Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
Moderator: Dziki Mar
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
wiem że temat jest stary ale .... odkopie go nieco
co wg was ma dawać lanie 98 do silnika przystosowanego do 95 ??
i czy ktokolwiek tu wie co określają te cyferki 98 czy 95 ?
co wg was ma dawać lanie 98 do silnika przystosowanego do 95 ??
i czy ktokolwiek tu wie co określają te cyferki 98 czy 95 ?
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 wrz 2017, o 19:02
- VIN: WDB2032161F545281
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
Ja leję tylko BP diesel Ultimate, które ma dobre właściwości czyszczące wtryski. Nie wiem ile w tym prawdy, ale czuję różnicę między zwyczajnym paliwem.
C270CDI T 04'
Fiesta ST 1.6T 14'
Fiesta ST 1.6T 14'
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
Paliwo o liczbie oktanowej 98, do którego jest wymagane paliwo 95, nic nie daje oprócz tego, że lepiej czyści... kieszeń.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
wiele źródeł podaje że zalanie 98 do samochodu którego silnik jest do tego nieprzygotowany wręcz obniży osiągi
ale zepsuć nic nie zepsuje
http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... ecej-mocy/
artykuł dotyczy motocykli ale silnik w motocyklu działa na dokładnie takiej samej zasadzie jak w samochodzie
test przeprowadzany w większości w mojej obecności i nawet na moim motocyklu
ale zepsuć nic nie zepsuje
http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... ecej-mocy/
artykuł dotyczy motocykli ale silnik w motocyklu działa na dokładnie takiej samej zasadzie jak w samochodzie
test przeprowadzany w większości w mojej obecności i nawet na moim motocyklu
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
Nie do końca jestem pewny czy można to odnieść do samochodu. Więcej oktanów znaczy większa odporność na spalanie stukowe. Tyle.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
a czym w zasadzie działania różni się silnik motocykla od samochodu ??
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
Tu raczej chodziło mi o czujnik spalania stukowego chyba że badane motocykle były w to wyposażone. Druga rzecz mowa jest tam o gaźnikach, gdzie w samochodach już się ich nie stosuje. Jeśli się mylę, popraw mnie.
Inna sprawa to sterowanie dawką paliwa...można o tym doktorat napisać więc raczej należałoby wziąć do badania identyczne rozwiązania w zasilaniu paliwem by móc wysunąć wnioski, że podobnie będzie w samochodach.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Inna sprawa to sterowanie dawką paliwa...można o tym doktorat napisać więc raczej należałoby wziąć do badania identyczne rozwiązania w zasilaniu paliwem by móc wysunąć wnioski, że podobnie będzie w samochodach.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
cały test polegał na użyciu trzech TYPÓW silnika motocyklowego
1 gaźnikowy
2 jeden z pierwszych seryjnych wtrysków
3 jak na tamte lata najbardziej zaawansowany technicznie czyli bmw S1000 RR kosztujący wtedy ok 80 000 zł
oczywiście wiadomo że w gaźnikowym silniku nie ma czujników spalania stukowego
czy w tym "pośrednim " jest to naprawdę nie wiem ale na bank w tym "końcowym" bmw jest dużo więcej elektroniki , czujników itp niż w W203
jasne - sterowanie dawką paliwa to temat-rzeka i generalnie nawet nie zawsze są to dane jawne bo i konstruktorzy tych układów nie są zainteresowani upublicznianiem tego .
ale zasada spalania benzyny którą zaleca producent jest zawsze taka sama . Czy w motocyklu czy w skuterze wodnym czy samochodzie
A teorie że paliwo u nas ma kiepską jakość i dlatego należy lać 98 bo ona jest jak "zachodnie" 95 jest mocno naciągana .
po prostu liczba oktanowa w żaden sposób nie określa kaloryczności ani jakości paliwa a wyłącznie odporność na samozapłon przy sprężaniu
Zarówno paliwo 95 jak i 98 może mieć liczbę oktanową idealną a być kiepskiej czy dobrej jakości ( swego czasu bywały a może dalej są dostępne dodatki do paliwa podnoszące liczbę oktanową , ludzie to lali i cieszyli się że mają 100 czy więcej oktanów w fiacie 125 p
gaz LPG ma (powinien mieć) coś około 107 oktanów ale z założenia mniejszą kaloryczność przez co silnik zużywa go więcej niż benzyny 95 czy 98 oktanów
benzynę 98 producenci zalecają do silników które mają większy stopień sprężania a co za tym idzie wymagają większej odporności na samozapłon
więc jeśli "stjunningujemy" nasz MB a nie zwiększymy stopnia sprężania też lanie 98 nie ma sensu
1 gaźnikowy
2 jeden z pierwszych seryjnych wtrysków
3 jak na tamte lata najbardziej zaawansowany technicznie czyli bmw S1000 RR kosztujący wtedy ok 80 000 zł
oczywiście wiadomo że w gaźnikowym silniku nie ma czujników spalania stukowego
czy w tym "pośrednim " jest to naprawdę nie wiem ale na bank w tym "końcowym" bmw jest dużo więcej elektroniki , czujników itp niż w W203
jasne - sterowanie dawką paliwa to temat-rzeka i generalnie nawet nie zawsze są to dane jawne bo i konstruktorzy tych układów nie są zainteresowani upublicznianiem tego .
