Czy licznik km do serwisu B moze sie zatrzymac???

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
pnepost
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 19 lis 2010, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Czy licznik km do serwisu B moze sie zatrzymac???

Post autor: pnepost »

Czesc, kasowalem sam inspekcje (tj. licznik km do wykonania serwisu) - mam niejasne wrazenie, ze zatrzymal mi sie na 4300 km...no oczywiscie sprawdze to na przestrzeni 200 km na przyklad (czy to leci w dol, czy nie) - ale jesli...no wlasnie - czy to wogole mozliwe/?

Martwi mnie tez to, ze od czasu ostatniej wymiany (szczerze mowiac, nie pamietam kiedy to bylo) - 2x zglosilo mi zeby dolac 1 l oleju...czy to norma zeby miedzy przegladami dolewac?

Mam 172 kkm, pewne.

Dzieki za sugestie - przy okazji - czy nadal trzymac go na Mobil 1 5W50?
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Jaki silnik?
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
pnepost
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 19 lis 2010, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pnepost »

C220 CDI 150 KM (2004 r.)
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pnepost pisze:czy to norma zeby miedzy przegladami dolewac?

Dwa litry na około (tak mniemam) 15000 km to nie jest dużo, choć już zauważalne.

Musisz sprawdzić silniki na okoliczność wycieków, nawet tych najdrobniejszych.
pnepost pisze: Mam 172 kkm, pewne.
Tak twierdzą wszyscy - może powinieneś dołożyć jeszcze 300 tkm? :)
pnepost pisze: Dzieki za sugestie - przy okazji - czy nadal trzymac go na Mobil 1 5W50?
Dla Twojego silnika zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest 5W30 i norma 229.51

Olej Mobil 5W50 spełnia normę MB 299.3 - czyli nie jest to mistrzostwo świata dla twojego silnika.



Przy najbliższej wymianie polecam zmienić istniejący olej na taki który by spełniał parametry podane wyżej.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Gdzieś tu był wątek o oleju w którym pisałem swoje przygody z mobilem. Otóż kiedy kupiłem auto, był Fuchs, auto nie brało grama oleju. Nie mogłem go w Polsce dostać, więc kupiłem mobil. No i zaczął brać olej - przy przebiegu 70-80 tyś ???!!! Końcówka tłumika okopcona niesamowicie. W te wakacje znowu była wymiana, ale tym razem nabyłem ponownie Fuchsa, ale musiałem kupić go w DE. No i auto znowu nie bierze grama oleju. Nie sądzę, żeby Fuchs był tak dobrym olejem, po prostu trafiłem na chrzczonego mobila. Zresztą zalewałem go w 2009 roku i jakoś w podobnym czasie przeczytałem w necie, że policja zamknęła grupę podrabiającą oleje Mobil na wielką skalę,

A zatrzymanie się odliczania inspekcji może być zauważalne, jeżeli nagle auto zrobiło trasę.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2010, o 09:07 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Kompresssor pisze: jeżeli nagle auto zrobiło trasę.
Dokładnie. Można by Twoją wypowiedź rozszezyć do: "silnik nie był znacząco obciążony".
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
pnepost
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 19 lis 2010, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pnepost »

Aha czyli z tymi inspekcjami, to nie jest li tylko odliczanie kilometrow w dol - tam jakies inne parametry jeszcze sa brane pod uwage...?

No i jesli chodzi o oleje - gdzie w 3miescie kupic jakies dobre, nie chrzczone?

No i przeglad B - bo tym razem nie zrobie w ASO, ostatnio skasowali mnie 2740 PLN i uwazam, ze to za duzo - chcialbym kupic co trzeba i zawiezc do jakiegos tanszego warsztatu - co polecacie i co byscie wymienili przy tym przegladadzie nie robiac go w ASO i nie stosujas sie tak drobiazgowo do ksiazki - filtr olej, powietrze, paliwo - cos jeszcze?
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pnepost pisze:tam jakies inne parametry jeszcze sa brane pod uwage...?

Jeszcze parę innych..... :)

pnepost pisze:co byscie wymienili przy tym przegladadzie nie robiac go w ASO
Informacja na ten temat jest zawarta w zasobach Forum.
pnepost pisze:i nie stosujas sie tak drobiazgowo do ksiazki
Przegląd to przegląd - powinny być wymienione wszystkie materiały eksploatacyjne które przewidział producent oraz wykonane dodatkowe czynności obsługowe.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Zauważ też, że licznik ten liczy całe setki, nie rozdrabnia się na jednostki czy dziesiątki. Wyjedziesz raz na tydzień do kościoła i z powrotem, minie miesiąc takiej "jazdy" a na liczniku ciągle jednakowa liczba...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
pnepost
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 19 lis 2010, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pnepost »

Dokladnie, dokladnie - ale OK, stuknelo 4200 km wiec widac, ze jednak jakos to idzie w dol ;)

[ Dodano: 2010-11-20, 17:36 ]
Ale jeszcze - ta norma 229.51 jest do silnikow z DPF - czy mi to nie bedzie jakos przeszkadzac, w moim zwyklym?
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pnepost pisze: czy mi to nie bedzie jakos przeszkadzac, w moim zwyklym?
Nie będzie przeszkadzać.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
pnepost
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 19 lis 2010, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pnepost »

Ale jak zarzuciłem w wybieracza Motula to do mojego wyskoczył jakiś X8100 5W40 jako najlepszy (mam silnik bez DPF)...więc może lepiej ten dedykowany? Co by dawał ten niby lepszy - czy to nie przeginka?
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

jeżeli nie masz dpf, to 229.3 lub 229.5. Ten drugi to jeżeli chcesz przedłużyć okresy wymiany, tzw "longlajf" Ja mam wg specyfikacji 229.3
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
pnepost
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 19 lis 2010, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pnepost »

czyli lepszy 229.3 czy 229.5?

no i - Liqui Moly, Royal Purple czy Midland - bo z innego watku wyczytalem, ze te najlepsze...

no i - jaki ja moge w koncu miec silnik - bo na stronie Midland jest dobor oleju - ale mojego samochodu nie ma, tzn. jakby moj silnik sie lapie w przedziale 2005-7, ale ja mam auto z 2004, tyle, ze z VINu wynika, ze to 203.208 bez DPF - czy mozliwe, zeby do auta z 2004 ladowali silnik z 2005 bez DPF? jeju ale to skomplikowane ;))
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Zacznij od tego, żeby uzupełnić swój podpis. Czort wie co masz za auto. 229.5 to norma wyższa od 229.3, czyli olej spełniający 229,5 ma lepsze parametry.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”