje gazu to czuć nieraz szarpnięcie. Dodam tylko że za pierwszym razem jak mi wyskoczył check to nie miałem jeszcze instalacji gazowej.
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

napisz mi na pw twój mail to ci wyśle program carsoft który działa bo go używam. podam ci mój nr tel. możesz dzwonić udzielę ci porad how to a co do skanerów to tańszą opcją kasowania błędów silnika jest np to http://allegro.pl/problem-z-autem-napra ... 01469.html działa to z naszymi mb tyle że z benzynami od 96 roku a dieslami od 2004
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”