Silniki benzynowe i diesle

Rozmowy na wszystkie inne tematy, niekoniecznie związane z tematyką forum.

Moderator: Dziki Mar

kurozukin
VIP
Posty: 136
Rejestracja: 6 maja 2018, o 21:35
VIN: WDB2032161F182707

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: kurozukin »

polofix pisze: 9 sie 2018, o 18:49 Od wielu lat montuje się butle toroidalne, zwykłe, to już historia. Kto wozi koło zapasowe? Z resztą Mercedes pakował do niektórych zamiast koła zapasowego zestaw naprawczy z kompresorem.
No wiem, w w202 tak miałem, kończyło się to wożeniem koła zapasowego za siedzeniem kierowcy.
I nie, jak jadę w trasę 3-4 tysiące km to wolę mieć koło niż piankę do okien :P
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: lechita »

Patrząc obiektywnie, to jednak diesle zdominowały różne dziedziny działalności. Nie ma ich tylkonw motocyklach i wyścigach. Ale to oczywiste, bo nie chodzi tam o trwałość... Wszędzie tam gdzie gdzie potrzebna moc, duży moment obrotowy i niezawodność oraz trwałość, stosowane są diesle.
I bez urazy, ale LPG dla silnika benzynowego, to paliwo śmieciowe. Dlatego generuje w tych silnikach tak wiele problemów.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: Dziki Mar »

Polska jest ewenementem jeśli chodzi o liczbę pojazdów zasilanych w LPG. A jest to spowodowane tylko i wyłącznie ceną gazu. Dlatego zamiast kupować nowe pojazdy z fajnymi silnikami, to lepiej założyć gaz do starego samochodu, choć i w nowych zakładane są instalacje...
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
kurozukin
VIP
Posty: 136
Rejestracja: 6 maja 2018, o 21:35
VIN: WDB2032161F182707

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: kurozukin »

Tu bym nie przesadzał że ewenementem - są kraje gdzie gaz jest popularny. To że u nas jest często wybierany z powodów ekonomicznych to inna bajka, ale co tu dużo gadać - w UK minimalna stawka godzinowa pozwalała kupić 7 litrów benzyny jak tam mieszkałem,w Polsce kupisz 2 litry.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: Dziki Mar »

Nie przesadzam.
https://gazeo.pl/informacje/wiadomosci/ ... ,9773.html

Nawet biorą pod uwagę widełki w liczbie pojazdów to nadal są to wartości dramatycznie wysokie.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: polofix »

Dziki Mar pisze: 13 sie 2018, o 12:31 Nie przesadzam.
https://gazeo.pl/informacje/wiadomosci/ ... ,9773.html

Nawet biorą pod uwagę widełki w liczbie pojazdów to nadal są to wartości dramatycznie wysokie.
Nie jest to ''dramat''. Jest to ekonomicznie uzasadnione. Robiąc 100.000km na gazie wychodzi o kilkanaście tysięcy taniej niż dieslem o podobnych parametrach. Nie wspominając o benzynie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: Dziki Mar »

Osobiście nigdy do auta nie założę gazu ani nie kupię tegiego pojazdu, "bo tak". Niestety LPG to kolejny powód przestoju w zmniejszaniu średniego wieku pojazdów. Bo lepiej kupić Passata 1.8 w gazie niż nowszy samochód z fajnym silnikiem benzynowym czy nawet diesla.
Fajna jest e klasa z 9 biegową skrzynią, gdzie przy 140 km/h obroty wynoszą około 1500...
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: polofix »

Dziki Mar pisze: 13 sie 2018, o 16:29 Osobiście nigdy do auta nie założę gazu ani nie kupię tegiego pojazdu, "bo tak". Niestety LPG to kolejny powód przestoju w zmniejszaniu średniego wieku pojazdów. Bo lepiej kupić Passata 1.8 w gazie niż nowszy samochód z fajnym silnikiem benzynowym czy nawet diesla.
Fajna jest e klasa z 9 biegową skrzynią, gdzie przy 140 km/h obroty wynoszą około 1500...
Nie rozumiem twojej wypowiedzi.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: lechita »