ale zasada spalania benzyny którą zaleca producent jest zawsze taka sama . Czy w motocyklu czy w skuterze wodnym czy samochodzie
A teorie że paliwo u nas ma kiepską jakość i dlatego należy lać 98 bo ona jest jak "zachodnie" 95 jest mocno naciągana .
po prostu liczba oktanowa w żaden sposób nie określa kaloryczności ani jakości paliwa a wyłącznie odporność na samozapłon przy sprężaniu
Zarówno paliwo 95 jak i 98 może mieć liczbę oktanową idealną a być kiepskiej czy dobrej jakości ( swego czasu bywały a może dalej są dostępne dodatki do paliwa podnoszące liczbę oktanową , ludzie to lali i cieszyli się że mają 100 czy więcej oktanów w fiacie 125 p
gaz LPG ma (powinien mieć) coś około 107 oktanów ale z założenia mniejszą kaloryczność przez co silnik zużywa go więcej niż benzyny 95 czy 98 oktanów
benzynę 98 producenci zalecają do silników które mają większy stopień sprężania a co za tym idzie wymagają większej odporności na samozapłon
więc jeśli "stjunningujemy" nasz MB a nie zwiększymy stopnia sprężania też lanie 98 nie ma sensu
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
To jak już jesteśmy przy cyferkach to kto wie co to jest liczba cetanowa?
Generalnie lejcie to co jest zalecane w instrukcji i na sprawdzonych stacjach (a nie sieciach bo w jednej stacji będzie paliwo super a na drugiej możecie trafić taki szajs że lepiej nie mówić).
Co do paliw premium... Są rzeczywiście trochę bardziej "kaloryczne" ale różnica jest tak znikoma że mniejsze spalanie przeważnie pokrywa akurat różnicę w cenie. Sens istnieje jak się jeździ tylko w ruchu pozamiejskim. Przy jeździe tylko miejskiej jedyna różnica polega na kwocie na paragonie...
Generalnie lejcie to co jest zalecane w instrukcji i na sprawdzonych stacjach (a nie sieciach bo w jednej stacji będzie paliwo super a na drugiej możecie trafić taki szajs że lepiej nie mówić).
Co do paliw premium... Są rzeczywiście trochę bardziej "kaloryczne" ale różnica jest tak znikoma że mniejsze spalanie przeważnie pokrywa akurat różnicę w cenie. Sens istnieje jak się jeździ tylko w ruchu pozamiejskim. Przy jeździe tylko miejskiej jedyna różnica polega na kwocie na paragonie...
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
Cetanowa to liczba określająca zdolność do samozapłonu...
Jednak studia na coś się przydały.
Wskazówka od Pana doktora:
Nie lejcie paliwa zaraz po tym jak cysterna dostarczyła paliwo na stację...
Jednak studia na coś się przydały.
Wskazówka od Pana doktora:
Nie lejcie paliwa zaraz po tym jak cysterna dostarczyła paliwo na stację...
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
używana w przypadku ON
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
Dokładnie tak.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 20:45
- VIN: WDB2032201F875452
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
A co z ON,wie ktoś może,który z nich ma najniższą zawartość bioestrów,bo te podobno nie są zdrowe dla DPF(gdzieś kiedyś wyczytałem,że Verva ma ich najmniej).
od 1990r.w115,potem w123,w201,w124,w210,teraz audi A4 :-(C320 CDI WDB2032201F875452
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
Od połowy października mniej więcej są nowe oznaczenia na dystrybutorach i przy ropie cyferka oznacza procentową zawartość dodatków - im mniej tym lepiej. Dałbym linka do całego artykułu ale mam dzisiaj lenia i mi się nie chce
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Co lejecie do baków, V-power czy inne benzyny?
Takie artykuły można znaleźć w sieci w ciągu 15 sekund nawet na najbardziej podłych stronach. Google nie boli
Odnośnie pytania
Diesel (kwadrat)
B7 – 7 proc. biokomponentów, najczęściej spotykane paliwo
B10 – 10 proc. biokomponentów, tylko do niektórych silników
XTL – paliwo syntetyczne, u nas nie występuje
Czyli teoretycznie na każdej stacji będzie to samo.
Odnośnie pytania
Diesel (kwadrat)
B7 – 7 proc. biokomponentów, najczęściej spotykane paliwo
B10 – 10 proc. biokomponentów, tylko do niektórych silników
XTL – paliwo syntetyczne, u nas nie występuje
Czyli teoretycznie na każdej stacji będzie to samo.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP