Co zrobić z prawie zabytkiem
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Co zrobić z prawie zabytkiem
Witam wszystkich. Co zrobić z ML163 4,3, 1999r, żeby zostawić dla przyszłych pokoleń. Jeździłem nim ponad dwa lata, i postanowiłem przejrzeć podwozie i zakonserwować. Jak się okazuje stan podwozia jest bdb, lakier na nadwoziu bdb, bezwypadkowy, i w ogóle. Zamierzam nie płacić OC i schować ML-a do tzw szopy. Czy jest to możliwe? Rejestracja jako zabytek? Czy jest to możliwe?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Co zrobić z prawie zabytkiem
Musisz poczytać jak wygląda sprawa z czasowym wyrejestrowaniem. Coś miało się zmieniać, ale czy weszło w życie to nie wiem. Do zabytku raczej jeszcze z 5-10 lat. Pytanie czy ma taką wartość, żeby klasyfikować go jako zabytek.
Pytanie "z tyłu", dlaczego w ogóle rozmyślasz taki plan, bo argument z dobrym stanem mnie nie przekonuje.
Pytanie "z tyłu", dlaczego w ogóle rozmyślasz taki plan, bo argument z dobrym stanem mnie nie przekonuje.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Co zrobić z prawie zabytkiem
Dziki Mar, po pierwsze jest ich mało w naszym kraju, a zwłaszcza z pierwszych lat produkcji; ja takiego mam.
Po drugie stan jest jak na ten wiek bdb, rama, nadwozie itp., w porównaniu inne jak widziałem to istna katastrofa.
Po trzecie nie chcę sprzedawać, bo w moim przypadku się nie opłaci.
Po czwarte następne pokolenia mogą zobaczyć jak kiedyś produkowano samochody, ML to taki mały czołg, jest ukuty jak ruska ciężarówka.
Po drugie stan jest jak na ten wiek bdb, rama, nadwozie itp., w porównaniu inne jak widziałem to istna katastrofa.
Po trzecie nie chcę sprzedawać, bo w moim przypadku się nie opłaci.
Po czwarte następne pokolenia mogą zobaczyć jak kiedyś produkowano samochody, ML to taki mały czołg, jest ukuty jak ruska ciężarówka.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Co zrobić z prawie zabytkiem
Projekt czasowego wyrejestrowania to kpina (poczytałem trochę), więc zostaje Ci znalezienie konserwatora, który "podbije się" pod zabytkiem.
Osobiście jednak uważam, że parę stówek rocznie po prostu płacić, a samochód trzymać garażu. Mina faceta na stacji diagnostycznej po roku czasu z przebiegu 20 km - bezcenna. Najgorsze, że i tak trzeba o kondycję samochodu dbać.
Osobiście jednak uważam, że parę stówek rocznie po prostu płacić, a samochód trzymać garażu. Mina faceta na stacji diagnostycznej po roku czasu z przebiegu 20 km - bezcenna. Najgorsze, że i tak trzeba o kondycję samochodu dbać.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co zrobić z prawie zabytkiem
Jak mnie pamięć nie myli to wiek minimum 25 lat i co najmniej 10 lat od zakończenia produkcji. I każdy wyjazd za granicę możliwy dopiero po zgodzie konserwatora zabytków (tak samo jak jakieś większe remonty) - takie delikatne ubezwłasnowolnienie się.