Polofix napisał, że jazda na gazie jest kilkanaście tysięcy tańsza niż na oleju napędowym (diesel).
Nie wiem dlaczego diesel ma być drogi w eksploatacji jeżeli się o niego dba, jeżeli nie robi się z niego ,,silnika sportowego'' i nie oczekuje się od diesla dużej mocy z małej pojemności. Wg mnie jest odwrotnie - diesel jest tańszy od jazdy na LPG.
Silnik diesla ma być duży, żeliwny, średnio doładowany, bez udziwnień typu ,,eco'' i tzw. fajerwerków.
Dużo szkody silnikom diesla zrobiły ,,cudaki ekologiczne'' typu wtryskiwacze piezo, zawory egr, coraz większe ciśnienia wtrysku, jakieś bi-turbo, jakieś twin-turbo etc.
Diesel powinien być taki jak był z założenia - średnio obrotowy, średnio doładowany, z normalnym ciśnieniem wtrysku, normalnymi wtryskiwaczami i głośny. Takie były silniki diesla i pracowały po kilkadziesiąt lat.
Może konstruktorzy silników diesla wrócą kiedyś do pierwotnych założeń i silniki diesla będą trwałe, tak jak kiedyś. A do tego diesel to nie pachnidło, benzynowe silniki też śmierdzą i kopcą (olej), LPG też śmierdzi tak naprawdę.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: Dziki Mar »

Te czasy prawdopodobnie nie wrócą, choć może trumpek coś zdziała. USA już wyszły z porozumienia z koyto i mają łagodzić normy emisji spalin i zużycia paliwa. Mam nadzieję, że kiedyś naród wybrany przestanie kierować UE i ludzie przejrzą na oczy że, efekt cieplarniany to mit, a emisja z pojazdów to tylko jakieś 10-15% w skali UE emisji zanieczyszczeń, a cała emisja ludzi to jakiś procent w skali globu...
Polofix, jak nie rozumiesz to przeczytaj jeszcze raz. Nie chce walczyć z wiatrakami...
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: polofix »

lechita pisze: 13 sie 2018, o 18:00 Polofix napisał, że jazda na gazie jest kilkanaście tysięcy tańsza niż na oleju napędowym (diesel).
Nie wiem dlaczego diesel ma być drogi w eksploatacji jeżeli się o niego dba, jeżeli nie robi się z niego ,,silnika sportowego'' i nie oczekuje się od diesla dużej mocy z małej pojemności. Wg mnie jest odwrotnie - diesel jest tańszy od jazdy na LPG.
Silnik diesla ma być duży, żeliwny, średnio doładowany, bez udziwnień typu ,,eco'' i tzw. fajerwerków.
Dużo szkody silnikom diesla zrobiły ,,cudaki ekologiczne'' typu wtryskiwacze piezo, zawory egr, coraz większe ciśnienia wtrysku, jakieś bi-turbo, jakieś twin-turbo etc.
Diesel powinien być taki jak był z założenia - średnio obrotowy, średnio doładowany, z normalnym ciśnieniem wtrysku, normalnymi wtryskiwaczami i głośny. Takie były silniki diesla i pracowały po kilkadziesiąt lat.
Może konstruktorzy silników diesla wrócą kiedyś do pierwotnych założeń i silniki diesla będą trwałe, tak jak kiedyś. A do tego diesel to nie pachnidło, benzynowe silniki też śmierdzą i kopcą (olej), LPG też śmierdzi tak naprawdę.
Te kilkanaście tysięcy to tylko i wyłącznie paliwo. Awarie zdarzają się we wszystkich silnikach. Może nie w silnikach a jego osprzęcie. Same silniki Mercedes ma bardzo dobre.
Czasy pancernych silników się nie cofną. Silnik ważył 2 razy tyle, miał połowę mocy co ówczesne, ale wytrzymywał ogromne przebiegi.
Normy emisji spalin są tak ostre, że jest tyle osprzętu przy silniku, że w niektórych samochodach silnik wygląda jak jakiś mały dodatek pod maską.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: lechita »

