Technologia Audi wpycha mnie w obiecia gwiazdy

Rozmowy na wszystkie inne tematy, niekoniecznie związane z tematyką forum.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Technologia Audi wpycha mnie w obiecia gwiazdy

Post autor: Jara »

Zmieniam auto z Audi 80 + automat i oczywiście miało być A4 + atomat. Doczytałem sie że są tylko skrzynie multitronic - a to oznacza duże wydatki ( psuje sie cholerstwo a naprawa to 10 tys. ). Wiec może czas na MB i klasę C.
Awatar użytkownika
p4ul
VIP
Posty: 206
Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
VIN: WDB2030611F049207
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: p4ul »

Nie jestem specjalistą w dziedzinie skrzyń automatycznych, ale jak ktoś użytkuje ją prawidłowo to dlaczego ma mieć z nią kłopoty? Z resztą sam masz automat to wiesz o tym doskonale! Multitronic to u VW skrzynia bezstopniowa? Jeżeli tak, to słyszałem tylko pochwały na jej temat. Nie wiem jak jest z wymianą i wytrzymałością pasa (łańcucha) pracującego a tej skrzyni, ale jazda jest samą przyjemnością (zero szarpnięć).

P.S. Na pewno Audi nie dawało do A4 zwykłych automatów??
C240 z 2000r.
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

p4ul pisze:Nie jestem specjalistą w dziedzinie skrzyń automatycznych, ale jak ktoś użytkuje ją prawidłowo to dlaczego ma mieć z nią kłopoty?
To zakup używanego auta - tak wiec nie wiadomo jak kto je traktował, a multitronic nie jest odporny na błedy użytkowania. Rozwiazanie Audi wprowadzone zostało w 2001 roku - w 2003 poprawili lekko konstrukcje ( miała niedociągniecia). Ale dalej pozostało awaria hydrauliki ( sterownik), elektroniki i masę innych.
Sam pas-łańcuch jest w miarę trwały, ale od 100 tys. km do 200 tys. to max dla tych skrzyń.
Nie ma dostępu do częsci zamiennych i ekploatacyjnych skrzyni poza ASO. Skrzynia jako zamiennik kosztuje koło 44 tys. zł ( a normalny automat to wydatek max. 16 tys zł ). Przekłada sie to oczywiście też na koszty serwisowania - są 2 do 3 razy wieksze.
p4ul pisze:Z resztą sam masz automat to wiesz o tym doskonale! Multitronic to u VW skrzynia bezstopniowa? Jeżeli tak, to słyszałem tylko pochwały na jej temat. Nie wiem jak jest z wymianą i wytrzymałością pasa (łańcucha) pracującego a tej skrzyni, ale jazda jest samą przyjemnością (zero szarpnięć).
Tak walory takie jako komfort użytkowania, osiągi i złużycie paliwa są nie dyskutowania.
Tylko na rok 2003/2004 nie jest to rozwiązanie dopracowane. Obecnie ( 2008) to nie wiem.
p4ul pisze:P.S. Na pewno Audi nie dawało do A4 zwykłych automatów??
Dawało ale tylko w napędzie na wszystkie koła - ale wiesz mi znalezienia czegoś takiego jest trudne ( od ostanich 3 miesiecy nie widziałem takiej oferty pasującej pod moje mozliwości).
Acha pozatym nie przenosi ona dużych momentów obrotowych - tak wiec moce silnika ponad 170 KM obsługiwane są konwencjonalnym automatem.
krolik2002
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: wawa

Post autor: krolik2002 »

multitronic omijać szerokim łukiem lub sprawdzić czy w razie awarii można zrobić swap na manuala bo remont to katastrofa pomijając, że tego praktycznie nie da się naprawić
C270 CDI 2002r
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

krolik2002 pisze:multitronic omijać szerokim łukiem lub sprawdzić czy w razie awarii można zrobić swap na manuala bo remont to katastrofa pomijając, że tego praktycznie nie da się naprawić
Własnie dzisaj pojechałem do serwisu gdzie serwisuje swojego automata. Na temat multitronic-a gość powiedział mi: Jak ma Pan za dużo kasy i mocne nerwy.
Powiedział że często to pada ale to w wersjach silnikowych 1,9 TDI i 2,5 TDI, moze w jakimś słabym benzyniaku pożyje ona troche. Ale Audi są drogie i nie tego człowiek oczekuje wydając wiecej kasy.
Awatar użytkownika
p4ul
VIP
Posty: 206
Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
VIN: WDB2030611F049207
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: p4ul »

w takim razie cieszę się ze nie wybrałem audi, bo też sie nad takim automatem zastanawiałem :haha:
ale jazda (sprawnym) multirtoniciem to przyjemność :haha:

powodzenia w poszukiwaniu swojego mb

:usmiech:
C240 z 2000r.
Awatar użytkownika
sabt
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 3 lis 2007, o 16:44
VIN:
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sabt »

Kup 2.5 TDI i multitronika w Polsce skrzynia 30tyś naprawa 15tyś a o używanej zapomnij, wczoraj woziłem znajomego audi na lawecie na Litwę i tam będą robić mu skrzynie koszt koło 10tysia :) i co ważne silniki 2,5 TDI to katastrofa jednym zdaniem
Były w203 2.2 CDI
ODPOWIEDZ

Wróć do „Off topic”