Technologia Audi wpycha mnie w obiecia gwiazdy
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Technologia Audi wpycha mnie w obiecia gwiazdy
Zmieniam auto z Audi 80 + automat i oczywiście miało być A4 + atomat. Doczytałem sie że są tylko skrzynie multitronic - a to oznacza duże wydatki ( psuje sie cholerstwo a naprawa to 10 tys. ). Wiec może czas na MB i klasę C.
- p4ul
- VIP
- Posty: 206
- Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
- VIN: WDB2030611F049207
- Lokalizacja: Ostróda
Nie jestem specjalistą w dziedzinie skrzyń automatycznych, ale jak ktoś użytkuje ją prawidłowo to dlaczego ma mieć z nią kłopoty? Z resztą sam masz automat to wiesz o tym doskonale! Multitronic to u VW skrzynia bezstopniowa? Jeżeli tak, to słyszałem tylko pochwały na jej temat. Nie wiem jak jest z wymianą i wytrzymałością pasa (łańcucha) pracującego a tej skrzyni, ale jazda jest samą przyjemnością (zero szarpnięć).
P.S. Na pewno Audi nie dawało do A4 zwykłych automatów??
P.S. Na pewno Audi nie dawało do A4 zwykłych automatów??
C240 z 2000r.
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
To zakup używanego auta - tak wiec nie wiadomo jak kto je traktował, a multitronic nie jest odporny na błedy użytkowania. Rozwiazanie Audi wprowadzone zostało w 2001 roku - w 2003 poprawili lekko konstrukcje ( miała niedociągniecia). Ale dalej pozostało awaria hydrauliki ( sterownik), elektroniki i masę innych.p4ul pisze:Nie jestem specjalistą w dziedzinie skrzyń automatycznych, ale jak ktoś użytkuje ją prawidłowo to dlaczego ma mieć z nią kłopoty?
Sam pas-łańcuch jest w miarę trwały, ale od 100 tys. km do 200 tys. to max dla tych skrzyń.
Nie ma dostępu do częsci zamiennych i ekploatacyjnych skrzyni poza ASO. Skrzynia jako zamiennik kosztuje koło 44 tys. zł ( a normalny automat to wydatek max. 16 tys zł ). Przekłada sie to oczywiście też na koszty serwisowania - są 2 do 3 razy wieksze.
Tak walory takie jako komfort użytkowania, osiągi i złużycie paliwa są nie dyskutowania.p4ul pisze:Z resztą sam masz automat to wiesz o tym doskonale! Multitronic to u VW skrzynia bezstopniowa? Jeżeli tak, to słyszałem tylko pochwały na jej temat. Nie wiem jak jest z wymianą i wytrzymałością pasa (łańcucha) pracującego a tej skrzyni, ale jazda jest samą przyjemnością (zero szarpnięć).
Tylko na rok 2003/2004 nie jest to rozwiązanie dopracowane. Obecnie ( 2008) to nie wiem.
Dawało ale tylko w napędzie na wszystkie koła - ale wiesz mi znalezienia czegoś takiego jest trudne ( od ostanich 3 miesiecy nie widziałem takiej oferty pasującej pod moje mozliwości).p4ul pisze:P.S. Na pewno Audi nie dawało do A4 zwykłych automatów??
Acha pozatym nie przenosi ona dużych momentów obrotowych - tak wiec moce silnika ponad 170 KM obsługiwane są konwencjonalnym automatem.
-
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: wawa
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Własnie dzisaj pojechałem do serwisu gdzie serwisuje swojego automata. Na temat multitronic-a gość powiedział mi: Jak ma Pan za dużo kasy i mocne nerwy.krolik2002 pisze:multitronic omijać szerokim łukiem lub sprawdzić czy w razie awarii można zrobić swap na manuala bo remont to katastrofa pomijając, że tego praktycznie nie da się naprawić
Powiedział że często to pada ale to w wersjach silnikowych 1,9 TDI i 2,5 TDI, moze w jakimś słabym benzyniaku pożyje ona troche. Ale Audi są drogie i nie tego człowiek oczekuje wydając wiecej kasy.
- p4ul
- VIP
- Posty: 206
- Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
- VIN: WDB2030611F049207
- Lokalizacja: Ostróda
- sabt
- VIP
- Posty: 382
- Rejestracja: 3 lis 2007, o 16:44
- VIN:
- Lokalizacja: Suwałki