A to ciekawe z tym paliwem, jak napisał ,,polofix'', że jest oszczędnie... (nie cytuję, ponieważ uważam, że powinno się oszczędzać miejsce na dyskach serwera, za które trzeba płacić).
Przecież diesel o pojemności 2.0 - 2.2 cm3 zużywa średnio w trasie ok. 4,2 -5.0 litrów na 100 km, a taki sam silnik benzynowy zużyje ok. 7.0 - 8.0 litrów na 100 km, czyli prawie dwa razy tyle (przy cenie LPG ok. 2,5 zł/litr).
Jeździłem na LPG samochodem z silnikiem 3.2 cm3 - zużycie średnie w trasie to ok. 10,5 - 11,5 litra na 100 km. I nic nie zmieni tej rzeczywistości. Do tego rozruch na benzynie, a w zimie dosyć długa jazda na niej, to już wysokie koszty.
No i cena instalacji 3 - 4 tyś. zł, a wtedy wszystko jasne.
Natomiast co do gabarytów silników spalinowych, to jestem przekonany, że wrócą czasy silników ,,normalnych'', ponieważ już wiadomo, że silniki downsizingowe nie przynoszą oszczędności - ani paliwa, ani w środowisku, ani też materiału. Sa awaryjne i mają stosunkowo niską trwałość.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: Dziki Mar »

Mazda do tej pory robi fajne silniki benzynowe wolnossace o mocny zbliżonej do tych z doładowaniem. Z tym, że eksperymentują z ciśnienieniami wtrysku (prawie jak w dieselu) przez co niby ma być oszczędniej.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: polofix »

lechita pisze: 13 sie 2018, o 21:05 A to ciekawe z tym paliwem, jak napisał ,,polofix'', że jest oszczędnie... (nie cytuję, ponieważ uważam, że powinno się oszczędzać miejsce na dyskach serwera, za które trzeba płacić).
Przecież diesel o pojemności 2.0 - 2.2 cm3 zużywa średnio w trasie ok. 4,2 -5.0 litrów na 100 km, a taki sam silnik benzynowy zużyje ok. 7.0 - 8.0 litrów na 100 km, czyli prawie dwa razy tyle (przy cenie LPG ok. 2,5 zł/litr).
Jeździłem na LPG samochodem z silnikiem 3.2 cm3 - zużycie średnie w trasie to ok. 10,5 - 11,5 litra na 100 km. I nic nie zmieni tej rzeczywistości. Do tego rozruch na benzynie, a w zimie dosyć długa jazda na niej, to już wysokie koszty.
No i cena instalacji 3 - 4 tyś. zł, a wtedy wszystko jasne.
Natomiast co do gabarytów silników spalinowych, to jestem przekonany, że wrócą czasy silników ,,normalnych'', ponieważ już wiadomo, że silniki downsizingowe nie przynoszą oszczędności - ani paliwa, ani w środowisku, ani też materiału. Sa awaryjne i mają stosunkowo niską trwałość.
Porównaj samochody diesla z benzynowymi, ale z podobnymi osiągami!
Np 2,2CDI można spokojnie porównać z 1,8K. Wychodzi na to i nie tylko w tym przypadku, ale w innych, że diesel pali ok 80% tego co benzyna. Dokładając LPG wychodzi dodatkowe 20% niż samej benzyny.
Na chłopski rozum gdy diesel spali nam na 100km 8l, to benzyna spali 9,6. LPG wyjdzie 11,52.
8l ON x [5,10zł/l] = 40,80zł 11,52 x [2,30zł/l] =26,50.
Robiąc 100tys km koszt ON wychodzi 40800zł ,LPG 26500zł Różnica 14300.
Dodam, że miałem kilka diesli, ale przerzuciłem się na LPG. W tej chwili mam 3 samochody z instalacją.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Silniki benzynowe i diesle

Post autor: larry.bigl »

LPG wyjdzie taniej ale.. No właśnie do LPG nie jestem kompletnie przekonany. Ojciec od dawna ma zgazowaną Fabię i po ponad 11 latach samochód niestety czyje skutki. Dla porównania w rodzinie mam bliźniaczą Fabię, minimalnie niższy przebieg ale bez gazu. Silniki te same. Różnica jest zauważalna w kulturze pracy, ojca na LPG jest już głośny mimo częstego serwisowania, drugi samochód w benzynie zdecydowanie gorzej traktowany trzyma się lepiej.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
ODPOWIEDZ

Wróć do „Off topic”